![]() |
Tyvärr inga förslag. Är medlem i ultimatetennistrading.com sedan flera år men har inte tagit tag i tennisen ännu. Ligger i pipelinen i framtiden.
Fotbollen fungerar ändå hyfsat så kör vidare där. Nackdelen med tennisen är att den är så tidskrävande. Osäkra start tider avbrott regn mm. Fotboll däremot vet man när den startar och slutar. |
Tjena jag är oxå medlem av både utlimatefotballtrading och ultimatetennistrading.
Fotboll fungerar sådär och tennis är ett nytt kapitel. Är även medlem på TradeShark som drivs av Paul Shires. Har en hel drös att välja emellan, strävar framåt och får se var all landar någonstans. Kan lägga en årsinkomst som bankrulle, men börjar med small stakes, eftersom det är läropengar, scaling up kan man göra som du sa efter 6 månader utvärdering eller åtminstone 100 trades. MVH |
Jag har hört eller läst att 95% av traders på Betfair misslyckas, så det är endast en liten skara förunnat att lyckas.
Jag tar en paus och ska prova på hästar - lay favorites - set & forget MVH |
Oddsen på favoriter motsvarar nästan exakt sannolikheten så du kommer att snurra runt 0 strecket om du kör enbart på favoriter och kör lay på dom.
Ska man boka favoriter måste man ha någon form av progresiv staking. Jag använder med framgång (nästan alltid numera) extended fibonachi sekvenser med stoploss efter 5 förluster. En intressant spelform är att spela på ngn 3-4 oddsare som vinnare samtidigt som du bokar samma häst på plats (1-2). Då förlorar du dina pengar endast om din häst kommer 2:a. Galoppen är väldigt intressant och det finns 1000 tals system. Rekommenderar Andrew Davids " Little acorns of gold" där han bokar favoriter med odds under 2. Förloppet är långsamt men han visar stadiga vinstsiffror månad efter månad. Spelet bygger på originalet av fibonachisekvensen. |
Kisumu - ibland är det lite läskigt att ha en konversation med dig - eftersom det är precis vad jag har gjort och tänker göra - köpt Litte Acorns Gold - och tänkte köra uträckt 15 stegs fibonacci sekvens.
MVH |
Exempel som jag har i skrivande stund.
Spel vinnare 14.35 Haydock. Meredif vinnare odds 4.5 (hm har nu stigit till 5.2:cry:) Insats 200 kr potentiell vinst 700 (minus 2% i commission) Bokat plats 1-2 med 224 kr och min liability är 340 kr dvs odds runt 2.5. Total risk om hästen kommer 2:a är således 540 kr. |
:D
Citat:
|
Citat:
Går självklart att utnyttja också men ingenting för mig. |
Meredif hamnade utanför plats 1 och 2. Vann således 224 kronor men förlorade 200 kr på vinnarspelet. Så plus 24 kronor. Lägger mig alltid 10% högre på platsbokningen.
Detta system kan man även använda på oddsens roulette dvs Greyhound. Finns upp till 100 lopp om dagen att spela på. Greyhound är notoriskt opålitligt att spela på och utan insideinfo är du helt chanslös om du försöker läsa på och hitta en vinnare. Med detta system kan man blunda och peka och ändå gå plus. När jag sitter på förmiddagarna och går igenom dagens/kvällens potentiella trader så brukar jag köra Greyhounds för småsummor men börjar faktiskt bli intressanta siffror så ska studera lite närmare vilket vinnarodds man ska sikta på. |
Hej Kisumu - hur många spelbara hästar får du per dag - jag räkna med två.
MVH |
En detalj ...
Jag har ett spreadsheet med omkring 1750 lagda trades - lay the favorite - från Ultimatetrading. Läste en recension att D.E.S varianten tanka en gång under åtta år, vilket är lovande. Kolla mitt spreadsheet från 2012 till 2021 som visa samma resultat. En förlustsvit på 11 i rad inträffa en gång under 10 år. Men dess värre så förekom en och annan 9 i rad och lägre serier. Vilket får en känna sig lite osäker om man inte kör D.E.S varianten. Tänker köra två parallellt. En vanlig med 11-steg fibo och en D.E.S variant med en 11-steg fibo. Börjar med den vanliga varianten för att få en känsla för att kolla kriterium och form inför varje spel, samt kolla start priserna 5 till 10 minuter innan start. MVH |
D.E.S är definitivt att föredra. Jag kör enbart på den. LAG har fn en hög Strikerate. Jag har på 3 månader endast varit uppe på steg 5 på extendended fibonacci sekvensen. Nackdelen är att det har varit relativt få spel under dessa 3 månader. En avisering varannan dag typ. Man vill ju alltid få in volym men det låter sig inte göras med LAG så man får höja insatsen istället och kamma hem i snitt 8 u /månad.
|
Det här får mig att tänka på en annan metod som långsamt och stadigt inkasserar enheter.
Enligt spreadsheet. ASP - Assure Soccer Profits - köpte metoden och har inte haft tid att testa annat en någon enstaka gång - Supporten är usel på deras hemsida - men metoden verkar lovande. Samma som LAG som inte heller lovar en röd Ferrari. MVH |
En detalj ...
Läste igenom trading-reporten igen. - lay the favorite - Där hade dom räknat ut ikring 200 kvalificerade kandidater per år. Ett spel var och varannan dag. Undrar om det är samma med LAG. Vilket är mer specifikt när det kommer till kvalificerade kandidater. Men å andra sidan så är trading-reporten tilltalande. Eftersom dess urval av Course & Race Type har en positive ROI. Vilket kompenserar ifrån att kolla Form och andra parametrar med LAG. Ska kolla båda urvalsprinciperna och se vilken jag väljer. Känns rätt tungt att luta sig tillbaks med ett spreadsheet vars statistik sträcker sig över 10 år av lagda spel. Hur som helst kommer jag använda D.E.S tills jag klurar ut något liknande såsom Kisumus stoploss med 5-steg. Har laddar ned ett spreadsheet och kommer bokföra alla kvalificerade kandidater som lagda spel med insats 0 kr tills D.E.S infrias och då lägga spel på riktigt med 100 kr per enhet. MVH |
Problematiken med D.E.S är att det blir mindre spel.
Simulera odds 1.5 till 2.0 som om det vore 50/50. Gjorde tio simuleringar och dom stämmer väldigt bra överens med mitt spreadsheet med resultat från 2012 till 2021. En skillnad var att mitt spreadsheet hade en förlustserie på 11 i rad. Medans simulationerna visa som mest 9 i rad. Det blir avsevärt mycket mer pengar om man inte använder sig av D.E.S Men exponeras inför större förlustserier. 1:a simulationen med 200 kandidater med D.E.S 9 två i rad 7 tre i rad 4 fyra i rad 1 åtta i rad 2:a simulationen med 200 kandidater med D.E.S 15 två i rad 5 tre i rad 4 fyra i rad 3 fem i rad 1 sex i rad 3:e simulationen med 200 kandidater med D.E.S 14 två i rad 9 tre i rad 3 fyra i rad 1 fem i rad 4:e simulationen med 200 kandidater med D.E.S 11 två i rad 2 tre i rad 3 fyra i rad 3 fem i rad 1 sex i rad 1 åtta i rad 1 nio i rad 5:e simulationen med 200 kandidater med D.E.S 14 två i rad 4 tre i rad 4 fyra i rad 1 sex i rad 1 åtta i rad 1 nio i rad 6:e simulationen med 200 kandidater med D.E.S 16 två i rad 9 tre i rad 1 fyra i rad 1 åtta i rad 7:e simulationen med 200 kandidater med D.E.S 12 två i rad 9 tre i rad 2 fyra i rad 2 fem i rad 8:e simulationen med 200 kandidater med D.E.S 12 två i rad 6 tre i rad 3 fyra i rad 1 fem i rad 3 sex i rad 9:e simulationen med 200 kandidater med D.E.S 13 två i rad 6 tre i rad 4 fyra i rad 2 fem i rad 2 sex i rad 10:e simulationen med 200 kandidater med D.E.S 8 två i rad 11 tre i rad 2 fyra i rad 1 fem i rad 2 sju i rad |
Gör det här mest på skoj så man vet vad man kan förvänta sig i både vinst och risktagande.
Med D.E.S så kan man med stor sannolikhet spela år efter år utan att oroa sig för att fibo-stegen ska gå förlorad. MVH |
Jag köpte medlemskap för betaltjänsten LAG - dyrt 700 kr per månad.
Men ska säga upp medlemskapet innan nästa betalning. Gjorde detta medvetet för att få tillgång till två metoder, The Code & The Saver. Samt en LAG guide med lite alternativa tillvägagångssätt. Vad det värt 700 kr - både ja och nej. MVH |
Jag betalar halva priset för LAG i tre månader. Fick det för att jag är med i hans månadsprogran quickfireprofits där man får ett antal system månatligen.
Hyfsat innehåll men allting bygger i princip på fibonacci sekvenser. Finns dock en anledning till detta och det är är att det fungerar på system som snurrar runt 2 i odds. |
Jag kommer definitivt att fortsätta med LAG. Kommer lätt att täcka månadsavgiften baserat på tidigare resultat. Så bekvämt man får en alert via telegram lägger liret. 1-2 minuters jobb/dag.
The Code and the Saver vilka är utmärkta system fordrar en hel del mer research vilket jag f n undviker. Fotbollstrading är fortfarande min huvudsakliga sysselsättning. När jag får onda ögat från frun alltmer ofta nuförtiden så inser jag att tradingen inte ska utökas med ännu mer tid framför skärmen, |
Kisumu - jag har velat visa dig något fantastiskt.
Istället för lika sats (flatbetting). Jag har klurat på detta ett tag och äntligen kommit på en lösning. Masianello är en finansiell algoritm. Om det är en obalans så vinner du oavsett utfall 20% av 100. Om du får ett utfall som är 10:10 så förlorar du 100. Det krävs två motsatser och hästar är enspårigt. Du kan inte spela på att båda sidor vinner. Men jag löste problemet. Om du spelar på att en vinst blir en serie av vinster, så har du ena sidan. Om du spelar på att en förlust följs av en vinst, så har du andra sidan. Alltså, om du får 10 enstaka vinster utan att bli serier av vinster, samt 10 enstaka förluster som blir en förlustserie, så har du 10:10 och förlorar. Annars vinner du. Du kan ladda ned materialet via länken nedan: https://anonfiles.com/13K799v3y6/Masianello_Kisumu_zip Eftersom det krävs någon form av stoploss eller intervall spel om man ska spela nästintill alla resultat, så är det definitivt ett alternativ. Återkom gärna med en kommentar. MVH |
Vidare:
Chansen för fullständig balans med 20 placerade spel är 17.6% Så förväntan är negativ (1 - 0.176) * 20 - 0.176 * 100 = -1.12 Men funderar på om det finns ett sätt att överlappa eller endast ta en vinst utan att spela ut hela schemat. MVH |
Två eventuella spel - kollar odds och kriterium matchar 5 min innan start.
Newmarket 17:10 Mighty Ulysses Newbury 20:38 Special Envoy Det kan diffa 2 ticks upp eller ned är okej. |
Citat:
Hade en 30-dagars refund som gick igenom när jag sa upp prenumerationen. Alltså har jag betalat 0 kr och fått två metoder gratis, samt en 12-steg fibo som jag kommer använda med D.E.S |
Detta spel kvalificera med 1.99 SP och överseende med 2 ticks skillnad med 6 eller lägre.
10 eller lägre infrias. Flat race och ingen BF. Newmarket 17:10 Mighty Ulysses Bokför detta spel virtuellt. Favoriten vinner - lay förlorad. MVH |
Dagens kandidater med odds 2.5 eller lägre.
Kollar 5 till 10 minuter innan start om dom kvalificeras. Kommer köra och bokföra UK & Irland parallellt. Samt skippar sista filtret - Flat Races Only - Två kvalificerade spel idag. Salisbury 19:15 Marbaan Alla filter stämmer överens och SP 1.94 - - - Salisbury 19:45 Check 2.00 Leuven Power Alla filter stämmer överens utom ett SP 2.00 Andra filtret under 6 ligger på 7.5 men back priset är 5.6 och under 10 ligger på 7.4. Helt övertygad om att detta kommer korrigeras 5 till 10 minuter innan start. - - - Sedan två spel idag som ligger runt 2.5 och avvaktar till 5 till 10 minuter innan start. Eventuella kandidater. Ascot 14:50 Kyeema Chester 15:33 Stunt Game |
Citat:
Ska kolla om man istället kan köra två 1.55 odds istället för 1 på 2.0 i odds. Har så många idèer just nu så jag bryter gång på gång mot mina egna regler att koncentrera mig på några få system. BTW länken du skickade fick mitt virussystem att gå bananas. |
Har kollat lite närmare nu. Ska vara ett system för tvåvägs utfall så kanske skulle kunna vara ngt för u/ö2.5 mål.
Sedan om man vill leka lite så skulle jag undvara rouletten och istället köra "no comission" Baccarat på Betfairs sportportal. |
Ju mer jag studerar det, desto mer intresserad blir jag.
Har under en längre tid spelat u/ö 2.5 med Andrew Davids bankbuilder system på u/ö 2.5 och här skulle kanske Masianello vara ett bättre alternativ. ska back tracka det hela och återkommer med resultat. Tackar ödmjukast för infon Sputnik. Du levererar! |
Angående ditt förslag på spel på hästar, skulle man inte helt enkelt kunna låta ena sidan vara BTW (back the winner) och andra sidan vara LTW (lay the winner). Sedan tror jag att man skulle kunna btw med odds lite över 2 och ltw med odds lite under 2 för att skapa en obalans, vill ju undvika 10/10 spöket.
Lite tankar, ska räkna mer noggrant under några dagar. |
Jag har också köpt Bankbuilder och gilla tillvägagångssättet att välja ut spel.
Dessvärre så gillar jag inte fibo sekvensen och har inte förstått mig på algoritmen som medföljer genom att logga in på en webbsida. Masianello är ett finansiellt system från början. Kan användas med crypto och aktier och alla spel som erbjuder 1:1 17.6% förlustelser i motsats till 83.4% vinster är lockande. 100 sessions 17 förluster med 100 enheter 1700 100 sessions 83 vinster med 20 enheter 1660 Så varje 100 sessions så förlorar vi 40 enheter Inte illa om man kan förutspå en obalans eller att en sida favoriseras för att undvika 10.10 eller om man kan komma på ett sätt att överlappa varje förlorad session med ett snäpp av högre insatser. Två spelbara hästar idag som uppfyller alla kriterium. Salisbury 19:15 Check 1.94 Marbaan Salisbury 19:45 Check 1.91 Leuven Power MVH |
Bokför utan spel.
Fört över pengar till Smarkets. Börjar nästa månad, när jag fått grep om kandidater och filter. Salisbury 19:15 Marbaan vann lay förlorad. D.E.S infrias ... Salisbury 19:45 Leuven Power vann lay förlorad MVH |
Tänkt om angående spelet med - Leuven Power - Salisbury 19:45
Eftersom 5 min innan start så hade oddset sjunkit till 1.4 och då hade jag inte spelat. Rader detta spel. Viktigt här att ha samma förfarande. Så lite regler för att underlätta för mig själv. Dagen eventuella spel - avvaktar och kollar närmare start om kriterium passar in. Irland Fairyhouse 17:15 Star Girls Aalmal England Stratford 17:56 Of Corse I Can |
En spelklar häst som uppfyller alla parametrar.
Newton Abbot 17:15 Come On Du Berlais Sedan några 2.5 oddsare att kolla 5 min innan start. Tycker det är si så där med att hitta hästar eftersom marknaden ändrar sig hela tiden. Funderar på att ta betaltjänst. Problemet är att månads prenumeration kostar 700 och att få ned den till 500 måste man köpa års prenumeration. Och då måste man även köra med 200 kr som bas enhet och med en 12-steg fibo landar man ikring 28.000 om det ska bli lönsamt. Tveksamt, får ta en funderare på detta. MVH |
Summering:
7-Jul-22 Newmarket 17:10 Mighty Ulysses - Vinst - Lay förlorad 9-Jul-22 Salisbury 19:15 Marbaan - Vinst - Lay förlorad D.E.S ... 11-Jul-22 Newton Abbot 17:15 Come On Du Berlais - Förlust - Lay vinner |
Citat:
Efter 3 månader går jag nu med vinst även om man räknar på dyraste månadsavgiften. |
Tack ...
Testar en månad innan jag bestämmer mig för att köra själv eller tipstjänst. Dagens häst som matchar alla parametrar. Bath 16:30 Overstate Lay 1.68 Lopp och häst att kolla 5 till 10 min innan start - inte ännu kvalificerad. Chelmsford City 20.50 Liseo Lay 1.80 |
Jag gillar D.E.S men funderar på att köra en till variant parallellt.
Det är min personliga skapelse av en algoritm. Använder mig av principen av en tredjedel där jag grupperar resultat med tre utfall. Anledningen är att du reducerar antalet lagda spel samtidigt som vi ökar chansen att få en vinst med två försök. Och när förlustserie kommer så ökar inte antalet lagda spel i en snabb takt utan tvärtom. Regler: 1) Vi lägger ett spel när vi har en grupp av tre som börjar med en förlust och spelar för en vinst två omgångar. 2) Vi lägger ett spel när vi har en grupp av tre som börjar med en vinst och spelar för en vinst två omgångar. 3) Om vi förlorar en grupp så upprepar vi samma procedur om och om igen. a) Om vi använder 16-Steg fibo med en up och två ned så krävs två vinster. b) Vi kan använda en 16-Steg fibo med en vinst och sedan omstart. Första exemplet är resultat UK Horse Race 2012 med 16-Steg fibo Kod:
W 1 +1UK Horse Race 2012 Kod:
WWW W UK Horse Race 2012 Kod:
W 1 +1 Fibo med en vinst och omstart +18 units under ett år. |
Så här ser grupperingarnas vinst och förlustserier ut.
Om två förlustsviter skulle inträffa åtta gånger i rad så skulle sex grupper uppnå över 3 STDV vilket är ytterst osannolikt. Testar 10 års data med lagda spel på hästar och mig veterligen inte kraschat en enda gång. Men återkommer om detta eftersom jag utför testet i rådande stund. Kod:
WWW = vinst+14 Units. Kod:
L 1 -1+26 Units. Kod:
L 1 -1Kod:
LLW LW |
- - -
Bath 16:30 - Overstate - 3:a - Lay 1.68 vann. Övrigt Löst problemet med Masianello med hjälp av en existerande trading metod. Där ena sidan av myntet drar fördel av 85% hit frekvens av ytterligare ett mål under andra halvlek, när det står 0-0, 1-0, 0-1, 1-1 första halvlek. Andra sidan av myntet drar fördel av 90% hit frekvens av inget mål dom först 5 min under andra halvlek. Som du kan se så är hit frekvenserna sådana att en obalans är övervägande. Varav en 10:10 situation är nästintill obefintlig. Testar för närvarande med mindre belopp för att se hur det praktiska funkar. Hittills har allt gått klockrent. Jag har även räknat lite på det här och med storlek på enhet som jag känner mig bekväm med. Landar runt 800 till 1000 kr per månad som till en början känns helt okej när säsongen startar. MVH |
Citat:
Inget mål under första 5 minuterna av andra halvlek ...hur ska du uppnå 2 i odds där. Tar ju minst 20 minuter innan ,man kan dubbla pengarna där vid en trade och då är det inga 90% hit frekvens. |