![]() |
Jo för Joke Face - tack för den.
|
Raka LD har suttit varenda dag den här veckan och det känns att fingertoppskänslan sitter som gjutet för stunden, även om det fortfarande läcker lite grann på system och tvillingspel som går lite stolpe ut för stunden. Jag är dock lite nerslagen för stunden då jag hade gjort dagens V4 på 60 rader om jag bara tagit ställning på V4 på samma sätt som jag gjorde på LD. Om Polca inte vikit ner sig sista biten hade det väl också blivit en hyfsad slant på de två fyrorna jag fått då.
Jag vill bjuda på ett till superspel (som det känns på förhand iaf) till helgens tävlingar på Jägers! V75-2 10 Flip A Coin (V/P 7.50/2.25 på bet365) -Har tänt till rejält senaste tre när han återkommit efter kastraktion och gått med barfotabalans. De första två segrarna togs i överlägsen stil mot enklare motstånd. Senast var han ute i ett hårdare gäng på V64 och gjorde en helt suverän prestation! Började med att springa in i vingen och lägga bort ca 100 meter på täten (ingen överdrift, se videon ni som kan). Fick tillbringa större delen av loppet till att gå ikapp fältet och avslutade sedan 40 meter snabbare än de andra sista 200 och gick från sista till andra häst. Lite hårdare emot nu på V75 men nu är det kuskplus jämfört med den amatörkusk han haft senaste tre. Läget är inte jättebra, men låg klass, volt och distans gör det till en mindre faktor. Intrycket är också att hästen är mera entaktad än speedig, så distansen bör en extra positiv faktor denna gång. |
Tack för tipsen! Jag hänger på!
|
Det blev en riktigt suverän speldag idag! Joke Face gick och vann derbyt, som jag trott ända sedan jag såg honom på plats i Årjäng tidigare i sommar. Som fin bonus satte jag V6, med en kupong jag lämnade in tre gånger! Spelmässigt hade det varit kul även om Zorro Photo fått anfallsorder lite tidigare och spurtat fram till segern i derbyt för den var också med på lappen. Kul att se Viola Silas i stoklassen också, tiden och krigarhjärtat var det inget fel på (men jag undrar hur mycket böter/avstängning Persson får för drivningen över mål)!
V6-raden 2 Alla 3 1,3,4,8,9,12 1,5 10 Det blev extra mycket trav i helgen då frugan var bortrest och det var tävlingar på Umåker i fredags. Kul att vara på banan för en gångs skull, träffade ett kul gäng där borta som bonus! Spelmässigt gick det som vanligt sisådär men det brukar jag räkna med, det brukar som regel bli lite mer ogenomtänkta och stressade spel när man är på plats. Kändes dock som att jag har lagt mig till med ett okej "värmningsöga" och det känns lovande inför framtiden! Min enda idé för lördagens tävlingar Flip A Coin drog tyvärr till med en, som det såg ut, helt omotiverad lång galopp. Hämtade upp storstilat till sjätteplats och gick piggt över mål och hade helt klart varit långt före de andra felfri, vi tar den nästa gång till ett förhoppningsvis ännu högre odds! |
Sinnessjukt bra flyt nu. Efter att ha jobbat några dar och pausat på spelet satt nästan allt på lunchen idag! Raka dubbeln satt igen, och V4 gick in på 66 rader. Trion var inte långt undan heller, hade 8/9/Alla, men det blev 9/8/5 till slut efter att åttan galopperat mitt i loppet. 8 Qing De Ba i V4-avslutningen blir också den stora behållningen från dagen, den åker upp på bevakningslistan efter att ha gjort ännu en jättefin upphämtning efter galopp. Bra "nästagångare" är tveklöst en travspelares främsta verktyg för framgång!
Kan också konstatera än en gång att kvinnliga kuskar undervärderas av spelarna. Nog för att de är lite orutinerade och kanske inte har samma respekt med sig som killarna, men oddsen på vinnaren Edolles Malte/Ingela Eriksson i första och tvåan Qing De Ba/Emma Söderlund i sista är bra. Har man en bra häst behöver man varken överdriven respekt från motståndarna eller jättestor körvana för att vinna! Återkommer kanske senare ikväll med några H2H till Solvalla om det finns några intressanta. Snabbloppet ser klart intressant ut med comebackande Iceland som är svårbedömd och får lite sämre kusk i vagnen idag. Jag tror spontant på ett ganska försiktigt upplägg från Melanders sida, vill Fredde B köra i ledning tror jag inte han vill offra sig för att överta i ett lopp som "bara" ger 100k till segraren. Reven är dock också lite svårbedömd efter att ha varit ute och rest, dessutom är kusken inte någon stjärna direkt. |
Hade inte tid att gå in och analysera H2H idag, men efter att ha tagit en titt på V6 kan jag konstatera att Greta Töll och I Saw You är kraftigt underspelade både på V64 och DD! Båda är bättre än raden och bör kunna utmana Stigs favorit om segern om de får en fin löpning. Som jag ser det står loppet mellan dessa tre, bra proposition för tillägget och fördel av att de är flera som kan dra fram varandra i spåren.
|
Underbart när man har lite flyt i spelen!
Lycka till med spelen och kom gärna med lite H2H senare i veckan. // Andreas B |
V65 Åby 9/9
V65-1 Utah Hornline/Zjanti River 1.85
-Zjanti har bakspår här vilket mycket väl kan göra det till jämn start med tilläggshästarna och de bör han inte ha kunnande nog att slå, dessutom är distansen ett frågetecken. UH är bättre än raden och är distansgynnad. På DD och V65 singlar jag Tom Raider. Loppet är jämnt spelat och det ger bra värde i att ta ställning. TR går ofta i dödens och risken är att han får göra det igen, men han står sig bra mot dessa och kan vinna oavsett position. Open stretch ger en ökad chans att bli släppt till ledning idag. |
Plussar lite extra på förra inlägget. Zjanti River ska gå med skor idag till skillnad från de senaste starterna.
V65-3 Mozart Fiveone/Keep Neo 2.00 -Gick enligt uppgift barfota första gången då han rekordsänkte rejält på Bjerke. Visserligen snabb bana, men kusken sa att det var en otrolig mot hur han känts tidigare. KN är enligt tränaren både långsam ut och kanske dessutom extra missgynnad av sprinterdistans. |
Jag hoppas det finns någon som följer där ute för nu går det riktigt bra! En på pappret närmast idiotsäker trippel till morgondagens tävlingar kommer här.
V75-1 Pinepower Rose/Frillan Filiokus 1.60 -Spets eller släpp till Minos Vang är det som gäller för PR här. Är ny i klassen samtidigt som FF är kuskförstärkt och kanske lite bättre, men behöver vara 20 meter bättre med dessa förutsättningar. V75-3 Yanantin Boko/Dust All Over 1.55 -Har garantispets här då övriga på framspår är mediokra ut. Släpper nog till favoriten om den kommer fram tidigt och utmanar, och liftar med till andraplatsen. V75-6 Jolly Broline/Ultradidact F. 1.80 -Laddades nog för hårt bakom bilen senast och svarade med galopp. Är normalt travsäker och snabb ut. Har ett perfekt läge som garanterar en position där framme direkt. UF ser riktigt seg ut bakom bilen och hamnar nog bland de sista och därifrån blir det svårt. Bäst värde skulle jag säga finns i det sista spelet. |
Du e inne i ett grymt flyt nu=) ryggar dina drag för imorn direkt!!!
några spik förslag för imorn då?? |
Citat:
V75-1 Neo Smed -Bra i skymundan i flera starter, gillar distansen. V75-4 Gaston Wood -Nerstruken till bra läge, gick minst lika bra som favoriten när de möttes på Lindesberg näst senast! V75-5 Tamina Silas -Kanonhäst men osäker. V75-7 Ravello -Härdad och mycket bra för klassen. |
Ok, tackar o bockar!! plockar nog med samtliga där.. vi skall köra ett stort joker system imorn hoppas på det bästa nu då...mvh
|
Godkväll.Har just sett skrällomgången på Umåker.....Ang. den idiotsäkra H2H-trippeln: Finns det inte risk för att PPR & Minos kör livet av varann? Lennartsson har fått körorder till tät & PPR går bäst i spets. Frillan älskar dessa lopp! Beware....
|
inte enligt intervjun med svanen=) han befarade dödens!!!
|
Som jag ser på saken så kommer Torbjörn, som kört Minos Vang vid de senaste två uppvisningarna, att släppa till den om det blir körning. Hästen har fått flera tuffa lopp i dödens och är ny i klassen och jag tror inte att han offrar hästen för att hålla ledning mot Minos som är en härdad silverhäst. Med detta sagt förstår jag inte riktigt varför Åkes häst är mindre spelad, och jag sitter och funderar på om det inte är omgångens mest spelvärda spik.
|
De hade fin tajming idag ATG när de kastade ut alla 10 minuter innan spelstopp på V65, där gick de nog miste om en bra slant i omsättning. Tur i oturen för min del kan man säga, för jag hade då bestämt mig för att spika favoriten i första! Bojkottar ATG för resten av kvällen och kikar lite framåt. Har fått ihop en hygglig "bevakningslista" som jag hoppas kommer betala sig framöver. Ska leta lite mer i arkiven, har för mig att jag såg några fina kandidater i lördags också.
Vampyrenne Mon Petit Cheval Ragged Robin Lou Di Palio Qing De Ba Pambs Nightride Flip A Coin Elstar Pride De två sistnämnda startar på V75 på lördag och det ska bli intressant att se hur det slutar! Flip A Coin går jag "all in" på för tredje gången nu, motståndet ser ganska tunt ut och felfri är jag övertygad om att han vinner (varför jag nog kommer att avstå platsliret). Elstar Pride är handikappad både av läge och hårt motstånd, men bör ha en viss möjlighet att vinna ändå och om de provar att rycka skorna tror jag på ganska bra chans. Vampyrenne ser jag som en av de mest lovande på listan. Plockade in stor startgalopp näst senast och gick för hårt i ledningen igår för att kunna hålla undan mot en ganska bra häst. |
Skulle vilja lyfta fram några intressanta kusar i DD-2/V65-6 på Axevalla idag.
6 Quick Streamline -Har varit duktig på senaste utan att det visat sig i raden. Tre tillbaka gick han i tredjespår hela sista varvet, höll farten strålande och var nära att plocka ner ledaren sista biten. Ute i ett hårt lopp på valla sedan och gjorde det okej som sexa. Senast satt han sist invändigt och kunde inte ta något på täten, men rundade halva gänget på ett bra sätt. Proffskusk upp idag! 7 Image Lady -Fastnade i trött ledarrygg näst senast och var pigg när det blev galopp in på upploppet. Rygg ledaren igen senast och fullföljde bra men utan att kunna spurta till seger. Kuskplus idag med Söderkvist! 8 Destiny Bie Bopp -Visade vid andraplatsen bakom Treecko i juni att hon är vass med ett smyglopp. Fastnade i ryggar näst senast och höll på att gå upp i vagn hela upploppet. Sist kördes hon tidigt till dödens och det upplägget passade inte, gav upp 500 kvar. Riskerar stort poängtapp idag vilket borde motivera extra tränad och offensivt styrd. Ny kusk nu för första gången på länge kanske kan innebära en nytändning. |
Väldigt konstig DD-omgång igår och jag lyckades tappa både DD och V65 på målfotot i DD-1 (brukar alltid plocka med Count Harry, men fick förargligt nog inte med honom på tre streck den här gången). Manhattan Sassy var skyldig att vinna efter att ha öppnat 14/17 men klarade inte att hålla igång hela vägen. Både vinnande Count Harry och Svanstedts nyförvärv Glory Southwind spurtade enormt bra från "omöjligt" köläge, Glory Southwind passas nästa gång! DD-2 var likt på många vis, Svanstedt körde långsammare än en snigel i tät med andrahandsfavoriten, men på något magiskt vis lyckades Destiny Bie Bopp, som jag plussade mest på, ta in 50 meter sista 300 och vinna knappt men säkert.
Idag lägger jag en tidig dubbel till Solvalla, jag tror inte de här oddsen står sig hela eftermiddagen. V64-2 Roly Bear Plats 3.25 -Nöter på bra och har varit nu varit tvåa och trea i två hårda löp på valla. Röcklingers hästar är alltid tränade för längre distanser så den borde vara en fördel den här gången. Att Jansson kör är heller ingen nackdel, bättre flyt och självförtroende har den mannen nog aldrig haft. V64-4 Cash Is Fun Zaz Vinnare 2.45 -Ingen överraskning att han gjorde bort sig i derbykvalet, innerspår och bilstart är kanske de sämsta förutättningar en sån här häst kan ha. Den här gången är det däremot voltstart, bra spår och framförallt lång distans! Kanske går och galopperar "som vanligt", men vinner det gör han ändå. Odds: 7.96 |
Tack för Roly Bear. Satt ju klockrent. Fick 2.46 i odds på ATG.
Tycker många ger bort loppen ibland. Testa att utmana lite istället. Tänker på första loppet. Känns som så tam styrning från vissa ibland. Jaja känns som en favoritomgång idag tyvärr. |
Citat:
Du ville ha tuffa styrningar sa du? Kika på Svanstedts körning med Select Yankee då, inte många som väljer den taktiken. Skulle gissa att ägarna beställt det upplägget, för jag kan inte tro att Åke skulle välja att köra på det viset med en så fin häst annars när det gällde "småpengar". Sen gick det 14 på varvet i första loppet så jag tycker nog inte det var så tamt, men jag håller med dig i sak, det brukar bli en hel del blufflopp på valla i vanliga fall. Jag undrar hur många kuskar som hade lyckats vinna med Traveling Man idag, jag gissar på inte fler än 10. Inte mycket att gräma sig över idag. Middle East hade jag som klar sistahäst och ingen tanke på att gardera stort där. Milton Kronos däremot hade jag nog petat in på 4 streck vid gardering. Tråkigt att inte Cash Is Fun Zaz gick in, jag tror att han kunde ha vunnit om han styrts annorlunda, men då hade givetvis galopprisken varit desto större. Dagens sumpade spel: Tro stenhårt på Boca Moon Star ledning från start till mål i lopp 10. Skippa att spela vinnare/plats och istället göra tvilling med den som utgång och plocka bort ledaren/rygg ledaren-komben 1/8 på 39ggr :whoco5: Imorgon ser jag fram emot fyraåringsloppet i DD-1, skippar nog spelet och njuter av sporten. I V65-2 blir 2 Västerbo Offspring överskattad och 5 Indium bortglömd. |
Angående v64-1 så va väl dom andra hästarna inte tillräckligt bra för att utmana kanske.
Det är svårt att hitta såna som Middle East om man inte har alla i loppet. Man ser ju hur snabbt det svänger. Det va väl värt 1600-1800 nånting efter 4 avdelningar. Då såg det ut som en klar favoritomgång(som vanligt på valla på onsdagar) tills DD loppen. Drömmen är ju att sitta med alla hästar inför ett sista lopp som idag när det ger över 200k på alla :) Han körde riktigt hårt svanen. Tredje utvändigt stenhårt tills han fick ge sig. Han kanske inbillade sig att han satt bakom Torvald. |
Bara att konstatera att Lill-Goop,är snuskigt säker.Fattar inte hur han får hästarna att gå det där lilla extra.
Stackars Select Yankee,vad fan trodde Svanen?:no: |
Första spelet till lördagens V75-tävlingar är lagt och jag är på förhand ganska opimistisk och nöjd med oddset!
Beanie M.M./Opal Viking (V75-1) 1.60 Beanie M.M./Opal Viking (V75-5) 1.95 Odds: 3.12 Edit: För motivering till detta spel, se mitt inlägg i veckans V75-tråd. |
Citat:
|
den känns klar!! opalen går ju inte en meter när han tävlat i sverige på senare tid=)
den ryggar vi utan att blinka..:clap: |
Citat:
|
Ruskigt kul DD-vinst idag! Raden 3,8,10-1 x 500 la jag redan igår kväll och Alvena Pele var första strecket jag satte dit. Russell Hill hade jag inte en tanke på att ta med så jag blev lite orolig när jag såg hur eniga tipstjänsterna och spelarkåren var om att han skulle vinna. Lennartsson är i härligt slag med både träning och kuskande och jag gillar hans körstil. Trodde nog att Red Hot Dynamite skulle vinna efter att han kom fram när farten sjunkit, men antingen så har han inte utvecklats så mycket och står han sig inte lika bra den här säsongen eller så behöver han bara ett par starter till för att härdas.
|
Citat:
Din h2h verkar riktigt lovande. Ska läsa imorgon intervjuer angående opalen samt beanie innan jag bestämmer mig för en rygg. Men jag gillar spelet väldigt mycket! |
Citat:
|
Citat:
Enda lilla orosmolnet är väl att Beanie travade så knackigt sista biten senast på Bergsåker,formtapp på gång?Tror dock att Per passar bättre på Beanie än Sir Toby.Provar att rygga den här Stekel :hattenav: Är även lite sugen på H2H i lopp 8. Global Investment vs Skully Gully @ 1,75 B365 |
Citat:
Citat:
Skulle nog hellre spela samma H2H i första loppet till 2.40 isf, med litet fält och open stretch gör inte spåren så mycket. Det är svårt att sätta dessa hästar mot varandra, den som får bästa loppet är först och då är 2.40 ett ganska bra odds medan 1.75 är riktigt uselt. Båda är utpräglade sprinters men tidsmässigt ligger faktiskt Scully före, Globalen har gått rekordet 11,5aK tre ggr medan Scully gått samma tid eller lägre 6 ggr (och då är hon färskare och har mindre starter innanför västen). Att hon inte har en så övertygande rad trots att hon mest gått i stoeliten är inte mycket att säga om, ringrostig första starterna, sedan har hon inte rått på omöjlige Mathilde Tröjborg och Yanantin Boko. Blev en lång utläggning, hursomhelst tycker jag sammantaget att Scully/Global H2H inte är spelbara, förutom möjligen då Globalen till 2.40 i första. |
Jag håller ögonen på dig Stekel:clap:.. Skämt o sido, du verkar ha klart för dig, o påläst e du oxå=).. härligt med trav nördar som oss!!!!!!!!! trevlig helg o lycka till med liren..
|
Citat:
Var faktiskt opalen jag inte hade en aning om hur den mår. Han säger i Guiden att han kommer vinna ett av heaten, trots att han är nästsist rankad i båda heaten i tidningen. Jag ryggade de första heatet och dubblade den med Abyss rek i wales fotbollen, draw no bet dock. Andra heatet känns svårare med tanke på spåren. |
Slänger iväg en rad på V65 idag. Jag tycker storfavoriterna borde ha en bra chans att fixa det. Winners Rose däremot som i och för sig är en väldigt fin häst, tror jag dock stöter på patrull idag. Har fått en del snabba pengar och står långt bak i ett stort fält och det kan bli problem att runda till seger. Om jag ska nämna en bortglömd så är det nog Two Oceans i andra som är i princip ostreckad.
2,4,5 6 1 1,2,4,5,7,9 2 Alla Edit: Återgick till teorin om skräll i stayerloppet så det blev en rad till... 2,4,5 5,10,13 1 4,7 2 Alla |
Dagens raka DD
2-11 |
DD 2-7
|
Det här blev dagens spel, utöver systemspelet. Ska slå mig ner med en grogg framför TVn nu och njuta av tävlingarna! Extra nöjd med alla H2H-spelen idag.
Dubbel Beanie M.M./Opal Viking x2 Odds: 3.12 Femling Flip A Coin V King Of Kings V Torvald Palema/Lisa America (andra heatet) Bart Sjöhammar/Practical Joke True Q./Year In Review Odds: 69.30 + Trippel på de tre H2H till 4.89 Tvilling V75-5 1/2 V75-6 2/3 |
H2H-spelen i din femling. Hur spelar du där?
|
Citat:
|