![]() |
2010-11-13 West Ham - Blackpool (Premier League)
Datum: 2010-11-13
Tid: 16:00 Sport: Fotboll Land: England Liga: Premier League Match: West Ham - Blackpool Spel: Blackpool Över 1.5 Insats: 250 Odds: 3.20 Bolag: Nordicbet Motivering: Trodde inte man fick över 3 ggr på Blackpool borta att göra ö 1.5.. Det är där de spelar som bäst och har spelat 10/12 över denna säsong. i de 5/6 senaste matcherna har man gjort minst 2 mål. West Ham har släppt in 2 mål i de 3/4 senaste ligamatcherna. West Ham har 7/12 överspel denna säsong. Sen tänker jag även såhär..Över 3.5 ger 2.45 och över 2.5 ger 1.66. Vad är det för värde i de? 0..West Ham 3-1 mot Blackpool för att täcka 3.5 linan..Nja, tror inte de. De är riktigt dåliga i år men har lite bättre resultat sista tiden med några oavgjorda. Värdet ligger såklart på 3.20 eftersom jag ändå tror på målkalas. Ladbrokes ger ex.vis 2.75 på samma spel. Nånstans där jag hade satt det med. 5/10 units investeras |
2010-11-13 Scunthorpe - Cardiff (Championship)
Tid: 16:00 Sport: Fotboll Land: England Liga: Championship Match: Scunthorpe - Cardiff Spel: Cardiff Insats: 400 Odds: 2.05 Bolag: Victor Chandler Motivering: Serietvåan Cardiff ställs mot mittenlaget Schunthorpe som är ett riktigt uselt hemmalag. Endast 1 seger mot svaga Crystal Palace. 1-3, 1-4, 0-2 är de tre senaste hemmaresultaten för Scunnie. Cardiff är seriefavoriter med QPR. Båda lagen går som tåget och jag ser inget som tyder på att Cardiff skulle tappa poäng. Bothroyd, Chopra och Whittingham ordnar steken åt oss. Grabbarna är i kanonform där Bothroyd målar i princip varje match. Spelbar ner till 2, under det känns sådär. De flesta har 2 ggr så bara spela, imorn får man 1.90 |
Tackar för dessa
|
Tack så mycket, Bolt.:hattenav:
|
2010-11-14 G. Monfils - R. Söderling (Tennis)
Datum: 2010-11-14
Tid: 12:00 Sport: Tennis Land: Internationell Liga: Tennis Match: G. Monfils - R. Söderling Spel: G. Monfils Insats: 400 Odds: 2.18 Bolag: Pinnacle Motivering: Varför är Söderling favorit? Visserligen rankad 5a men här möter han killen som springer på varje boll som det gällde livet, slog Federer idag och spelar en final på hemmaplan. Kan det bli större för Monfils? Att jag får över 2 känns riktigt bra. Söderling brukar inte hålla hela vägen. Visst vann Robin i Valencia mot Monfils i 2 enkla för nån vecka sen men då var Monfils sliten efter att ha vunnit turnering veckan innan. Spelbar ner till 2 ggr. |
Tror Monflis är duktigt sliten. Visst är han vältränad, men nu har han två riktigt hårda matcher mot Murray och Federer i benen.
Sen är han, i mina ögon, för ojämn för att slå tre stycken topp 5 spelare på en och samma vecka. Tycker Robin såg riktigt bra ut mot Llodra, även om matchen blev så lång som den blev. Och jag tror att han trivs bättre mot en spelare som Monflis. Men i slutändan tror jag att jag väljer att endast se matchen utan att lira på den. |
2010-11-14 Finland - Sverige (Ishockey)
Tid: 16:30 Sport: Ishockey Land: Internationell Liga: Ishockey Match: Finland - Sverige Spel: Finland Insats: 400 Odds: 2.15 Bolag: Will Hill Motivering: Finnarna imponerade idag och tog en säker seger med 5-0 mot ett blekt Tjeckien. Sverige slog ryssarna med 3-2 och där var ryssarna bleka. Finland skulle vunnit mot Ryssland men man brände massvis med lägen. Mot Tjeckien fick man utdelning och det borde man få mot Sverige med som har rätt orutinerat lag men har gjort det bra ändå. Sverige kommer säkert checka högt återigen och försöka störa finnarna. Men tror inte detta hjälper nu då finnarna är riktigt spelskickliga och vid seger tar man hem segern i Karjala Cup. Högst troligt får Daniel Larsson stå imorgon. Man brukar använda båda målvakterna och Liv har stått båda hittills. Lär inte va lätt att komma in här. För Finland kommer troligen Vehanen att stå. Fast här spelar det mindre roll vem som står då både han och Rämö är bra målvakter. Hemmaplan, rutinerat, skridskostarkt och försvarsstarkt Finland ska ta detta hyfsat säkert. Finns inget annat. Tror Sverige gjort sitt nu och såg lite trött ut i sista perioden mot ryssarna. Man ska verkligen inte höja Sveriges 2 segrar hittills till skyarna då man mött urusla o trötta lag. Ryssland var ett skämt idag, skapade ingenting i anfallszon och fick ta avslut från sargerna oftast. spelbar ner till 2 ggr. 8/10 units spelas |
2010-11-13 Barcelona - Villarreal (Liga BBVA)
Tid: 22:00 Sport: Fotboll Land: Spanien Liga: Liga BBVA Match: Barcelona - Villarreal Spel: Båda lagen att göra mål JA Insats: 350 Odds: 1.80 Bolag: BET365 Motivering: Abidal som mittback..ja då luktar det hönsgård i barcas backlinje. Svårt se Villarreal gå mållösa med Rossi-Nilmar på topp och bra form på ubåtarna. Barca gör ju mål garanti så bara Villarreal scorar så sitter spelet. Hade satt oddset runt 1.65-1.70 7 units spelas |
Ett önskemål, skriv spelen i spreaden innan du gör writeupen, då förlorar vi som RSS-följer mindre tid:)
|
Finland e redan maxad till 2.25. :D
Sen håller jag med shoreline ang Soda. Villarreal har jag redan bla +0.5 på till 5.50. Finland räddade iaf förlusten på Llodra och Blackpool spelet idag. Tack för rekarna! |
2010-11-13 Barcelona - Villarreal (A-League)
Tid: 22:00 Sport: Fotboll Land: Spanien Liga: A-League Match: Barcelona - Villarreal Spel: Annat JA Insats: 200 Odds: 3.50 Bolag: Unibet Motivering: Sjukt bra odds hos Unibet på denna. Trodde man fick runt 2.60. Busquets spelar ofta på gränsen och vårdslöst. 4 units testas |
Finland finns till 2.60 på ladbrokes
Tack för spelen! |
Citat:
1.85 enligt oddsportal har lads.. |
Citat:
|
Citat:
Självklart som ni säger...2.6 på -1,5 och 1.85 på rak Det är inte lätt när man börjar bli trött :whistling: |
Citat:
:cheers: |
Hallå Bolty
jasså du hänger här, kul |
tjena patrik! är det skånepatrik som är en mästare på alpint?
|
bolt, så kan det vara ja, motivering till spelen finns på din gamla sida. tyvärr inte dom fösta spelen för då hade ni en downtime men jag posta dom på lite andra ställen oxå.
|
Söderling spelade ju ut Monfils enkelt sist dom möttes.
|
Citat:
Som sagt då var Monfils sliten. Han hade spelat 2-3 veckor i sträck och gått långt i samtliga turneringar. Väldigt ofta som en spelare som vunnit en turnering åker ut tidigt i nästa. Men vi får se, allt handlar om Monfils servande. |
2010-11-14 Björgen - Johaug (Beitostölen)
Tid: 09:15 Sport: Längdskidor Land: Internationell Liga: Beitostölen Match: Björgen - Johaug Spel: Johaug Insats: 500 Odds: 2.10 Bolag: Nordicbet Motivering: Säsongens första skidspel! Björgen avstod 10 km fritt då hon kände sig hängig i fredags. Loppet vanns av Johaug med 40 sekunder!! före Steira som inte alls är dålig. Johaug är i kanonform direkt och gick ju fram enormt förra säsongen då hon imponerade stort. Tränar ihop med Björgen och har enligt henne själv hängt med riktigt bra på träningarna utan problem. Tror Johaug kommer ha en riktigt bra säsong om hon får vara frisk. Björgen som sagt är Björgen men är man sjuk så drar det ner ett antal % på insatsen. Bara hon kommer till start så gäller spelet. Om inte så blir det void i värsta fall. Northug var ju sjuk med och åkte hem. Han hann dock köra fristilen där han kom 46a.. En formstark Johaug mot en sjuk Björgen (om start) känns bra här. maxinsats spelas, allt över 2 ggr är bra. Bara NB som har denna tävling då den inte ingår i världscupen. |
Sänktes omgående ned till 2.0
|
Tack för att du delar med dig av fina tips. Vad sägs om över 23.5 games mellan Monfils och Söderling till 1.91 på pinnen? Kan inte mycket om tennis men efter dagens matcher tycker jag det ser ut som ett strålande odds...
|
Citat:
|
Citat:
|
Björgen vann med 51 sekunder lol. hängig fredag, toppform söndag..
|
Fel post
|
Citat:
Tack för spelet, kommer rygga dig rätt hårt. Har ögonen på dig :evilgrin39: |
|
Enkelt för Söderling som sagt . :D
|
Citat:
|
never mind
|
LOL hahahaha...........
|
Återgår till tråden. Blogg var inte kul. Alldeles för ensamt och ingen feedback. Trivs bättre här.
|
2010-11-20 Anna Haag - Kristin Steira (Internationellt)
Datum: 2010-11-20
Tid: 10:40 Sport: Längdskidor Land: Internationell Liga: Internationellt Match: Anna Haag - Kristin Steira Spel: Anna Haag Insats: 500 Odds: 1.57 Bolag: Svenska Spel Motivering: Steira har problem med hälen. Hon fick en diagnos i somras och så hände det nyligen igen. Hon har åkförbud på klassiskt för där säger hon att det gör ont. Men att fristil funkar smärtfritt. Har svårt att tro att det bara är att åka för Steira på fritt. Måste ju kännas i backarna om inte annat. Och backar finns det gott om i Gällivare. Steira är mer av en hängåkare och gynnas inte av individuell start. Hon säger själv i en intervju med VG Nett att hon tar detta lopp som ett testlopp bara och att hon ligger efter med träningen så hon förväntar sig inget alls idag. Haag har känt sig pigg och fräsch efter det dåliga loppet i Bruksvallarna förra helgen. Men det var mest att hon tränade hårt ända in på det loppet och nu i veckan har hon lättat på träningen rejält och hoppas det ska få effekt i premiären. Det hoppas jag med och kan inte blunda för 1.57 på en hemmaåkare som slog igenom ifjol. Oddset borde legat runt 1.40 snarare med dagens förutsättningar. Haag har startnummer 78 och Steira 84. Vädret är perfekt för skidåkning. - 7 grader och svag vind på 1m/s. SVT 1 där sändningen börjar redan kl 10 med inför snack. Nu kör vi! :moneybag: |
2010-11-20 HELLNER - resten (Världscupen)
Datum: 2010-11-20
Tid: 12:30 Sport: Längdskidor Land: Internationell Liga: Världscupen Match: HELLNER - resten Spel: Vinnare HELLNER Insats: 300.00 Odds: 3.550 Bolag: Betway Motivering: Hellner har för det första bott i Gällivare i 10 år och om det är någon som vill vinna här är det mackan. Hans testresultat har varit riktigt bra hela försäsongen och han imponerade i bruksvallarna förra helgen med att vinna med 30 sekunder cirka. Hellner startar som näst sista gubbe. Bauer sist men han är inget hot om segern så mackan kommer ha allas tider att gå på. Det blir enklare för honom när han får höra DU LIGGER 5 SEKUNDER FÖRE PILLER COTTRER! Fan vad man taggar till då! Och vem minns inte mackans heroiska insats i Gällivare för 2 år sen när han slet som ett djur och var så utpumpad att han varken kunde stå eller prata och fick nästan bäras fram till prispallen. man bara ryser.. Nu 2 år senare så är ju Hellner myyycket bättre skidåkare och jag tror på en fenomenal tävling av vår skidkung! 6/10 units spelas till 3.55. Men visst är jag sugen på mer. Håller ner pga premiär trots allt. HEJA HELLNER!! HEJA SVERIGE!! |
En kopp kaffe på helgförmiddagarna och svt´s vintersudion och fulländningen är inte långt borta. Fattar inte hur du fick sånt odds på Hellner, stod 1,50 när jag loggade på en timme efter... Men Haag är ryggad. Kul med nån som bettar på skidor. :cheers:
|
Citat:
|
Citat:
|