Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-21, 19:21   #1
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Portugisens spelfond (Brittisk fotboll)


Hej!
Jag spelar en mängd olika speltyper och marknader, när jag hittar spelvärde. Jag har en uttalad förkärlek för asian handicap och Drawnobet och har en icke-registrerad magkänsla av att långt långsiktigt når jag bättre resultat med Drawnobet. Vi får se. Jag spelar engelsk fotboll primärt, Premier League och Championship nästan uteslutande. Jag för även fonden på http://www.portugisen.se där jag redovisar mina resultat och statistik.

Öppnar alltå denna helg med två spel ifrån FA-cupen. Till mig själv säger jag lycka till, och nu kör vi.

Bolton Wanderers - Sheffield United, FA-Cup R4
Spel: Vinst för Bolton Wanderers
Odds: 1.87 hos Nordicbet
Insats: 750:- (5%)
Datum: 23 jan 2010
Spelstopp: 16:00

Bolton ligger och harvar i botten av Premier League. Med förre Bolton-spelaren Owen Coyle vid rodret kommer laget och spelet att stiga. Coyle hade en svår uppgift framför sig i inledningen. Dubbelmatcher mot Arsenal resulterade så också i 2 förluster. Men matchen mot Sheffield United i fjärde FA-cupsrundan blir hans första vinst som manager.

Grundfaktorn här är motivation. Eller rättare sagt Sheffield Uniteds brist på det. Förra säsongen slutade man på 3:e plats, EN vinstmatch ifrån automatic promotion före Birmingham. Säsongen har inletts halvbra för att ta det där extra klivet nu på slutet.

Boltons motivation är en helt annan femma. Owen Coyle måste bevisa för laget, fansen och sig själv att laget kan vinna matcher. Samtidigt håller ett nytt lag på att byggas, där alla vill ha sin plats. På många sätt och vis måste Bolton vinna denna match medan Sheffield United har 4 mycket viktiga matcher framför sig i Championship där alla utom WBA borta ska och måste vinnas för att knipa viktig mark av sviktande Cardiff och Swansea. Klass, motivation, hemmaplan och timing gör att 1.87 är för högt och spelas.


Middlesbrough – Swansea

Spel: Under 2.5 mål
Odds: 1.70 hos Bwin
Insats: 750:- (5%)
Datum: 23 jan 2010
Spelstopp: 16:00

Att Swansea kryssat sig igenom hela ligan varvat med uddamålsförluster och vinster lär knappast ha undgått någon. Som vanligt förväntas en målsnål match men jag tror ändå att oddset är i överkant. Middlebrough har haft problem med målskyttet och borde kanske ha gjort ett par mot ett blekt Manchester City i FA-cupen. Om Boro tar ledningen tror jag på vinst eller oavgjort i en tillknäppt match.

Men själva kärnan i detta spel är Swansea’s förmåga, eller rättare sagt oförmåga att spela som underdogs. De vinner eller spelar oavgjort i princip alla matcher de tar ledningen i, och är helt oförmögna att hämta upp underlägen till vinster. Lägg därtill ett riktigt tajt försvar som släpper in minst mål i hela ligan och ett anfall som gör minst mål i hela ligan och vi klart spelvärde. Med högst troliga matchutgångar som 0-0, 1-0, 2-0, 0-1, 0-2, 1-1 spelas under 2.5 mål.
__________________

Senast redigerad av Portugisen den 2010-01-22 klockan 12:14. Anledning: Ändrat rubrik
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 20:15   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 80
Sharp$: 110
Standard

Har ryggat Bolton..Tack!
Ronne84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 20:30   #3
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Angående Middlesbrough-matchen:

"Being a Boro fan my best advice would be to stay away from our match. Robson, Aliadiere, Taylor, Pogatetz, Hines, Bates, Williams and Osbourne all have injuries whilst Arca may have to play through injury.
Add to that the fact we have let Yeates, Digard and Shawky all go it leaves the number of experienced players available very low."
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 22:49   #4
 
Talyss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boston, Massachusetts
Inlägg: 495
Sharp$: 554
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Angående Middlesbrough-matchen:

"Being a Boro fan my best advice would be to stay away from our match. Robson, Aliadiere, Taylor, Pogatetz, Hines, Bates, Williams and Osbourne all have injuries whilst Arca may have to play through injury.
Add to that the fact we have let Yeates, Digard and Shawky all go it leaves the number of experienced players available very low."
Han är bara rädd för att någon ska Jinxa hans kära Middlesbrough
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 14:21   #5
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Vi får se. Ett decimerat Middlesbrough kan vara bra för matchbilden mot ett Swansea oförmögna att sätta hård press. Dessutom lär de spela för kryss här. Det verkar dessutom skadeläget vara lite överdrivet om man kollar på BBC's match preview...

Senast redigerad av Portugisen den 2010-01-23 klockan 14:32.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 17:09   #6
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

2/2 - en fin början på fonden.

Grattis till er som ryggade!
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 17:10   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 80
Sharp$: 110
Standard

Bra start Portugisen...Bara att fortsätta på den inslagna vägen
Ronne84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 19:35   #8
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Tack

Men 2 spel är inga spel. När jag har 105% ROI efter hundra spel så...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 21:28   #9
 
Flickvaens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: odox Spelmani
Inlägg: 268
Sharp$: 138

Flickvaen - Divison 4
Stats: 25 - 21 - 0
ROI: 113.22%
Vinstprocent: 54.00%

Standard

Lycka till!
Flickvaen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 05:39   #10
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

SPEL 3:

Bristol City – Cardiff City, Championship
Spel: Vinst för Bristol City, vid oavgjort insatsen tillbaka
Odds: 1.825 hos Bet 365
Insats: 809:- (5%)
Datum: 26 jan 2010
Spelstopp: 20:45

Det har varit en intensiv dragkamp mellan dessa lag på sistonde. Först krigar Bristol City till sig 1-1 hemma mot Cardiff, för att sedan åka ut genom ett självmål i omspelet i FA-cupen. Snöpligt minst sagt. Lägg därtill att Cardiff enkelt besegrade Bristol med 3-0 hemma i Wales i augusti och du har starka känslor, och en ligadubbel med extra topping från FA-cupen som bara inte får hända. Men detta ordnar Bristol upp. Som det utpräglade hemmalag man är, går man segrande ifrån denna match.

Cardiff hade en tuff prövning mot Leicester i FA-cupen i helgen, medan Bristol har fått vila en hel vecka. De har visserligen hämtat sig lite från svackan som man befann sig i, men detta utan att övertyga. Faktum är att de inte vunnit i Championship sedan Lucia, och även om detta är en måstematch på många sätt för Cardiff, tror jag de får svårt att gå segrande ur detta.

Båda lag har svårigheter att föra hela matchbilder. Kvitteringar i slutminuter och ledningar till förluster präglar dem.

Grundfaktorerna för en Bristolvinst är: vila, hemmaplan och framförallt: hämnd. Tar Bristol City ledningen tror jag på en hemmavinst mot ett slitet Cardiff.

Lycka till!

Statistik:

Fondens värde: 16 177:-
Nettoresultat: +1177:-
Antal spel: 2
Vinster: 2
Förluster:
Push: 0
ROI: 178%
Snittodds: 1.78
Snittinsats: 750:-
Snittresultat: +588:-

Fonden startade 18 Jan 2010 på 15 000:-
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-27, 05:26   #11
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Spel 3:

Slutresultat 0-6 = förlust.

The hosts were protecting a proud record of nine wins and five draws in their past 14 home matches against Cardiff.
Kanske var det detta som gjorde att Cardiffs vilja var bättre, och givetvis klass som avgjoprde det hela. Med Chopra, Bothroyd och Whittingham i form har Cardiff oerhörd potential.

Bristol City manager Gary Johnson:
"It's the sort of night when it is best not to say much.
"Whatever reason I try to offer for that performance will be picked apart.
"We have a lot of soul searching to do over the next few days before our next game at Middlesbrough.
"It wasn't that we forgot how to defend, we just couldn't defend on the night."


Jag såg tyvärr inte matchen. Kul för Cardiff att de verkar ha hittat tillbaka till formen som kanske kan ta dem till play-off i alla fall.

Tråkigare att man lyckas pricka in ett sådant här fyrverkeri när man spelar mot dem.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 15:11   #12
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

SPEL 4:

West Bromwich Albion - Sheffield United, Championship
Spel: Vinst för West Bromwich Albion
Odds: 1.87 hos Pinnacle
Insats: 768:- (5%)
Datum: 30 jan 2010
Spelstopp: 16:00

WBA har två raka oavgjorda i ligan, efter två oerhört svåra bortamatcher mot två mycket kapabla hemmalag.

Sheffield United däremot har tre raka segrar och är på god väg att etablera sig ovanför playoffstrecket i Championship tack vare ett stabilt hemmaspel. Ett trendbrott kommer snart, och timingen känns rätt i denna match. Sheffield är oförmögna att prestera i de stora matcherna och har en svår vår framför sig, något som får mig att tvivla på deras kapacitet att hålla säsongen ut. Likaså är Sheffield oförmögna att spela för 1 poäng på bortaplan. De har helt enkelt inte en trupp bra nog att klara dessa tunga matcher borta.

West Bromwich är riktigt duktiga på att kontrollera matchbilder. Tar de ledningen (vilket de har klar fördel att göra här mot ett defensivt Sheffield) har de stora chanser att gå segrande ur denna match. De har faktiskt bara tappat poäng hemma en enda gång, då de tagit ledningen. Då mot Newcastle i början av säsongen.

1.87 på Pinnacle känns lite väl högt, särskilt med tanke på WBA's förmåga att ställa till målkalas. Jag tvivlar på att Sheffield kommer kriga för poäng vid ex. 0-2 i halvtid.

Statistik:

Fondens värde: 15 368:-
Nettoresultat: +368:-
Satsat totalt: 2309:-

Antal spel: 3
Vinster: 2
Förluster: 1
Push: 0

ROI: 115%
Snittodds: 1.79
Snittinsats: 770:-
Snittresultat: +122:-

Fonden startade 18 Jan 2010 på 15 000:-
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 18:11   #13
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Blir ännu ett bra spel till helgen som jag hittade:

SPEL 5:

West Ham – Blackburn, Premier league
Spel: Vinst för West Ham
Odds: 2.12 hos Pinnacle
Insats: 768:- (5%)
Datum: 30 jan 2010
Spelstopp: 16:00

West Ham är favoriter i denna match av god anledning.
De är ett utpräglat hemmalag, precis som Blackburn som haft oerhört svårt att hitta form borta under säsongen. Med Carlton Cole tillbaka är detta matchen han hittar målformen igen. Tittar vi på den hårda matchningen som Blackburn haft under den gångna månaden jämfört med West Hams semesterliknande tillvaro vill jag ha detta till ännu mer fördel hemmalaget än oddset säger.
Sedan den 28 dec har Blackburn spelat hela 6 matcher, 3 borta och 3 hemma, bland Annat mot Villa, 3 ggr i både FA- och Ligacupen. Under samma period har West Ham spelat 3 matcher. Dessa hårda perioder tar stryk på lag som inte har Barcelona-trupper att rotera.

Timingen känns bra för en West Ham-seger. Med stjärnstrikern Cole tillbaka , två oavgjorda bortamatcher i bagaget , och en snöplig 1-2-förlust hemma mot Arsenal kommer fansen på Boleyn Ground att ta emot ett segerlag på lördag. West Ham är ett bättre lag än tabellläget visar, och detta är en ypperlig match att visa det i.
Ett slitet bortatrött Blackburn vinner inte denna match.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 18:34   #14
 
Floppuss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 117
Sharp$: 4
Standard

vad säger du om 1 u på bolton borta mot liverpool?
7.5 @ bet365
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Floppus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-29, 05:42   #15
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Floppus Visa inlägg
vad säger du om 1 u på bolton borta mot liverpool?
7.5 @ bet365
Tror det ska väldigt mycket till för att den ska gå in. Är överlag skeptisk till att spela på Liverpool-matcher när det ser ut som det gör nu...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td