![]() |
Förhandsfunderingar inför V75
V75-1
Känns som ett ihåligt lopp i stoeliten. Bobtail och Jodas Julia ska rimligtvis vara de två som gör upp om det. Både Swept To Victory och Ibiza Broline imponerade stort i årsdebuterna, men de har väl för svåra utgångslägen för att kunna vinna det här? Resten känns alldeles för färska för att göra upp om segern... V75-2 Alla har gjort bra ifrån sig på senaste (fattas bara när det är final), men det känns som att Lazer Crown och Proud Philip är de som stuckit ut och radat upp imponerande vinster. Vid gardering blir det nog dessa två och någon av bakspårshästarna om de rycker skorna. Funderar på om inte Lazer Crown kan vara ett hyfsat spikbud ändå... V75-3 Sebastian K lär väl bli favorit trots bakspår, och han har varit bra, men han går mot värre motstånd än någonsin nu och Ludde har inte kört galopp med honom än, så det kan mycket väl vara dags nu. In Vivo Face har också varit bra vid vinsterna, men näst senast när hon stötte på lite värre hästar hängde hon inte med alls. City Hall var blek senast men hade vilat då, kan vara dags att plocka ut toppformen nu! De enda som känns avsågade är väl Unix Brodde och Midsummer King. V75-4 Hade det inte varit för de svårbedömda fransoserna hade jag nog spikat Torvald Palema och bläddrat vidare. Får se hur jag gör, men vid gardering plockar jag nog med både Nu Pagadi och Beanie M.M, även om jag har lite svårt att se att de skulle räcka till här. V75-5 Här är jag, trots stolopp med stort fält inne på att spika Gossips Queen! Har gått som tåget på slutet och fick en efterlängtad vinst senast. Gången före tog hon 100 meter på täten sista 200. Rania och My Lindy Star på start är normalt sett bra motbud, men Rania är krånglig att få fart på i volten, och My Lindy Star har bakspår. Victoria Island såg klart bra ut barfota förra starten, och är nog faktiskt mitt andra streck vid gardering. V75-6 Silverloppet känns inte så värst mycket som en final, och jag tror att Hoity Toity Face plockar hem det, spets och slut. Om det skulle slå fel så har jag väldigt svårt att hitta en vinnare här, kanske Junction som jag gillat länge nu. V75-7 Bra bronsfinal, men jag tror inte någon kan slå Yarrah Boko och Ghastly Face som båda var snuskigt bra senast. Svårt att säga hur de är bakom bilen, men jag har överlag lite mer feeling för Yarrah Boko. Tänkbar spik då jag ogärna vill dubbla, och inte hittar några andra streckvärda. Preliminärt litet system: 2-3-7-9 2 Lazer Crown 1-2-3-6-8-9-10-11 1-5-6-7-9 12 Gossips Queen 2 Hoity Toity Face 1-2 Fan, nu måste jag ju lämna in det här också, annars kommer det ju bli lite jobbigt om det går in till en fin peng... |
Ja man ska aldrig, aldrig fylla i kuponger och sedan låta bli att lämna in...
/skulle haft 11-12 rätt vartenda gång ;) |
Ser att H2H för Olympiatravsfinalen redan kommit ut, och jag ser ingen anledning att vänta med att tipsa om, och lägga följande spel (rankade i ordning efter spelvärde):
Private Love över Simb Chaplin @ 1.65 (Unibet) Go On Pale över Simb Chaplin @ 1.85 (Expekt) Copper Beech över Simb Chaplin @ 1.70 (bet365) Motivering: Simb Chaplin har 1. Lottats till sämsta möjliga startspår. 2. Tjänat 280k på 13 starter förra året. 3. Inte visat någonting som duger i den här klassen vid sina senaste tre sverigebesök. |
En annan reflexion över oddsen på Olympiatravet, är att fransoserna Private Love och Nelumbo just nu står i mycket högre odds än vad som borde vara rimligt (17.50 respektive 12 ggr på Unibet t ex). Men det är väl samma visa som när herrlandslaget spelar fotboll, alla goa gubbar lirar med hjärta hellre än hjärna.
|
Dagens H2H-tips
Burning Line Gral över Stigaxelsixten 1.85 Unibet
-Det här är ett riktigt fynd! Stigaxelsixten (snyggaste hästnamnet näst efter "Hästen"?) gör årsdebut, medan Burning Line Gral har bevisat sig som en kanon i flera av årets starter. Har några galopper i raden, men det är autostart nu, och det ska ändå till en stor galopp för att han ska torska den här duellen! Jag blir inte förvånad om den här till och med kan närma sig Raja Mirchi i mål. Nowali över Helen Roc 1.80 bet365 -Ännu ett fynd! Dessa möttes 14/3, Helen Roc till tät då samtidigt som Nowali galopperade bort 50 meter på täten. Var ändå bara nosen efter i mål. Skynda fynda innan värdet försvinner! Tänkte sluta leta när jag hittat två så fina redan, men det fanns visst fler redan i nästa! Magic Space över Bull Trap 1.60 Expekt -Inte favoritdistansen idag, men ska ändå slå en ostartad Bull Trap med tre ben bakom ryggen. Senaste starten kördes han helt enkelt bort av kusken, det lär inte bli någon repris idag. |
2/3 och plus på H2H idag. Lite synd att Nowali fick svarte petter och Helen Roc det ultimata smörloppet, annars tror jag alla gått in.
|
H2H Lunch Bollnäs 16/4
Penny Fairway över Redgauntlet 2.05 Expekt
-PF har gjort det bra i skymundan, bra spår och kusk idag. RG har inte fått till det trots bra lägen och måttligt motstånd. Kejsare Play över On The Top 1.50 bet365 -KP har varit bra på slutet, men fått ge sig mot några ännu bättre. OTT visade inte samma tryck ifjol efter framgångarna, kanske fick svårt att bära summan. Inte startat på ett halvår och väntat låg form och passiv körning härifrån. |
Båda lunchtipsen satt!
|
Snyggt!
|
Missade rekarna idag igen :sad44:
Nya tag ikväll? |
Citat:
Självklart ska jag försöka hitta något tills ikväll också! ;) |
Jag missade också lunchliren, men ryggade igår och e tacksam!:hattenav:
Orkar du fortsätta, kommer du ha en hel del travfans här i din travtråd. |
Tack för spelen stekel! :cheers:
|
H2H V65 Bergsåker 16/4
V65-1
Airstrike över Face The Evil 1.50 bet365 -Går normalt sett mot ett helt annat motstånd än detta, och Röcklingers hästar segerprocent på 33% i år, så formen ska det nog inte vara några fel på. V65-2 Hallsta Kalle över Björnjägarn 2.30 bet365 -Dessa möttes för 19/2 och då gick Björnjägarn till ledning och vann lätt. Hallsta Kalle stod då 20 meter efter i starten, gick tredjespår sista sväng och gick bättre tid än Björnjägarn, men slutade fyra i mål. Lägger man på detta galopphistoriken och startspåret för Björnjägarn så är detta ett riktigt bra spel! V65-6 Domino Sund över Wariner 2.20 b365 -Båda hästarna har varit bra, men Wariner har vilat väldigt länge och har ett svårt femtespår. Han har inga galopper i raden, men är orutinerad och har inte haft ett liknande läge tidigare. Att Robert själv kör den idag kan bero på flera olika anledningar, och behöver inte ens betyda att den är bästa hästen av de två. Satt och funderade ett tag på om inte 2.05 på Sanity över Castor Race var ett bra spel också, men det är svårt att, utifrån årets starter, säga vem av dem som har växt till sig bäst, och avstår den. |
Jag gör ett litet system idag också, det såg så lätt ut...spelar V6 då så klart.
3-4 4-5-9-12 9 Rino Dox 1-3-4-9-13-15 8-10 6 First Lane 96 rader Skulle vilja haft med Björlifaks i tredje egentligen, men man kan ju inte ta två hästar i varenda lopp, det är ju bara idiotiskt. Det är sällan jag ens har två hästar i något lopp, men idag tog det emot att plocka bort. |
Om någon vill ha skrällbud så kan jag nämna att:
9 Rusty De Vive i fjärde gick godkänt i comebacken. Kanske kan räcka långt här, men svårbedömd. 9 Primus Olyfid i sjätte var det mycket snack om inför förra starten, då tränaren trodde på stordåd. Galopperade från start som om ingen morgondag fanns istället, men kanske kan återupprätta sig idag. Man försöker med "första barfota" idag igen. |
Citat:
snyggt. Måste ta rygg på dig oftare :clap::clap: |
:clap: grymt! Tack tack:cheers:
|
Tackar så mycket gjorde en fyrling av dina tips (inkl. Sanity) och satte en hundring. vips så var man 1500 spänn rikare.
Åter igen, grymma rekar. :claps: |
Ja, det gick ju bra det där! 5 av 5 idag, och den sjätte, som inte kändes riktigt tillräckligt bekväm för en rek gick in den också.
Imorgon tar vi nya tag! Ska bli intressant att se hur Olympiatravet slutar, och det blir förhoppningsvis bra show i de andra finalerna också. |
H2H V75 Åby 17/4
V75-2
Lazer Crown över Notre Crown 1.65 bet365 -Båda är bra, men jag tror Lazer är lite bättre. Om inte annat blir utgångslägena avgörande här. V75-3 Nu Pagadi över Beanie M.M. 1.90 bet365 Tror Beanie M.M. får svårt att hävda sig i den här klassen, och att Nu Pagadi hör hemma här. Det är en svår bedömning, och jag kan inte hänvisa till annat än känslan efter att ha sett deras lopp senaste året. V75-6 Junction över Celebrity Photo 1.80 bet365 Junction är ganska snabb ut och bör få en bra resa här. Celebrity Photo var inte fräsch senast och har inte tränats speciellt hårt inför detta. Jag la några rekar till Olympiatravsfinalen tidigare under veckan också. |
Ryggar som vanligt.
Vile Danke:cheers: |
4 av 6 rekar gick in idag, och man får vara nöjd med ett litet plus på nettot.
Rekstatistik Vunna/rekade: 34/51 Total ROI: 120,88% V75 blev lite svårare än jag trodde. Prince Tagg och Copper Beech hade jag faktiskt lite feeling för, men jag var helt inne på att Lazer Crown skulle trippa hem andra och att Hoity Toity Face skulle leda från start till mål i sjätte. Att Beanie M.M. skulle hålla så bra hade jag aldrig trott, rankade den som sexa idag. Mitt system på 1920 rader slutade på pinsamma tre rätt idag, och framgångarna på V75 får vänta ett tag till (om de någonsin kommer). |
Verkar onekligen gå bra för dig, om man ska haka på dig, vart spelar man lämpligast då? Bet365?
|
Citat:
Varje bolag väljer själva ut vilken häst som möter vilken, därmed finns det ingen officiell lista. |
Citat:
|
Citat:
|
Ja, det står på varje rek vilken bookie oddset gäller. Det händer ibland att flera bolag har samma H2H (som synes nedan), men de flesta skiljer sig åt. Jag brukar kolla främst på bet365 och Expekt, efter vad jag har sett så har de generellt sett bäst odds på H2H.
H2H V65 Axevalla 18/4 V65-2 Merit Value över Lewis Shadow 1.70 Expekt / 1.85 Unibet -Sommarbana och kort distans gör att bakspårshästarna ofta blir chanslösa. Dessutom hygglig spetschans och bra form på MV. V65-3 Crazy Family över Navaho Simoni 2.10 Expekt -Samma motivering som ovan. CF snabb ut, visade fina takter senaste starten. Svårt att hitta bra spel idag. V65 såg också svårspelat ut, flera väldigt öppna lopp. |
Lägger ut en egenkomponerad systemram för V65 också:
2 1-2-3-4-5-7-9-10-11 1-5-8-12 2-8-10-12-13-15 1-2-4-5-7-8-9-10 2 |
1/2 idag och marginellt back. Crazy Family såg fin ut när han enkelt gick till ledning, men sedan galopperade han omotiverat. Harpers Joker över Megaman Neo var en rek jag valde bort, den gick in också. V65 blev lättare än jag trodde, men att gamm-Goopen skulle plocka hem långloppet hade jag aldrig kunnat räkna ut.
|
H2H Lunch Rättvik 19/4
V4-1
Spender Legend över G.G.Fair Boy 2.05 Expekt -Kusken/tränaren tror på spets för SL. Såg bra ut vid senaste segern. Kusk/tränare för motsåndare snackar upp sin häst, men läge och orutinerad kust tunga faktorer till nackdel för ekipaget. V4-2 Persos Goldie över Lucky Miracle 1.75 Expekt -PG gick ett väldigt tufft lopp senast, och föll med flaggan i topp som tvåa. LM har årsdebut här, och det är dessutom rejäl nivåskillnad på kuskarna. V4-4 Cathrine Sisu över Pain Riche 1.80 bet365 -Salmela säger om CS "hon är den som tränar bäst i hela mitt stall för dagen". Borde alltså inte vara några större problem med årsdebut mao, och ska normalt sett slå PR, speciellt med tanke på läget. Den som nästan åkte med: (V4-3) Torinos Mali över Assint 2.10 Expekt -TM såg fin ut i årsdebuten klistrad i rygg på ledaren över mål. Assint har visat sig väldigt osäker. |
Analysen satt klockrent och 3/3 på lunchen! :D
Gjorde en 16 raders V4a idag, och är lite sur för att jag snålade. Hade spik på Spender Legend och Cathrine Sisu och fyra hästar i de andra två. Med två hästar till i tredje hade den suttit till utdelningen 4 868 spänn! Rekar till kvällens tävlingar kommer vid fem-sextiden. |
Bra jobbat Stekel! Uppskattas mycket att du delar med dig av dina tips och hjälper till att fylla på spelkassan:)
|
Hann tyvärr bara sista reken av 3, men nöjd ändå :)
Väntar med stor spänning på kvällens! TACK SÅ MYCKET! |
H2H Mantorp 19/4
V64-2
Papiljott över Magnetique 2.30 @ bet365/Unibet -Papiljott spurtade bra till tredjeplatsen senast efter att ha backats lös från sist invändigt. Slog då Magnetique som gått i ledning större delen av loppet. V65-3 Yewel Boshoeve över Estreet 1.85 @ Expekt/bet365 2.10 @ Unibet -Båda har rejäl form för dagen, men YBs prestation senast när hon gjorde debut för Untersteiner (gick till säker seger från att ha suttit sist invändigt 300 kvar) var såpass bra att jag tycker han ska plocka hem det här. Att hon tog hem ett lopp värt en kvarts miljon sista starten i Tyskland pekar också på viss klass. Arabe Hanover över Housequake 1.95 @ bet365 -Skor idag och dåligt läge för Housequake. AH gjorde det bra senast, har bra läge här och om jag känner Åke rätt rycker han skorna idag. V65-5 Solero Briljant över Timetosaygoodbye 1.65 @ bet365 -SB har visat riktigt fin form senaste två starterna och har bättre läge. TTSG är startsnabb, men hittar knappast ledning härifrån mot detta motstånd. Har dessutom vilat ett tag och backas troligen direkt. Jag vill inte rekommendera att någon gör en fyrling på dessa. De sista två är de bästa spelen tror jag. |
Tackar stekel du är en klippa:)
|
Tack så mycket för liren! :)
|
Ryggar dessa i smyg, med bra resultat så här långt.
Stort tack! |
Småfiasko ikväll när bara 1/4 gick in. Inget oflyt direkt, de var bara sämre än jag trodde. Totalt gick dock dagen något plus då alla tre lunchliren satt.
Får se om jag hinner med några tips till lunchen imorrn, annars kommer nästa till Jägers runt 18-snåret. |
Citat:
|