Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-27, 19:04   #1
 
Peshs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 330

Pesh & Sighurt - Fotbo
Stats: 50 - 47 - 1
ROI: 103.53%
Vinstprocent: 52.00%

Standard

Pesh & Sighurt - Fotboll Bets


Hej!

Jag och Sighurt har bestämt att dela med oss våra tips här på Sharps och öppna en speldagbok samtidigt en spreadsheet tillsammans. Vi diskuterar olika spel tillsammans dagligen och kom på det vore mer seriöst och bättre att göra det hela tillsammans. Så vi tyckte detta skulle fungera bra och det hoppas vi att det gör!


Pesh
Jag har stort intresse för sport. Mest fotboll, jag älskar sporten oerhört mycket. Jag spelar, tittar, bettar på fotboll. Sporten är stort i mitt liv och har alltid varit det. Att spela och titta på fotboll var spännande men jag ville göra fotbollen ännu mer spännande genom att betta på det, och jag måste säga det gör stor skillnad när man bettar på en match sedan ser på den.
Jag brukade inte ha seriös betting men jag insåg att det tar dig ingenstans och ville då satsa på "seriöst betting". Senaste månaderna har man gjort och det har gått väldigt bra, då var det dags att dela med sig. Jag älskar Premier League och är väldigt inriktad på själva ligan och alla lag. Ser på så många matcher jag kan i den ligan. Jag kollar alltid highlights, statistik när jag missat nån match och ibland repris dom matcherna som har varit underhållande. Man har även bra koll på Champions League och Europa League. Jag ska försöka hinna med och dela alla bets jag bl.a spelar på och tipsar!

Sighurt
Fyller snart 19 år och har hållt på med betting ett bra tag. Det hela började med svenskaspel varje helg med farsan men därefter har det gått vidare till mer seriösare betting. Jag följde de flesta europeiska ligorna, men bli inte chockade om det kommer något tips utanför europas gränser. För närvarande studerar jag på högskolan och detta kommer medföra att tiden kan vara begränsad men jag ska göra mitt bästa för att framföra våra tips till er. Ligorna jag gillar bäst är väl, Bundesliga, Serie A, Championship och La liga. Hoppas på en framgångsrik tid med er framöver och hoppas vi kan bidra med flera fina tips till er på Sharps.



Pesh's inriktning:
Premier League
Champions League
Europa League

Sighurt's inriktning:
Bundesliga
Serie A
Championship
La Liga

OBS:
Vi kommer absolut ge tips på annat fotboll som t.ex sydamerikansk fotboll. Dvs Fotboll över hela världen.

Spreedsheet:
Pesh & Sighurt - Fotboll Bets


Om ni har några frågor så är det bara skriva dom här i tråden så svarar vi.

Senast redigerad av Pesh den 2010-11-28 klockan 16:22.
Pesh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 19:07   #2
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Godkänner!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 19:15   #3
 
Peshs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 330

Pesh & Sighurt - Fotbo
Stats: 50 - 47 - 1
ROI: 103.53%
Vinstprocent: 52.00%

Standard

Vi la ut lite spel tidigare idag på Spreadsheeten men det var inte officiellt då.
Vi öppnar dagboken och Spreadsheeten officiellt imorgon.
__________________
Speldagbok:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Spreadsheet:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pesh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 19:21   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

använd infoga-funktionen i erat sheet så bokföringen blir legit. Spreadet ser ut som skit nu Lycka till!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 20:42   #5
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Ett tips när ni bokför i sheetet kan vara att fylla i "rekare" så blir det lättare om ni ska titta över hur det gått för var och en sen, även för oss andra.

Lycka till
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 21:23   #6
 
Peshs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 330

Pesh & Sighurt - Fotbo
Stats: 50 - 47 - 1
ROI: 103.53%
Vinstprocent: 52.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Ett tips när ni bokför i sheetet kan vara att fylla i "rekare" så blir det lättare om ni ska titta över hur det gått för var och en sen, även för oss andra.

Lycka till
Men vi diskuterar spelen innan vi lägger ut dom så båda måste acceptera spel tipset innan den läggs ut.

Det kan vara så att vi båda vill spela på en och samma match.


Tack för tipsen dNa & RobinD
__________________
Speldagbok:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Spreadsheet:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Pesh den 2010-11-27 klockan 22:38.
Pesh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 22:29   #7
 
Sighurts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 441
Sharp$: 2143

Heja bror!
Stats: 47 - 49 - 2
ROI: 106.87%
Vinstprocent: 48.96%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Ett tips när ni bokför i sheetet kan vara att fylla i "rekare" så blir det lättare om ni ska titta över hur det gått för var och en sen, även för oss andra.

Lycka till
Vi har diskuterat just detta. Det känns lite halv bra då det är vi tillsammans som jobbar in matcher att spela på. Ja menar självklart är det den ena som hittar matchen men samtidigt måste den andra övertygas, och godkänna spelet. Självklart är det intressant att följa vem av oss som "kommer på" spelet men åt andra sidan vill vi inte att det ska skapas någon konkurrens mellan oss eftersom det då kommer kännas mer som en individuell tävling. Men som sagt, vi är inte riktigt säkra på detta än. Till en början kommer spelen läggas ut utan någon rekare men kanske kan detta ändras i framtiden
Sighurt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 23:03   #8
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Självklart ska ni bokföra spelen tillsammans om det känns bättre. Kör på!
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 01:31   #9
 
Peshs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 330

Pesh & Sighurt - Fotbo
Stats: 50 - 47 - 1
ROI: 103.53%
Vinstprocent: 52.00%

Standard

2010-11-28 Hercules - Levante (La Liga)


Datum: 2010-11-28
Tid: 17:00
Sport: Fotboll
Land: Spanien
Liga: La Liga
Match: Hercules - Levante

Spel: Hercules
Insats: 3.00
Odds: 1.850
Bolag: Bet365

Motivering:

Skador & Avstägningar:

Hercules: Juan Calatayud, Paco Pena, Royston Drenthe, Rufete?, Piet Velthuizen?, Sendoa Aguirre Basterrechea, Abraham Paz Cruz, Francisco Farinos

Levante:
Juanlu (anfallare) har spelat i 9/12 matcher
Francisco Munoz Xisco (anfallare) 6/12
Asier Del Horno (back) 9/12
Garcia Gorka Larrea (mittfältare) 1/12
Vicente Iborra de la Fuente (anfallare) 0/12
Miguel Perez (mittfältare) 0/12
Ignacio Gonzalez (mittfältare) 2/12
Rodas Ramirez Hector (back) 2/12
Buigues Xavi Torres (back) 9/12

Som ni ser saknar båda lagen många spelare. För Hercules del är väl de ända kännbara avbräcken, första målvakten Calatayud och anfallaren Drenthe. Den sistnämnda väldigt viktig enligt mig, dock var han borta i matchen innan mot Espanyol och trots en 3-0 förlust var det en jämn match.. Espanyol var däremot snäppet vassare i sina avslut vilket också avgjorde matchen. Hercules har haft ett tufft schema på hemmaplan man har mött lag som Sevilla Villareal Real Madrid Valencia, A.Bilbao och stått upp väldigt bra. Senaste hemmamatchen vände man 0-1 underläge och vann rättvist mot Real Sociedad. Man har visat att man är i ligan för att stanna och för att detta ska gå är matcher mot lag som t.ex. Levante väldigt viktiga.

Levante saknar precis som Hercules många spelare, dock vill jag påstå att dessa är en aning viktigare. Levante hade i sin senaste hemmamatch mot Racing Santander väldigt tur. Ett kontringsmål och därefter ett omdiskuterat mål. Efter protester från Santander spelarna fick dom fortsätta matchen med en man mindre. Levante lyckades då göra 3-0 och matchen slutadet till slut 3-1. Dessförinnan hade man radat upp 4 förluster i streck i ligan.

Inbördes:

28/11-09 Liga Adelante Hércules vs. Levante 2:1

14/02-09 Liga Adelante Hércules vs. Levante 4:2

03/09-08 Copa del Rey Hércules vs. Levante 1:1
2:1 (ÖT)

26/11-05 Liga Adelante Hércules vs. Levante 3:0

17/12-97 Liga Adelante Hércules vs. Levante 1:1

Hércules 4

Oavgjort 1

Levante 0


Vi tror helt enkelt att Levante kommer vara numret för små mot Hercules som vi anser har en högre kvalitet i laget. Hercules måste dessutom vinna dessa sorter av matcher för att ha chans att visa sig värdiga att stanna kvar i La Liga. Vi tror att spelarna är hundraprocent taggade inför denna match och man vill visa Levante i det lilla Regional derbyt. Dags för en trepoängare? Let's GO!

Senast redigerad av Pesh den 2010-11-28 klockan 02:03.
Pesh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 02:45   #10
 
Peshs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 330

Pesh & Sighurt - Fotbo
Stats: 50 - 47 - 1
ROI: 103.53%
Vinstprocent: 52.00%

Standard

2010-11-28 Tottenham (-2.5 Hörnor) - Liverpool (Premier League)


Datum: 2010-11-28
Tid: 17:00
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Premier League
Match: Tottenham (-2.5 Hörnor) - Liverpool

Spel: Tottenham (-2.5 Hörnor)
Insats: 3.00
Odds: 1.850
Bolag: Bet365

Motivering:
Ett möte bland två lag som slåss om topp 4 i ligatabellen. Liverpool började säsongen väldigt svagt men har ryckt upp sig efter att Torres hittat sin själ och form. Dessutom har Liverpool fått tillbaka Dirk Kuyt som är en av dom allra viktigaste spelarna för Liverpool.

Tottenham ligger på 6:e plats i tabellen och man har haft tur denna omgång då både Bolton och Man City tappade poäng. Liverpool ligger på 9:e plats just nu med 3 poäng mindre än Tottenham, en vinst här för Pool skulle betyda att dom delar plats i tabellen med Tottenham. Det skulle också vara som en comeback för Pool.

Skador:

Liverpool:
Gerrard
Agger

Tottenham:
Dos Santos
King injury
Huddlestone
Dawson
O'Hara
Woodgate

Matchbild:
Liverpool och bortamatcher är inte direkt så roligt och se på som Liverpoolfan då dom har alltid svårt att skapa chanser och föra hot framåt. Mot Stoke var man chanslös och gick på 2-0 förlust. Hodgson kommer ha sin vanliga start elva förutom kaptenen Gerrard på mittfältet medans Redknapp kommer ha väldigt offensivt start elva. Men Van der Vaart är inte 100% utan 50% enligt Redknapp. Spurs kommer pressa på alla möjliga sätt medans Liverpool kommer leva de mesta på kontringar. Med dom yttrarna Spurs har så kommer hörnorna vara höga siffror för Spurs. Försvaret i Liverpool kommer få en av dom större utmaningarna än dom har haft denna säsong. För den formen Spurs har kommer Liverpool knappt överleva snabbheten på Lennon, Bale och Modric.


Statistik:
Tottenham:
Genomsnittlig hörnor för hemma : 13.7
Hörnresultat för Tottenham på hemmamatcher i år:
Tottenham - Blackburn 12 - 6 (+6)
Tottenham - Sunderland 17-3 (+14)
Tottenham - Everton 4-4 (+0)
Tottenham - Aston Villa 10-4 (+6)
Tottenham - Wolves 5-4 (+1)
Tottenham - Wigan 16-7 (+9)
Tottenham - Man City 10-3 (+7)

Liverpool:
Genomsnittlig hörnor för borta: 6.1
Hörnresultat för Liverpool på bortamatcher i år:
Stoke - Liverpool 4-3 (-1)
Wigan - Liverpool 5-4 (-1)
Bolton - Liverpool 1-4 (+3)
Everton - Liverpool 8-7 (-1)
Man Utd - Liverpool 6-1 (-5)
Birmingham - Liverpool 4-3 (-1)
Man City - Liverpool 5-4 (-1)

(infogat statstik från tino)
Pesh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 03:27   #11
 
Peshs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 330

Pesh & Sighurt - Fotbo
Stats: 50 - 47 - 1
ROI: 103.53%
Vinstprocent: 52.00%

Standard

2010-11-28 Tottenham - Liverpool (+0 Kort) (Premier League)


Datum: 2010-11-28
Tid: 17:00
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Premier League
Match: Tottenham - Liverpool (+0 Kort)

Spel: Liverpool (+0 Kort)
Insats: 2.00
Odds: 1.830
Bolag: Bet365

Motivering:
Jag kommer ta med lite från senaste rek då det är samma match.

Ett möte bland två lag som slåss om topp 4 i ligatabellen. Liverpool började säsongen väldigt svagt men har ryckt upp sig efter att Torres hittat sin själ och form. Dessutom har Liverpool fått tillbaka Dirk Kuyt som är en av dom allra viktigaste spelarna för Liverpool.

Tottenham ligger på 6:e plats i tabellen och man har haft tur denna omgång då både Bolton och Man City tappade poäng. Liverpool ligger på 9:e plats just nu med 3 poäng mindre än Tottenham, en vinst här för Pool skulle betyda att dom delar plats i tabellen med Tottenham. Det skulle också vara som en comeback för Pool.

Domare:
Martin Atkinson
Matchbild och kort:

Det finns flera situationer matchen kan spelas i. Att Tottenham tar ledning och sedan backar hem och inte riskerar fram. Men det är inte den Tottenham som vi brukar se. Spurs satsar framåt och enda sättet att stoppa deras snabba spelare är nog via kapningar. Mittbacken Jamie Carragher kommer göra sin 400nde match och kommer vara kapten för Liverpool. Inte bara att han har stort ansvar utan en hel del press. Palacios kommer sitta på bänken om Redknapp startar med sitt offensiva lag, detta vill säga då Spurs kommer inte få 1 gult extra pga Palacios på bänken. Tottenham kommer vara det laget som har tålamod och försöka få ditt målen men med Jamie som kapten kommer de vara lite svårare än vanligt.

Statistik:
Martin Atkinson dömer matchen. Senaste matchen han dömde var Rubin Kazan mot FC Köpenhamn och delade ut 4 kort. Senaste Premier league matchen han dömde var Man utd - Wigan då det blev 2 gula och 2 röda kort. Han delade dessa kort väldigt enkelt och snabbt. Det var inte många muntliga varningar från Atkinson.

M Atkinson (denna säsong)
Matcher dömd 14
Gula kort 50
Röda kort 7

Genomsnittlig Gulakort borta för Liverpool: 14.5

Klarar Pool 0-0 vid halvlek så kommer dom inte låta Spurs komma nånstans andra halvlek och ta emot gula kort.

Vi hoppas på en tätt match!
Pesh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 11:29   #12
 
Peshs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 330

Pesh & Sighurt - Fotbo
Stats: 50 - 47 - 1
ROI: 103.53%
Vinstprocent: 52.00%

Standard

2010-11-28 Inter - Parma (Serie A)


Datum: 2010-11-28
Tid: 12:30
Sport: Fotboll
Land: Italien
Liga: Serie A
Match: Inter - Parma

Spel: Annat JA
Insats: 2
Odds: 2.28
Bolag: Betfair

Motivering:
Inter: Alessandro Mancini?, Samuel Eto'o, Philippe Coutinho, Julio Cesar, Cristian Chivu, Diego Milito, Joel Chukwuma Obi, Maicon, Walter Samuel, David Suazo, McDonald Mariga

Gazzettan tippar imorn på en 4-2-3-1 med:
Castelazzi
Cordoba-Lucio-Materazzi-Zanetti
Cambiasso-Stankovic
Biabiany-Sneijder-Santon
Pandev

Parma: Fernando Marques?, Stefano Morrone?, Alberto Paloschi, Daniele Galloppa

Enligt gazzettan så ställer Parma upp enligt 4-3-1-2:
Mirante
Zaccardo-Paletta-Lucarelli-Antonelli
Valiani-Dzemaili-Gobbi
Candreva
Crespo-Bojinov

Svårt hemmamatch för Inter som inte visat sig själva på senaste tiden. Till dagens match saknar man 10-11 spelare. Därav flera anfallare men även ett par backar. Vi tror att Parma kommer kunna sätta dit ett mål då deras anfall ser riktigt vasst ut med spelare som Bojinov, Crespo och Candreva. Dessutom sitter även atommyran Giovinco på bänken och kommer troligtvis få hoppa in och ersätta någon av de nämnda anfallarna.

Inter som sagt är försvagade i spetsen men trots de har man flera spelare som kan avgöra. Vi tror matchen kommer sluta 1-1 eller 2-1 till Inters favör. Good luck!
Pesh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 11:50   #13
 
Sighurts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 441
Sharp$: 2143

Heja bror!
Stats: 47 - 49 - 2
ROI: 106.87%
Vinstprocent: 48.96%

Standard

1-1 efter 18 min!

EDIT: 2-1 efter 19 min
Sighurt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 11:59   #14
 
Sighurts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 441
Sharp$: 2143

Heja bror!
Stats: 47 - 49 - 2
ROI: 106.87%
Vinstprocent: 48.96%

Standard

Som ni kanske redan har märkt kommer alla spel att postats genom Pesh's konto. Detta betyder inte att jag inte har något med spelen att göra utan endast att vi som tidigare sagt inte vill skilja på våra spel. Utan alla spel läggs gemensamt.
Sighurt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 12:06   #15
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Härlig start, keep it up!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td