![]() |
Det är till en annan kostnad - skickar privat meddelande - vill inte öppet skriva om hur du genomför traden.
Dagens hästar som matchar alla parametrar. Så oavsett vad som händer så är det bara start priset innan start mellan 1.5 till 2.00 som räknas dom andra parametrarna har infriats. Yarmouth 18:45 kodiac Sign Lay 2.00 qualify. check Lingfield 19:30 River Of Stars Lay 1.81 qualify check Yarmouth 20.50 Spangled Mac Lay 1.83 qualify check |
Personligt
Min tax har somnat in - jobbigt - ska skaffa ny hund. Lagt in ansökan om tjänstledigt ett år, tror det kommer gå igenom, har en bra chef. Spelmässigt så funkar Masianello med mitt upplägg, men kräver rätt hög omsättning för att göra t.ex 200 kr av cirka tjugo lagda spel/trades och räkna med tre till fyra sessions per månad. Vet inte om jag nöjer mig med 600/800 per månad med någon enstaka förlustsvit ibland. Har ett klockrent upplägg för 2-6 metoden som jag ska testa och hoppas på kunna generera pengar. Men kör inte traditionell beting utan trading. MVH |
Nämnvärt
Testar 2-6 metoden med - Back to lay "swing trading" with "time value"... Till en annan kostnad men till högre hit frekvens. Återkommer med resultat. MVH |
Testat
Testat 2-6 metoden med en "lay to back" och upplägget fungerar men är lite knepigt när ska kompensera en förlustsvit, eftersom vinsten inte är 1:1 Hoppar över detta kapitel. MVH |
gör fel, gör om, gör rätt
Tänker att jag måste lägga känslorna åt sidan och blir mer mekanisk likt en copycat. Testar och utvärderar den ena metoden efter den andra med 100 trades. Och stå fast vid det oavsett vinst och förlustsviter, så matematiken och sannolikheten får komma till rätta. Uppdaterar tråden efter jag gjort mina första 100 med metod X. Har några att välja emellan. MVH |
Redovisning Little acorns Gold.
Maj månad 4.12 u Juni månad 8.4 u Juli månad 7.4 u Kör med compounding. Kör ext fib och har bara vid ett tillfälle varit uppe på nivå 4 (1-1.5-2-2.5) så har känt mig helt bekväm med stakingen. |
-
Toppen :-) MVH |
En fråga, kör du Betfair eller Smarkets.
Funderar också på att investera i LAG. Men tror att max är 5000 per vecka och 10.000 per månad i insättning hos Smarkets. Och en 12-Steg fibo ligger runt 15.000 så om man ska sätta in 20.000 så tar det två månader. Känner mig fortfarande olustig med Betfair, eftersom det är osäkert om dom förnyar sin licens. MVH |
Kör Betfair på det mesta. Skulle de inte förnya licensen så får man gå via några agenter eller hitta andra aktörer.
Det är en föränderlig bransch och man får justera sitt sätt att spela och trada under resans gång. |
Från nästa vecka är jag ledig ett år och ska ägna en hel del tid till trading ...
Är inte säker på hur jag ska lägga upp det. Testa flera strategier samtidigt och sen fokusera på dom man gillar eller som passar ens personlighet. Eller köra på säkra kort och köra strategier som påvisat positiv ROI med tillhörande spreadsheet. Skulle gärna velat köra Littla Acorn Gold - hästar - men kommit underfund med att det krävs ens uppmärksamhet varje dag så man inte missar kandidater, samt att man kan vara mitt uppe i progressionen och kan inte pausa. Åtminstone inte innan en vinst, då man teoretiskt kan pausa och börja om. Med fotboll och tennis så kör man en trade sedan är det klart. Ny dag och nya möjligheter eller inte. Låta lite dagsform få avgöra. MVH |
Själv skulle jag inleda med säkra strategier och fokusera på den procentuella utvecklingen. När man blir varm i kläderna så kan man öka på insatserna och börja se på den faktiska avkastningen i pengar. Kör man på heltid vill man ju trots allt att avkastningen ska vara bättre än vad man drar in på lönearbete.
Efterhand kan man lägga till strategier enligt samma mönster. Tiden man ägnar åt tradingen är också en faktor att ha i beräkningen. Man börjar ju ofta med trading för att uppnå en livvstil som innebär frihet "att leva sitt liv enligt egna val". Hamnar man då bakom skärmen 16 timmar/dygn så kan man fråga sig vad man har uppnått..... Little Acorn of Gold sänder ut sina val via Telegramappen ca 10 minuter innan lopp. Har man ljudnotisen på så kan man på 30 sekunder lägga spelet. Har inte varit några större problem förutom onda ögat från frun lite då och då. Är man på bröllopp (faktiskt exempel) och hör plinget är det dags för ett toalettbesök... Var med i ngn undersökning om bettingvanor och en fråga handlade om just detta. Var brukar du befinna dig när du lägger dina spel. Ett av alternativen var faktiskt toaletten. 14% svarade att de brukar lägga spelen på toaletten. Så ni är inte ensamma som har en besvärlig mage på släktmiddagen. |
Jag har läst ditt inlägg och avvaktar med egna inlägg, eftersom jag håller på att klura på vilka metoder jag ska lägga mest krut på.
I rådande stund har jag fyra säkra kort och tror jag nöjer mig med det. Tre enkla men effektiva och en lite mer komplex. MVH |
Citat:
Med compounding så är nu insatsen 1.8 ggr ursprungsinsatsen. Har väl missat ca 2-3 alerts/månad men systemet är utformat så att det inte spelar någon större roll. |
[qoute]
Har väl missat ca 2-3 alerts/månad men systemet är utformat så att det inte spelar någon större roll.[/qoute] Kan du utveckla lite, vill minnas att jag läste att om man missar ett spel och är mitt uppe i progressionen, så hoppar man ned två steg och fortsätter som vanligt. Stämmer det? MVH |
Ja det är rekommendationen att man ska gå ner två steg i progressionen.
Jag har vridit , vänt och räknat på detta scenario och kan faktiskt inte förstå logiken i det. Man kör med DES på varje kandidat och då ser jag ingen anledning till att hoppa ner två steg i progressionen. Kollade nu och de jag har missat så är jag i steg 1 på 4 av missarna och steg 2 i progressionen på 2 så det var aldrig aktuellt att hoppa ner 2 steg vilket jag inte kommer att göra oavsett. Bra att du tog upp frågan, har nu skickat en fråga till Andrew för att höra hans motivering. Återkommer |
Toppen, en uppdatering vore bra, men jag kan tycka att det ligger något i resonemanget.
Att införskaffa sig några extra steg vid missat spel kan aldrig slå fel. En eventuell break even eller en liten reducerad förlust är kostnaden man får ta för ett sådant misstag :-) Jag tänkt på det du sa om många timmar framför skärmen för att samla kandidater och sedan tiden för själva spelandet. Med vissa metoder kan man samla spelkandidater inom vissa tidsintervaller, men inte alla. Vilket gör set & forget väldigt attraktivt. Har två sådan metoder för tillfället LAG och en trading metod med över 103 ROI. Kommer köra båda på Smarkets. Och klurar fortfarande på övriga, där avkastning, tid för trading och letande efter kandidater är avgörande. Vissa metoder kan man klicka och fixa med mobilen, medans andra kräver skärmtid framför datorn, eftersom vissa metoder är mer komplexa. MVH |
Skriver ned en viktig anteckning, så att jag inte glömmer bort den imorgon när jag vaknar.
Om man har en situation som är 50/50 så förekommer det lika många singlar som serier och dom är också distribuerade med 50/50 Det betyder att om man använder sig av Litte Acorn Gold samt D.E.S så är två singlar samma sak och samma signal som två förluster, varav man spelar på en serie-bildning. Har 10 års data med - Lay The Favorite - och ska kolla dessa imorgon för att verifiera mitt antagande. Det betyder dubble avkastning. Med Kisumu's resultat (( Totalt 4 månader således 31.2 u. )) vore cirka 62.4 En avsevärd förbättring. MVH |
- - -
Eftersom enstaka singlar och serier har en annan distribution, så blir det inte lika många tillfällen, men desto tajtare än D.E.S enligt min data. 57 tillfällen som kan ses som ett extra boost till ordinarie D.E.S Antal förluster: Kod:
0 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x |
Uppdatering ...
Börjar med trading heltid och funderar lite ikring hur man ska dela upp tiden. Så att man inte sitter och kör hela dagarna framför data skärmen. Lärt mig att man kan leta matcher mellan vissa klockslag och hålla sig till dom. T.ex. 5 matcher mellan 18 till 21. Ett annat alternativ jag tänkt är kanske Tennis två till tre timmar på förmiddagen och två till tre timmar fotboll på kvällen. Här är följande upplägg 1) ASP - Assure Soccer Profits - Core Method - Fotboll - 2) Goal Machine - Core Method - Fotboll - 3) Tiptjänst - Tradeshark - Tennis - 4) A Little Acorn Gold - Core metod - Hästar - MVH |
ASP är en metod som jag själv använder då och då. Tålamodsprövande eftersom de flesta gångerna slutar med minimala vinster. Dock ultrasafe spelform som minimerar förlusterna.
Goalmachine är bra även om variansen kan vara brutal. Kör den då och då. LAG har jag redovisat här och kör den konstant. Tennis = ingen åsikt. Ser ut som du skulle kunna köra ett förmiddagspass och ett kvällspass och kunna komma ner på 6-8 timmar/dag. Lördagen brukar jag själv vika helt för trading. Börjar med japanska ligan runt 09.00 tiden och avslutar runt 18 när de flesta engelska matcherna är klara. |
Nu har LAG International kommit - marknad USA
Synd att det endast är betaltjänst - hade velat köpa processen för val av kandidater och köra själv. MVH |
https://review.goalprofits.com/littl...international/
Ska ta en närmare titt på det. September har varit en tuff månad med originalet. Två ggr hamnade jag på steg 6 (extendend fib) men blev en plus minus noll månad till slut. |
Tänkte på plus, minus noll, då får man inte glömma avgiften som äter upp en del av tidigare vinster.
Vidare så har jag tagit kontakt med en "advantage player" från för som är lokaliserad i Australien, som tidigare under många år drev en tipstjänst (hästar) och har en enorm databas. Jag ska skicka ett e-post i helgen och beskriva processen/filtren för att få fram kvalificerade kandidater med LAG med hjälp av Racingpost. Min förhoppning är att han ska kunna ge mig en sida i Australien som fungerar på samma sätt att ta fram kandidater med samma parametrar. Om det fungerar så kan man köra UK/Irland och den Australienska marknaden. Tanken slog mig att jag kommer inte kunna vidga vyerna och lösa hur LAG fungerar med den Amerikanska marknaden. Då får man använda dom kontakter man har. Återkommer med resultat ... MVH |
Hej Kisumu - hur gick det med Oktober månad?
Jag har bestämt mig för tre saker. 1) Ska enbart köra LAG med ackumulera vinster såsom ränta på ränta effekten på ett avkastningskonto och ska göra som du, köra med 15-steg Fibonacci. Leta kandidater mellan 16:00 till sena kvällen varje dag. Passar med arbetstider... (avbrutit tjänstledigheten pga inflation) 2) Pausa alla andra spel tillsvidare eftersom jag inte försöker bli professionell på heltid. 3) Kommer fortsätta köpa trading strategier, eftersom jag kommer vid ett senare tillfälle återuppta mitt spelande, fotboll och tennis. MVH |
Både september och oktober har varit urusla månader och jag har backat 20 u så nu är jag plus minus noll på LAG och räknar man in avgiften så är jag minus
ca 8 u totalt på 6 månader. |
Oj, måste vara tillfällig varians, eftersom LAG är beprövad.
Tänker dina +31 minus -20 skulle bli +11 om man inte kört tipstjänsten med avgift. MVH |
Ett projekt att testa Merlin som kan liknas vid Arb/Surbebets.
Fastän det inte är det utan en matematisk formel som tillåter dig vinna om du prickar en match rätt av tre spelade. Läst recensionerna där Laura som testat strategin i tre månader med positivt utfall. Så hitta en vinnare av tre möjliga är väl inte det lättaste, så jag testar hemmafavoriter som vunnit deras två senaste inbördes möten. Vilket känns bättre än att gå på spelsidors omdömen. Ska tilläggas att hennes test gjordes med oddsen 1.80/2.50. Gör likadant och det går läsa mer på Goalprofits hemsida. Dagens matcher: Frankrike Ligue 1 Clemont vs. Montepellier 2.30-3.40-3.00 Nice vs Brest 1.80-3.75-4.33 Norge Elitserien Sarpsborg 08 vs. Kristiansund 1.80-4.00-4.20 |
Jag kan starkt rekommendera att investera i simulations program för fotboll.
Man kan kolla alla strategier i förväg om dom har en positiv ROI efter 100 trades eller mer. Bästa investeringen någonsin. Ska även nämna att det finns en fotboll sida som har alla odds för gamla matcher om man inte vill använda dom stora ligornas databas och lägga spel manuellt, t.ex. mindre ligor. MVH |
Vi lever i en lustig värld!
Hitta en tjänst som erbjuder färdiga och beprövade strategier med tillhörande Excel sheet med positiv ROI (lagda spel) Forum med support och coaching från pro traders. Samt och inte minst en program där du kan skapa egna filter för spel kandidater. Så har man svårt att hitta eller utveckla sin egen strategi så är det ju en utmärkt språngbräda. Dom till och med skryter med att ha 65% av sina medlemmar är vinnande traders. Trovärdigt, ja och låt mig utveckla. Tittar man på dom tre första nybörjar videorna så framgår det att man börjar med en strategi och stannar vid det för att bemästra och inte lura sig själv att köra flera. Och kan man inte utveckla sin egen ide så kan man välja en färdig för att sedan justera efter eget tycke, klockrent upplägg. För en röding per månad så blir du vinnande på noll tid, för bra för att vara sant, nej. Upplägget skiljer sig märkvärt åt från Goalprofits som enlig mig inte är i närheten av klockrent upplägg att gå från noll till pro utan några som helst svårigheter. Tycker det är nämnvärt att det är inte hokus pokus och en hög tröskel att övervinna. Det handlar om att hitta rätt och göra rätt från början. Men det är inte det lättaste när man inte har vetskapen om vart man ska börja. I mitt fall så jämför jag med Goalprofits som inte är i närheten av tydlighet att gå från noll till pro utan svårigheter, tycker tröskeln är högre hos dom, min åsikt. Men glad att jag provat för då har man något att jämföra med, varav detta inlägg. MVH |
Just nu håller jag på att testa min strategi av en redan existerande strategi med positiv ROI - klurar på att skapa ett eget filter som funkar att utföra manuellt med spelsidor och inte bara med programvaran med tillhörande bling bling.
Har bestämt att använda två "Set & Forget" - där ena har 5.36% och den andra 2.75% efter lite över 400 lagda spel. Ena kan man ta fram kandidater genom att använda Soocerway och den andra håller jag på att kolla filtret och klurar på hur man ska ta fram stats manuellt. Tycker det är viktigt, för om tjänsten lägger ned eller försvinner så är man inte i ett beroende förhållande där allt står och faller med det, utan man kan fortgå på egen hand. MVH |
Har reflekterat och funderat på att automatisera och skapa passiva inkomster.
AI eller Algoritms är ju endast en grupp av regler baserat på antaganden av from och stats. Det klarar man av själv att skapa, men att programmera och skapa en bot är inte lika enkelt. Men vilken tur att det finns andra som tänkt till. Det är med små lärande steg jag kliver in i denna värld. Hitta BF Bot - Betfair Bot Manager - där du kan få ditt system kodat mot betalning. Sedan är det bara att köra. Tänkte först på LAG - Little Acorn Gold - men känner att det inte finns något värde, om man nu kan tala om värde när det kommer till hästar. Men hitta ett tillvägagångssätt som jag tycker överträffar LAG. Hitta kandidater (favoriter) som vunnit 30% eller mindre med ett (Lay) pris från 1,69 till 2,2 som enligt from och stats borde ha ett odds runt 3.0. Jag prova en process över 10 års data och uppnådde 80 spel på en marknad UK. Det är mellan 0,5 till 1 spel per månad och det suger. Med UK/Irland så skulle det bli cirka 2 spel per månad. Uppnådde som värst sex förluster. Och tänkt mig en utsträckt fibo sekvens med 15 till 17 steg. Upp en vid förlust och ned två vid vinst. När två vinster uppnåtts så startar man om från början. Tänker vidare, ju mer fart och fläkt desto större varians. Så två spel per månad minus 100 kr i avgift för boten kanske inte ger så stor marginal för vinst, ska räkna på det. Här är resultaten: Kod:
W |
Kika in på predictology.com finns en mängd automatiserade system där.
Dock inte för hästar utan endast fotboll. Finns väldigt mycket annat av intresse där också. |
Tack!
Updaterar tråden med att tala om hur man skaffar sig en edge. Eller snarare hur jag gör. Först samlar jag ihop strategier som är framgångrika enligt spelare och som rekommenderas av en välrenomerad yrkesspelare. Men det är inte tillräckligt, utan strategierna ligger i en mapp på datorn. Sedan plockar jag ut en ur mängden som jag tror kommer passa min trading personlighet. Och eventuellt även väga in att jag vill att metoden använder match odds market för större omsättning. Nu är det dags för att samla ihop data och stats. 250+ minium matcher som uppfyller odds kriteriumet. Sedan sållar man varje match genom att kolla form. Efter det har man 100/200 matcher kvar. Då är det dags att köra varje match i simulatons programmet och köra trading som om det vore på spelbörsen. Efter 100/200 spelade matcher så har man förhoppningvis en positiv ROI. Och kan nu spela med riktiga pengar eftersom man har en fingervisning som är baserad på en solid grundconcept. Finner ingen anlending till att köra genom 1000 lagda simulerade spel. När metoden är beprövad enlight rykten och med en solid rekommendation av en yrkesspelare. Då utgår man ifrån att det finns en viss sannings halt i all detta. Men för att få lite kött på bena och en slags validering så genomgår jag denna process. Det är inte enkelt, det tar tre timmar att samla ihop 40+ matcher och spara dom i word. Så det tar några dagar och några sessions för att samla ihop all data. Sedan tar det ytterligare flera dagar att kolla igenom form för varje enskild match och är betydligt mer tidskrävande en första momentet. Räkna med en måndad minimum. Och så är det dags för simulationen och köra varje enskild match. Där man kan räkna med ytterligare en månad. Summering: Det tar minst två månader av research för att skaffa sig en fingervisning till en pontentiell metod som uppvisar en positiv ROI efter 100/200 lagda spel (trading). MVH |