Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Majo - Ryggsäcken (Fotboll, basket + lite annat) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/5022-majo-ryggsaecken-fotboll-basket-lite-annat/)

Majo 2011-01-05 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av muraren (Inlägg 94326)
Grejen med "betal spel" som jag fattat det bygger ju på ett längre tidsperspektiv. Det är ju väldigt viktigt att försöka få samma odds och linor som cappern annars så täcks ju inte förlusterna av vinsterna om man spelat till mindre odds m.m. Förlorade häromdan på ett spel som var rekat typ +7,5 hittade bara +7 och det var den lilla jäkla -0,5 som sket sig "push". Så visst kan man spela på 5 units grejor, men ska det löna sig ska man ju följa blint över en längre tid . Tycker jag :)

Ja fast nu pratar vi om lite olika saker tror jag.

Alla spel handlar väl om ett längre tidsperspektiv. Men det är ju skillnad på att se till att man får rätt lina/odds när man ryggar, och hur många spel man ryggar.

Min poäng var att alla spel har ett värde i sig.

muraren 2011-01-05 23:44

Jo det är sant, men vad jag menar är helheten om man ska plussa som Robbin D är inne på.

zz 2011-01-05 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av muraren (Inlägg 94345)
Jo det är sant, men vad jag menar är helheten om man ska plussa som Robbin D är inne på.

Fast de är ju som Majo säger, självklart kan jag bara spela spelen varannan dag och i slutändan ha samma ROI som den som ryggar varje dag. Vinsten i units kommer dock bara vara hälften så stor som om jag lirat alla spel. Men de beror ju på mängden spel och inte kvaliten i dem och är således en helt annan fråga.

muraren 2011-01-05 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av zz (Inlägg 94347)
Fast de är ju som Majo säger, självklart kan jag bara spela spelen varannan dag och i slutändan ha samma ROI som den som ryggar varje dag. Vinsten i units kommer dock bara vara hälften så stor som om jag lirat alla spel. Men de beror ju på mängden spel och inte kvaliten i dem och är således en helt annan fråga.

Men om man har otur och spelar dom dagarna han förlorar så blir det väl mindre ROI.....? eller jag kanske är ute och cyklar.

Majo 2011-01-06 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av muraren (Inlägg 94353)
Men om man har otur och spelar dom dagarna han förlorar så blir det väl mindre ROI.....? eller jag kanske är ute och cyklar.

Ja alltså tur och otur upphör ju att existera i långa loppet.

Varför skulle det vara större risk att du väljer ett förlorande spel än ett vinnande spel?

muraren 2011-01-06 00:09

Citat:

Ursprungligen postat av Majo (Inlägg 94362)
Ja alltså tur och otur upphör ju att existera i långa loppet.

Varför skulle det vara större risk att du väljer ett förlorande spel än ett vinnande spel?

OK nu är jag med dig i resonomanget ...tog ett tag. Visst det är ju en rek som alla andra så visst finns det spelvärde. Men jag menar grejen om man nu skulle köpa en sån här tjänst så bör man ju följa blint.

Majo 2011-01-06 11:20

En vidrig dag igår med endast 3 vinster, 1 push och NIO förluster.... :cry:

Kassan sjönk rejält, bara att ta nya tag.......!

Mycket i Italien idag och jag har flera bra handicap-lir där känns det som.

Majo 2011-01-06 18:02

Ökenvandringen fortsätter.... tur att man har sänkt insatserna :sad:

muraren 2011-01-06 18:17

Du är inte ensam, det går skitdåligt nu :sad44:

Majo 2011-01-06 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av muraren (Inlägg 94601)
Du är inte ensam, det går skitdåligt nu :sad44:

Kollade in ditt sheet, hemska tre dagar du har haft....!

Ikväll jobbar vi in Napoli....! :KO:

NiLu 2011-01-06 18:27

Ja heja Napoli!!!!

muraren 2011-01-06 18:57

Ja nu vänder det :clap:
Kom igen Napoli

Majo 2011-01-07 20:14

Mitt sheet ser ju helt sjukt ut, de sista två dagarna har ju varit highway to hell

Men ikväll vänder det....???!?

Pacman 2011-01-07 21:15

Det är ju bara variansen som slår till, lite surt dock att coldstreaken verkar drabba alla du ryggar samtidigt!

Majo 2011-01-07 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 95035)
Det är ju bara variansen som slår till, lite surt dock att coldstreaken verkar drabba alla du ryggar samtidigt!

Visst är det så, det är i stunder som dessa man får blicka tillbaka på dagar som den nedanstående:
(kopierat från nån gång under december)

Citat:

Ursprungligen postat av Majo (Inlägg 89844)
Det blev en helt otrolig dag, 8 av 9 spel satt och plus $200 :D

:moneybag: :moneybag: :cheers: :moneybag: :moneybag:

Så det är bara att tugga i sig och köra på! :KO: