![]() |
Dagens lir :
Vetlanda - Tillberga @7u 1.55 Svenskaspel Låg på 1.80 för någon dag sedan, självklart skulle man ha nappat då men 1.55 är ändå hyffsat betalt. Vetlanda - Tillberga ÖVER 9.0 @3u 1.85 UNIBET Katrineholm - Skutskär @3u 1.75 Svenskaspel Stjärnan - Nässjö @1u 3.75 UNIBET Stjärnan har haft en riktigt usel försäsong, men man har nu enligt uppgifter blixt-införskaffat sig 6 nya ryssar, är tvungen att testa denna. Köping - Tellus @1u 4.00 Svenskaspel |
Citat:
:hattenav: för alla fina spel du ger oss. |
Stjärnan - tack Erik, tar rygg.
|
Stjärnan finns till 4 på Nordicbet
|
Med tanke på att ROK tipsar om Nässjö så är Stjärnan given :)
|
Citat:
|
Usch för idag! inga marginaler med tyvärr.. nya tag nästa spelomgång!
|
Villa idag, vad tror du om matchen?
Jag tror på att dom vinner med rätt många mål, men efter att ha läst stora delar av tråden väntar jag med att lägga ett bet innan du yttrat dig :) Tack för intressant läsning! Mvh Erik |
Fiskfan: såhär tror jag om dagens match!
Villa/Lidköping -3.0 - GAIS @4u 1.85 BET365! Tror på islossning idag för Villa, förlorat 3 raka mot riktigt bra motstånd, nu hemmaplan och GAIS kommer inte orka stå emot i 90 minuter! Villa/Lidköping - GAIS ÖVER 8.5 @10u MAXSPEL 1.70 BETSSON Betsson är helt ute och cyklar med en lina på 8.5. Blir mycket mycket förvånad om det inte blir minst 9 mål här. Alla Villas hemmamatcher i serien förra säsongen slutade med över 8.5 mål förutom en, den matchen slutade 5-3 (Broberg). |
Villa/Lidköping -3.0 - GAIS
finns till 1.9 på expect. |
Hej Erik!
Har följt dig i Elitserien och är imponerad så långt. Bra jobb!! Är dock lite fundersam idag. Maxspel i dagens match pga att linen är fel, men är den verkligen det? Verkar som att bookiesarna trots allt är rätt överrens om att det blir cirka 9 mål i matchen. Vad tycker du är en korrekt line? Måste vara uppåt 10.5-11 nånting.. |
Citat:
|
Ligger på 1.5 nu :) ... Tur att man hann.
|
Citat:
Villa är ett lag med halvtaskig defensiv (22 insläppta på 3 matcher) samtidigt som man alltid öser framåt, som jag skrev i tidigare inlägg så slutade endast en enda av Villas 13 hemmamatcher i serien förra säsongen under 9 mål, då blev det 8. Nu har man förlorat 3 raka matcher och är rejält revanschsugna, jag tror nykomlingen GAIS på hemmaplan är ett perfekt byte för Villa, Villas tränare Magnus Nordin värvades inför denna säsong från just GAIS så dem har mycket bra koll på sina motståndare. Jag själv skulle satt linan uppåt 10.5-11 som du säger, kanske tom 11.5. Hur som helst förväntar jag mig en målrik match med Villa som segrare! 9-5? |
Hej!
Kör du 1-10 units eller i normala fall 1-5? 10u kommer bara vid sällsynta tillfällen? |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Man tackar för infon.
BOL |
Usch usch usch! Förväntade mig verkligen mer av Villa
|
Hej!
Jag är ny på sportsbetting så jag tänkte följa ett gäng dagböcker dom första månaderna medans jag lär mig. Då är det lite kul med en bandydagbok då jag bor i bandybyn! Haft noll intresse för sporter förutom lite fotboll innan, men nu när det handlar om pengar blev det skitroligt :) |
Citat:
Men sånt är livet. Olovsson ut för sitt uppträdande - inte första gången :) Men han är ju rolig som person... Ikväll, TV-sänt. Hammarby känns starka och jag personligen tror på en vinst 5-6 mål mot 3. Saik har med sig en förlust från senast mot Bollnäs och Hammarby är hungriga.... Edlund inte med samtidigt som Patrik Nilsson inte tränar (=går inte för 100% på match tror jag) http://iof1.idrottonline.se/SvenskaB...rfartochflakt/ Vad tror du Erikbgif? |
Citat:
|
1 match idag som sänds i TV4sport klockan 19.00!
Hammarby -1.5 - Sandviken @4u 2.03 BETSSON Kan förresten nämna att det är en liten formsvacka nu! Får hoppas att den vänder med start nu! |
2.03 är typ marknadslägst. Pinny har 2.28 och betway o expekt har 2.15!
|
Tack för spelen Erikbgif! Övertygad om att det vänder snart :)
Tänkte bara säga att hammarby finns till 2.27 @ Pinnacle i nuläget. EDIT: Axel hann före :) |
Citat:
|
Erik, du är duktig på bandy och förra året hade du fina stats. Men oddsen och bolagen du väljer att spela på är värdelösa!
Du får börja kolla runt lite, tex www.oddsportal.com (regga dig där) och börja oddsshoppa. För det kan vara skillnaden mellan en ROI på 110 och en på 100. Spelar du konstant till odds som är 0,20 lägre än marknadshögsta tappar du även ca 10% i ROI på det iom ditt medelodds. http://img705.imageshack.us/img705/7074/img0197ow.jpg |
Nu blev iaf spelet ett surebet mot Pinnacle i vilket fall ;) 2.10 nu på SAIK +1.5.
|
Bajen viker ner sig ordentligt tyvärr,förmodligen för att jag följde idag.
Tack för spelet ändå och jobba på,förr eller senare vänder det. |
Man kan nästan tro att det är World Cup och inte Elitserien som är igång ;)
Men ja visst, det vänder. Kör hårt! |
Citat:
|
3 matcher idag!
Vill påpeka att det fortfarande är en formsvacka innan ni ryggar! Sirius +0.5 - Edsbyn @4u 2.30 Bet365 Sirius - Edsbyn ÖVER 7.5@2u 1.90 Betsson Tillberga - Broberg/Söderhamn ÖVER 9.5 5u 1.90 Betsson Vänersborg +1.5 - Västerås @3u 1.85 Betsafe |
Citat:
|
Formsvackor är ju till för att brytas. Tänker definitivt inte missa när det vänder :cheers:
|
Edsbyn o VSK brukar ha svårt att spela på bortais, det brukar jag alltid tänka på iaf.
|
Citat:
Sirius verkar riktigt taggade och revanschsugna och jag tror att dom får ihop det idag! Bortais - utomhus - för Edsbyn som är van att spela på fint underlag -inomhus- spelar också ut sin roll här. 6-3 mitt tips! |
2/4 och lite plus! Hade det inte vart för Edsbyns målvakt Anders Svensson, som gjorde sin livs match, så hade det förmodligen blivit mer! Men nu är det som det är :-)
|
Citat:
|
Fredag och det spelas 4 matcher!
Lägger ut spelen nu dagen före då jag tror oddsen kommer sjunka och det vill vi inte. Första spelet blir ett MAXSPEL och tycker att det förtjänar att motiveras. Bollnäs -3.0 - Vetlanda @10u MAXSPEL 2.07 Pinnacle (BET365 ger 2.00 som också är klart spelvärt) Bollnäs tredje match i serien i år blir också den tredje hemmamatchen i följd, tredje Fredagsmatchen också faktiskt, och Fredagsmatcher hemma på Sävstaås betyder väldigt mycket för Bollnäs, det är bra med publik och riktigt grymt drag på läktaren. Ett fullt ordinarie Bollnäs krossade i senaste matchen Sandviken med 3-1, ett resultat som var klart i underkant och vi såg alla hur bra Sandviken är när dom senast krossade Hammarby på Zinken med 2-7. Bottentippade Vetlanda kommer senast från 4-4 mot Tillberga hemma efter en riktigt ostabil insats (Tillbergas enda poäng hittills). Senaste två matcherna lagen har mötts på Sävstaås slutade 7-4 (klart i underkant) och 10-1, Vetlanda har inte vunnit borta mot Bollnäs i modern tid enligt statistiken jag kommer över och lär knappast göra det nu heller, kan tillägga att Bollnäs endast släppt in 2 mål på 2 matcher, vilket är mycket mycket starkt. Hammarby - Västerås +1.5 @5u 1.76 Pinnacle Hammarby kommer till start utan skadade Patrik Nilsson och saknar då udd i laget, man är sett till den senaste insatsen klart ur balans och möter nu ett Västerås i toppform som mycket tungt senast släppte in 3-3 i 94e minuten borta mot Vänersborg. Vänersborg -2.0 - Kalix @4u 2.00 Bet365 Mycket viktig match för Vänersborg, det är precis dessa matcher på hemmaplan som måste vinnas. Bra känsla i laget efter 3-3 i 94 senast mot Västerås. Sandviken - GAIS +4.5 @3u 1.88 Pinnacle GAIS två tidigare matcher har varit extremt målsnåla, 1-1 och 2-2, båda mot bra motstånd på bortaplan (Sirius följt av Villa). BÖR bli målsnålt här också, man bör dock förlora matchen men ska klara linen om man inte säckar ihop totalt. Mölndal - Motala @2u 6.25 Svenskaspel Mölndal imponerade STORT senast borta mot Lidköping i Lidköping, vann med 5-7 och spelade enligt uppgifter mycket bra, har en intressant trupp med intressanta nyförvärv. Motala kommer senast från 4-2 hemma mot Boltic,enligt uppgift en ganska svag insats av Motala. Boltic är långt ifrån samma lag som förra året i Elitserien då truppen inför i år splittrats totalt. Usel is väntas vilket brukar gynna hemmalaget. Kul skrällchans! OBS denna match spelas på LÖRDAG, är extra snabb med denna då den förmodligen kommer sänkas en bit. Fler allsvenska spel kommer på Lördag eller fredag natt! |
Tycker också att du är duktig ERIK, men långt kvar när det gäller oddshantering. Mölndal fanns till 7.75 på Expekt, nu nere i 6.50
Jag tror mig ha ett dunderspel som går fullständigt i mot marknaden, och av den orsaken släpper jag detta bandyspel på eftermiddagen då oddset förhoppningsvis går upp ytterligare. Återkommer i ärendet ! MVH Hatten |