Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-17, 07:45   #1
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Majo - Ryggsäcken (Fotboll, basket + lite annat)


Hej kära sharpare!

Kommer att redovisa mina ryggningar här. Det blir alltså inga egna rekar utan jag förlitar mig på expertisen
Expertisen är folk på blogabet, sharps samt vissa andra ställen.

Startade detta för några veckor sen med $140, har sedan satt in $140 till, och kassan är just nu på $390, så det är härifrån jag kommer att starta.
Hittills har det blivit 286 spel med en roi på 103.55% och alltså ett plus på ca $110.
Jag har hittills redovisat allt i ett Excel-ark och kommer att fortsätta med det, men jag kommer att skriva in spelen här på sharps först och uppdatera mitt excelblad efteråt.

Ganska hög volym alltså, tror jag snittar på 13 spel per dag.

Syftet med den här dagboken är dels att ni kan få uppslag på vad som kanske är bra lir, samt att jag ska bli ännu mer kritisk till vad jag ryggar nu när det kommer i offentlighetens ljus och därigenom uppnå högre kvalité på mina ryggningar overall.

Här är regelverket i korthet:

* Rekarna har minst 106% roi över minst 200 spel
* Bara singlar
* Om statistik finns (som på blogabet) så ryggas bara om rekaren plussar på den aktuella ligan
* Taget odds måste vara minst 97% av rekarens odds
* Betsize är 4% av morgonens kassa

Betsize är väldigt aggressivt, men jag är beredd att ta en bumpy ride såhär i början för att snabbare komma upp i kassa.
Betsize kommer sedan att minskas successivt i takt med att kassan växer

EDIT: justerat lite, ändrat till 97%

Senast redigerad av Majo den 2010-12-28 klockan 09:46. Anledning: uppdatering
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 09:01   #2
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Startar alltså på $390, så betsize är 390/25 = 15.6, vilket vi avrundar neråt till $15.

Detta betyder att unitsize inte kommer att ha nån mening i den här dagboken, utan rullande 4% av kassan som sagt.

Nu ligger det ett spel redan levande sedan igår (LDU Quito) med betsize $17 men jag ville ha med det för completeness.

Ogiltigt spel-ID: 163314



BTW: Jag börjar gilla sharps spreadsheet

Senast redigerad av Majo den 2010-11-17 klockan 09:54. Anledning: förtydligande
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 09:53   #3
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har haft mycket ångest över cup- och vänskapsmatcher, men tills vidare så kör jag på rekarens rekommendationer.

En landskamp:

Ogiltigt spel-ID: 163371

Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 10:05   #4
 
woodfaces avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 145
Sharp$: 1860

Ryggsäcken
Stats: 3111 - 4646 - 242
ROI: 94.17%
Vinstprocent: 40.11%

Standard

Ska bli kul att följa, hoppas att din ryggsäck får bättre resultat än min
woodface är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 10:09   #5
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av woodface Visa inlägg
Ska bli kul att följa, hoppas att din ryggsäck får bättre resultat än min
Där ser man, jag som trodde jag hade hittat på ett unikt namn
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 10:11   #6
 
woodfaces avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 145
Sharp$: 1860

Ryggsäcken
Stats: 3111 - 4646 - 242
ROI: 94.17%
Vinstprocent: 40.11%

Standard

Ja, det enda som är bra med mitt spreadsheet är just namnet (för tillfället)

Senast redigerad av woodface den 2010-11-17 klockan 10:14. Anledning: enda inte ända
woodface är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 10:31   #7
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4296
Standard

Jag gillar tråden, vi sitter alla vi tre i samma båt. Med skillnad att du (majo) sitter med lite större rulle, det har inte gått tokbra för mig heller, dock ligger jag något lite plus tack vare bonusar.

Om man får använda tråden lite för att hjälpa varandra så vill jag bara säga till woodface om man får ger lite kritik, för det antar jag att du vill ha, kan lämna ut mitt sheet också om du vill sparka lite på mig också (behöver det)

Iaf så är det ju ett par saker jag tycker du ska ändra dels är det ju alla +dubblar, körde själv med det mer innan och det är som spelskolan säger man förlorar verkligen på det i längden. Visst den du har gjort idag tycker jag är helt okej. Istället för att köra hcp köra ner 2 raka till en dubbel. Kanske är fel, men känns ok (Jag kör på känsla än matematiska formler :P)

Sedan vet jag inte hur du väljer folk att rygga men det är ju inga större spelare/service pays jag ser av att kolla lite snabbt. Kan ju vara en idé att kolla över om det verkligen är rätt.

Hoppas du inte tar illa upp att jag skriver detta, tycker bara ska hjälpa varandra. Funderar på att skapa en tråd för oss storryggare


Och förlåt majo för att jag kidnappade din tråd, och behöver du dubbelboka? Finns inte funktionen att spara ner sheetet än? Iaf så har de snackat om det om sidan mot förmodan skulle gå ner så fixar de sheeten eller hur det var.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 10:38   #8
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej, kul med respons

Rejs: Tycker det är en bra idé om du skapar en separat tråd där vi ryggare diskuterar strategier. Då samlar vi alla bra idéer på ett ställe.

Grejen med dubbelbokning är att jag tar ut väldigt mycket statistik och skapar mycket olika typer av grafer i mitt excelblad.
Men jag ska undersöka sharp-sheetets möjligheter de närmaste dagarna
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 12:46   #9
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 70
Standard

Jag är lite newbie på det här med betting och jag hade samma tanke som dig och börja rygga lite framgångsrika bloggar. Så den här tråden ska följas!

Kollade runt lite och hittade LDU Quito -1 vs Independiente till 2.30 på expekt. Hur kan det skilja så mycket i odds?
Dracma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 12:50   #10
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dracma Visa inlägg
Jag är lite newbie på det här med betting och jag hade samma tanke som dig och börja rygga lite framgångsrika bloggar. Så den här tråden ska följas!

Kollade runt lite och hittade LDU Quito -1 vs Independiente till 2.30 på expekt. Hur kan det skilja så mycket i odds?
Välkommen i gänget!

Expekt-oddset är för vanligt handikapp, dvs att Quito måste vinna med 2 måls skillnad.
Mitt spel är Asiatiskt handikapp, vilket ger mig pengarna tillbaka (push) om de vinner med 1 mål.

Vanligt handikapp -1 är samma som asiatiskt handikapp -1,5

Alla mina handikappspel är asiatiskt handikapp om inget annat anges.
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 12:52   #11
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dracma Visa inlägg
Jag är lite newbie på det här med betting och jag hade samma tanke som dig och börja rygga lite framgångsrika bloggar. Så den här tråden ska följas!

Kollade runt lite och hittade LDU Quito -1 vs Independiente till 2.30 på expekt. Hur kan det skilja så mycket i odds?

Ditt spel är 3-vägs hcp vilket innebär att även X finns med..

Med hans spel -1 så är det 2-vägs hcp. Vilket innebär att han får tillbaka insatsen vid exakt 1 måls vinst för Quito

Expekts -1 är egentligen samma som -1.5. blir förlust vid 1 måls vinst och enbart vinst med 2 el fler mål.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 12:53   #12
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 70
Standard

Okej, då är jag med! Hade ingen koll på att det fanns två typer av handikapp. Tack för upplysningen.
Dracma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 12:56   #13
 
woodfaces avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 145
Sharp$: 1860

Ryggsäcken
Stats: 3111 - 4646 - 242
ROI: 94.17%
Vinstprocent: 40.11%

Standard

Rejs: jag tar inte illa upp, bara bra med kritik. Tacksam för alla ideer, har mycket kvar att lära.

Majo: Förlåt för lite offtopic-ämne, lycka till med tråden
woodface är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 13:14   #14
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4296
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dracma Visa inlägg
Okej, då är jag med! Hade ingen koll på att det fanns två typer av handikapp. Tack för upplysningen.
I spelskolan står det att läsa om alla handikap https://www.sharps.se/forums/cmps_ind...eid=spelskolan. Läs igenom den (riktigt mycket lärdom får man där) sedan är det bara att gå tillbaka om man glömmer något.

Nog OffT från mig nu. Lycka till Majoo!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 13:28   #15
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 70
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
I spelskolan står det att läsa om alla handikap https://www.sharps.se/forums/cmps_ind...eid=spelskolan. Läs igenom den (riktigt mycket lärdom får man där) sedan är det bara att gå tillbaka om man glömmer något.

Nog OffT från mig nu. Lycka till Majoo!
Gjorde precis det, riktig guldgruva det där! Sorry för mer OffT.
Lycka till med ryggandet!
Dracma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td