![]() |
Erikbgif lirar bandy
Tjena!
Har nu bestämt mig för att starta en speldagbok där jag ENDAST spelar BANDY. Jag har följt svensk bandy under många år, jag har gått på Bollnäs GIF's i stort sett alla hemmamatcher sedan 11års åldern då jag flyttade dit. Har även mycket goda kunskaper i Allsvenskan södra och norra samt Damallsvenskan, lite rysk bandy, finsk bandy och norsk bandy. Unitsize kommer att vara 1-10. Där 10 är MAXSPEL och som bara spelas på riktigt riktigt bra spel. Bolagen jag kommer att hålla mig till är : Svenskaspel : Dom är ALLTID först ut när det gäller bandy. Bet365 : Här har jag 85% av min kassa, inte speciellt bra när det gäller bandy då spelen alltid kommer upp samma dag som matcherna spelas. Betsson : Hyffsat snabba med att lägga upp spelen och med bra odds! Regler i dagboken : Här diskuterar vi BARA BANDY! Det är tillåtet att komma med egna idéer! Vårdat språk! :moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag: |
Strålande! Brukar alltid finnas många intressanta bandyspel.
|
Heja! Ser fram emot detta:) Vi tillsammans ska väl kunna vaska fram en del bra spel. Bandy de är grejer det.
|
Citat:
|
Kör mannen! KÖR! :)
|
Citat:
|
Vad anser du om sandviken imorrn?
Svenskaspel kommer släppa oddset 1,55 och visst fan är det högt mot hemmalaget sirius? Sirius har värvat lite, bl.a. kalle spjut. Men Sandviken till 1,55 på en öppningsmatch dessutom tror jag vi sällan kommer se. Det är ett rent bjudodds från SVS bolagen online lägger sig på ~1,40 |
Citat:
|
Väldigt intresant, ser fram emot denna! Lycka till :)
|
Citat:
Sirius är ju i regel jävligt starkt hemma på Studan men ändå är saik nästan en klass för sig i år. 1.55 är mycket intressant, ska försöka luska fram lite försäsongsmatcher. |
Jag har redan spelat, http://www.vulkanerna.nu/bandy/Infor...en-377395.aspx en bra inför med lite stats.
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
just de, angående Sirius - Sandviken är Saik bra mycket bättre men svårare nu i inledningen innan dom fått upp farten. Hur som helst ska Saik vinna de här, dom är ett tungt lag med riktigt vass spets. Tycker också de låter som ett bjudodds. Kan tänka mig resultatet slutar 2-5 eller liknande. Sirius är ganska bra lag bör placera sig i mitten nånstans men Saik är flera nummer större. Klar skillnad. :popcorn: :moneybag: |
Tack KP! Jag hänger på på Sandviken!
|
hcp finns till 1.83 på Sandviken oxå om det e intressant?
|
Spelar:
2010-10-27 19:00 IK Sirius - Sandvikens AIK 1.55 @ SvS 4u Dubbel Sandviken @ 1.45 Villa @ 1.40 @2.03 - Betsson 3u Har ni frågor så varsågod :) |
Åker till Lidköping imorgon klockan 11.00 kommer hem runt 04.00 så kommer inte vara inne på Sharps nåt imorn, men ni har mitt lir.
Lycka till ni som ryggar =) |
Ska du inte föra in det i ditt spreadsheet?
|
Nu börjar bandyn igen och då letar man sig tillbaka in på bettingkontot för att jobba ihop sommarsemestern.
1,55 spelat! Sirius värvat hyffsat som sagt men var är försvararna? 3 st i truppen varav en är skadad. Wiberg ersätter i försvaret som i World Cup. Kommer få det mycket svårt att hänga med SAIK. Tyvärr som färgad blåsvart :innocent: Lycka till med dagboken Erikbgif |
Citat:
|
Citat:
Tack ska du ha! Lycka till med spelen själv :) Nu måste jag skynda mig till bussen mot Lidköping så hinner inte skriva mera :/ hörs! |
Jag var lite inne på över 8.5 i Villa - Bollnäs.
Även i Sirius - SAIK, men något säger mig att isen i Uppsala knappast är i toppform. |
Sandviken sänktes fort till 1.45 och därmed finns inget speciellt värde där längre faktiskt.
|
Denna dagboken skall följas!
|
Något kan inte ha gått rätt till hos Sandviken. Att förlora med 5-1 hör inte till det vanliga.
Sirius hade premiär på sin nya arena som är en utomhusarena, tidigare spelade de i en hall. Sandviken brukar också spela i en hall hemma men är vana från att spela ute. Så tveksamt att den omställningen kan ha påverkat laget till den punkt att de skulle gett Sirius ett kraftigt övertag. Sandviken missade 5 hörnor tror jag i första halvlek, drog på sig onödig utvisning som resulterade att sirius fick i ett extra mål. Får se imorgon vad som hände egentligen för detta är inte ett resultat som Sandviken borde spelat. Ledsen ni som ryggade |
Håller med dig, KP. Känns otroligt lustigt... Hmm..
|
Citat:
Däremot ska det byggas en hall i Uppsala. Är dock bara en träningshall med plats för max 200 åskådare och ska alltså inte användas för seriespel. http://www.bandyhall.nu/ |
Citat:
edit: var helt fel läst av mig, du har rätt. Kan fortfarande inte hitta en anledning till hur Sandviken kunde krossas så. edit2: Fan vad jag rör till det, jag menade i första inlägget att de skulle spela inomhus och inte utomhus eftersom de alltid spelat utomhus. "Sirius hade premiär på sin nya arena som är en utomhusarena, tidigare spelade de i en hall". Aja nm, spelet sket sig. |
Verkligen förvånad att Sirius lyckas vinna mot Sandviken, och att man gör det med 5-1!!
Får ta nya tag! Idag spelas VSK-Boltic. Boltic är nykomlingar så vet inte riktigt vart man har dom, men att dom vinner idag det är uteslutet... Imorgon har vi 3 matcher! Där ska vi nog kunna raska fram lite bra spel :) |
Imorgon har vi 3 matcher!
Hammarby-Edsbyn Kungälv-Broberg Bollnäs-Sirius Har några enligt mig själv hyffsade spel som jag kommer med imorgon :) |
Picks:
Hammarby-Edsbyn +2.5 @ 1.72. 5u Bet365 Nya mästarna Bajen mot forna mästarna Edsbyn. Matcherna lagen emellan är alltid jämna: 06/11-09 Elitserien Hammarby vs. Edsbyn 6:6 21/12-08 Elitserien Hammarby vs. Edsbyn 4:6 14/12-07 Elitserien Hammarby vs. Edsbyn 6:5 12/01-07 Elitserien Hammarby vs. Edsbyn 4:5 10/02-06 Elitserien Hammarby vs. Edsbyn 4:4 Hade faktiskt förväntat mig en lina på +/-1.5, så denna kniper jag direkt! Jag tror INTE Bajen vinner med 3 eller fler mål! Kungälv +2.5 @ 1.70. 4u Bet365-Broberg Kungälv är nederlagstippade i år, och ska dom ha nån chans överhuvudtaget så måste dom vinna sina hemmamatcher på Skarpe Nord. Kungälv är ett hemmastarkt lag och bör klara sig ifrån en 3 måls förlust. Tidigare möten: 06/01-10 Elitserien Kungälv vs. Broberg/Söderhamn 2:4 14/11-08 Elitserien Kungälv vs. Broberg/Söderhamn 4:3 Bollnäs @ 1.60 7u Betsson-Sirius Sirius gjorde som bekant en jätteskalp när man överraskade mot Saik med en 5-1 seger hemma på Studan, på bortaplan är man dock ett mycket sämre lag och möter nu fjolårets SM finalister Bollnäs. Bollnäs förlorade sin premiärmatch borta i Lidköping mot Villa med 8-6, ett hyffsat resultat trots förlusten. Bollnäs är ett mycket bra lag hemma på Sävstaås och jag tror inte Sirius kan ro på dom. Här är tidigare resultat: 30/10-09 Elitserien Bollnäs vs. Sirius 6:3 01/02-09 Elitserien Bollnäs vs. Sirius 4:0 19/01-08 Elitserien Bollnäs vs. Sirius 4:4 23/02-07 Playoff Bollnäs vs. Sirius 7:0 15/12-06 Allsvenskan Norra_Niu Bollnäs vs. Sirius 4:2 10/02-06 Superallsvenskan Bollnäs vs. Sirius 6:4 Lycka till ni som ryggar! :moneybag::moneybag::moneybag: |
2010-10-29 Hammarby - Edsbyns (Elitserien)
Datum: 2010-10-29
Tid: 19:00 Sport: Bandy Land: Sverige Liga: Elitserien Match: Hammarby - Edsbyn Spel: Edsbyns +2.5 Insats: 5 Odds: 1.72 Bolag: Bet365 Motivering: Hammarby-Edsbyn +2.5 @ 1.72. 5u Bet365 Nya mästarna Bajen mot forna mästarna Edsbyn. Matcherna lagen emellan är alltid jämna: 06/11-09 Elitserien Hammarby vs. Edsbyn 6:6 21/12-08 Elitserien Hammarby vs. Edsbyn 4:6 14/12-07 Elitserien Hammarby vs. Edsbyn 6:5 12/01-07 Elitserien Hammarby vs. Edsbyn 4:5 10/02-06 Elitserien Hammarby vs. Edsbyn 4:4 Hade faktiskt förväntat mig en lina på +/-1.5, så denna kniper jag direkt! Jag tror INTE Bajen vinner med 3 eller fler mål! https://www.sharps.se/forums/speldagb...lirar-bandy-3/ |
2010-10-29 IFK Kungalv - Broberg/Soderhamn (Elitserien)
Tid: 19:00 Sport: Bandy Land: Sverige Liga: Elitserien Match: IFK Kungalv - Broberg/Soderhamn Spel: IFK Kungalv +2.5 Insats: 4 Odds: 1.70 Bolag: Bet365 Motivering: Kungälv +2.5 @ 1.70. 4u Bet365-Broberg Kungälv är nederlagstippade i år, och ska dom ha nån chans överhuvudtaget så måste dom vinna sina hemmamatcher på Skarpe Nord. Kungälv är ett hemmastarkt lag och bör klara sig ifrån en 3 måls förlust. Tidigare möten: 06/01-10 Elitserien Kungälv vs. Broberg/Söderhamn 2:4 14/11-08 Elitserien Kungälv vs. Broberg/Söderhamn 4:3 |
2010-10-29 Bollnas GIF - IK Sirius (Elitserien)
Tid: 20:00 Sport: Bandy Land: Sverige Liga: Elitserien Match: Bollnas GIF - IK Sirius Spel: Bollnas GIF Insats: 7u Odds: 1.60 Bolag: Betsson Motivering: Bollnäs @ 1.60 7u Betsson-Sirius Sirius gjorde som bekant en jätteskalp när man överraskade mot Saik med en 5-1 seger hemma på Studan, på bortaplan är man dock ett mycket sämre lag och möter nu fjolårets SM finalister Bollnäs. Bollnäs förlorade sin premiärmatch borta i Lidköping mot Villa med 8-6, ett hyffsat resultat trots förlusten. Bollnäs är ett mycket bra lag hemma på Sävstaås och jag tror inte Sirius kan ro på dom. Här är tidigare resultat: 30/10-09 Elitserien Bollnäs vs. Sirius 6:3 01/02-09 Elitserien Bollnäs vs. Sirius 4:0 19/01-08 Elitserien Bollnäs vs. Sirius 4:4 23/02-07 Playoff Bollnäs vs. Sirius 7:0 15/12-06 Allsvenskan Norra_Niu Bollnäs vs. Sirius 4:2 10/02-06 Superallsvenskan Bollnäs vs. Sirius 6:4 |
2/3:moneybag::moneybag::moneybag:
sammanfattning: Kungälv kommer åka ur, klarar man inte av bättre än 2-7 hemma mot Broberg så kommer man få det RIKTIGT svårt hädanefter. Edsbyn hämtar upp 6-3 i slutet och räddar spelet med 2 snabba mål till 6-5! Bollnäs hämtar upp 1-4!!!! Och vinner med 5-4 till slut. RIKTIGT starkt!! Såg riktigt dystert ut ett tag, Kungälv hade 4 måls underläge, Edsbyn hade 3 måls underläge och Bollnäs 2! Men de ordnade sig till slut till ett plus resultat! |
Grattis. Såg du Bollnäs-Sirius? Hur var matchen?
Stod över spel denna omgång då jag bommade enda spelet förra omgången. Vad gäller BGIF-IKS så känns de resultaten innan berglund tog över sirius (och eskhult kom senare samma säsong) som irrelevanta resultat. Vet dock att Bollnäs också blivit ett mer komplett lag sedan dess också. Kul att du satte spelet, tråkigt för mitt siriushjärta ;) Edsbyn tyckte jag var ett bra spel då de sällan rinner iväg när de torskar. Köper ditt resonemang med att kungälv ska vinna hemma om de ska ha någon chans att klara sig kvar. Nu vann dem inte och mycket tyder på att de får det tufft iår. Dem är dock ett lag som kan göra bra resultat ibland. Hade svårt att lösa deras matcher förra året.. |
Tjena Yurinho! Såklart var jag på plats! Sirius kommer bli riktigt farliga i år, du kan vara stolt över deras insats :) Inte många lag som lyckas fixa sig en 4-1 ledning borta mot Bollnäs, otur för Sirius del sen att Bollnäs satte 3 hörnor i rad :D Då gick pumpen ur för Sirius fast dom var inte långt ifrån en kvittering i slutet!
Håller med om Edsbyn, Bajen-Byn har alltid jämna matcher och tyckte dom la linan lite fel där, +/-2.5?!? wtf har de nån gång de senaste 10 åren blivit 3 måls seger för nån ?:D |
Kul med en bandydagbok,bolagen kan vara lite fel ute ibland om man har flyt. Tyvärr har dom inte tillräckligt lågt ner för att få med dom mer lokala lagen här :P
Lycka till :cheers: |
Många matcher imorn! Spel kommer
|
Mina lir idag:
Sandviken - Västerås +3.0 @ 1.85 - Bet365 - 5u |