![]() |
Haag dog totalt efter halva loppet efter att ha legat en 10 sek före Steira i början. Ingen rolig start men hoppas Hellner fixar det sen!
|
Hellner satt! :moneybag: Tack!
|
Tack för Hellner, gjorde gott för kassan
|
Många tack! Fint rek på Hellner. ;)
|
2010-11-21 Italien - Tyskland (Stafett damer)
Datum: 2010-11-21
Tid: 10:45 Sport: Längdskidor Land: Internationell Liga: Stafett damer Match: Italien - Tyskland Spel: Italien Insats: 350 Odds: 1.72 Bolag: Betway Motivering: Italien ger som högst 1.75 på pallen. Då hugger jag hellre 1.72 mot Tyskland om de skulle bomma pallen. Laget är Genuin-Longa-Rupil-Follis Tyskorna har Böhler-Zeller-Sachenbacher-Fessel Håller italienskorna mycket högre. Enda svagheten är första sträckan men kan hon bara hänga i så är det ingen fara. Longa är en av de 8 bästa på klassiska sträckan i världen. Rupil gjorde kanoninsats igår på 10 fritt och Follis kom ju 3a. Tyskorna var riktigt bleka där endast Fessel imponerade med en 9e plats. Om det blir spurt, så är Follis en av de bästa i världen på spurten. 7/10 units spelas |
Unibet har 1.75 såg jag nu..
|
2010-11-21 Skofterud - Kristoffersen (Stafett damer)
Datum: 2010-11-21
Tid: 10:45 Sport: Längdskidor Land: Internationell Liga: Stafett damer Match: Skofterud - Kristoffersen (sträcka 1) Spel: Kristoffersen Insats: 200 Odds: 2.50 Bolag: Betway Motivering: Spelet gäller vem som växlar först av dessa. Skofterud i Norge I och Kristoffersen i Norge II. Jag grundar spelet på ungdomlig entusiasm och att Kristoffersen vill visa att hon ska åka i lag I efter den fina insatsen igår där hon faktiskt kom före gamle Skofterud. Sen att Kristoffersen har en bättre avslutning/spurt gör också att oddset är alldeles för högt för att inte testas. Visst Skofterud är den något bättre på klassiskt än Kristoffersen men återigen, stafett och första sträcka är inget de åker som judar på. Förutom Kowalczyk som kommer göra det. 4 units spelas och även fler bolag än Betway har detta spel, bl a NB, Betsafe osv. |
Var rätt ute där men hon orkade inte sista kilometern tyvärr. Nu jobbar vi in Italien
|
Skulle precis lägga in Italien live på BET365 @1.85 inför andra sträckan. Men då stängde dom spelet och ändrade oddset till 1.35..typiskt.
Lycka till till er andra! :cheers: edit: Men vilken form Björgen är i....Kalla drar ifrån dom andra men tappar stort mot norskan.. |
Italien satt tack bolt!!:drunk:
|
Citat:
Tack för den! :cheers: |
Tack för Italien bolty!
|
Tack
:moneybag: |
2010-11-22 T. Berdych - N. Djokovic (BarclayRR GA)
Datum: 2010-11-22
Tid: 15:00 Sport: Tennis Land: Internationell Liga: BarclayRR GA Match: T. Berdych - N. Djokovic Spel: N. Djokovic 2-0 set Insats: 400 Odds: 1.75 Bolag: 24hpoker Motivering: Riktigt bra odds på Djokovic att plocka hem detta i två raka. Ex.vis -3.5 hos samma bolag ger 1.70. Då är 2-0 bättre om det skulle bli ex.vis 7-6, 6-4. Berdych har en förmåga att inte leverera när det väl gäller i sådana här sammanhang. Det knyter sig och han spelar som en stel anka. Dessutom har inte formen varit det den borde. Djokovic innehar ett 3-1 record mot Berdych. Enda segern för tjecken kom på gräset i Wimbledon där han trivs såklart vilket Novak inte gör. Annars 3 hardcourt matcher och där har Novak sopat banan med tjecken. Djoko matchades hårt i Oktober och var märkbart sliten i Paris när han åkte i två raka mot Llodra. Innan dess hade han vunnit Beijing, torskat semi i Shanghai, torskat final i Basel. Möjligt att han tankade så han fick sin vila till denna turnering. Jag tror Marian Vajdas adept är på hugget igen och visar varför han är världstrea. Dessutom är Djokovic en av världens bästa returmottagare så har inte Berdych en bra servedag så blir han uppäten rätt fort på andraserven. Vamos Serbija! JOBBA DJOKER!! :thumbup: 8/10 units spelas och tycker odds från 1.60 och uppåt är spelbart. |
Tackar! Ryggad till 1.75 hos Unibet.
:hattenav: |
1.78 Pinnen
|
Pinnen har höjt den då, de hade neråt 1.70 när jag kollade oddsportal vid rektiden. Nu kör vi och håller tummarna :thumbup:
|
Tidigt break och Djokovic ser laddad ut!
|
Novak 6-3, 6-3 GSM
:cheers: :hattenav: :moneybag: :) |
Vad tror du om Nadal - Roddick lite senare?
Tack för Djoko :hattenav: |
Jag tror Nadal tar det i 2 raka. Trots att han varit borta pga skada så är detta en tävling han vill vinna.
Roddick har inte heller varit i nån form alls och förlorade mot Söderling 2-0. Vinner Robin i två enkla så gör även Nadal det. Nadals serve är ju mycket bättre än tidigare med så blir svårt bryta för roddan. |
SE HIT ALLA POKERSUGNA! I morgon fredag 26/11 tänkte jag att vi skulle ha lite trevligt och spela en pokerturnering hos de eminenta Full Tilt Poker. Insatsen oklar men MAX 10+1 dollars men kan även bli en 5+0.50 $ och såklart Freezeout med en fin GTD pott.
Vi som anmält här i tråden kommer i chatten kunna snacka ostört då jag kommer starta en privat avdelning för oss. Där kan vi uppdatera stackens storlek mellan varven och kanske köra nån rushpoker runda eller nån sit & go. Anmäl här i tråden så jag vet vilka vi blir imorgon. Tiden för turneringsstart kommer ligga omkring 19-20 tiden. Vänligen Bolt :cheers: |
2010-11-25 TPS - SaiPa (SM Liiga)
Datum: 2010-11-25
Tid: 17:30 Sport: Ishockey Land: Finland Liga: SM Liiga Match: TPS - SaiPa Spel: TPS Över 2.5 Insats: 500 Odds: 1.70 Bolag: Bwin Motivering: Här gillar jag Bwins odds på TPS över 2.5. NB har 1.55 på samma spel och jag hade väntat mig 1.45 omkring. Inbördes har man i 6 raka matcher gjort minst 3 mål mot SaiPa. Dessutom har Saipa skadeproblem och fortsatt den unga italienaren i mål Bernard. TPS slog Kärpät med 4-1, Ilves 7-0 och Pelicans 5-0. Sen kom en torsk mot formstarka Tappara för att sedan ta en moralboosting seger mot Saipa genom att vänta sista 5 min till 3-2 seger. Hemma är man bättre och jag tror man ordnar denna lina i andra perioden. Den djärve testar hcp på TPS som betalar 2.20 hos Lads. 10 units in |
Utöver reken så tror jag ikväll på:
Kärpät - HIFK Över 5.5 Pelicans - Kalpa ML 2 Jokerit - HPK Över 5.5 Västerås - Örebro Över 5.5 Fredrikstad - Hönefoss Fredrikstad över 1.5 mål Cagliari - Bologna 1 |
Är med på TPS över 2.5. Men ser dock att holms rekat TPS ettan.
|
Han är rätt ute för ovanlighetens skull så bekymra dig inte över det. 3-3 så vinner vi men inte han ;)
|
Citat:
|
Citat:
Ö 2.5 TPS som ska in så jobba nu!! |
Tror helt seiröst att han har kontakter i lag och fick TPS att lägga sig medvetet. Ett samtal till Wenger vid 2-0 gör att Tottenham vänder till 2-3. Holms jinxen är tunga jävla prylar... bara att hålla sig borta när han e inblandad typ.
|
Bolt, Murray-Ferrer idag. 2-0 känns väl ganska spikat - är det spelvärt vid 1.55?
|
Den är svår, skulle inte röra den..
TPS 2-2!! jobba!! |
Dags att testa lite annat koncept. Istället för att spela för mycket ska jag dra ner på spelen och ge 2 spel per dag ala secret betting. På så sätt sållar jag ut massvis med spel och rekar 2 varje dag som i mitt tycke är spelvärda.
Kommer börja idag och forsätter med skalan 1-10 units. |
2010-11-27 Majdic - Kalla (5 km klassiskt damer)
Datum: 2010-11-27
Tid: 11:00 Sport: Längdskidor Land: Internationell Liga: 5 km klassiskt damer Match: Majdic - Kalla Spel: Kalla Insats: 250 Odds: 3.20 Bolag: Nordicbet Motivering: För det första..3.20 NB, 2.40 Betsafe samma spel..Jag håller med Betsafe i oddssättningen.. Kalla har tydligt gått framåt i klassiska åkningen. Det visade inte minst sprinten igår där hon slutade på en fin 4e plats. Majdic kom 2a men hon har alltid varit bra i sprint, framförallt klassiskt. Men Majdic är inte lika vass i längre lopp. Hon kan åka bra på häng vid masstarter men nu är det individuell start. 5 km klassiskt tycker jag passar Kalla väldigt bra. Hon kan åka relativt fort hela vägen utan att gå in i väggen. Majdic har inte samma uthållighet och kommer åka ut något segare. Ett exempel var i Falun förra säsongen. Då åktes 2.5 km klassiskt och då var Kalla 3a bakom Kowa och Björgen. Majdic deltog inte där men hade nog haft svårt rå på Kalla där. Sen en annan grej som jag la märke till.. Stafetten förra helgen i Gällivare. Majdic åkte klassiska andra sträckan för Slovenien på tiden 13.20. Kollar man sen tider på Johaug 13.05, Longa 13.07 och Haag 13.09. T o m Kikkan Randall hade bättre tid än Majdic. Visst kan hon ha hängt i dåligt sällskap men iaf, Kallas odds är alldeles för högt. I Gällivare var Kalla 50 sek före Majdic. Då fristil men det ger en fingervisning om var damerna står. Jag kan inte motstå att spela 5/10 units och tycker den är lätt dagens mest spelvärda till oddset sett då den borde ligga kring 2.40 som Betsafe faktiskt har. |
Ryggar denna, testar även Kalla vs Skofterud till 1.90. Tackar!
|
Ryggar Kalla Bolty
Finns en alpin tanke under övriga sporter om du har lust att ha ngt att följa ikväll. |
2010-11-27 Cologna - rest of field (10 km klassiskt herrar)
Datum: 2010-11-27
Tid: 12:30 Sport: Längdskidor Land: Internationell Liga: 10 km klassiskt herrar Match: Cologna - rest of field Spel: Cologna Insats: 300 Odds: 4.65 Bolag: Bwin Motivering: Formstarke Cologna startar som nr 101. Hans farligaste konkurrenter Bauer (22) och Vyleghzanin (65) startar alltså före. Fördel Cologna då som har deras tider att gå på. Förra helgen i Gällivare så slutade Cologna 2a efter suveräne Hellner. Ska sägas att klassiskt är Cologna vassare på än fristil. I stafetten i Gällivare körde Cologna klassiska sträckan för Schweiz. Han var totalt överlägsen tidsmässigt och visade att han tränat riktigt bra för denna säsong. Jag tycker 4.65 är riktigt bra på den bästa klassiska åkaren i fältet. Igår visade han bra form i sprinten men hade oturen att ramla på sin egen skida med klar ledning in på upploppet. Revanschsugen helt klart idag. 6/10 units Den försiktige spelar plats till 1.80 hos Bet24 |
Kalla åkte bra men Majdic var något starkare tyvärr.
|
Ser bra ut på Cologna, skulle dock inte ha känts fy skam om någon svensk fick vinsten heller.
|
Tummen upp Bolt :)
Satan så snyggt.... |
Tack den satt fint iaf och gav dagen ett fint + ändå :)
Intressanta jaktstarter i morgon där jag har klart för mig redan nu vad jag vill lira i damernas. Hoppas bara oddsen är spelbara. |