Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Philjay lirar och diskuterar (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/30842-philjay-lirar-och-diskuterar/)

Philjay 2017-11-23 12:48

Philjay lirar och diskuterar VM 2018
 
Hej,

Kände att det va dags för mig att dra igång en dagbok. Mycket för att jag jobbar inom bettingens "fantastiska" värld men samtidigt för jag tycker det är trevligt att diskutera, analysera och eventuellt debattera diverse saker inom betting.

Vem är jag?
Kalla mig Philjay, 28 år gammal och kommer egentligen från Halmstad men flyttade därifrån när jag va 19 för plugget i Lund, har de senaste 2.5 åren bott i Stockholm och jobbar som analytiker på ett större företag inom betting branschen. Har ett stort intresse för fotboll (HBK och Liverpool) , e-sport (league of legends, främst koreanska ligan) och sitter även inne på diverse crypto/blocks.


Varför sharps och vad är mina "meriter"

Har varit medlem på Sharps många år (2010 isch!?) och det finns inte ett cleanare forum än detta. Absolut så vill sharps likt andra forum dra in pengar på affiliates, men de sköter de snyggt samt att man hittar folk att ha intressanta diskussioner med. Spreadet är magnifikt och utan att bokföra spel så ser jag betting som en omöjlig sak att hålla på med.
Har spelat sen jag började med poker för 12 år sen men har väl först de senare åren fått en sund syn på betting och spel. Nu jobbar jag som sagt och pengarna jag spelar för har inte någon essentiell påverkan på mitt liv, en resa +/- eller lite mer prylar till hemmet. Det är viktigt att vara ödmjuk till livet, och även till betting. Håll det på ett plan du klarar av och försök rida vågen när det går bra/gå på is när det går sämre.

Vad kommer jag skriva om här?


E-Sport: Jag har ett stort intresse för att betta på League of Legends, dels för att jag gillar spelet, men även för att jag vet att företagens modeller just nu är fel! Det finns alltså värde att hitta, framförallt i livespelet. Next Dragon, next baron, first/next blood, first tower är de spelen som jag tycker mig ha en edge mot modellerna. Sen tar det ett par veckor att komma in i metan och jag förväntar mig att metan för 2018 ej kommer vara lik den i 2017 (dvs vilka gubbar/items som är bäst osv osv)
Jag är inte lika insatt i t.ex. CS-GO men där vet jag också att modellerna är felviktade och för den som kan så finns det värde att hitta.
Mitt spread från 2017 års säsong hittar du här: https://www.sharps.se/spreadsheet/546554301

"Vanlig Sport": Jag har ett stort fotbolls intresse, lever för Fantasy Premier League och spelar mycket på statistik samt värde. Hockey är nog den sporten jag haft tuffast med att förstå bettingwise, förutom att CHL har ev. bettingvärldens bästa värde när det når knockout-phase.

Jag har ingen modell jag följer, jag kör rakt på hjärna och försöker hålla hjärta borta. You win some you lose some. Mitt spread för alla spel förutom LoL hittar ni här: https://www.sharps.se/spreadsheet/546554912

Regler i denna tråd!
Diskutera/kommentera/debatera mer än gärna. Är du negativ mot ngt spel/inlägg, försök hålla ditt svar med en trevlig- men tydlig ton. Håll det glatt och det blir trevligt för alla!

Min förhoppning är att tråden kan komma igång och att den förblir levande.

Best of Luck,
Philjay

Philjay 2017-11-23 13:34

Bitcoin

Ett spel ni borde testa är på coolbet om ni går in på "våra bästa odds":
Bitcoin over 8001 på söndag 23.59, till 2.0x pengarna.
Bitcoinen hoppar upp och ner, mestadels upp och ligger för närvarande på en 8200 nivå. Den har stabiliserat sig över 8000 linjen och de är inga nyheter att vänta närmsta 3 dagarna vilket gör att jag tror stenhårt på över 8000 vid söndag midnatt. Bitcoinen kan vara överköpt för tillfället men att den ska hålla 3 dagar ovanför 8k förväntar jag mig.

Jag körde in pengarna till maxlimit på 1476 isch, hade jag fått hade jag satsat mer. för mig är detta ett 8/10 u spel.

Ripple
Äger själv ripple, den går stabilt upp å stabilt ner, men likväl mer upp än ner sofar.
Ripple har snuddat på över 0.25 en gång för ett par veckor sen, annars studsar den mkt runt 0.22-0.24, jag tror inte att den når ovanför 0.25 till söndag midnatt.
under 0.25 till 1.85 på coolbet, 1000 kr satsat vilket är standardbet isch, detta gäller också till söndag midnatt


Ni kan följa cryptos utveckling här: https://coinmarketcap.com/

Lazlo 2017-11-23 14:20

Kört hårt och lycka till! Ska bli roligt att följa detta! :thumbup:

ExtraCheese 2017-11-23 22:43

Kul med lite Esport! Även om det dock är LoL som jag har lite svårt att kika på :lol:

Brukar själv lira/titta/betta men då på Dota 2, och håller med dig angående spelbolagens modeller även där då det ibland är lite skevt, så det finns värde att hitta.

Hur som helst, skall följas. Får väl tvinga mig att kika :popcorn:

Lycka till!

Philjay 2017-11-24 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 551895)
Kul med lite Esport! Även om det dock är LoL som jag har lite svårt att kika på :lol:

Brukar själv lira/titta/betta men då på Dota 2, och håller med dig angående spelbolagens modeller även där då det ibland är lite skevt, så det finns värde att hitta.

Hur som helst, skall följas. Får väl tvinga mig att kika :popcorn:

Lycka till!

Haha, ja man är väl lite antigen eller när det gäller Dota 2 och LoL.. Gav dota 2 chansen både genom att spela själv å att kolla. Likt du besrkvier om LoL så va det omöjligt för mig att kolla dota 2. Men tur alla är olika så att gaming världen växer!

KeSPA cup (LOL korea) är igång och jag väntar tills de bättre lagen börjar lira, vilket är tisdag 28e. ska små-kolla i helgen å se vad som hänt med metan sen worlds.

Philjay 2017-11-26 11:07

Cryptos

Bitcoinen ser galen ut, över 9k för första gngen ngsin och det ser dint ut till nattens deadline. Slängde in pengar på etherum över 375 också, inte ens varit nära att gå under 400 senaste dagarna...

Ripple spelet ser jävligt tight ut, ska bli spännande å se hur den utvecklas under eftermiddag/kväll..

allt som allt så är cryptos helt galna nu, ni borde hoppa på tåget!

Sport
, kollat väldigt lite då bror som ska bli pappa varit uppe i storstan å hälsat på, endast kollat liverpool- chelski där mitt kära liverpool tappade 2 pinnar i slutminuterna, rättvist resultat men alltid tufft att tappa de sista 5 minuterna, framförallt på hemmaplan!

Ska försöka sätta mig och kolla ngra roliga spel inför eftermiddagen. Har ni några tips?

Philjay 2017-11-27 14:35

Ripple spelet va Under 0.25 eller över 0.251, den landade på 0.2503, vilket gav spelet en void!

Har även lagt ripple över 0.25 vid 1/1/2018, 00:00 vilket i nuvarande nivår ser rätt bra ut.
Denna veckans lina ligger på 0.28 och det känns som att de glömt uppdatera sina lina.
Cryptona går dock som tåget för tillfället, det är 10% per dag de bästa dagarna, vilket är ruggigt läskigt då det ngn gång måster ner igen. jag håller på mitt tills man ser paniken kring folk.

Bitcoin ökar mycket just nu pga att det surras om att de ska tradeas på mer öppna plattformar. får de ett nej så tror jag den kommer studsa tillbaka med ca 40%, å då får vi hoppas de hoppar på mina altcoins, etherum, ripple, monero!

Ny pl omgång imorn, mkt topplag mot mitten/botten, hoppas på skrällar!

Generellt haft en dålig feeling senaste veckan kring bets, lagt för mkt tid på att läsa på om diverse altcoins.

Philjay 2017-11-28 09:36

Nu va linan på ripple vid nyår ökad från 0.25 till 0.35 dvs en ökad lina på 40%. tack och bock

Philjay 2017-11-28 14:14

Vet inte om ni vet vad Coolbets snöboll är?

Du ska under 7 dagar spela 1 spel per dag med odds över 2.00. minsta insats 50 kr på måndag och du måste gå all-in varje dag. och då delar alla som klarar 7 dagar på en 50k bonus.

Satt den en gång, tyvärr sämst veckan hitills men man ska inte klaga..

Dag 2 idag, mitt spel går på under 2.5 mellan the foxes - spurs.

Känns ofta avslaget i veckomatcher och lagen går inte för en 0-4 då de försöker tanka energi och ladda inför helgen/vila spelare inför helgen.

Annars har jag lagt ett DNB spel på Brighton, CP har absolut börjat hitta formen, men att brighton hemma inte ska få med minst en pinne ser jag inte vara troligt.

Även lagt på Newcastle då jag fick det till marknadshögst + att WBA nyligen bytt manager. WBA fick förvisso med sig en pinne mot spurs borta, men de spelade "Park the bus" hela matchen och i denna matchen så måste de börja spela fotboll. Har svårt att se att nya tränaren, som fyi sagt "jag är inte en huvudtränare, jag är en assisterande", fått sitt spel in i laget. Benitez tar iaf en pinne här men tyckte marknadshögst på rak 2a lockade för mkt!

Även Watford + 1 känns dyng hett. United är ett väldigt defensivt lag, och om de möter ett Watford som börjat ruggigt starkt på borta plan så tror jag inte mou går för mer än en uddamålsseger / 0-0. 0-1 känns högst troligt men Watford är inte ett lag som ger sig likt många andra lag utd mött iår. United är 2-2-2 på bortaplan med 8-5 i målsnitt där överkörningen av swansea i premiären är den matchen som detta spel inte hade suttit i.

Philjay 2017-11-28 21:26

iskall!

Emanresu 2017-11-28 23:54

En fråga jag haft sedan jag läste ditt första inlägg:

Vad innebär det att vara "analytiker" på ett bettingföretag? :)

Philjay 2017-11-29 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av Emanresu (Inlägg 552385)
En fråga jag haft sedan jag läste ditt första inlägg:

Vad innebär det att vara "analytiker" på ett bettingföretag? :)

Rollen är väl mer känd som "business intelligence" men lättare att skriva analytiker så fler förstår. Sen så har vi olika roller inom företaget, vissa är med djupdykande i data och "data scientist" medans fler sköter snackat internt med ansvariga över områden.

Men ja det vi gör är väldigt olika, vi har hand om produkters betydelse (siffror, Turnover + gross mestadels) EX. BOG (best odds guarantee) inom horse racing är en produkt om du känner till den? Så det jag gör inom den produkten är och kollar hur den levererar i form av TO + Gross, vilka är det som spelar (Wiseguys eller VIPS?), Vad kostar produkten oss kontra vad den ökade i omsättning.
Vi kollar hur spelare använder våra produkter via telefon, mobil? live eller pre-match. vi kollar hur spelare rör sig över nätverket, vilka sporter "hänger ihop.

Vi har även hand om rapportering, vilket vi egentligen inte ska men ja rapporterings teamet är inte uppe än.
Vi hjälper till sales med data + det grafiska till roadmaps/events.

Försöker även få in ett mer data drivet tänk till personerna som jobbar med diverse produkter samt till kunderna som köper produkterna.

samt försöker analysera vissa områden på djupet, för att t.ex. kunna leverera en bättre användarvänlighet.


Lite klurigt å förklara såhär på kvällskvisten över nätet men hoppas du fick någon humm

Lazlo 2017-11-29 08:03

Citat:

Ursprungligen postat av Philjay (Inlägg 552382)
iskall!

Kämpa på! Efter regn kommer solsken :)

Philjay 2017-11-29 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av Emanresu (Inlägg 552385)
En fråga jag haft sedan jag läste ditt första inlägg:

Vad innebär det att vara "analytiker" på ett bettingföretag? :)

kan lägga till att vi jobbar med och analyserar A/B-tests, exempelvis cashout, om vi höjer/sänker marginalen vi tar, hur förändras betendet bland våra spelare.

Annars är det mkt "insights" som nämnt innan

Philjay 2017-11-29 22:32

Hetare idag. dock har coin marknaden tappat en 20% så det ser ju inte lika ljust ut, hoppas på återhämtning.

Lite svagt att jag inte vågade gå hådare på burnley, men äsch. fint å sen pool spela 0-3 i stoke. inte många som kan det en vinterkväll.

Dog i snöbollen igår (u2.5 spurs), trist men äsch, "nästa vecka är min vecka" =)

Philjay 2017-12-04 10:19

En usel spelvecka, måste ta mig i kragen å komma igen. Ska till London med jobbet i veckan så blir nog mestadels bara diverse julkalenderspel.

Ska ev på Tottenham- Apoel på plats, hade inte varit fel! Då blir det givetvis ett fint +3 spel på Apoel eller liknande. Spurs kommer rotera sönder i matchen då de är under isen och har haft ett mkt tufft schema + är klara för slutspel.

Spelar också H2H med en polare där vi spelar på över/under linor som sätts via odds&egna tankar. Linerna sätts å man väljer antigen över eller under och för varje poäng bättre man är så vinner man 1pxinsats.. för varje poäng sämre man är så förlurar man 1pxinsats.

EX: Tottenham - Apoel så har vi satt linan på Spurs på under 35, över 37. där poängen räknas ut såhär:
Vinst +12
kryss +6
förlust 0
mål+5
mål mot -3
Hörna +2
Gult -3
Direktrött -10
Andra gula -7
bollinnehav <= 50 ger 0
bol 51-55 ger 2
boll 56-60 ger 4
boll 61-65 ger 6
boll >= 66 ger 10.

Glad måndag och glöm inte spela snöbollen!

AmaerildeRimfrost 2017-12-12 22:01

Har du någon aning om varför Ripple (XRP) rusar just nu? Köpte för 0.19€ ungefär men nu har den varit uppe i 0.3€ ikväll. Men jag har ju ingen koll alls men du har ju skrivit lite om den så du kanske kan hjälpa till :)

Gokille 2017-12-14 12:11

Jag undrar vart ni tycker det är vettigast att köpa Ripple? Mina Bitcoins samt Ethereum är köpta som certifikat på Avanza, men dom tillhandahåller inte den tjänsten Ripple som jag däremot tycker verkar vara väldigt intressant.

Har ni förslag?

AmaerildeRimfrost 2017-12-14 12:47

Jag har handlat via bitstamp.net

Gokille 2017-12-14 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 553954)
Jag har handlat via bitstamp.net

Har du någon erfarenhet av Kraken? Det verkar som att det krävs mindre validering för att få komma till och köpa där.

Dock så kan det vara så att det krävs mer validering när man väl ska sälja och ta ut eller tradea.

AmaerildeRimfrost 2017-12-14 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av Gokille (Inlägg 553989)
Har du någon erfarenhet av Kraken? Det verkar som att det krävs mindre validering för att få komma till och köpa där.

Dock så kan det vara så att det krävs mer validering när man väl ska sälja och ta ut eller tradea.

Ingen erfarenhet av Kraken. Tog ett dygn ungefär att verifikationen gick genom via bitstamp. Sen har det varit smidigt med trade och allt. Men jag är väldigt newbie på detta men följer XRP uppåt nu då den rusat 3.5 gånger senaste dagarna! Go go go :D

Philjay 2018-01-03 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av Gokille (Inlägg 553989)
Har du någon erfarenhet av Kraken? Det verkar som att det krävs mindre validering för att få komma till och köpa där.

Dock så kan det vara så att det krävs mer validering när man väl ska sälja och ta ut eller tradea.

Ursäkta för sena svar, varit iväg samt firat jul/nyår och allt vad det heter.
Yes jag kör mestadels på Kraken, superlätt att komma igång och inga problem att sätta in eller ta ut pengar (testat båda).. tar en 2-4 arbetsdagar åt båda hållen.

krävs ingen validering att tradea om du inte väljer så.. Marknaden har ju varit fantastisk på sistonne :drunk:

Philjay 2018-01-03 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 553998)
Ingen erfarenhet av Kraken. Tog ett dygn ungefär att verifikationen gick genom via bitstamp. Sen har det varit smidigt med trade och allt. Men jag är väldigt newbie på detta men följer XRP uppåt nu då den rusat 3.5 gånger senaste dagarna! Go go go :D

Ja Ripple har verkligen levererat. jag sålde dock av 50% av mitt i fredags till 1.8dollar, chii fick jag, men jag ville ta ut alla pengar jag satte in så jag bara spelar med vinst..

Min portfolio för tillfället är:
Ripple, Etherum, Stellar och Bitcoin Cash.

Hade undvikit bitcoin för tillfället då det känns som att folk börjar casha ut och folk får snart inse att det är en värdelös produkt (dock den som är närmast att bli en "valuta" och så lär det förbli detta året).
Jag trodde hårdast på Etehrum när jag började å la väl 70% av min Kraken rulle på det å 10% på resterande 3, synd man inte delade 25,25,25,25% hehe.
Men ska inte klaga, 2 månader å jag har isch 4dubblat insats + tagit ut insats. Hejja Coins!

La ett bet på att Altcoins kommer stå för 60% eller mer av market cap på coolbet till 1.85 idag. (slutdatum 31a Jan).

Gokille 2018-01-03 22:50

Har väntat en längre tid på Bitstamp nu (läs en månad) men jag gick över till Kraken i dagarna, har skickat iväg en överföring med banken så jag väntar på att pengarna ska trilla in hos Kraken sen ska det handlas!:clap:

Philjay 2018-01-04 08:24

Citat:

Ursprungligen postat av Gokille (Inlägg 556084)
Har väntat en längre tid på Bitstamp nu (läs en månad) men jag gick över till Kraken i dagarna, har skickat iväg en överföring med banken så jag väntar på att pengarna ska trilla in hos Kraken sen ska det handlas!:clap:

trevligt!

när det är som allra högst tryck så kraschar sidan ibland, men då är det bara att reloada tills du kommer in. kan ta ngn minut men det löser sig alltid.
Ripple + stellar går ju bananas nu, funderar på att sälja av delar av mina bitcoin cash för ngn av dom idag.

Har du coolbet konto så tipsar jag om "Bitcoin vs Altcoin" Lower than 40% end of january, 1.8 i odds får du och i mina ögon känns den bombsäker.

ligger under "våra bästa odds längst ner"

Gokille 2018-01-07 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av Philjay (Inlägg 556090)
trevligt!

när det är som allra högst tryck så kraschar sidan ibland, men då är det bara att reloada tills du kommer in. kan ta ngn minut men det löser sig alltid.
Ripple + stellar går ju bananas nu, funderar på att sälja av delar av mina bitcoin cash för ngn av dom idag.

Har du coolbet konto så tipsar jag om "Bitcoin vs Altcoin" Lower than 40% end of january, 1.8 i odds får du och i mina ögon känns den bombsäker.

ligger under "våra bästa odds längst ner"

Var lite sen så jag fick "Lower than 35%". Det var dock bara småspengar så vi får se hur det går :)

Känns skönt att vara med på Rippletåget också, känns även som att Kraken har kommit upp i lite bättre prestanda de senaste dagarna!

Philjay 2018-01-07 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Gokille (Inlägg 556472)
Var lite sen så jag fick "Lower than 35%". Det var dock bara småspengar så vi får se hur det går :)

Känns skönt att vara med på Rippletåget också, känns även som att Kraken har kommit upp i lite bättre prestanda de senaste dagarna!

Håller helt med om Kraken. Det finns säkert bättre å snabbare exchanges, men mäckigt å fiffla.. ev att man borde ha en 3-5 st så man sprider ut pengarna.

ja asså för att bitcoin ska gå över 40% så krävs en siiiick ökning av btc/en siiick minskning av rest. Tror inte de sker.. 35% är mer rätt lina å den är nog mer 50/50.. jsut nu ligger den på 34.1%

Philjay 2018-01-08 09:32

Ny vecka, nya möjligheter...
Ny snöboll, nya linjer för cryptosarna och sista veckan utan LoL!

Lagt 2 snabba bet idag, Ripple över 2.51 och Bitcoin under 18000. Bitcoinen har stampat länge runt 13-16.5k, och den borde vara värd mindre, mkt mindre! Känns som att hypen har gått över på andra coins och vi hoppas det förblir så.
Ripple skönk från 3.3 till 2.6 på någon minut och stabiliserades där sen, den har ökat ngt sjukt på sistonne men vad som går ner brukar också gå upp och när man nuddat på en nivå så brukar den studsa tillbaka.

Lite sugen på "etherum att prestera bäst av eth, ripple och bitcoin." i skrivande sutnd så är etherum +1.3% för veckan, ripple -19.1% och bitcoin -4.5%.
Etherum kommer dock från en mycket mycket bra vecka och bröt för första gngne 1k barriären förra veckan. nu runt 1150, otroligt! Avvaktar dagen och ser hur linorna rör sig.

Spelar ni snöbollen på coolbet? Ngra ider en måndag som denna ?

Philjay 2018-01-16 08:47

Coinsen visar röda siffror dag för dag, Sarah vinner inte jerringpriset efter sitt bästa år någonsin (???)

Men, LCK (Koreas LOL liga började idag). Kollar just nu på map 1 i match 1 där det är King-Zone mot KSV (båda lagen har bytt namn från Longzhu - Samsung).. dvs laget som vann LCK förra året mot laget som vann worlds.

Så kul att de börjar med en topptopp match, kul att de har startat, nu måste jag hitta bra spel!

Philjay 2018-01-16 09:16

Tror stenhårt på King-Zone i map 2, lagt Map2 + fb + fd.
Gogogo Peanut

Philjay 2018-01-16 09:40

Map 2 började bra med båda FB och FD till King-Zone. Peanut fick sin berömda Lee Sin men har inte alls varit lika bra som han brukar, nervös? Map 2 ser tung ut, deras avbytare i toplane började bra men inte uttnyttjat sitt övertag och i långaloppet är det det som förstör för dom.

Likväl har Coolbet slutat med Livebet efter typ 5 minuter, hoppas att det är att dom är ovana med att LoL är igång, för om de tappar sina livebets, vilka kommer då ha?
365s är inte bra nog, inte heller nordicbet. Trist om bolagen inte fixar sina livebets!

Philjay 2018-01-29 12:49

Längesen jag gjorde en update, har dock haft fullt upp att betta aussie open och bli sambo.

Va med i en AussieOpen kampanj på coolbet där jag kammade hem 41k av 55k bonus, inte illa. Gick -ca 18-20k på spelen men det va inräknade i kallkylen ;).. Jisses vilka erbjudande de har ibland.

LoL har börjat igen, spelet är heeeeelt omgjort, jag har själv inte lirat det på 4-5 månader och det är nu en inlärningskurva som är trevlig, men det ska bli riktigt kul då jag förstått det som en mer action-fylld säsong. Småbörjat spelandet och hoppas få igång det på ritkgit under denna veckan.

Hoppas även att Live-spelen blir bättre på coolbet igen då de varit mediokert antala bet-offers.

Cryptona stått stilla senaste 2-3 veckorna, folk börjar dock få pengar igen så nu kanske skiten ökar igen? mitt spel på under btc u40% marketshare ser ljust ut.. 2 dagar kvar å det har inte varit nära linjen på länge =)

Liverpool har svikit hjärtat 2 gånger på raken, nästan så man kommer gå mot dom imorgon å lägga ett huddersfield spel då det är oinspirerat för tillfället.

YNWA

Philjay 2018-02-01 11:07

Iskall för tillfället i både E-sport och vanliga bets.

E-sporten har svikit mig hårt med sjuka turnarounds men det känns mer som otur är dåliga spel så jag krigar på.. gäller att hålla fokus och kämpa på.. Coolbet har märkbart mkt sämre Bet-offers också så det är ju tråkigt.

Heja SKT

Philjay 2018-02-04 18:46

Sitter och kokar efter domarens jävla insats i liverpool- spurs... RÅNAR pool på 2 pinnar å ger spörs 1 pinne = 3 poängs diff av vad det borde vara på lagen, vansinne!!!

Får se om man ens orkar sig vara uppe å kolla superbowl efter detta... ijissses..

Philjay 2018-02-05 14:42

Gårdagens tilt satt fint efter liverpool - spurs. Mogen som jag försöker vara så la jag inte ngra bets alls under kvällen men testade lyckan på Pokerstars 12th jubileum för sunday million, (10m i potten). Åkte efter 4.5h på kk mot AA, SB mot BB. alltid trevligt med setups..

Dagen i ära tog jag tag i mitt LoL-spelande igen, och med lycka! förmodligen en av mina bättre dagar sen jag började betta (har iofs ökat insatsen med ca 5-10x sen jag började).. 9 spel, 9 vinster!

Är taggad till fortsättningen av vårsäsongen!

Philjay 2018-02-06 13:27

Och då va självförtroendet nere på 0 igen..
Haft flea 5.5-13 oddsare som gått ner till 1.2-2.5 i odds för att sedan inte sitta.. sista matche så grönade jag till å med ut (å de va tur det)..

Måste bara intala mig själv om att jag kommer lyckas sålänge jag bara fortsätter, jisses!

Philjay 2018-02-15 09:53

Mums! Hanna! Mums!

La 4a st Winner spel på damernas skidskytte. Olsbux 45, Kuzminax8, Östbergx60 och Dahlmeier x2.3.
Östberg vann med kuzmina 2a och dahlmeier 3a! Olsbu låg låååångt bak med 5 miss.

Bra start på veckan och 14k + på loppet. tack och bock! Nu blir det storkalas på lördag!

Philjay 2018-03-22 11:30

Hållt låg profil på sistonne, har varit upp å ner med bettandet men har nu mer pending bets än någonsin.. De flesta är på "squad selection" till vm.

Vill tycka att det finns mycket värde i dessa outrights då bolagen är långsamma på att uppdatera oddsen och förmodligen inte följer presskonferancerna lika slaviskt som jag.

Frankrike:
Att få 2.0 på Giroud (i ett deschamps lag) är gratis. Bara en skada som stoppar deschamps från att ta ut giroud, oavsett speltid i Chelski.

Spanien:
Saul Niguez till 1.85 är väldigt trevligt, han har en del rutin från landslagsspel, han spelar i spanska ligan (vilket är viktigt för få chanser i spanska landslaget) och han är nr 2 som defensiv innemitt, efter Busqets som just nu är skadad.. Saul lär starta i träningsmatchen mot Tyskland imorgon.
Arrizabalaga som 3e målis känns också väldigt vass. fick den till 1.95.. det är han degea å reina som varit i truppen den senaste tiden och i träningsmatchstruppen så är han en av 3 målisar, vore oväntat om någon annan fick hans plats.

Sverige:
Lagt på K-J Johnsson till 1.75, han har varit 3e målis i svenska truppen under större del av VM Kvalet. Halmstadsonen sa själv i en presskonferans att om han bara håller sig skadefri så är en biljett till russland väldigt trolig.
Gustav Svensson till 2.0.. Va en del av truppen som slog ut Italien. Spelade 80 minuter.. absolut så va det för Johansson gick sönder och att Ekdal också va skadad. Men som det ser ut så kommer Svensson, som gjorde det grisigt bra mot Italien, vara med i 23 manna truppen!

England:
Hart till 2.0, hans rutin talar för sig självt.. Pearce som är WH assisterande tränare sa också att Hart förmodligen kommer ha en stor roll i VM.. Detta tyder 1) WH kommer börja spela Hart igen. 2) hans rutin (som Gareth Southgate tryckt på) kommer vara nyttig för de yngre målisarna...
Gomez: Lagt till 3.5 och 2.65. Har haft en bra säsong i Liverpool, varit skadad på sistonne men efter att Rashford hade lekstuga med trent så kommer Gomez avsluta på högerkanten.. Kan även spela mittback och då england lirar en 3-4-3 / 3-5-2 så har han störa möjligheter att komma med i truppen
Jones: lagt till 1.72.. är förmodligen given i startelvan ifall han hinner tillbaka i startelvan.. är också han som kan få Gomez att inte åka med, så liten hedge är detta.
Ox: lagt till 1.9.. varit en stor del av laget som kvalade in till VM. har sen sin tuffare tid i arsenal å svår start i liverpool krigat till sig en plats i laget, kanske inte alltid som startare men vi alla vet hur Klopp roterar. Given!
Young: kan spela både väsnter å höger, på mitten eller som back. Har rutin som få i englands landslag och med Bertrand som är skadad och spelar i ett defenssvit kasst sutton samt Rose som knappt spelar i Spurs.. Young har stor chans på startplats!
Loftus-cheek: lagt till 2.75, finns nu på 4x.. la i november då han spealde i landslaget samt va riktigt dominant i CP.. åkte sen på en skada å har precis börjat komma tillbaka.. Inget spel jag tipsar om just nu men han har chans till att åka med, dock behövs det nog skador från andra spelre innan loftus får åka.

Ska bli jäkla kul med VM i sommar, har ni några tankar om diverse länders trupper?

Philjay 2018-03-24 09:15

Efter första träningsmatchen för de större länderna:

Frankrike, Giroud startade och målade. Han är given i truppen om inte skada eller sexskandal ala Benzema kommer upp..
Har även fyllt på med Dembele till 1.9 efter att han lirat 25 min.. han är på högerkanten bakom mbappe å tävlar mot thavuin och coman.. Thauvin har gjort det jättebra i ligan å coman är skadad å på g tillbaka.. Men världens fjärde dyraste spelare ngnsin borde ha en plats ifall han håller sig hel å får speltid i barca!

Spanien
Saul fick 45 minuter vilka han gjorde bra! känns fortsatt given i truppen. Kepa spelade ej, DeGea är väldigt given som startande målis. Reina å Kepa ligger tight bakom.. Ända som kan ställa till kepa bettet är om Rico (sevillas målis) går å slår ut bayern på egen hand.. Kepa rankar jag som andra måliis i spanska landslaget.

England
Oxen känns given i truppen.. Spelade hela matchen med hendo i mittlåset igår och gjorde det bra! Förväntar mig att både hendo och Oxen byts ut till nästa match mot Dier och Cook/livermore.
Joe Gomez Startade men fick gå av efter bara 10 min pga skada.. Mkt tungt för honom och hans vm-drömmar.. Vi får vänta på rapporterna om han kan vara med i nästa kamp om några dagar men annars är det i Liverpool han får vinna sin plats till VM.
Hart satt väntat på bänk och lär inte ha ngt i denna samling å göra. Hans rutin väger dock tungt!
Young hoppade in på slutet och gjorde det helt ok, hans plats i truppen beror nog mer eller mindre på om det kommer skador eller liknande, börjar tveka mer å mer på detta bet.
Loftus: ej med i landskamsptruppen och lär få det svårt att ta en plats.

Sverige
Ej spelat sin kamp än, lirar ikväll mot Chile. Janne Andersson kommer nog använda sig utav 80% av uttagna truppen i dessa 2 matcherna. Men startelven för ikväll är: Sveriges startelva
Kristofer Nordfeldt
Mikael Lustig, Victor N. Lindelöf, Andreas Granqvist, Martin Olsson
Viktor Claesson, Sebastian Larsson, Gustav Svensson, Emil Forsberg
Marcus Berg, Ola Toivonen

Vilka ger indikationer på att Gustav Svensson är med i diskussioner om en startplats i vm om johansson å ekdal fortsatt är skadade.

Philjay 2018-03-26 17:13

Gomez är borta i 1 månad och hans plats till VM ser nu väldigt mörk ut. Tarkowski lär ta den platsen om han inte gör bort sig totalt imorgon. Tror man kan få rätt bra värde på honom för tillfället.. men jag avvaktar till imorgon.. gör han bort sig så kanske han kollar mot cahill/keane istället, men de chanserna ser jag som låga.

Sverige växlar helt elva mot rumäninen, jag passade på att lägga ett spel på Rumäninen till 2.62x pengarna.. Skönt å se Karl Johan Johnsson i målet så att han befäster sin 3e plats av målisarna. Janne sa även på presskonferansen att "jag håller kalle och nordfelt före jacob, så de får en varsinn chans i denna samling". Jag fyller på till 1.5 x pengarna på kalle i vm truppen

edit: även lagt ett spel på mexico mot kroatien då kroatien saknar sina största stjärnor.. Värt att veta är att jag vet inget om Mexico eller rumäniens trupp inför dessa matcherna



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved