![]() |
Rygg Bolt, men inga maxspel på en premiär för min del men 2,25 är ok odds om man jmf med 1.60 :)
|
Khvostenko Topp 10 finns till 2.35 på betsafe
|
Tackar för rekarna!
Tänkte höra om du vet något hur Henkel är? Får Helena Ekholm vs Henkel till 1.80. |
TACK för Helena Topp3, Bolt! Två bom men in som trea, mycket skönt. :sweatdrop: :rolleyes: :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag:
|
Tackar Bolt för Ekholm, var lite nervös ett tag där.
|
Bolty on fire :)
|
2010-12-02 Topp 10 - Martin Fourcade (20 km individuellt herrar)
Datum: 2010-12-02
Tid: 17:20 Sport: Skidskytte Land: Internationell Liga: 20 km individuellt herrar Match: Topp 10 - Martin Fourcade Spel: Topp 10 Topp 10 Insats: 500.00 Odds: 1.800 Bolag: Betsafe Motivering: Bwin har 1.35 på samma spel..Och jag håller med om att 1.35 hade varit mer rätt. Martin Fourcade är tillsammans med Svendsen och Einar topp 3 favoriter. 1.80 hade jag kunnat förstå om det var för topp 5 men topp 10.. Betsafe sover och det utnyttjar vi såklart och spelar fullt. |
13/36 MAXSPEL.. inte blyg på dom! BOL
|
Är spelet borta?
EDIT: Prövar vinnare till 10.0 och top 3 till 3.50 totalt 1u fördelat på spelen. De låg högt även där. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Finns en teori om att man alltid ska maxa felsatta odds. Såklart kanonodds på Fourcade topp 10 men bommar han 3 så är ju topp 10 körd. Är ändå skidskytte men fantastiskt odds som sagt och ska spelas alla dagar. |
Jaha, på 1x2... därför ja inte hitta det, 1.70 nu.
Aja, top3 och vinnare får duga, ty Bolt. |
Topp10 klart!
Top3 som jag har ser mkt bra ut. Snyggt Bolt! |
denna tackar vi för!
|
2010-12-04 Clausen - Bryntesson (sprint fristil herrar)
Datum: 2010-12-04
Tid: 10:45 Sport: Längdskidor Land: Internationell Liga: sprint fristil herrar Match: Clausen - Bryntesson Spel: Bryntesson Insats: 200.00 Odds: 2.700 Bolag: Nordicbet Motivering: Kort rek då det är spelstopp om 10 min! Vaknade nyss så ledsen för sen rek.. Bryntesson blev ju diskad här i Dusseldorf förra året och fick därmed ingen placering. Vill minnas att han låg bra till annars att gå vidare. Clausen slutade 23a då och åkte alltså ut i kvarten. Bryntesson är en aggressiv ung kille som har kapacitet för semi. Tycker oddset såg alldeles för högt ut och testar 4 units. |
som 30e och sista man går Clausen vidare.. Bryntesson va 11a i kvalet. Hade clausen kommit 31 så hade spelet varit klart redan :( aja vi knäcker honom i kvarten :)
|
2010-12-04 Kofler - rest of field (Lillehammer HS 138)
Tid: 15:00 Sport: Backhoppning Land: Internationell Liga: Lillehammer HS 138 Match: Kofler - rest of field Spel: Kofler vinnare Insats: 200.00 Odds: 3.550 Bolag: Nordicbet Motivering: Kofler har övertygat i år och verkar äntligen fått till det. Enda bottennappet kom i Kuopio senast då han misslyckades i första omgången. Han slutade ändå 4a med ett långt andrahopp. Enda hotet som jag ser det är Morgenstern. Men tycker Kofler övertygat mer överlag i år samt sett bättre ut på träningar. 3.55 är bra, allt över 3 ggr spelbart |
2010-12-04 Topp 3 - Tarjei Böe (10 km sprint herrar)
Tid: 14:15 Sport: Skidskytte Land: Internationell Liga: 10 km sprint herrar Match: Topp 3 - Tarjei Böe Spel: Tarjei Böe Topp 3 Insats: 100.00 Odds: 6.000 Bolag: Bwin Motivering: Böe en ung norrman som åker skidor riktigt fort. Måste ha tränat väldigt hårt eftersom han inte var såhär snabb förra året. Han kom 4a i individuella och hade snabbare åktid än Björndalen. Räknar med, om han är lika snabb som resultaten från i torsdags säger, att Böe kan fixa detta med 1 bom. Han bommade 2 då, båda liggande. Kan han skjuta 0 i ligg så är vi nog bra med. 6 ggr hade jag snarare satt runt 4. |
Bryntesson och Claussen möttes direkt i första kvarten. Glädjande nog för oss som hann spela så var Clausen riktigt usel och långt efter resterande 4 (den 5e föll). Bryntesson 3a hela 6 sek före norrbaggen!
|
2010-12-04 Kookoo - Vaasan Sport (Mestis)
Tid: 15:00 Sport: Ishockey Land: Finland Liga: Mestis Match: Kookoo - Vaasan Sport Spel: Över 5.5 Insats: 400.00 Odds: 1.850 Bolag: Nordicbet Motivering: 14/20 inbördes från 2005 har gått över linan 5/6 senaste för Kookoo har gått över linan 3/6 senaste för Sport har gått över linan (de 3 andra 5 mål) Man möttes 2 ggr i oktober. 6 mål i båda matcherna. Kookoo har ruskig form och gör massvis med mål just nu. När även Sport gör 3-4-5 framåt varje match så känns denna riktigt bra! Andra bolag ligger runt 1.64.. Den som inte har NB kan lir 1.81 hos Pinnacle. Båda de oddsen är rejält spelbara 8 units spelas |
2010-12-04 Finland - Danmark (VM 2010)
Tid: 15:00 Sport: Innebandy Land: Internationell Liga: VM 2010 Match: Finland - Danmark Spel: Finland hcp -9 Insats: 500.00 Odds: 1.750 Bolag: Svenska Spel Motivering: Jag som trodde NB var ensamma kvar att ha -9..men de har 1.54 nu..Så ser jag Svenska Spel..ojoj vilket odds! -9 i ett hemma VM mot Danmark..Man ska alltså vinna två perioder med 3 och den tredje med 4.. Man slog Sverige i en införmatch i november med 9-2..Visserligen var Sverige rätt dåliga men det säger en hel del om kapacitet. De flesta bolag har - 10.5 eller - 11.5 som lina så jag spelar denna lina tacksamt till 1.75! http://yle.fi/urheilu/lajit/salibandy/mm_salibandy_2010/2010/12/alla_matcher_pa_natet_2189706.html Där kan ni även se matchen live med start 15.00 (16.00 finsk tid) |
Finland -9.5 1.80 @ Betsson
|
Bra där. hinner inte kolla alla bolag manuellt då oddsportal endast hade 2-3 bolags odds.
Vad ska vi säga? 14-1? |
Citat:
|
verkar som kofler bröt?
|
Man måste inte hoppa Trial Round.. tror jag.. annars står han som 50e och sista hoppare som avslutar fältet. vi får se när tävlingen drar igång nu kl 16
|
Hur går backhoppningen?
|
Citat:
|
Missa ju tyvärr dina rekar idag, snyggt.
Eftersom de som jag förstått det står mellan Sverige och Ryssland borde det väl finnas mer värde i Sverige som segrare i stafetten? 3.00 på bet365. |
Nja, jag tror Norge I är farligast. Fattar inte alls att ryskorna är favoriter..Jämn stafett där det står mellan Sverige och Norge. Därmed är det bästa alternativet sverige mot ryssland eftersom jag tror det är hugget som stucket vem som vinner,
|
Hoppas ni insåg att jag bara la spelen i spreaden idag. var så många så orkade helt enkelt inte skriva rek till varje.
Spreadsheet RSS :thumbup: |
OK, nu är jag jävligt förvirrad, har fått Sverige I rättad som vunnen. Sov dock så länge att jag missa skiten. Vet att du rättat vunna spel som förlorade tidigare Bolt, så jag undrar, hur gick det egentligen? :)
EDIT: Kollade med farsan o fick höra att de satt. Så stort tack för Boe h2h och Sverige I! |
Jag är förvirrad nu..Spelet var ju Sverige damer mot Ryssland damer. Ryssland var ju 20 sekunder före Sverige? Jag börjar dock tro jag kollade herrarnas odds för känns konstigt få 1.83 när alla andra hade Ryssland typ 50 ggr vinnare och Sverige 4 ggr..
Isf blir det void på mitt och får gratulera om du lirade Sverige herrar.. Dock ska sägas hade stor otur idag i herrsprinten då ryska åkaren tappade staven och åkte med en stav i ett varv. där rök deras segerchanser tyvärr och sverige ramlade i damstafetten :) dock helt ok dag annars med bra + |
Solberg 9-3 och Ukraina sänkte 25 mål. Hoppas det lossnar nu ordentligt, känns som man står och trampar.. Skidor igen på fredag och det ser jag fram emot :)
|
NB rättade spelet på Sumann mot Sikora långt innan de ens gått i mål haha va fan Sumann kan ju ramla och bryta..
|
2010-12-11 Legkov - (15 km klassiskt)
Datum: 2010-12-11
Tid: 14:30 Sport: Längdskidor Land: Internationell Liga: 15 km klassiskt Match: Legkov - Spel: Legkov Topp 3 Insats: 250.00 Odds: 3.250 Bolag: Nordicbet Motivering: Legkov visade bra form i Kuusamo 2 veckor sedan med en andra plats på 15 klassiskt bakom Cologna. I jaktstarten var han ruskigt bra och vann den komfortabelt trots att han startade en bit bakom Cologna. Jag är inte alls säker på att Cologna vinner idag. Visst är det hemmaplan och allt men det sätter ju extra press på honom att prestera. Legkovs enda nackdel är att han är något bättre man mot man. Men med tanke på att han kom 2a i Kuusamo så tror jag på bra chans återigen till fina 3.25. Spelbar ner till 2.75 cirka |
2010-12-11 Ukraina - Sverige (damstafett skidskytte)
Tid: 14:15 Sport: Skidskytte Land: Internationell Liga: damstafett skidskytte Match: Ukraina - Sverige Spel: Sverige Insats: 300.00 Odds: 2.550 Bolag: Nordicbet Motivering: Sveriges lag ändrades imorse till Högberg på första sträckan istället för Domeij. Det är en förbättring för Domeij är så sorglig i skyttet. Visst åker Högberg sakta men hon brukar prestera bra i stafetterna. Zidek på andra, Nilsson på tredje och Ekholm som ankare är ett stabilare lag i mina ögon än Ukrainas. Ukraina har Khvostenko-Pidrushna-Semerenko-Semerenko Khvostenko bra skytt men åker riktigt uselt. Pidrushna skjuter som en kratta och här finns risk att Ukraina åker på en runda eller två. Semerenkos är stabila men dock är Ekholm vassare som ankare och avgör om de skulle åka ut samtidigt för spurtvarvet. 2.55 är alldeles för högt, jag hade satt jämna odds. |
2010-12-11 Finland - Sverige (VM 2010)
Tid: 15:00 Sport: Innebandy Land: Internationell Liga: VM 2010 Match: Finland - Sverige Spel: Finland Insats: 500.00 Odds: 2.000 Bolag: Betsafe Motivering: Tycker det är klasskillnad här idag. Finnarna har hängt ihop i totalt 45 dagar i år inför sitt hemma-VM man satsat stenhårt på. Man har imponerat mer än Sverige tycker jag. Finland slog Tjeckien på halvfart igår med 6-1. Sverige slog Schweiz med 3-2, samma Schweiz som Tjeckien idag spelade skiten ur totalt. 2 ggr spelas |
Citat:
Att du ens använder argumentet Finland slog Tjeckien på halvfart med 6-1 samtidigt som Sverige slog Schweiz med 3-2 igår, sen att Tjeckien krossade samma Schweiz i bronsmatchen. Vilka tror du hade den jobbigaste matchen under gårdagen? Detta argument håller inte riktigt, IMO. Lycka till med ditt spel, själv har jag Sverige världsmästare till 2.20. :popcorn: |