![]() |
Philjay, livet + Projekt 2011!
We are the World
We are the children We are the once who make a brighter World so lets start Giving! Hej folket! Jag är en 21 årig halmstad född grabb som numera bor i skåne Lund. Läser mitt andra år på LTH och har varit väldigt engagerad inom Nation, sektion, spex och Korpen. Denna dagbok handlar främst om mitt liv och poker! men även lite gambling och dylikt! Kanske kan vara roligt att läsa något annat än rena gamblingdagböcker ibland? om ni inte gillare,klaga gärna! Ska absolut inte glömma bort att nämna mina kär vänner cnorre G, no möney M och Creeparn! Å inte min väldigt rara Flickvänn Tjoggan! Jag var Phös (nollegeneral) för maskinsektionen hösten 2009 och den tiden utvecklade mig som person och jag ser nu på sakeråting annorlunda! Fick träffa personer som jag aldrig skulle träffa annars. Insåg hur många "andrachansare" det finns i världen! Gymnasieklassens pluggisar/töntar/tråkmånsar är plötsligt dem som e coola/hipp/party! Jag har alltid varit en person som varit i de tuffa gängen i skolan, inte som en wannabe gangster utan mer som ja. Jag har alltid varit accepterad i skolan, dels av lärarna samt mina klasskamrater, då jag alltid varit hjölpsam, skötsam och alltid varit på lektionerna. På fotbollsplan har jag alltid varit bra och håll med eller ej, man får absolut folks respekt av att vara duktig på sport! Kan skriva ruggigt mkt mer... Iaf.. I början störde jag mig på andrachansarna väldigt mkt, vet inte varför men jag tyckte väl att de inte riktigt va värda sin nuvarande plats.. Har dock kommit över detta då jag insåg hur töntig jag va.. Inom Spex har jag jobbat i sexmästeriet, de e "sexet" som lagar all mat åt hela ensamblen(alla deltagarna i spexet).. Ensamblen brukar bestå av cirka 70 personer+ som ska ha mat varje dag i en månad. Spex är sjukligt kul, Testa en spexmånad om ni har tid! Kan prata lite om min Gambling tid. Spelat på mkt i mina år, stryktipset, singlar, paralays.. Framförallt har jag spelat poker. Spelade på lagom nivåer förmig själv i 2år och spelade inte så mkt, detta va tiden 18-20 år. Fick, för ett år sen en s.k. klonk! Jag vann en rebuy turnering på PS, mid-stake!" OJ jäkla! fyfan va skojj" tänkte jag... "Detta ska jag ha till att leva studentlivet med guldkant, resa jorden runt, köpa kläder, unna mig saker" va tanken! Men OJ, OJ OJ OJ! detta va svårt kan jag lova! Tanken va att fortsätta på samma nivå inom pokern, men det blev ju rent ut sagt OMÖJLIGT!! hur kul är det att vinna 1/1000 del av det jag vann, en bra dag på pokern? Nej jag skulle upp i blinds istället! Guldkanten på studentlivet rann iväg, det blev mer diamantkant?? Resan blev aldrig av, eller iofs, jag åkte på skidresa till Val Thorans i våras och levde inte snålt, va på rhodos i sommras och levde loppan.. Kläd shoppandet blev väldigt överflödigt, köper inte mkt dyra kläder (inga "stekkläder") men det blev mkt kläder! Pokern gick dåligt och jag blev ångestfylld.. Tillslut insåg jag att jag va spelberoende, jag fick en wakeupp call!! Jag hade förlorat 50% av min vinst och levt upp 45% av den! Nu stog man där, med en inkomst som alla andra studenter, 7,8 k i månaden.. Ångest ångest.. men men det är bara å bättra sig tänkte jag! La av med allt som spel hette, förutom att jag spelade lite stryktips då å då, (48raders) för att få lördagsfotbollen bli lite roligare! Har nu. cirka 6 månadersenare börjat lite smått med pokern igen och ska nu bygga seriöst och leva ett normalt liv samt klara mina tentor! Ni kan tro att de va svårt att tentaplugga när man losat 20k kvällen innan... Kul om ni följer min dagbok och att ni slänger iväg kommentarer som gör mig bättre! Klaga gärna! BoL, BigPhil |
Edit: XX
|
Va på tackresa i helgen och därmed så spelade jag inget heller, dock skönt att se Chelski och arsenal förlora ;)
Mkt tråkigt att jag missade Sharps pokerturre dock, hade inte suttit fel att ta kål på er alla! Annars kan jag medela att mina veckodagar består av plugg fest vänner och poker ( Bettar inget på vardagar atm då jag lirar poker istället, lär bli svårt att hålla sig borta från bettingen om man hittar någe rolig match dock hehe!) Börjar dra ihop sig till tentorna, 2 st 17 december, usch!! Kanske lite ointressant läsning men det blir bättre :)) |
Hehe, du kör verkligen på ÄKTA dagboksstuk ;)
Plugga på! |
Sån här dagboks skrivning vill vi gärna ha i mellan åt! Keep it up :cheers:
|
God förmiddag folket!
Vilken morgon! Vaknade hos flickvännen, som bor i korridor, av att en tjej i korridoren bakat lussekatter till alla, va precis det jag va sugen på å jäkla va dem satt gott i magen! gick senare på föreläsning 8-10 och insåg sen att jag är ledig resten av dagen, underbart!! Kommer hem, läser på Aftonbladet att HBK letar ny tränare..Vad snackar dem om tänker jag?? förra veckan förlängde världens sämsta Lasse ett år till.. Går in på hallandsposten och ser att japp, Lasse Jacobsson har fått lämna, UNDERBART!! Tippa HBK som vinnare nästa år är mitt bästa tipp :D Snart blire grind på pokerborden, hejja!! Lite viktig info om mig: 21 år, pluggar i lund. Håller på Liverpool, HBK och Halmstadhockey. är snygg och har även än snygg flickvänn. Lirar fotboll på högnivå, korpen 1an ;) |
nu ska 5 kopparkaffe ner så man orkar med sina 12 bord :D
|
Haha, priceless! :cheers:
|
minus ett inköp på pokern, men rakebacken gör så det blir plus, still trist å gå minus ett inköp.
Kall förmiddag! nu blir det middag, undra va den ska bestå av, återstå att se! Hoppas på en varmare eftermiddag vid Pokerborden! BoL :smoke: |
Älskar denna dagboken, bäst på sharps! :cheers:
|
Citat:
|
BLÄÄÄ POKER!! BLÄÄ DÖDÖÖÖÖDDÖÖ GAAAH
5 min paus för å slippa titlen... |
Citat:
|
Gott! slutade på -0.5 inköp för dagen, låg som värst 5 back! usch dålig dag! nu blire off to Buljong mästarn för matlagning + Champions fucking league!
Lycka till med spelen!! Go zlatan! |
Hahahaha kan inte sluta skratta!!! Hur roliga och genialiska röda kort som realmadrid tar!! Gudomliga! Kollar just nu på vem vet Mest, jag vinner ;)
Bol |
Fyyyfaaan. vintern har kommit till Lund.. Fick inte upp cykel låset de första 5 minuterna.. På vägen hem så höll jag på att ramla ett flertalet gånger, Folkölen till fotbollen är inte alltid lika bra!
Nu blire grind! Hoppas spelen satt idag! |
Citat:
|
Riktigt hemskt väder idag, ligger snö och slask på marken som fryst till is.. GAAAH
*Städning pågår* Men va tvungen att gå och byta musik då hemska DILEVA började spelas... sen fastnar man ju här gash... cu later |
Citat:
|
Citat:
Det heter ju dagbok så jag hånar inte heller,skriv på ;) Väldigt trevlig stad Lund faktiskt bodde där ett par år och strutsade för poptårtor på Blekingska,jävla skitväder på vintern bara. |
Citat:
Självfallet åt jag matlådan som jag skapade igårkväll hos buljongmästaren cnorre G. Fläskfile med potatis å sås, gottit! blekingskanation är inte där man hänger mest så att säga.. kanske ibland när man ska vaska en skumpa eller två.. :innocent: Citat:
|
Citat:
Var Indiepopare på Blekingska på Fredagar när jag bodde i Lund 01-02,den och Smålands hade de ehh trevligaste flickorna :D |
Citat:
Har bott i lund i 2½ år nu, varit ute i snitt 2 gånger i veckan men ändå aldrig varit på smålands så kan inte säga något om den nationen, förutom att de bara e massa stört folk som hänger där, tänk sagan om ringen på dem läskigaste karaktärerna, på saurman MED ringen, yiiip!! Ingen syn du vill ha! Off to Victoriastadion å lira lite korpen nu, åttondel i cuppen. Peace out Brooos |
BLÄÄ Förlorade cup-matchen, iofs vare med mixed laget.. (4-3 förlust, hade 1-0, 2-1, 3-2.. men dem lyckades kvittera alla gånger samt slänga in en boll med 30 sek kvar.. skojj..
Imon ere herrcup. viktigt!! inge påger för mig ikväll inte.. Trista CL matcher idag :S GONATT! |
Godkväll alla fans! ;)
Haft en lååång dag i skolan som varit mkt trist då jag inte riktigt lärde mig något, segt... Spelade precis 16ondel i herr cuppen. vann med 4-3 efter en mkt dålig match! pew dock! Snart är det helg och med det kommer HELGSPEL, wiiiihooo, redan börjat leta ^^! Satt även å kollade på robin innan idag, satan vilken bra start han gör, men som vanligt med underläge mot fedderer så "känns det hopplöst"! tycker förövrigt uefa är riiiktigt töntiga om de tar upp ramos & alonsos röda kort i diskussion, dem var bara gudomliga och riiiktigt roliga!! gjorde hela min tisdags kväll!! Någon med något vettigt musikförslag? |
Citat:
Allt med Red Hot Chili Peppers är underbart! :thumbup: |
Citat:
|
Citat:
Detta med att X antal kort ger avstängning kanske skall kollas över lite mera.... Musik - Kents senaste album, Ulf Lundell - Omaha (albumet) |
Citat:
Red hot har alltid legat nära hjärtat så dem finns redan på en spellista :) tack ändå! Citat:
Verkligen, en korkad regel för ta sina konsekvenser i min mening!! Starta om korthögen när slutspelet börjar samt att man inte kan bli avstängd från gruppen!! Kent är ju inte riktigt det jag söker när man ska leta spel och må bra, eller ;)?:holms: |
Citat:
Glädjer mig över att du är lundensare men Smålands får du inte missa! |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Fredagens matcher jag ser värde i :
1) Swansea v Portsmouth 2) Breda - PSV 3) Mainz - Nurnberg Kommer "rek" i olika posts på min sida |
Swansea - Portsmouth
Tabell 3an Swansea tar imot Portsmouth som just nu ligger på en 16de plats. Skiljer 11 poäng mellan lagen. Swansea: Jag gillar spela bra hemmalag och Swansea är absolut ett sånt! 6-1-2 på hemmaplan iår. I Swansea återkommer Tate efter avstängning, medan Monk kämpar med att återkomma från en skada. I övrigt så är det inga nya skador eller avstängningar, vilket gör att Swansea har möjlighet att ställa ett starkt lag på plan i matchen mot Portsmouth. Skulle Swansea vinna imorgon så betyder det att man plötsligt är på samma poäng som tvåan Cardiff, som därmed har ett ordentligt tryck på sig när man möter ligaettan QPR under lördagen. Swansea ligger trea i ligan, fem poäng bakom serieledarna QPR. De spelar på arenan Liberty Stadium som invigdes 2005. Ashley Williams är en viktig spelare och inte minst Scott Sinclair som gjort åtta mål i ligan. Sinclair som är känd som en stor talang och tillhörde Chelsea förut. Att besegra Portsmouth bör inte heller vara en omöjlig uppgift om man ser på tabellpositionen och formen, medan Swansea ligger trea och har fyra vinster på de sex senaste matcherna så har Portsmouth bara tagit en poäng på de fyra senaste matcherna vilket gjort att de dalat ner på en sextondeplats i tabellen. Bortastatistiken är inte heller någon rolig läsning om man är Portsmouthsupporter då man förlorat sex av nio bortamatcher, vilket är lika många som Swansea och andra sidan har vunnit på hemmaplan på lika många hemmamatcher. Portsmouth: Om swansea är ett bra hemmalag så måste man även säga att Pompey är ett dåligt bortalag, statestiken iåra talar 2-1-6. Carl Dickinson är fortfarande avstängd. Hermann Hreidarsson ska vara 100 % men Cotterill vågar säkert inte chansa med honom från start ännu. Annars så är skadeläget oförändrat med Danny Webber på skadelistan. vilket är ganska tunga avbräck för pompey! I Swanseas 6 senaste hemmamatcher har det även bliivit under 2.5 mål i samtliga. Och i dessa 6 matcher har endast ett eller inget lag gjort mål! I Pompey 6 senaste bortamatcher har det blivit u2.5 mål i 4 av dem. Och endast ett eller inget lag gjort mål i 4 av 6! Spel: Rak 1a till 1.75. Endast ett eller inget lag gör mål 1.72 under 2.5 mål till 1.7 Insats 5/5 u på alla ( FLATTBET) Disskutera gärna! |
Det där ser bra ut, blir nog rak 1a på Swansea för min del!
|
Citat:
|
ser bra ut, Swansea,psv, mainz där sitter trippeln!
|
NAC Breda - PSV:
Breda på en elfte plats tar imot succelaget och serieledande PSV! Breda: Som i Förra reket så nämnde jag att jag gillar spela starka hemmalag. Breda är ännu ett sådant! ( Men ett mkt mkt mkt dåligt bortalag!!) Breda har iår spelat 6-1-1 på hemma plan med en målskillnad på 14:5.(19 av 24poäng) (:claps:) Vilket faktiskt resulterat att de är 3dje bästa hemma laget i ligan. 3 poäng bakom Gronningen och 0 poäng (men sämre målskillnad) bakom PSV. Jag har inte hittat några skador eller avstängningar i bredas trupp men om ni har så får ni gärna dela med er ^^. Senaste 8 matcherna på hemma plan: 7 vinster, 1 förlust. PSV: Startat med en enorm vilja och glöd iår!! Leder ligan med endast en förlust! Kommer senast ifrån ett Kryss borta mot ajax (0-0) Har Spelat 7 bortamatcher och med det mkt bra facitet 4-3-0. 13:6 Psv gör mkt mer mål på hemmaplan (30:6 sofar iår) Har troligtvis bara Marcus Berg borta, vilket kanske sabbar målskyttet lite extra? Mkt surr om Affelays framtid!? Psvs senaste 8 bortamatcher har slutat: 5 vinster, 3 oavgjorda. Heads up: (hemmaplan för breda) 06/03-10 Eredivise Breda vs. PSV 2:1 18/10-08 Eredivise Breda vs. PSV 2:1 29/09-07 Eredivise Breda vs. PSV 1:1 31/03-07 Eredivise Breda vs. PSV 1:1 28/02-07 Gatorade Cup Breda vs. PSV 3:0 16/04-06 Eredivise Breda vs. PSV 2:6 28/08-04 Eredivise Breda vs. PSV 2:2 01/11-03 Eredivise Breda vs. PSV 1:3 05/10-02 Eredivise Breda vs. PSV 2:2 15/09-01 Eredivise Breda vs. PSV 2:0 18/02-01 Eredivise Breda vs. PSV 1:2 = 4a Breda vinster 3 oavgjorda 4a PSV vinster (Breda har alltså inte förlorat hemma mot PSV sen 16 april 2006 (5 matcher sen)! Trender är iofs till för att brytas ;)) Spel: 5u på Breda +1 x 2.2 ( vinst vid breda vinst samt oavgjort, pengarna tillbaka vid uddamålsförlust) Disskutera gärna! |
Dagens Paralay:
Swansea - Portsmouth Endast ett lag gör mål Breda +1 2 u @ 3.784 |
Citat:
|