Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Portugisens spelfond (Brittisk fotboll) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/553-portugisens-spelfond-brittisk-fotboll/)

imo 2010-03-27 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av Methodwaste (Inlägg 25262)
Fina motiveringar som vanligt, stensäker på att du hamnar på rätt sida plus snart!
Starkt att inte tilta vid downswing direkt, och att jobba på med dagboken ändå.

Keep it up!

instämmer helt:)

Portugisen 2010-03-28 20:09

Tung spelhelg. Får skriva av mig lite imorgon. ;)

Spelar Blackburn -1 @ 3.85, Bet365...återkommer med kommentarer. 5%.

Portugisen 2010-03-29 06:36

Sådär, en liten summering av helgens spelande:

Hull - helt klart ett bra spel. Varför jag spelade 2.5 % på en hemmafavorit med guldtiming....det får jag fråga mig själv en tid framöver här. Blir inte klok på det själv.

Everton - också detta ett riktigt bra spel, helgens bästa tycker jag. Wolves kom unedan med 1 poäng och blotta förskräckelsen.

Sunderland - missbedömning totalt. Underskattning av Pool och överskattning av Sunderland helt enkelt. @ onsong, tack för dina åsikter, det är därför jag postar här. Måste dock påstå att jag ser den 4:e CL-platsen som ett race mellan Man City och Spurs. Att Liverpool sen siktar på den måste man ha med i beräkningarna, och det hade jag inte. Dåligt spel.

Swansea - borde ha suttit, men en typisk 2.5%-insats. Inte helt safe att sätta 5% på sådana.

Blackburn - Burnley: Blir aldrig klok på Burnley. Borde ha avstått.

Summa summarum - en riktig pisshelg. Men ny vecka och nya matcher och vi ska nog hamna på rätt sida strecket igen! :)

Portugisen 2010-03-29 07:15

Spel 45:

Newcastle - Nottingham, Championship
Spel: Vinst för Newcastle
Odds: 1.77 hos Bet365
Insats: 593:- (7.5%)
Datum: 29 mars 2010
Spelstopp: 20:45

Det finns två saker som talar emot detta spel: Nottingham har inte spelat en enda oavgjord match hittils på det nya året, och de har 6 bortaförluster i rad. Känns därför svajigt vid en första anblick, dock tycker jag för mycket talr för Newcastle för att avstå spel.

Jag tror att Newcastle har starkare fördel än oddset vill visa på här. Med två spelade matcher mindre än WBA och bara 1 poäng före har de visserligen ett ganska klart övertag, men Newcastle siktar på den magiska 100-poängsgränsen som inte inträffat sedan 2001. Jag har sett ett antal matcher i år med dem och de dominerar på ett så självklart sätt att man verkligen undrar om någon kommer att plocka dem hemma på St. James.

Nottingham fortsatt usla på bortaplan och man räknar nog inte med att vinna denna match. De har ett riktigt enkelt schema att avsluta säsongen med och det ska till under för att de ska få automatic promotion eller missa playoffplats. Allt talar alltså för att de kommer att sikta på en “vanlig” playoffplats.

Forest har inte gjort dubbeln över Newcastle sedan 77/78, och bara det känns som en stor morot nog för att Newcastle ska krossa dem. Nu kör vi.

Spel 44:

Man City - Wigan, Premier League
Spel: Man City -1.5
Odds: 2.10 hos Bet365
Insats: 890:- (7.5%)
Datum: 29 mars 2010
Spelstopp: 21:00

En måstemåstemåste-match för City som inte gjort mål på hemmaplan på två matcher. De måste helt enkelt vinna både denna match och nästa mot Burnley och de vet de om. De har spelat extremt ojämnt under säsongen men här tror jag de stiger upp till plattan, med CL-platsen i sikte.

Säsongens första hemmatorsk kom mot Everton senast och det känns som nog med bensin på elden för att de ska plocka tre poäng enkelt här. Hittar spelvärdet i handicapspelet då City har en enorm offensiv och en hunger med Bellamy och Tevez på måltorka-sluthumör. 3-0?

Wigan har matcher mot Fulham, Portsmouth och West Ham som de kommer att koncentrera sig på. De räknar inte med poäng här och jag tror bara att de spelar av matchen.

Portugisen 2010-03-30 07:31

Sådär. 2/2 igår och på väg mot "bättre tider" ;)

Ser att jag skrivit 7.5% på Nottingham-matchen. Ska givetvis vara summan som ger 5%

Portugisen 2010-03-30 07:44

Spel 46:

Burnley - Manchester City, Premier League
Spel: Man City -1
Odds: 2.32 hos Bet365
Insats: 998:- (7.5%)
Datum: 3 april 2010
Spelstopp: 18:30

City kom undan riktigt fint senast, med tanke på insatsen. Det är något som inte fungerar i laget defensivt, och den drivande spelmotorn saknas. Framåt har man inga problem. Tevez & Bellamy fungerar utmärkt tillsammans. Nu har man även fått tillbaka Adebayour från avstängning.

Tottenham har mycket svår match mot Sunderland på lördag, City's uppgift är enklare och vid seger samtidigt som Tottenhamförlust går man om dem. Ännu en måstematch, där jag tycker att oddset är i överkant.

Senaste mötet i höstas var en galen tillställning där Manchester City hämtade upp 0-2 till 3-2 för att sedan släppa ett kvitteringsmål i 87:e. Jag tror inte det kommer att hända igen.

Burnley spelar så oinspirerat och inte ens Turf Moor ger dem fördelar längre. Båda lagen har motivation att vinna matcher, för Burnley ett kliv uppåt i tabellen, för City en match som ska vinnas om det ska bli Champions League.

Burnley möter bottenkollegorna Hull borta i matchen efter detta. Hull spelar Stoke på lördag, en mycket svår match som knappast ger några poäng. Burnley har därför en utmärkt chans att gå förbi dem i tabellen då. Kommer att spela för lryss här, och med den formen Tevez är i tror jag det blir fler än ett mål.

Portugisen 2010-03-30 14:46

Spelar CSKA +0.5 @ 2.92 hos Bet365. 2.5 %

Portugisen 2010-03-30 15:27

Spelar även Manchester United +0 @ 1.92 hos Pinnacle. 5%

onsong 2010-03-30 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 26098)
Spelar även Manchester United +0 @ 1.92 hos Pinnacle. 5%

Damn, 1.92? Jag spelade det i söndags och hittade 1.83 som högst, nu är det nere runt 1.60-1.70 hos de flesta bookies jag tittat på. Det är nästan så att man får börja spela på Pinnacle om skillnaden är så stor. :ohmy:

olof86 2010-03-30 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av onsong (Inlägg 26101)
Damn, 1.92? Jag spelade det i söndags och hittade 1.83 som högst, nu är det nere runt 1.60-1.70 hos de flesta bookies jag tittat på. Det är nästan så att man får börja spela på Pinnacle om skillnaden är så stor. :ohmy:

Pinnacle har 1.73 nu... Oddsportal hade kvar ett gammalt 1.92 men Pinn tog ner matchen en stund såg jag, de justerade väl

Portugisen 2010-03-30 16:27

Stämmer bra olof86.

Upptäckte det för sent i all iver :(

@ onsong: det är dock ovanligt att Pinnen har utstick, men det hör till vanligheterna att de iallafall ligger 0.1 över många andra bookies.

Ett konto där är oumbärligt.

Portugisen 2010-03-31 16:18

Spel 49:

Spelar Boro -1 till 2.04 @ Bet365. 7.5%.

Har ej slutat att skriva motiveringar men jag bryr mig inte så mycket om att vara serviceminded, då jag knappast tror att någon utnyttjar min service med nuvarande resultat ;)

Återkommer med motiveringar imorgon dock.

Portugisen 2010-04-01 07:40

Spel 50:

Spelar Arsenal 1H -1 @ 2.16 hos Ladbrokes 5%

Portugisen 2010-04-01 15:25

Spel 47: Portsmouth - Blackburn. Blackburn -1, 5%, 3.85, 585:-
Spel 48: CSKA +0.5
Spel 49: Manchester United +0
Spel 50: Middlesbrough - Crystal Palace. Boro -1, 7.5%, 2.04,
Spel 51: Arsenal-Wolves, Arsenal 1H -1, 5%, 2.16
Spel 52: Birmingham-Liverpool. Birmingham +0.5, 2.10 @ Pinnacle. 5%
Spel 53: Sunderland-Tottenham. Tottenham -1. 3.05, Bet 365. 5%
Spel 54: Stoke-Hull. Stoke. 1.83 Pinnacle. 5%

Phuu. Mycket att uppdatera matematiskt nu. Ska ordna detta as soon as hjärnan börjar verka.

Portugisen 2010-04-01 16:46

Känner att jag inte alls har samma sug längre. Har hamnat i en svacka där det bästa vore att ta en veckas paus. Vi får se hur det går med helgens spel dock.

Methodwaste 2010-04-01 18:06

Hur många spel är levande?

Portugisen 2010-04-01 18:26

6 st.
Ska ändå åka hem nu över påsk så tänkte ta det lite lugnt. Utvärdera och läsa lite andra dagböcker. Det ärt nyttigt ibland.

Glad påsk alla! :)

Methodwaste 2010-04-01 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 26510)
6 st.
Ska ändå åka hem nu över påsk så tänkte ta det lite lugnt. Utvärdera och läsa lite andra dagböcker. Det ärt nyttigt ibland.

Glad påsk alla! :)

Detsamma! :) :popcorn:

Portugisen 2010-04-01 18:49

Nu kommer den där jefla popcorn-smileyn igen ;)

Är så sjukt sugen på att dra in hela månadslönen på Barca @ 1.45.... Det är ju galet att tro något annat nu när Fabregas är borta. visst de går vidare på 0-0 och 1-1 och till förlängning vid 2-2. Men ändå. Vad ska Arsenal göra?

Portugisen 2010-04-05 17:37

Spelar Newcastle -2 @ 3.05 Hos Bet365. 10% insats

Allt talar för en magnifik säkring av PL-spel på hemmaplan!

Bara fattar inte att jag inte såg detta spel i tid...fortfarande spelvärde pga heltänding

Portugisen 2010-04-06 07:05

Sådär, nu än fondens resultat och sidan uppdaterad. Kommer nu ta det lite lugnt och ha fonden som det sidoprojekt den var menad som och inte min främsta resort för gamlingen.

Portugisen 2010-04-06 08:23

Spel 56:

Jag spelar Manchester City - Birmingham. Manchester City -1 @ 1.76 hos Pinnacle. Tror som ni kanske sett extremt mycket på Manchester City. Att de vinner denna känns fint.

Sätter 10% av kassan.

Methodwaste 2010-04-07 08:28

Om man bläddrar igenom din sajt så ser man att dina vinstspel har en sak gemensamt, de har odds under 2.00 (de flesta). Tror att du måste sluta jaga 2.10+ odds och även sänka insatsnivåerna (10% är way over the limit), Newcastle svek och sviker City är 20% borta på två spel.

Tror faktiskt du hade tjänat på att göra så, i alla fall tills du hittat bra form igen, synd att gula en kassa på 15.000, det är ju ändå bra med deg...

Önskar dig givetvis lycka till och du vet att ja gillar ditt projekt och dina rekar! :yes:

Portugisen 2010-04-07 19:56

Tack! Och du har givetvis helt rätt. man måste kämpa mot lojheten som kommer efter många förluster. Sysselsätter mig just nu med baseballen som erbjuds här, som många andra och har därför fonden lite vid sidan, vilket passar mig bra.

Har, som du säger jagat alldeles för höga odds. har, och har haft problem med diciplinen när jag hittar ett spel som jag känner hårt för.

Portugisen 2010-04-07 19:57

Angående pengarna så spelar de ingen roll. Spelar aldrig för mer pengar än jag har råd med och har alltid haft gott om pengar.

Dock inte bettingens förtjänst ;)

Portugisen 2010-04-08 12:31

Spel 57:

Spelar Manchester United borta mot Blackburn för 1.50. Höginsatsspel som jag tror mycket på. 10%. Tror inte ett dugg på att Man ska få så mycket betalt mot ett Blackburn som i princip redan säkrat kontrakt. Med bara en chans till en titel i år tror jag Man U och deras trupp tar ut ilskan på Blackburn, efter gårdagens fiasko. 10% (förlåt MethodWaste ;)

Portugisen 2010-04-08 12:32

Dzeko verkar på målhumör igen. Känns fint för mitt Fulham-Wolfsburg-spel, dessutom vore det härligt med Fulham utslagna

Portugisen 2010-04-08 12:39

Spel 58:

Newcastle hemma -1 för 2.04 @ Pinnacle. 5%

Jag tror marknaden styrs av känslan att de kan slappna av nu när de säkrat avancemang och därför kommer att ta det lugnt. Jag tycker inte det. De kan nu spela på ett helt annat avslappnat sätt, vilket jag tycker är en fördel. Mot ett Blackpool som måste kämpa blodigt för varje poäng. Newcastle känner dessutom ett behov av att glänsa efter en blek insats mot Blades i veckan.

Att de kommer att vinna ser jag som självklart, och de trivs bra med flermålsvinster på hemmaplan.

Portugisen 2010-04-09 06:59

Spel 59:

WBA borta mot Doncaster. Ett heltaggat WBA som säkrar uppflyttning vid vinst? Ja tack. 2.20 känns högt, även om nerverna sätter in. Inget spel troligen för Doncasters Sharp, 15 mål denna säsong. Känns som en gedigen 2:a till 2.20 på Betsson. Satsar 5%.

Portugisen 2010-04-09 07:00

Synd på Wolfsburg. Fulham's svarta hål i fonden växer allt större....

Portugisen 2010-04-09 07:15

Hmmm... verkar som om ett spel försvunnit.

Spel 60:

Hull-vinst känns överodds hemma trots aningen slashad mot Burnley.

1.78 spelas hos Pinnacle med 5% av kassan

Portugisen 2010-04-13 07:42

Förändring av spelsätt med siktet på att klättra uppåt igen:

Har nu förminskat kassan med nära exakt en tredjedel på 60 spel. Känner inte alls att jag går åt det hållet som jag hade planerat. Mest beror detta som jag tidigare påpekat att jag har använt fonden som min primära bettinggrund. Det var inte meningen.

I fortsättningen kommer jag att förändra spelsätt. Jag får endast spela ett spel per vecka vilket betyder att jag måste välja ut det bästa spelet av flera potentiellt bra för att förädla och utveckla mitt spelande. Vissa kommer kanske säga att det är idiotiskt att avstå spel som har spelvärde bara på grund av när spelet spelas, men detta är ett sätt för mig att utveckla mitt spelande. Denna spelform kommer att fortgå tills:
  • Kassan hamnar på 15 000:- igen
  • Midsommarafton
  • Kassan gular helt

vilken av dessa nu kommer först. Jag kommer inte automatiskt att sluta använda detta spelsätt då någon av ovanstående punkter uppföljs, men det är då jag kommer utvärdera spelformen och hur jag ska gå vidare. Om kassan gular helt är det givetvis ingenting jag behöver ta ställning till :) Jag kommer även att ändra insatsen till att varje spel ska vinna 1000:- (ex. om oddset är 1.50 sätter jag 2000:- och om oddset är 2.00 sätter jag 1000:-) Även insatsnivån är för att jag ska styra mig själv att välja spel med "lagom risk".

Lycka till säger jag till mig själv, och hoppas givetvis att jag ska komma på rätt köl igen. Jag kommer antagligen, som komplement till fonden starta en mindre strikt speldagbok på Sharps igen, där jag kommer att köra dag-till-dagspel.

Pacman 2010-04-13 09:13

Kör så det ryker :yes:

Portugisen 2010-04-13 09:50

I will. Denna veckas spel ser ut att bli manchester derbyt, antingen överspel eler both teams to score.

Portugisen 2010-04-15 19:46

It's on.

Spel61:Manchesterderbybothteamstoscore1.66Bet36515 00krlördagkl1345skabliriktigtgrymmatch.

Portugisen 2010-04-20 07:42

Spel 62: Newcastle-vinst hemma mot Ipswich.

Kort motivering: Newcastle har här
  • chansen att nå fenomenala 100 poäng under en säsong.
  • chansen att göra dubbeln över Ipswich för första gången sedan 1973
  • chansen att gå obesegrade på hemmaplan under en hel säsong
  • chansen att vinna 10 hemmamatcher i rad

till 1.50 spelas denna match.... Enda spelet denna vecka....

Portugisen 2010-04-25 10:50

Tungt att de släppte kvittering i 90:e.... ny vecka, nya matcher!

Portugisen 2010-04-26 07:12

Barcelona - Inter, Champions League
Spel: Vinst för Barcelona
Odds: 1.45 hos Nordicbet
Insats: 2200:-
Datum: 28 april 2010
Spelstopp: 20:45

Matchen i sig behöver väl knappast någon närmre beskrivning. Det som blev avgörande i matchen i Italien var sättet som Inters försvar osynliggjorde Messi. Jag tror inte det kommer att hända igen. Det är i matcher som denna han trivs bäst, och jag tror att han blir en matchvinnare här.

Inter har gått lite för bra på senaste tiden, och jag tror att det tar stopp här. Om man tittar på det lite objektivt är även aggregate-resultatet orättvist. Även om Inter spelade helt klart bättre i förra matchen var Milito solklart offside och kapningen på Dani Alves var solklar straff för Barca. 2-1 hade varit ett mer rättvist resultat.

Barcelona-vinst spelas. Jag tror att de även kommer att gå vidare. Kanske 2-0, kanske 4-1. Får bara Barca kommandot tror jag inte att Inter klarar av pressen på Nou Camp.

olof86 2010-04-26 07:29

WTF man. Går du in med över en tredjedel av rullen på en 1.45 publicfavorit? Kom igen, jag vet att du är bättre än så. Återgå till att hitta droppande överodds i "dina" ligor, det kommer vända... 60 spel är ingenting! :cheers:

(försöker även övertyga mig själv om detta efter en kass vecka :whistling:)

RobinD 2010-04-26 08:22

Citat:

Ursprungligen postat av olof86 (Inlägg 35044)
WTF man. Går du in med över en tredjedel av rullen på en 1.45 publicfavorit? Kom igen, jag vet att du är bättre än så. Återgå till att hitta droppande överodds i "dina" ligor, det kommer vända... 60 spel är ingenting! :cheers:

(försöker även övertyga mig själv om detta efter en kass vecka :whistling:)

+1, Champions league, Barca på hemmaplan. Kan inte bli mindre spelvrde än så imo.

Bättre än så kan du Portugisen!