![]() |
Yes så kan det nog vara, dock när jag släppte Mölndal så var det endast staten som erbjöd den, Expekt släppte senare
|
Fyfan vad Bollnäs förlusten känns hårt efter det slutet :(
|
Japp... den känns jävligt mycket hård! inte nog för att det var ett maxspel men Bollnäs har 7-3 och full kontroll i slutet, då gör man ett klantigt bolltapp på mitten som renderar i 7-4... aja push iaf då tänker man och vips så får Bollnäs ett friläge, jublet sitter i halsen men killen missar målet HELT!!!! Vetlanda sätter igång spelet snabbt efter det medans hela Bollnäs sover och gör 7-5 med bara sekunder kvar. Fyfan!!!
Förutom Bollnäs så gick det väl helt okej, även fast minus aldrig är okej! Allsvenskan och 1 match i Elitserien imorgon! Väldigt intressanta sådana! |
Citat:
I övrigt stå på dig Erik. |
Citat:
|
Dagens lir
Sirius - Broberg/Söderhamn @5u 2.40 BET365 Sirius - Broberg/Söderhamn ÖVER 7.5 @3u 1.88 PINNACLE Sirius har inlett knackigt och har haft det tufft hittills, dock så gjorde man sin klart bästa insats senast hemma mot Edsbyn men det blev ändå förlust med 2-3 trots stundtals bländande Siriusspel, man förtjänade helt klart ett bättre öde. Nån gång ska det släppa för Sirius och jag känner på mig att det gör det idag! Av bara farten sitter överspelet på 7.5 mål också! Broberg kör alltid full fart framåt eftersom dom är riktigt dåliga på att spela defensivt! 6-4! Allsvenskan SÖDRA Blåsut BK - Lidköping AIK @2u 2.85 BETSAFE Nässjö - Frillesås @3u 1.75 BETSAFE Tranås - Gripen/Trollhättan @2u 2.50 BETSAFE Boltic/Göta - Stjärnan @8u 1.25 BETSSON Allsvenskan NORRA Finspång - Köping @5u 1.55 BETSSON Trippel Falun - Västanfors 1.05 Ljusdal - UNIK 1.05 Haparanda - Katrineholm 1.30 Maxspel 10u -1.43 BETSAFE |
Hänger på Boltic/ Göta 1.33 SvS.
UB 1.28, NB & bet365 1.20 |
Tranås testas
|
Broberg sätter 5-5 på övertid efter att Sirius tappat både 2-0 och 5-3.... och därmed blir det en bit minus. fyy så tungt.
Dagens lir: Kungälv - Kalix ÖVER 7.5 @4u 2.00 Pinnacle Tillberga - Bollnäs UNDER 9.5 @3u 1.93 Pinnacle dubbel Kungälv - 1.45 Bollnäs - 1.35 6u 1.96 BET365 |
Kan inte säga något annat än att jag beklagar din otur Erik, det är ganska tydligt att myntet inte riktigt vill landa på din sida men snart släpper det!
|
Hänger på dubbeln!tror jag?
För jag startar med Kungälv 1.50 NB och hoppas på att 1.35 finns kvar senare. |
Ser inledningsvis bra ut med liren idag, slutar säkerligen på grönt! I övrigt så ryktas det att allas vår favoritrekare Jvk faktiskt bröt sin svacka med att sätta en högoddsare på just bandy, spännande! Nu återstår att se hur mycket han kommer brösta sig i nästa blogginlägg...
|
Har tur att överspelet i Kungälv sitter, två mål görs på övertid men det kommer ju såklart tillbaka på en när Bollnäs tappar 1-3 mot bottengänget Tillberga och spräcker dubbeln...!
Det blev iaf 0.79u plus! |
Vad tror du om Villa/Lidköping - Edsbyn idag?
Jag tror på Edsbyn vinst. Villa har noll självförtroende men Edsbyn har inte haft något tufft motstånd ännu. Edsbyn hade jobbigt mot Sirius och dom kryssa mot Kungälv. Segrarna mot Vänersborg och Tillberga var inte något man blev imponerad av heller. Villa måste börja vinna men gör dom det idag? |
tavus: jag tror faktiskt att Villa börjar vinna nu, dom måste börja vinna nu. Deras inledning är i stort sett identisk med Färjestads, man har ny tränare, Magnus Nordin- Niklas Czarnecki samt att man har kvar en gammal tränare i Ari Holopinen- Leif Karlsson. En dålig säsongstart och man tar in en gammal ikon i föreningen till lika forward i Mathias Nilsson- Jörgen Jönsson. Dom är rejält segervissna nu och trots den usla starten så är lagmoralen på topp.
Peter "Prinsen" Karlsson är nu också tillbaka efter sjukdom. Villa - Edsbyn @4u 2.10 BET365 Villa - Edsbyn ÖVER 8.5 @4u 1.78 Pinnacle |
Skönt! 8-1 :)
|
Citat:
|
Back on track mister! :cheers:
|
Broberg/Söderhamn -2.5 - Vänersborg @4u 1.91 Pinnacle
Broberg/Söderhamn - Vänersborg ÖVER 9.5 @3u 1.81 Pinnacle Matchen direktsänds i TV4Sport med start 18.45! |
Jag kommer spela mot dig idag.
Säkert bara för att jag håller på IFK och brukar se när dom spelar hemma i arenan. Matchen mot Kalix var ett skolexempel på hur det går när man underskattar sina motståndare. Sen är Vänersborg alltid usla mot sämre motstånd. Idag så hoppas jag att Broberg kommer föra matchen och det kommer passa Vänersborg. Tror på 4-6 till Vänersborg. Har lovat mig själv att aldrig spela på lag jag hejar på men odds mellan 5.50 och 5.90 kan man inte låta bli. Lycka till Erik |
Lycka till du med tavus! Dessvärre tror jag inte att Vänersborg kommer hänga med i svängarna ikväll, Broberg har riktigt bra fart i kryckorna och är ett mycket bra hemmalag!
8-4,7-3, nåt i stil med det tror jag det blir! Hade dock vart kul om Vänersborg lyckas hålla sig kvar i år! Dom är viktiga att ha kvar! |
Mycket snyggt tavus!! Inte nog med att du satte Vänersborg till 6 odds, du lyckades ju tippa rätt resultat också! Väldigt snyggt!!
Vänersborg gjorde det väldigt bra, såg ljust ut första för spelen första 10 minutrarna och i början på andra men det ville sig inte riktigt.... Dämpade iaf förlusten med att sätta överspelet. Svagt av Broberg ändå att inte köra på bättre på hemmaplan när TV kommer på besök och sänder för första gången någonsin i princip. |
Tackar till ett bra forum med intressanta bandyrekar! Samt alla andra som följer forumet, exempelvis tavus ; )
Vad tror du om Kalix - Villa Erik? Jag tror på en tajt match av nån anledning; Dels p.g.a. av bortamatch för Villa och dels för att Kalix kan vara jobbiga och ibland lyckas få matcherna dit dom vill, d.v.s få mål som resulterar i tajta matcher. Underspel? Eller öser Vila på trots bortaplan? Tankar funderingar? |
Citat:
|
Haha.
Man kanske ska börja spela på resultat. Nu kommer jag sova gott efter en sån här avslutning på kvällen. Bollnäs matchen ser intressant ut imorgon hoppas man kan få en statusuppdatering på laget från mannen på orten. Kungälv är svåra att möta har bra defensiv och snabba på att kontra. Tätt match under linan 4-3 eller 4-2 till Bollnäs? |
5 stycken mycket intressanta Elitseriematcher ikväll!
Börjar med Edsbyn - Hammarby @5u 1.80 Betsson. Hammarby har 4 stycken spelare borta vilket gör att man nu har 5 stycken juniorer med i truppen till Edsbyn, Edsbyn åkte senast på en mina då man blev totalt krossade nere i Lidköping mot Villa med 8-1. Edsbyn revanschsugna nu mot ett skadedrabbat Hammarby, bör bli seger! Bollnäs - Kungälv @8u 1.30 Betsson. Perfekt bandyväder i Bollnäs ikväll så perfekta förutsättningar väntas! Det gynnar väl inget av dessa lag mer än det andra då båda är riktiga skickliga på skridskorna. Förväntar mig en matchbild där Kungälv kommer backa hem och försöka sätta stopp och sen kontra genom firma Gratchov/Lindberg. En målfest är nog inte att vänta, men Bollnäs är vana med att föra spelet och med att ha mycket boll. Tyvärr för Kungälvs del kommer det inte räcka mot ett alldeles för hemmastarkt Bollnäs (Som för övrigt plumpade rejält senast borta mot Tillberga, förlust 4-3). Tippar på 5-2 efter att Bollnäs dragit i från i andra halvlek Bollnäs - Kungälv UNDER 8.5 @3u 1.90 Betsafe Vetlanda - Sirius ÖVER 7.5 @5u 1.76 Pinnacle Vetlanda - Sirius X @1u 7.00 Betsafe Vetlanda - Sirius +1.5 @4u 1.60 Betsafe Magkänslan säger 4-4 här, två lag i stor poängnöd. Sirius verkligen på uppgång och har en bra känsla i laget. Kalix +2.0 - Villa @5u 2.05 Betsafe Villa krossade Edsbyn senast hemma i Lidköping med 8-1 och är tack vare det alldeles för stora favoriter här, det var Villas första seger för i år också. Kalix borta är dock en av de svåraste bortamatcherna, man har än så länge vunnit alla sina hemmamatcher och har väldigt bra självförtroende! Mycket intressanta matcher ikväll! BOL! |
Vi har tänkt rätt lika idag.
Jag har kört Edsbyn vinner med minst 2 bollar. Vetlanda - Sirius under 8.5 Bollnäs vinner med exakt 2 bollar Bollnäs - Kungälv blir 4-2 eller 5-3 |
ryggade edsbyn och kalix, singlar och en dubbel så det tackar jag för :moneybag:
|
Ryggade Kalix och överspelet Vetlanda - Sirius. Bra jobbat, tack! : )
|
Gick bra idag! Härligt! :cheers:
|
Citat:
|
Två matcher idag!
Hammarby som åkte på stordingel senast borta mot Edsbyn (7-0) tar emot skrällaget Kalix som föll tungt hemma mot Villa (5-6). Hammarby saknar fortfarande 3 stycken startspelare som ersätts med juniorer, hittar inga skador på Kalix så antar att dom ställer upp som vanligt. Kalix lär inte gå på defensiven här utan kör nog på som vanligt med sitt skridskoskickliga lag, Hammarby på Zinken är givetvis en riktigt tuff uppgift men linan känns det som att Kalix kan klara! Hammarby - Kalix +2.5 @4u 1.90 Betsson Hammarby - Kalix ÖVER 9.5 @4u 1.85 Betway Dagens andra match är mellan IFK Vänersborg och Vetlanda i Arena Vänersborg. Vänersborg stod senast för en grym laginsats i TV-matchen på svåra Hällåsen mot Broberg då man vann med 4-6. Vetlanda sitter på en bra streak mot Vänersborg i deras Arena, man har ännu inte förlorat där, det har varit jämna matcher men med Vetlanda som segrare i båda. I Vetlanda senaste match slog man krislaget Sirius hemma med 6-5, man låg under med 1-4 efter en usel första halvlek men lyckades starkt vända på steken i andra halvlek. Tror på en målrik match med Vänersborg som vinnare! Vänersborg - Vetlanda @4u 1.90 Nordicbet Vänersborg - Vetlanda ÖVER 9.5 @4u 1.95 Expekt BOL! |
Mina idag.
Vänersborg vinner med 2 bollar. Hammarby vinner med 3 bollar. Men nu måste jag dra iväg till arenan, hoppas på många mål, 2000 åskådare och ett IFK med fart och stabil defensiv. Heja Blåvitt! |
Kalix tappar sin 0-2 ledning och förlorar med 6-2... Tungt! Vänersborg sätter 4-3 på övertid så den sitter iaf, tyvärr så avtar målfabrikationen i båda matcherna, ser bra ut på överspelen i paus men det gick ju åt helvete....
|
Citat:
:) |
Var jobbigt att se matchen idag men när 4-3 kom skrek nog alla 1600 besökare rakt ut:thumbup:
Stor eloge till Vetlandas supportrar som alltid kommer på besök, dom är inte många men dom hörs. 2av2 blev det hade visst inte spelat hcp på Vänersborg. Nya tag imorgon då finns det massor av matcher att välja på. En match börjar redan kl12 Hoppas du har koll på Norra Allsvenskan, själv har jag noll koll på den. |
Mycket matcher denna vackra lördag!
Allsvenskan Norra Katrineholm - Tellus @8u 1.26 BETSSON Allsvenskan Södra Stjärnan - Mölndal @3u 2.45 Nordicbet Elitserien GAIS +1.5 - Edsbyn @4u 2.05 Betsafe Västerås - Sandviken @4u 2.40 Nordicbet Sirius - Bollnäs @3u 3.20 Betway Sirius - Bollnäs ÖVER 8.0 @3u 1.75 Expekt Villa/Lidköping - Broberg @8u 1.43 Nordicbet |
Söndagsdubbel!
Örebro - 1.63 Kungälv - 1.44 2.39 5u EXPEKT |
Mycket jobb nu så kan ej jaga bäst odds, gör det ni om ni eventuellt ryggar. Dagens: Broberg 5u 1.90. Boltic 4u 2.30. Finspång 5u 1.65
|
Citat:
|