Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Portugisens spelfond (Brittisk fotboll) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/553-portugisens-spelfond-brittisk-fotboll/)

Portugisen 2010-04-26 12:34

Försöker jobba mig tillbaka till 15 lax igen på ett högst tveksamt sätt, jag vet. Mina två senaste "to win 1000"-bets har jag ju haft en galen otur på.
Era reaktioner tyder iallafall på att man gjort någonting vettigt här inne ;)

Om det är något jag ska göra så är det iallafall att fortsätta med mina vardagsspel, de går ju riktigt fint än så länge,

http://www.spreadsheet.se/portugisen1

Portugisen 2010-04-26 12:36

Och vaddå "WTF man. Går du in med över en tredjedel av rullen på en 1.45 publicfavorit?"

Du - Tobias Holm har mer eller mindre garanterat att man går megaplus på att spela Barca, Chelsea, RM etc..

*smiley*

RobinD 2010-04-26 13:35

Om dina vardagsspel går bra så ser jag ingen anledning att hålla på med fonden, speciellt inte med tiltade bets!

Cyberspace-örfil till dig för att du tar till Holmsmetoder! Nästa post räknar jag med att du har högre kvalitet på. Att spela Barca är inte ett steg framåt som du eftersträvar. Dina rekar tidigare, trots ljumna resultat var iaf genomarbetade. Mer sånt så släpper det till slut!

Portugisen 2010-04-26 15:15

@ RobinD,

Jag har på sista tiden haft en god förmåga att helt enkelt välja fel matcher. Visst, det är såpass kortsiktigt att det möjligtvis bara är slump, dock påverkas man enormt mycket psykologiskt av det.

Jag är mycket väl medveten om bristerna i mitt sätt att spela med fonden just nu. Vi får se. Antingen gular jag den och så har jag lärt mig ännu en läxa, eller så är det någonting jag kommer att titta tillbaka på som en lärdom.

Jag har dock fortfarande svårt att diciplinera mitt spel vid motgångar. Därför är ett steg i ledet att faktiskt köra på på denna spelmetod fram tills midsommar som jag sa, för att helt enkelt träna mig i att diciplinerat följa en spelplan och tvinga sig själv att i alla fall försöka lyckas i den.

Portugisen 2010-04-26 15:16

Jag kanske är helt borta nu, men du förstod att Holms-kommentaren var ironisk va?
Efterfrågar fortfarande en classic irony-smiley här på Sharps...

RobinD 2010-04-26 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 35144)
Jag kanske är helt borta nu, men du förstod att Holms-kommentaren var ironisk va?
Efterfrågar fortfarande en classic irony-smiley här på Sharps...

Självklart förstod jag ironin! Anledningen till att jag blir upprörd är för att jag känner igen mig själv i det du säger. Var inte länge sedan jag stängde två dagböcker på grund av att jag förlorade ca halva det gemensamma startvärdet. Då spelade jag för ett par tior åt gången.

Nu har jag hittat disciplin, ryggar där jag inte är kunnig och spelar själv där jag kan prestera. Ökar mängden spel från mig själv i takt med att resultat och självförtroendet kommer. Ryggar är bra för de lär dig värderingar och får dig att tänka nytt.

När man har en långsiktigt positiv trend och sett att det går så kommer disciplinen och då man vet hur det känns så är det svårare att falla tillbaka o dåliga vanor.

Kom igen nu så kör vi!

Portugisen 2010-04-26 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 35151)
Självklart förstod jag ironin! Anledningen till att jag blir upprörd är för att jag känner igen mig själv i det du säger. Var inte länge sedan jag stängde två dagböcker på grund av att jag förlorade ca halva det gemensamma startvärdet. Då spelade jag för ett par tior åt gången.

Nu har jag hittat disciplin, ryggar där jag inte är kunnig och spelar själv där jag kan prestera. Ökar mängden spel från mig själv i takt med att resultat och självförtroendet kommer. Ryggar är bra för de lär dig värderingar och får dig att tänka nytt.

När man har en långsiktigt positiv trend och sett att det går så kommer disciplinen och då man vet hur det känns så är det svårare att falla tillbaka o dåliga vanor.

Kom igen nu så kör vi!

Absolut.

Vi får se hur det går. Kommer fortsätta skriva rekar här dock, spel med fonden, vardagsspel eller bara plain reks.

Må väl.

RobinD 2010-04-26 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 35213)
Absolut.

Vi får se hur det går. Kommer fortsätta skriva rekar här dock, spel med fonden, vardagsspel eller bara plain reks.

Må väl.

Detsamma och god lycka.

Portugisen 2010-04-28 07:27

Lite stats:

Champinonship: 17 spel: -1309:-
Premier League: 30 spel: -3611:-

Ser sådär ut. Trodde faktiskt att jag skulle ligga bättre till i Premier League....ska dra ut lite mer stats sen hade jag tänkt.

Portugisen 2010-04-29 07:19

Sådär, äntligen har lyckan vänt, är fortfarande helt förbluffad över matchen igår. Men en vinst för fonden är just det oavsett. Nu går vi vidare mot nya upptåg, nästa veckas spel.

Portugisen 2010-04-29 07:21

Måste säga att jag tycker att 3.70 på Hamburg låter aningen högt. Fulhamspel är dock helt uteslutet med fonden. Dessutom i fel vecka. Lugnar mig lite och inväntar nästa lördags spel.

Portugisen 2010-05-07 06:49

Chelsea - Wigan, Premier League
Spel: Första målet görs inom 24 min
Odds: 1.85 hos Bet365
Insats: 1176:-
Datum: 9 maj 2010
Spelstopp: 16:00

Att Chelsea vinner denna match lär väl knappast överraska någon. En vinst innebär en säkrad PL-titel för första gången sedan 2006. Detta är dock det bästa spelvärde jag hittat.

En intressant sak med denna match är att Chelsea har chansen att nå 100 mål, vilket de troligen kommer att försöka med. De har haft en rikitgt målrik säsong och har verkligen spottat in mål på sistone. Inte bara från de "väntade" hållen men även från ex. Kalou och Malouda. Lampard även han i finfin målform.

Mot Wigan har Chelsea chansen att:

säkra bucklan - firande hemma på SB
hämnas förlusten mot dem i höstas
nå hundra gjorda mål
Jag tror att matchbilden kommer att dundra på från början till slut. Även utan Edman i backlinjen ska väl Wigan klara att släppa till ett par kassar ganska tidigt.

Portugisen 2010-05-09 18:08

Sweet. Två i rad nu och jobbar mig uppåt. Synd att Engelska fotbollen är slut, vågar mig knappast på några Championship-playoffs...

Portugisen 2010-05-18 07:09

Östers IF - Falkenberg, Superettan
Spel: Vinst för Öster
Odds: 2.20 hos Bwin
Insats: 833:-
Datum: 22 maj 2010
Spelstopp: 16:00

Egentligen inga konstigheter med detta spel. Öster tog en bragdseger på Söderstadion senast, Falkenberg krigade till sig en poäng mot Örgryte, med starka stats. Här tror jag dock att det tar slut. 3 matcher på 6 dagar blir för mycket för Västkustarna, medans vännerna i Växjö kan vila upp sig ordentligt innan deras tuffa schema drar igång med Svenska Cupen.

Hemmaplan, grundklass, spelschema och motivation gör att jag inte köper 2.20 för hemmalagsseger. Spelas.

Portugisen 2010-05-30 20:07

Brasilien - Nordkorea, VM2010
Spel: Första målet görs inom 24 min
Odds: 1.90 hos Bet365
Insats: 1100:-
Datum: 15 juni 2010
Spelstopp: 20:30

Kommer antagligen att lägga många fler VMspel med fonden, efter midsommar :) Denna känns solklar, linan på 24 min känns riktigt hög. Spelas.

Portugisen 2010-06-23 15:25

Spalar Tyskland -1 mot Ghana, 1.85. Som vanligt to win 1000.

Portugisen 2010-06-28 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 46704)
Spalar Tyskland -1 mot Ghana, 1.85. Som vanligt to win 1000.

Push där på Tyskland, nya tag. Vi spelar Brasilien till 1.58 på Pinnacle mot Chile. Med tanke på Chiles förutsättningar är oddset lite väl högt.

Ev. fler spel idag på VM

Portugisen 2010-06-28 13:59

Spelar även en dubbelchans på Tyskland till 1.67 mot Argentina.

SuprMario 2010-06-28 14:42

Jag vill inte vara en "besserwisser" men vänta några minuter in i matchen och ta livespel istället så får du garanterat bättre än 1,58, självklart inte om Brazil har gjort mål men den risken får man ta...:-)
Tycker sj. att oddset är på tok för lågt på Brazil, men det är ju det som är tjusningen med spel, olika tankar.
Lycka till med spelet!

Portugisen 2010-06-29 11:58

Spelar Spanien to quailfy hos Nordicbet som ger 1.50 för det. To win 1000 som vanligt.

Spelar Brasilien to qualify hos NB som ger 1.55 för det. -"-

Hmmm.. fint odds hos Nordicbet till 1.45 för att vinnaren av VM inte är en first-time-winner. Spelas helt klart. Jag tror Spanien åker i semin mot tyskland/argentina. To win 1000.

Portugisen 2010-06-29 17:01

Lägger Spanien över 1.5 kort till 1.66 i odds.
Lägger även ett bet på att det kommit ett kort inom 10 min till 6.0 i odds. Båda på bet365 och båda to win 1000.

RobinD 2010-06-29 17:03

Hur stor kassa har du Portugisen, to win 1000 på alla dina bets kräver en del pengar i omlopp! Trodde du var hobbyspelare?

Portugisen 2010-07-05 07:16

Har inte bokfört riktigt noga med fonden på sistone. Men tror jag ligger på runt nollstrecket tack vare Spaniens vinst.

Galet VM detta dock :)

Portugisen 2010-07-09 06:43

Med en snabbräkning får jag tyvärr konstatera att jag gulat fonden nu. Lite tråkigt. Det som gör mig mest besviken är att jag inte ens lyckades under så pass få spel kontrollera och begränsa mina insatser, och gjorde en hel del tvivelaktiga spel, i efterhand solklara försök att jaga förluster. En annan sak jag är missnöjd över är det kortsiktiga sätt på vilket jag har utvärderat och renodlat mina spelidéer.

Positivt är att jag under fondens tid lärt mig väldigt mycket om fotboll, mitt eget spelande, och även mycket av personer här på forumet.

Om man nu ska dra några slutsatser efter så här få spel vill jag ändå hävda att det var på grund av mitt idiotiskt envisa fade:ande av Fulham, och de dåliga spel som resulterade i mina försök att vinna tillbaks pengarna där, som var brytpunkten för mitt kontrollerande spel. Det är något jag försökte arbeta med under fonden, att hålla sig borta från spelobjekt. Men det lyckades inte riktigt :-)

Har inte bestämt mig om jag kommer att fortsätta portugisen.se än, kanske med något nytt spelsätt i så fall, men troligen inte. Jag fick ett valfritt domän-namn gratis vid köpet av en annan.

När jag startade sidan var Sharps precis uppstartat, och jag hade ingen aning om att det skulle bli så här bra. Känner av den anledningen extra lite motivation för att göra det, då det jag egentligen är intresserad av är att prata med människor här angående spelen, och inte via sidan.

Återkommer till hösten med en ny dagbok, ska försöka hitta ett sätt att spela som passar mig i mitt egentliga mål: att utveckla mina match-värderingar, inte att bli rik på bettingen.

Tack till alla under fondens levnadstid som kommenterat och tyckt till.