Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Pesh & Sighurt - Fotboll Bets (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/5236-pesh-sighurt-fotboll-bets/)

Pesh 2010-11-27 20:04

Pesh & Sighurt - Fotboll Bets

Hej!

Jag och Sighurt har bestämt att dela med oss våra tips här på Sharps och öppna en speldagbok samtidigt en spreadsheet tillsammans. Vi diskuterar olika spel tillsammans dagligen och kom på det vore mer seriöst och bättre att göra det hela tillsammans. Så vi tyckte detta skulle fungera bra och det hoppas vi att det gör!

Pesh
Jag har stort intresse för sport. Mest fotboll, jag älskar sporten oerhört mycket. Jag spelar, tittar, bettar på fotboll. Sporten är stort i mitt liv och har alltid varit det. Att spela och titta på fotboll var spännande men jag ville göra fotbollen ännu mer spännande genom att betta på det, och jag måste säga det gör stor skillnad när man bettar på en match sedan ser på den.
Jag brukade inte ha seriös betting men jag insåg att det tar dig ingenstans och ville då satsa på "seriöst betting". Senaste månaderna har man gjort och det har gått väldigt bra, då var det dags att dela med sig. Jag älskar Premier League och är väldigt inriktad på själva ligan och alla lag. Ser på så många matcher jag kan i den ligan. Jag kollar alltid highlights, statistik när jag missat nån match och ibland repris dom matcherna som har varit underhållande. Man har även bra koll på Champions League och Europa League. Jag ska försöka hinna med och dela alla bets jag bl.a spelar på och tipsar! ;)

Sighurt
Fyller snart 19 år och har hållt på med betting ett bra tag. Det hela började med svenskaspel varje helg med farsan men därefter har det gått vidare till mer seriösare betting. Jag följde de flesta europeiska ligorna, men bli inte chockade om det kommer något tips utanför europas gränser. För närvarande studerar jag på högskolan och detta kommer medföra att tiden kan vara begränsad men jag ska göra mitt bästa för att framföra våra tips till er. Ligorna jag gillar bäst är väl, Bundesliga, Serie A, Championship och La liga. Hoppas på en framgångsrik tid med er framöver och hoppas vi kan bidra med flera fina tips till er på Sharps. :cheers:

Pesh's inriktning:
Premier League
Champions League
Europa League

Sighurt's inriktning:
Bundesliga
Serie A
Championship
La Liga

OBS:
Vi kommer absolut ge tips på annat fotboll som t.ex sydamerikansk fotboll. Dvs Fotboll över hela världen.

Spreedsheet:
Pesh & Sighurt - Fotboll Bets

Om ni har några frågor så är det bara skriva dom här i tråden så svarar vi. :)

Boone 2010-11-27 20:07

Godkänner!

Pesh 2010-11-27 20:15

Vi la ut lite spel tidigare idag på Spreadsheeten men det var inte officiellt då.
Vi öppnar dagboken och Spreadsheeten officiellt imorgon.

RobinD 2010-11-27 20:21

använd infoga-funktionen i erat sheet så bokföringen blir legit. Spreadet ser ut som skit nu:) Lycka till!

dNa 2010-11-27 21:42

Ett tips när ni bokför i sheetet kan vara att fylla i "rekare" så blir det lättare om ni ska titta över hur det gått för var och en sen, även för oss andra.

Lycka till

Pesh 2010-11-27 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av dNa (Inlägg 83396)
Ett tips när ni bokför i sheetet kan vara att fylla i "rekare" så blir det lättare om ni ska titta över hur det gått för var och en sen, även för oss andra.

Lycka till

Men vi diskuterar spelen innan vi lägger ut dom så båda måste acceptera spel tipset innan den läggs ut.

Det kan vara så att vi båda vill spela på en och samma match.

Tack för tipsen dNa & RobinD

Sighurt 2010-11-27 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av dNa (Inlägg 83396)

Lycka till

Vi har diskuterat just detta. Det känns lite halv bra då det är vi tillsammans som jobbar in matcher att spela på. Ja menar självklart är det den ena som hittar matchen men samtidigt måste den andra övertygas, och godkänna spelet. Självklart är det intressant att följa vem av oss som "kommer på" spelet men åt andra sidan vill vi inte att det ska skapas någon konkurrens mellan oss eftersom det då kommer kännas mer som en individuell tävling. Men som sagt, vi är inte riktigt säkra på detta än. Till en början kommer spelen läggas ut utan någon rekare men kanske kan detta ändras i framtiden :hattenav:

dNa 2010-11-28 00:03

Självklart ska ni bokföra spelen tillsammans om det känns bättre. Kör på!

Pesh 2010-11-28 02:31

2010-11-28 Hercules - Levante (La Liga)

Datum: 2010-11-28
Tid: 17:00
Sport: Fotboll
Land: Spanien
Liga: La Liga
Match: Hercules - Levante

Spel: Hercules
Insats: 3.00
Odds: 1.850
Bolag: Bet365

Motivering:

Skador & Avstägningar:

Hercules: Juan Calatayud, Paco Pena, Royston Drenthe, Rufete?, Piet Velthuizen?, Sendoa Aguirre Basterrechea, Abraham Paz Cruz, Francisco Farinos

Levante:
Juanlu (anfallare) har spelat i 9/12 matcher
Francisco Munoz Xisco (anfallare) 6/12
Asier Del Horno (back) 9/12
Garcia Gorka Larrea (mittfältare) 1/12
Vicente Iborra de la Fuente (anfallare) 0/12
Miguel Perez (mittfältare) 0/12
Ignacio Gonzalez (mittfältare) 2/12
Rodas Ramirez Hector (back) 2/12
Buigues Xavi Torres (back) 9/12

Som ni ser saknar båda lagen många spelare. För Hercules del är väl de ända kännbara avbräcken, första målvakten Calatayud och anfallaren Drenthe. Den sistnämnda väldigt viktig enligt mig, dock var han borta i matchen innan mot Espanyol och trots en 3-0 förlust var det en jämn match.. Espanyol var däremot snäppet vassare i sina avslut vilket också avgjorde matchen. Hercules har haft ett tufft schema på hemmaplan man har mött lag som Sevilla Villareal Real Madrid Valencia, A.Bilbao och stått upp väldigt bra. Senaste hemmamatchen vände man 0-1 underläge och vann rättvist mot Real Sociedad. Man har visat att man är i ligan för att stanna och för att detta ska gå är matcher mot lag som t.ex. Levante väldigt viktiga.

Levante saknar precis som Hercules många spelare, dock vill jag påstå att dessa är en aning viktigare. Levante hade i sin senaste hemmamatch mot Racing Santander väldigt tur. Ett kontringsmål och därefter ett omdiskuterat mål. Efter protester från Santander spelarna fick dom fortsätta matchen med en man mindre. Levante lyckades då göra 3-0 och matchen slutadet till slut 3-1. Dessförinnan hade man radat upp 4 förluster i streck i ligan.

Inbördes:

28/11-09 Liga Adelante Hércules vs. Levante 2:1

14/02-09 Liga Adelante Hércules vs. Levante 4:2

03/09-08 Copa del Rey Hércules vs. Levante 1:1
2:1 (ÖT)

26/11-05 Liga Adelante Hércules vs. Levante 3:0

17/12-97 Liga Adelante Hércules vs. Levante 1:1

Hércules 4

Oavgjort 1

Levante 0

Vi tror helt enkelt att Levante kommer vara numret för små mot Hercules som vi anser har en högre kvalitet i laget. Hercules måste dessutom vinna dessa sorter av matcher för att ha chans att visa sig värdiga att stanna kvar i La Liga. Vi tror att spelarna är hundraprocent taggade inför denna match och man vill visa Levante i det lilla Regional derbyt. Dags för en trepoängare? Let's GO! :cheers:

Pesh 2010-11-28 03:45

2010-11-28 Tottenham (-2.5 Hörnor) - Liverpool (Premier League)

Land: England
Liga: Premier League
Match: Tottenham (-2.5 Hörnor) - Liverpool

Spel: Tottenham (-2.5 Hörnor)
Odds: 1.850

Motivering:
Ett möte bland två lag som slåss om topp 4 i ligatabellen. Liverpool började säsongen väldigt svagt men har ryckt upp sig efter att Torres hittat sin själ och form. Dessutom har Liverpool fått tillbaka Dirk Kuyt som är en av dom allra viktigaste spelarna för Liverpool.

Tottenham ligger på 6:e plats i tabellen och man har haft tur denna omgång då både Bolton och Man City tappade poäng. Liverpool ligger på 9:e plats just nu med 3 poäng mindre än Tottenham, en vinst här för Pool skulle betyda att dom delar plats i tabellen med Tottenham. Det skulle också vara som en comeback för Pool.

Skador:

Liverpool:
Gerrard
Agger

Tottenham:
Dos Santos
King injury
Huddlestone
Dawson
O'Hara
Woodgate

Matchbild:
Liverpool och bortamatcher är inte direkt så roligt och se på som Liverpoolfan då dom har alltid svårt att skapa chanser och föra hot framåt. Mot Stoke var man chanslös och gick på 2-0 förlust. Hodgson kommer ha sin vanliga start elva förutom kaptenen Gerrard på mittfältet medans Redknapp kommer ha väldigt offensivt start elva. Men Van der Vaart är inte 100% utan 50% enligt Redknapp. Spurs kommer pressa på alla möjliga sätt medans Liverpool kommer leva de mesta på kontringar. Med dom yttrarna Spurs har så kommer hörnorna vara höga siffror för Spurs. Försvaret i Liverpool kommer få en av dom större utmaningarna än dom har haft denna säsong. För den formen Spurs har kommer Liverpool knappt överleva snabbheten på Lennon, Bale och Modric.

Statistik:
Tottenham:
Genomsnittlig hörnor för hemma : 13.7
Hörnresultat för Tottenham på hemmamatcher i år:
Tottenham - Blackburn 12 - 6 (+6)
Tottenham - Sunderland 17-3 (+14)
Tottenham - Everton 4-4 (+0)
Tottenham - Aston Villa 10-4 (+6)
Tottenham - Wolves 5-4 (+1)
Tottenham - Wigan 16-7 (+9)
Tottenham - Man City 10-3 (+7)

Liverpool:
Genomsnittlig hörnor för borta: 6.1
Hörnresultat för Liverpool på bortamatcher i år:
Stoke - Liverpool 4-3 (-1)
Wigan - Liverpool 5-4 (-1)
Bolton - Liverpool 1-4 (+3)
Everton - Liverpool 8-7 (-1)
Man Utd - Liverpool 6-1 (-5)
Birmingham - Liverpool 4-3 (-1)
Man City - Liverpool 5-4 (-1)

(infogat statstik från tino)

Pesh 2010-11-28 04:27

2010-11-28 Tottenham - Liverpool (+0 Kort) (Premier League)

Land: England
Liga: Premier League
Match: Tottenham - Liverpool (+0 Kort)

Spel: Liverpool (+0 Kort)
Insats: 2.00
Odds: 1.830

Motivering:
Jag kommer ta med lite från senaste rek då det är samma match.

Ett möte bland två lag som slåss om topp 4 i ligatabellen. Liverpool började säsongen väldigt svagt men har ryckt upp sig efter att Torres hittat sin själ och form. Dessutom har Liverpool fått tillbaka Dirk Kuyt som är en av dom allra viktigaste spelarna för Liverpool.

Tottenham ligger på 6:e plats i tabellen och man har haft tur denna omgång då både Bolton och Man City tappade poäng. Liverpool ligger på 9:e plats just nu med 3 poäng mindre än Tottenham, en vinst här för Pool skulle betyda att dom delar plats i tabellen med Tottenham. Det skulle också vara som en comeback för Pool.

Domare:
Martin Atkinson
Matchbild och kort:

Det finns flera situationer matchen kan spelas i. Att Tottenham tar ledning och sedan backar hem och inte riskerar fram. Men det är inte den Tottenham som vi brukar se. Spurs satsar framåt och enda sättet att stoppa deras snabba spelare är nog via kapningar. Mittbacken Jamie Carragher kommer göra sin 400nde match och kommer vara kapten för Liverpool. Inte bara att han har stort ansvar utan en hel del press. Palacios kommer sitta på bänken om Redknapp startar med sitt offensiva lag, detta vill säga då Spurs kommer inte få 1 gult extra pga Palacios på bänken. Tottenham kommer vara det laget som har tålamod och försöka få ditt målen men med Jamie som kapten kommer de vara lite svårare än vanligt.

Statistik:
Martin Atkinson dömer matchen. Senaste matchen han dömde var Rubin Kazan mot FC Köpenhamn och delade ut 4 kort. Senaste Premier league matchen han dömde var Man utd - Wigan då det blev 2 gula och 2 röda kort. Han delade dessa kort väldigt enkelt och snabbt. Det var inte många muntliga varningar från Atkinson.

M Atkinson (denna säsong)
Matcher dömd 14
Gula kort 50
Röda kort 7

Genomsnittlig Gulakort borta för Liverpool: 14.5

Klarar Pool 0-0 vid halvlek så kommer dom inte låta Spurs komma nånstans andra halvlek och ta emot gula kort.

Vi hoppas på en tätt match! :cheers:

Pesh 2010-11-28 12:29

2010-11-28 Inter - Parma (Serie A)

Tid: 12:30
Land: Italien
Liga: Serie A
Match: Inter - Parma

Spel: Annat JA
Insats: 2
Odds: 2.28
Bolag: Betfair

Motivering:
Inter: Alessandro Mancini?, Samuel Eto'o, Philippe Coutinho, Julio Cesar, Cristian Chivu, Diego Milito, Joel Chukwuma Obi, Maicon, Walter Samuel, David Suazo, McDonald Mariga

Gazzettan tippar imorn på en 4-2-3-1 med:
Castelazzi
Cordoba-Lucio-Materazzi-Zanetti
Cambiasso-Stankovic
Biabiany-Sneijder-Santon
Pandev

Parma: Fernando Marques?, Stefano Morrone?, Alberto Paloschi, Daniele Galloppa

Enligt gazzettan så ställer Parma upp enligt 4-3-1-2:
Mirante
Zaccardo-Paletta-Lucarelli-Antonelli
Valiani-Dzemaili-Gobbi
Candreva
Crespo-Bojinov

Svårt hemmamatch för Inter som inte visat sig själva på senaste tiden. Till dagens match saknar man 10-11 spelare. Därav flera anfallare men även ett par backar. Vi tror att Parma kommer kunna sätta dit ett mål då deras anfall ser riktigt vasst ut med spelare som Bojinov, Crespo och Candreva. Dessutom sitter även atommyran Giovinco på bänken och kommer troligtvis få hoppa in och ersätta någon av de nämnda anfallarna.

Inter som sagt är försvagade i spetsen men trots de har man flera spelare som kan avgöra. Vi tror matchen kommer sluta 1-1 eller 2-1 till Inters favör. Good luck! :claps:

Sighurt 2010-11-28 12:50

1-1 efter 18 min! :cheers:

EDIT: 2-1 efter 19 min :D

Sighurt 2010-11-28 12:59

Som ni kanske redan har märkt kommer alla spel att postats genom Pesh's konto. Detta betyder inte att jag inte har något med spelen att göra utan endast att vi som tidigare sagt inte vill skilja på våra spel. Utan alla spel läggs gemensamt. :)

AndreasB1897 2010-11-28 13:06

Härlig start, keep it up! :cheers:

Pesh 2010-11-28 17:10

2010-11-28 Köln - Wolfsburg (Bundesliga)

Tid: 17:30
Land: Tyskland
Liga: Bundesliga
Match: Köln - Wolfsburg

Spel: Över 2.5
Insats: 3
Odds: 1.89

2010-11-28 17:30BundesligaKöln vs Wolfsburg ÖVER Ö 2.5 FT 3 1.890

Motivering:
Köln:

Saknas: Kevin McKenna, Sebastian Freis (skadade) Martin Lanig (avstängd)

Trolig startelva:
Mondragón
Brecko – Geromel – Mohamad – Ehret
Petit - Pezzoni
Jajalo – Matuszczyk – Podolski
Novakovic

Wolfsburg:

Saknas: Arne Friedrich (skadad), Diego, Ashkan Dejagah (avstängd), Mario Mandžukic, Diego Benaglio (osäkra)

Trolig startelva:
Benaglio
Pekarík – Kjær – Barzagli – Schäfer
Riether – Josue – Kahlenberg – Mandžukic
Grafite – Džeko

Inbördes:

23/09-09 DFB Cup 1. FC Köln vs. Wolfsburg 3:2

15/08-09 Bundesliga 1. FC Köln vs. Wolfsburg 1:3

31/01-09 Bundesliga 1. FC Köln vs. Wolfsburg 1:1

08/04-06 Bundesliga 1. FC Köln vs. Wolfsburg 3:0

20/09-03 Bundesliga 1. FC Köln vs. Wolfsburg 2:3

14/10-01 Bundesliga 1. FC Köln vs. Wolfsburg 0:4

16/03-01 Bundesliga 1. FC Köln vs. Wolfsburg 0:0

30/08-97 Bundesliga 1. FC Köln vs. Wolfsburg 5:3

6/8 har gått över 2.5.

Köln vann sin match senast vilket förmodligen kommer medföra lite vind i ryggen och förhoppningsvis kan man kan 1-2 mål mot ett halvdant Wolfsburg.

Wolfsburg ligger i ungefär samma sits som Köln, nämligen man måste börja vinna matcher. Till dagens match saknas Diego vilket är ett avbräck i offensiv form men samtidigt har man anfallsparet Dzeko och Grafite som sprutat in 16 av laget 21 mål. Dagens match är väldigt viktig för Wolfsburg. Det är dags att börja ta poäng och klättra i tabellen.

Båda lagen kommer gå för vinst vilket kommer öppna upp matchen en del då det är två lag med bra offensiva krafter. Den som lever får se! :smoke:

Pesh 2010-11-28 19:05

0-5 till Liverpool i kort och denna satt säkert! :)

Hörnor spelet blev en skräll.
Liverpool stängde sidorna med minst 2 personer på Spur's yttrar. Så grym som Bale va denna match så kom han förbi dessa 2 eller 3 Liverpool spelare. Tottenhams försvar var mindre organiserad med Kaboul utbytt pga skada.
8-5 till Liverpool i hörnor.

Sighurt 2010-11-28 19:23

En helt okej dag, lite otur där med köln - wolfsburg som inte fick dit ett sista mål. Men hur som helst är det hittills plus för dagen. Har funderat lite på över 2.5 i matchen Palermo - Roma, ska diskuteras lite närmare .

Sighurt 2010-11-29 09:11

Aj aj, lite otur där. Vi satt och diskuterade mellan Palermo och Wolfsburg matcherna över men beslutade oss för att endast ta Wolfsburg. Sånt som händer ibland, nya tag :)

Pesh 2010-11-29 19:07

2010-12-05 17:00Liga BBVAEspanyol vs Gijon 1 FT 5 1.670

Ingen utförlig rek eftersom Slurf redan har lagt upp detta spel på forumet. Men vi tror precis som honom att Espanyol tar hemma detta enkelt. Efter att titta på deras match borta mot ett formstarkt Atl.Madrid där man vann! Sp.Giljon är inne i en formsvacka och man förlorade senaste matchen mot ett mediokert Sociedad på hemmaplan med 1-3. Gjions skadelista är på ca 5 spelare och en utav dom är kaptenen (Diego Castro Gimenez) som har saknats de 2 senaste matcherna och är fortfarande osäker till spel ännu. Han leder lagets skytteliga med 4 mål. Med han eller utan han på plan på söndag så blir de Espanyol vinst.

Edit: Oddset redigerat, sorry för det tidigare felangivna oddset.

sox 2010-11-29 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Pesh (Inlägg 83933)
2010-12-05 17:00Liga BBVAEspanyol vs Gijon 1 FT 5 1.700

Är det lagda bets i ert spreadsheet? 0kr matchat på 1.70

Sighurt 2010-11-29 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av sox (Inlägg 83937)
Är det lagda bets i ert spreadsheet? 0kr matchat på 1.70

Ja, vart kan du se att 0 kr är matchat? Kan man koppla ihop Betfair med spreadsheetet så att folk kan se hur mycket man spelat för?

RobinD 2010-11-29 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av Sighurt (Inlägg 83952)
Ja, vart kan du se att 0 kr är matchat? Kan man koppla ihop Betfair med spreadsheetet så att folk kan se hur mycket man spelat för?

Nej, men man kan se på betfairs historik om det aldrig matchas spel till ett visst odds, så inte smart att ljuga om sådant om det nu är fallet, vilket jag inte säger att det är.

RobinD 2010-11-29 20:08

http://uk.site.sports.betfair.com/be...r&currency=SEK

Här ser du dock klart och tydligt att några 1.70 aldrig matchas på raka spelet.

Sighurt 2010-11-29 20:19

Jaha, my bad... Det var nämligen så att när jag och Pesh talades vid per telefon nämnde jag hastigt att oddset låg på 1.70 vilket jag hade avrundat eftersom oddset givetvis var 1.67. Tydligen hade Pesh bara snappat upp siffran 1.70 vilket han också la upp på spreadsheetet. Detta är självklart fel och om admin kan ändra oddset till 1.67 så vore det bra då det inte var meningen att försöka fuska sig till högre odds..

Sånt som kan hända när man pratar i telefon och är lite stressad med att få upp matchen på dagboken och sheetet. Men ska försöka vara noggrannare med detta och Tack för att du la märket till detta :)

RobinD 2010-11-29 20:32

Även om det inte var medvetet så ser det inte snyggt ut och på de där 1.67 kan ni dessutom räkna av 5% kommission så ni hamnar på 1.636

Sighurt 2010-11-29 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 83970)
Även om det inte var medvetet så ser det inte snyggt ut och på de där 1.67 kan ni dessutom räkna av 5% kommission så ni hamnar på 1.636

Jo, jag förstår fullständigt. Men som sagt kan komma att ske missförstånd i framtiden med då vi är två personer som spelar tillsammans och allt sker via telefon. Tack för bemärkelsen sox, vi ska självklart bättra oss ! Trots att det inte är sån stor skillnad så vill man inte få någon fuskstämpel, utan rätt ska vara rätt.

sox 2010-11-29 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av Sighurt (Inlägg 83974)
Jo, jag förstår fullständigt. Men som sagt kan komma att ske missförstånd i framtiden med då vi är två personer som spelar tillsammans och allt sker via telefon. Tack för bemärkelsen sox, vi ska självklart bättra oss ! Trots att det inte är sån stor skillnad så vill man inte få någon fuskstämpel, utan rätt ska vara rätt.

Lätt hänt, letade själv efter odds då det redan hunnit falla när jag kom hem. Lycka till med dagboken, jag gillar genomtänkta motiveringar för det kan ge nya infallsvinklar och utveckla ens egna tankar. :thumbup:

Sighurt 2010-11-30 08:17

Citat:

Ursprungligen postat av sox (Inlägg 83983)
Lätt hänt, letade själv efter odds då det redan hunnit falla när jag kom hem. Lycka till med dagboken, jag gillar genomtänkta motiveringar för det kan ge nya infallsvinklar och utveckla ens egna tankar. :thumbup:

Precis, Vlad vet jag nämnde detta förut men oftast blir man säkrare på sitt spel efter att ha skrivit en utförlig rek. :)

Vlad 2010-11-30 08:38

Citat:

Ursprungligen postat av Sighurt (Inlägg 84100)
Precis, Vlad vet jag nämnde detta förut men oftast blir man säkrare på sitt spel efter att ha skrivit en utförlig rek. :)

Precis. Inte så att man slarvar annars men kanske att man fokuserar ännu lite till på det som är viktigt i spelet när man ska lägga ut en rek offentligt. Bra start,keep it up :)

lieht 2010-11-30 10:41

Tja

Sighurt 2010-11-30 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av lieht (Inlägg 84126)
Tja

Tjenare, allt bra med dig? :)

Sighurt 2010-11-30 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 84102)
Precis. Inte så att man slarvar annars men kanske att man fokuserar ännu lite till på det som är viktigt i spelet när man ska lägga ut en rek offentligt. Bra start,keep it up :)

För mig känns det lite som att man övertygar sig själv när man får ner det på papper.
Haha, nja jag vet om mig själv att jag har en förmåga att slarva lite. Det var själva grejen vid skapandet av denna dagbok att minimera "chans spelen". Man försöker då prestera så gått man kan eftersom man vet att folk kanske ryggar dina spel.

lieht 2010-11-30 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av Sighurt (Inlägg 84136)
Tjenare, allt bra med dig? :)

Jupp, Vill du köpa tofflor?

*Säljer tofflor i UF*

snooze 2010-11-30 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av lieht (Inlägg 84141)

*Säljer tofflor i UF*

haha jag sålde drinkböcker me mitt UF. lärarfittan gav bara g ...

sorry för OT:p

Sighurt 2010-11-30 12:17

Citat:

*Säljer tofflor i UF*

Hahaha, får tyvärr tacka nej :hattenav: Men du får lycka till med ditt projektarbete! Hade själv broschyrer om ämnet saliv som vi delade ut till folktandvården :P

Pesh 2010-11-30 18:03

Citat:

*Säljer tofflor i UF*

Va hände med discomuggarna?

Nja men nu blev det alltför Off topic. Men eftersom det inte finns några aktiva spel uppe så är det lungt.

Pesh 2010-12-01 01:05

2010-12-01 19:00Europa LeagueYoung Boys vs Stuttgart 1 FT 4 1.880

Young Boys har övertygat stort på hemmaplan iår. I ligan har det också börjat gå bra på senare tid ligger för närvarande på fjärde plats. Stuttgart har inget att spela för, då man redan är vidare med sina 12 poäng. Kommer förmodligen vila lite spelare då det går tuffare i ligan, senast en förlust mot Hamburg borta med 4-2 en tidig utvisning och kanske påverkar det spelarna tills imorgon (trötta ben?). Att tillägga är att Young Boys spelar på konstgräns vilket är till stor fördel. Man har avfärdat flera topplag på senare tid på hemmaplan. Behöver inte nämna mycket mer, vet att RobinD och bla. Vlad redan har rekat denna på forumet men lägger hur som helst upp den här. Har dock en äcklig känsla att matchen just på grund av sin omfattning kommer gå åt helvete men är ändå tvungen till då man bara SKA vinna! :gun_bandana:

Pesh 2010-12-01 01:16

2010-12-01 Gent - Levski (Europa League)

Datum: 2010-12-01
Tid: 21:05
Land: Europa
Liga: Europa League
Match: Gent - Levski

Odds: 1.900

Motivering:

Båda lagen har över 2.5 på 3/4 matcher hittills i Europa Leugue. Hemma hos Levski Sofia slutade matchen 3-2 till hemmalaget sugna på revansch nu? Sett på dem 10 senaste för bägge lagen har Gent överskridit linan på över på 9/10 matcher. Levski Sofia är över på 7/10 matcher. Viktig match för båda lagen då det i princip är vinna eller försvinna. Två lag med offensiva krafter, tror på en öppen match med chanser åt båda hållen.

I skadefronten var det ända jag hittade att Levski saknar följande:

Darko Tasevski - deras bästa mittfältare och även landslagsman.
Alexander Alexandrov - duktig och rutinerad mittfältare.
Kiril Akalski - första målvakten.

I våra ögon ser det inför matchstart ut som ett väldigt bra spel. Tror att oddsen kommer droppa lite innan start. BOL! :cheers:

Pesh 2010-12-01 20:32

2010-12-01 Sp Lisbon - Lille (Europa League)

Datum: 2010-12-01
Tid: 21:05
Land: Europa
Liga: Europa League
Match: Sp Lisbon - Lille

Insats: 2.00
Odds: 2.100
2010-12-01 21:05Europa LeagueSp Lisbon vs Lille ÖVER Ö 2.5 FT 2 2.100

Motivering:

Sporting Lisbon är ett lag som är väldigt offensivt i sina matcher som kommer från oavgjort mot ligaledarna Porto.
Dom har gjort mål i sina 10 senaste liga matcherna och i Europa har dom gjort 5 mål på hemmaplan och 1 borta.
Sporting behöver bara kryss från denna match men som själva tränaren har gått ut och sagt att han kommer ställa upp med bästa 11an.
Sporting med statistiken på 4/4 över 2.5 och Lille 2/4. Sist man möttes i gruppspelet hemma hos Lille vann Sporting med 1-2. Lille behöver poäng mer än Sporting. På hemmaplan har Sporting hittills kört över både Levski och Gent med 5-0 resp. 5-1. Dom (Sporting) vill säkra avancering från gruppspelet. Lille som fortfarande har chans att gå vidare kommer riskera väldigt mycket ikväll och med det offensiva Sporting så tror vi att dom kommer utnyttja kontringarna riktigt väl.
Nästa match för Sporting är Portimonense som ligger näst sist i liga tabellen och borde vara enkel match.

Start 11:

Sporting
Rui Patricio
Joao Pereira
D. Carriço
Anderson Polga
Evaldo
André Santos
Pedro Mendes
Maniche
Valdes
Liedson
Helder Postiga

Lille:
M. Landreau
F. Beria
A. Chedjou
D. Rozehnal
Emerson
F. Balmont
I. Gueye
Y. Cabaye
E. Hazard
T. De Melo
L. Obraniak

Lagen kommer riskera mycket ikväll och det kommer vara många målchanser.