![]() |
Citat:
|
Elitserien 19.00
Lejonen + Vargarna @ 2,09 Unibet (Dubbel) 3 u Lejonen kommer med sitt starkaste manskap för säsongen,Dackarna har lite skadebekymmer.Vargarna,har fortfarande en teoretisk chans att nå slutspel. Jag tror att samtliga Vargförare kommer att trivas ypperligt på Hagfors-banan. |
Lejonen-6,5 vs Dackarna @ 2.10 Unibet
3 u Har en känsla av att Lejonen fixar det här,bättre reserver samt en bana som Dackarna brukar ha svårt på.Jonsson har ont i en fot,Andersen i sin hand,sena inhopp för R.Kling och L.Lindgren som egentligen skulle ha varit petade.Lejonen med 10-12 poäng? |
Update;
Efter 8 av 16 Heat Lejonen 28 Dackarna 20 Valsarna 20 Vargarna 28 |
Summering av kvällen;
Lejonen + Vargarna @ 2,09 Unibet (Dubbel) 3 u Lejonen-6,5 vs Dackarna @ 2.10 Unibet 3 u Lejonen 50 Dackarna 46 Valsarna 42 Vargarna 54 Totalt; +0.27 u |
Väldigt kort om tid idag, så endast spelen postas så får ni göra vad ni vill med de.
19:00 Piraterna v Rospiggarna -22 AH 1.70 @ NB - 8u 20:30 Poole v Peterborough -17 (3-way) 1.90 @ B365 - 6u |
Citat:
Hade lite leans mot Peterborugh +17,men jag har lovat mig själv att aldrig mer spela på fittan Bjerre. |
Citat:
Tyvärr så klarade inte Poole spreaden,jag skulle inte ha varit så principfast när det gäller det lilla danska kräket. |
-0.4u igår.
|
England spelstopp 20,30
Eastbourne -11,5 vs Ipswich @ 1.80 Expekt 3 u Eastie stod för säsongens knall i måndags när man bortabesegrade hemmastarka P-boro.I kväll möter man seriejumbon Ipswich i en match som bara är av akademiskt intresse,den här matchen slutade 45-45 i våras.Men nu har Eastie gått riktigt starkt på slutet och på den extrema hemmabanan är man alltid svårslagna.Ipswich har ett hot och det är S.Nicholls,men han borde vara lite sliten efter tävlande i Sverige tisdag och onsdag.Matchen betyder som sagt ingenting tabellmässigt men däremot är jag ganska säker på att hemmalaget vill visa sina tåliga fans att dom kan avsluta säsongen starkt på hemmaplan.Det är alltid svårt att som bortalag komma till Arlington.Det är Englands mest svårkörda bana.Ett ytterligare plus i hemmalaget är att M.Zagar är tillbaka i laguppställningen. Matchen följs bäst här; http://speedwayupdates.proboards.com...ay&thread=6914 |
Eastbourne 50 Ipswich 42
Fy fan,Eastbourne med 3 stopp och 3 fall samtliga i poängposition,tack för kaffet.:gun_bandana: Kommer nu att bege mig till sydligare breddgraden under en vecka,för att sola och bada samt marinera levern.:yes: Återupptar speldagboken den 12/9. Au Revouir :hattenav: |
Sitter på tåget, har rest sen igår 15:10 så jag är skapligt sliten. Skönt att det finns internet tillgängligt när man åker iaf.
Ikväll är det GP från Vojens, har kollat upp en del men det blir inga långa analyser då jag tyvärr är för trött för att skriva massvis. 19:00 A Jonsson v C Harris 1.60 @ NB - 10u AJ vann här förra året, kämpar om en T8-placering som ger direktplats till nästa års GP-serie. Vann här förra året och såg bra ut på träningen under gårdagen. 19:00 J Crump vinnare? JA! 5.00 @ B365 - 3u JC tillbaka i gammal god form? Kanske det, ger han goda möjligheter att avancera till final ikväll och väl där ska hans chanser till slutseger vara väldigt bra! 19:00 T Gollob v J Crump 2.11 @ BS - 5u TG har blivit väl stor favorit här, träningen under gårdagen såg faktiskt inget vidare ut av polacken. Har han börjat glida redan med ett par GP-tävlingar kvar? JC ska absolut kunna rubba TG här, oddset känns väl tilltaget. 19:00 F Lindgren v H Andersen 2.00 @ B365 - 10u FL kraschade i England för inte så länge sedan och har problem med ryggen. Har detta undgått B365 månne? Övriga bookies håller HA som favorit här och jag håller verkligen med, hemmabana och det ser allt bättre ut efter hans skada i fingrarna. Rejäl bjudning av B365 IMO här! |
Kvällen slutar med +8u :cheers: :cheers:
ED: Missade en tvåa på Andersen i all hast, han vann ju visst mot Lindgren! :lol: Skyller på 20 timmars hemresan från Jokkmokk. :evilgrin39: |
Citat:
Ibland är det skönt att räkna fel.:D Jaha då var jag tillbaka från semestern,kom lagom hem för att avnjuta kvällens tävling.Kan bara konstatera att det nu bara är en skada som kan hindra "Tomek" från hans efterlängtade och välförtjänta VM-titel.Han är så fruktansvärt säker just nu så att man får lite Kung Tony vibbar.:yes: Nu ska jag uppdatera mig lite om vad som har hänt i övriga Speedway-världen och återkommer när det rycker i speltarmen.:whistling: |
Citat:
|
18:00 J Crump (Wroclaw) u12.5p 2.20 @ Bwin - 5u
JC körde helt ok i gårdagens GP-tävling i Vojens och hamnade på en bronsplats till slut. Idag är det åter till serievardagen och detta är retursemifinalen i Ekstraligas slutspel hemma mot Zielona Gora, Crumps lag har 38-46 att hämta in i denna hemmamatch, men jag är tveksam till att JC kommer plocka minst 13p här. Han har snittat 9.875/ppg över 9 hemmamatcher denna säsong och i grundserien hemma mot Zielona Gora plockade han 10p. Max 12p för JC ikväll, 2.20 känns bra. Medelstake! |
17:00 T Batchelor v C Holder 1.70 (H2H) @ BS - 10u
Batchelor har inte varit så vass i Ekstraliga denna säsong, här ställs han mot en formtoppad aussie i Holder som kört bra i Ekstraliga i år och igår körde han bra igår i GP't nere i DK. Dessutom kommer Holder få extraheat då Torun lär toppa med honom när de ligger efter Leszno. Detta känns faktiskt som en rejäl bjudning av BS och jag pangar in maxstake! |
18:30 A Jonsson v G Walasek 1.85 (H2H) @ NB - 6u
Sen AJ bytte till sina gamla motorer så har det gått satans fort på ovalerna runtom i världen. Walasek kör inte på toppen av sin förmåga och bör få det svårt i denna H2H, dessutom om det blir toppning så kan det bli tal om extraheat för Jonsson. Här borde svensken vara favorit och jag testar strax över medel! |
17:00 J Hampel (Leszno) u12.5p 1.80 @ Bwin - 5u
|
Citat:
|
Så jävla äckligt besviken på Holder... Inte blev han intoppad heller... :rant:
Får hoppas han tar minst en pinne mer än Batchelor i något av de två nomineringsheaten som följer... |
Push på Holder, bättre än förlust men bittert.
Hampel u12.5 satt enkelt. |
Dags för slutspel i UK.Spelstopp 20.30.
Coventry -10 vs P-Boro @ 1.90 B365 3 u Handikapp oavgjort P-Boro + 10 @ 15.00 B365 0,2 u Coventry har verkligen kommit i gång på slutet,är väl kanske det formstarkaste laget nu när allvaret drar i gång.Tror att man har goda chanser att slå ut bortasvaga P-Boro i den här semifinalen,men då krävs det att man levererar på hemmaplan i kväll.Det är som bekant ett dubbelmöte,där lagens totala poäng över de två matcherna räknas. Matt Wethers +2 vs Jason Doyle @ 2.20 B365 2 u Handikapp oavgjort J.Doyle -2 @ 11.00 B365 0,2 u Jag gillar inte Doyle,tycker att han är en ganska farlig förare som kör över sin förmåga.Han tog visserligen 8 poäng i förra matchen mot Wolves,men jag har svårt att se honom upprepa den bedriften i kväll.Wethers är långt i från den snabbaste föraren,men han gör väldigt få misstag och profiterar oftast på de andras misstag. |
Snygg Comeback,om jag får säga det själv.:whistling:
M.Wethers 4 J.Doyle 0 Coventry 52 P-Boro 38 Totalt; + 4,7 u :cheers: |
Citat:
|
Coventry -10
Matt Wethers +2 Satt som en smäck :D Tackar ödmjukast |
19:00 J Crump v C Holder +3.5p 1.80 @ NB - 6u
CH börjar komma igång efter en lite svagare period och att han skulle vara fyra poäng sämre än JC ikväll? Nä, det känns lite väl tilltaget faktiskt. Senast så skiljde det 3p i grundseriemötet här och något liknande blir det max ikväll. Har vi tur så kan även CH få extraheat och det skulle ju inte göra saken sämre, men tror det räcker med de ordinarie heaten här. Strax över medel investeras! |
19:00 Piraterna v Västervik -8 (3-way) 1.75 @ B365 - 10u
Denna spread är absolut för låg IMO, uppemot -12.5 är nog mer korrekt så här tvekar jag inte. Piraterna är vid seger klara för SM-semifinal och det är jag 100% säker på att de fixar ikväll och de gör det genom en seger med +10 inför hemmafansen i Motala. Ikväll så kör Piraterna fortsatt R/R för skadade J Davidsson, men det gjorde de även i bortamatchen mot Dackarna och det gick galant. Hela laget kan ta hans heat så det är jag inte ett dugg orolig för att de kliver fram och gör återigen. Västervik har ju med sig Gollob i denna match, den stekhete polacken som nästintill säkrat GP-titeln. Lagledare Messing har gått ut och sagt att de inte behöver vinna denna match, de har hur det än går ikväll ett helt avgörande möte om en semifinalplats med Dackarna nästa vecka. Givetvis så är det proffs vi snackar om, men genom ren automatik tror jag att det kan smyga sig in i bakhuvudet att: "Nästa vecka har vi hemmamatch mot Dackarna och det känns lite enklare än att vinna här i Motala".. Kanske inte riktigt så, men ni förstår hur jag tänker. ;) Denna spread diggas och maxinsatsen är given! Flera bookies har -12.5 och ett par har -10.5. Dunka, dunka! |
19:00 Vetlanda v Lejonen + Piraterna v Västervik 1.50 @ B365 - 10u
Nu gör jag något som jag vanligtvis inte gör, jag spelar för mer än 10u på en match. Men allvarligt talat så tycker jag faktiskt att dessa odds som erbjuds på kvällens hemmalag är rena bjudningar, både Vetlanda (som IMO är landets bästa och jämnaste speedwaylag) och Piraterna ska inte ha några bekymmer alls att säkra SM-semifinalen redan ikväll. Hemmaplan och att de kan sina respektive hemmabanor blir avgörande här. 1.50 är gottigt nog, maxstake! |
19:00 G Hancock över 11p (3-way) 1.90 @ B365 - 9u
Piraterna kör ju som alla vet R/R för Davidsson och det innebär med största sannolikhet sex heat för amerikanen Hancock ikväll om han kör bra och plockar sina poäng. Tror han kommer vara över denna lina i kvällens match rätt komfortabelt, 13p av Greg? Håller med NB mer i detta fallet som erbjuder 1.65 på samma lina! Närapå maxinsats även här! |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Detta spel kommer tillbaka under morgondagen, oddsen justeras allt eftersom SM-slutspelet fortgår och lag faller ur. Jag kniper detta utstick nu innan kvällens match för jag känner mig ju så pass säker på att Piraterna fixar semifinalplatsen redan ikväll på hemmaplan. Vetlanda är favoriter till slutsegern även IMO, men de är för stora favoriter. Det är faktiskt nästan så att jag håller Piraterna likvärdigt med Dackarna så detta odds bör vara lägre än Lads faktiskt tycker. Går matcherna som de ska ikväll med två hemmasegrar innebär det att Piraterna kommer ställas mot antingen Lejonen/Indianerna i SM-semifinalen och därifrån tror jag att chanserna till avancemang är goda och i en eventuell final kan allt hända. Nä, medelstake på detta långtidsspel! :) Mina spel so far, väntar på att Expekt ska släppa sina förarspecialer. Återkommer, annars så blir detta det fullständiga för kvällen om de inte släpper något kul. :) |
Du hade saker och ting väldigt klart för dig i dag,speedmagic.:)
Jag kissar däremot inte på mig av upphetsning över några odds i dag.Det känns som att både Lejonen och Västervik,har sina chanser att gå vidare nästa tisdag och prioriterar dom matcherna.Ska ta på mig tänkarmössan igen och se om bilden klarnar för mig. Lycka till dock med dina spel för kvällen,old chap.:cheers: |
Citat:
Vi får undersöka saken efter kvällens matcher. ;) |
Gillar din tanke om långtidsspelen,det är i dag man ska lira om man är lite smart.
|
19:00 J Crump v N Pedersen -1 (3-way) 1.75 @ B365 - 10u
Kör ett sista spel för idag. JC visar återigen den där storformen och ikväll ska han plocka minst tvåsiffrigt. Gör han inte det blir jag faktiskt väldigt konfunderad. Nicki har börjat visa lite gryende form igen, men det ska inte räcka i denna H2H trots allt. Crump har hemmabanan, dock kan Nicki få extraheat ikväll via toppning om Lejonen ligger långt bakom men tror inte det ska vara några bekymmer för JC att ta hem denna H2H med 2p ändå. Maxstake känns faktiskt befogat även här! Lycka till ikväll alla! :) |
Jag räknar med att det kanske kommer någon fråga om varför jag spelar på Holder MOT Crump och samtidigt lägger ett spel på Crump MOT Nicki. Det är inte för att jag hoppas på 1/2, utan jag är helt inne på att båda ska sitta!
Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte Nicki blir bäste poängplockare för Lejonen ikväll, det kan mycket väl bli Holder som jag håller som en lite bättre förare just nu sett till formen och faktiskt också grundkapacitet. Nickis humör kan ju vara ett litet aber ibland liksom. :) Ska vi säga Crump på 13p, Holder stannar på 10-11p och Nicki på 9-11p? Fine for me! :D Nä, nu blir det en promenad i skogen för att få bort alla otrevliga tankar om kärlek som surrar runt i min skalle för närvarande. Inte helt trevligt när det är som det är just nu på den fronten! ;) See ya later! |
T.Gollob under 14 @ 2.20 B365
2 u T.Gollob exakt 14 @ 12.00 B365 0.2 u Motala är en av de banor som Gollob brukar sjukskriva sig till,han brukar undvika att köra där Lindbäck kör,om han kan.Även om han är bäst i världen just nu så är det inte helt enkelt att komma upp i den här totalen på bortaplan.Fokus ligger som sagt också på nästa match hemma mot Dackarna,därför tror jag att han inte kommer att köra med livet som insats i kväll.Håller dock nere insatsen,eftersom Gollob är Gollob. |
Piraterna-Västervik
19-5,12-6,11-19 Efter 3 kvartar - kan man verkligen tappa en sådan massiv ledning som 31-11 efter 2 kvartar? Ser ju fan inte bättre ut om det går som i 3:e.... Men litar på Speedmagic att det går vägen...:-) |
Citat:
|
Så sant så - visas det live någonstans?
|