![]() |
Rätt så rätt, Poole vann med åtta poäng :hattenav::clap::clap::clap:
|
20:30 är matchstart ikväll mellan Swindon/Birmingham. Återkommer lite senare om vi finner några lir.
|
2011-04-21 J Sedgmen (Swindon) - D North (Birmingham) (Elite League)
https://www.sharps.se/forums/includes...03399300-3.jpg
Datum: 2011-04-21 Tid: 20:30 Sport: Speedway Land: England Liga: Elite League Match: J Sedgmen (Swindon) - D North (Birmingham) Period: H2H Spel: J Sedgmen (Swindon) +0.5 Insats: 2.00 Odds: 1.850 Bolag: Sportingbet Motivering: Justin Sedgmen är den bättre föraren på Swindons reserv och det är mycket möjligt att han kommer få ta ett av sin kollega Gathercoles heat ikväll. Han ställs i H2H mot unge talangen Dakota North (som jag håller sämre än Birminghams andre reserv, Wright). Så ett möjligt scenario är att Sedgmen får ett heat eller två mer än North och då ska denna sitta som en smäck. Jag gillar framförallt att man får +0.5 på JS som kan denna banan bättre än sin landsman DN. De ställs mot varann i 3/4 heat och i det fjärde tycker jag att JS absolut har "enklare" motstånd än DN som får möta t ex Janowski och King. Let's get this! :cheers: |
2011-04-21 Swindon - Birmingham (Elite League)
https://www.sharps.se/forums/includes...s/speedway.jpg
Datum: 2011-04-21 Tid: 20:30 Sport: Speedway Land: England Liga: Elite League Match: Swindon - Birmingham Period: FT Spel: Swindon -9.5 Insats: 4.00 Odds: 1.800 Bolag: Expekt Motivering: Då ska vi se, Swindon som inte vunnit ännu tar ikväll emot Birmingham hemma på the Abbey. Vi tycker de känns lite undervärderade och det är mycket på grund av hur de inlett säsongen, nu har de fått in danska förstärkningar i Monberg och Klindt och det gör laget bättre. Ikväll kommer dessutom Grajczonek in på reserven på Gathercoles bekostnad och det gör laget än starkare. Jag sa redan till eddieh imorse att Swindon skulle ta hem denna med +11 och det står jag fast vid, kan bli en blowout, inte helt omöjligt. Det blir en annan dimension i laget med danskarna på ordinarie och Grajczonek på reserven. Nä, vi har väldigt svårt att se hur Brummies ska kunna hota på the Abbey ikväll och detta ska bara bli tvåsiffrigt. Vi trycker in 4u! Expekt är ensamma om -9.5 då övriga har -10.5 så detta är givet! Let's get this! :cheers: |
2011-04-21 J Grajczonek (Swindon) - B Barker (Birmingham) (Elite League)
https://www.sharps.se/forums/includes...03404740-4.jpg
Datum: 2011-04-21 Tid: 20:30 Sport: Speedway Land: England Liga: Elite League Match: J Grajczonek (Swindon) - B Barker (Birmingham) Period: ft Spel: J Grajczonek (Swindon) +1.5 Insats: 2.00 Odds: 1.850 Bolag: Sportingbet Motivering: Kort rek eftersom köttet ligger på grillen.:cheers: Vi gillar unge Josh som vi har påpekat tidigare i speldagboken.Ikväll får vi chansen att lira en H2H på honom och det gillar vi.Swindon kör precis som igår RR för skadade S.Stead och det innebär att Josh kommer få ta extraheat.Barker har haft det väldigt tufft i sin nya klubb och vi tror att han kommer få det fortsatt tufft ikväll.Han har en förmåga att köra bort sig när han hamnar under press,och att han kör par med duktige D.King underlättar inte för honom.Vi har väldigt svårt att se hur Ben ska kunna matcha Joshs förmodade poängskörd på 7-9 poäng. Edit;Det blev alltså en sen ändring i hemmalaget där Grajczonek ersätter Gathercole,men det ska inte påverka perfas rek på Sedgemen vs North.Tvärtom kan det bli svårare med poängskörden för North när nu Josh har plockats in i hemmalaget. Lets get this:cheers: |
Ogiltigt spel-ID: 360328 Ogiltigt spel-ID: 360375 Ogiltigt spel-ID: 360385 -8u KATASTROF! PINSAMT! ÄCKLIGT! VIDRIGT! Enough said. |
Meh,vad ska man säga.Robins som igår alltså loosade med 8 poäng mot titelfavoriterna Poole på bortaplan blir fullständigt förnedrade på hemmaplan.42-51 slutade matchen till nykomlingarna från Birmingham.Det är kris i det lag som för två år sedan var i final.:hurt:
Sorry till er som ryggade,bara att konstatera att ikväll var våra analyser helt åt helvete. :hurt: |
Man behöver inte göra ett, bra hit eller dåligt dit efter varje omgång. Ni har lagt 20 spel så länge denna säsong, är ni vinnande så kommer det visa sig, slappna av och släpp prestationsångesten. Kör på bara och skippa dramat.
|
Kommer ske lite ändringar i våran gemensamma speldagbok.Både performance och jag känner att vi har problem att hitta tiden att reka tillsammans.Som vi tidigare nämnt i tråden så släpper bolagen oddsen på speedway väldigt sent,och då blir det lite knöligt att först sitta själv och leta spelvärde,för att sedan gemensamt gå igenom och chatta för att hitta spel som båda ska enas om.Om ni tittar på vårat sheet så kan ni se att det hittills är våra O-Pick som har gått sämst,och vi känner att det är lika bra att vi avslutar vårat gemensamma projekt redan nu innan det gör för stort hål i pengapungen.
För enkelhetens skull kommer speldagboken att finnas kvar där vi fortsättningen kommer lägga ut våra egna spel och svara på eventuella frågor,dock med seperata spreadsheet.Samtliga levande och avgjorda spel (O-picks och IO-picks)kommer att läggas över i våra nya personliga sheet.Det kommer alltså betyda att vårat tidigare gemensamma sheet,skrotas då det ej längre kommer fylla någon funktion. Och nej,det är är ingen osämja som ligger bakom det här beslutet.Vi har fattat det här beslutet för bådas bästa,och för er som ryggar. På återhörande. |
Bra skrivet, eddieh. :cheers: Vi delar ju fortfarande dagbok, bara separata sheet. Blir mycket bättre som du säger, mer frihet. Man behöver inte bestämma tider när man ska sätta sig och diskutera osv. Blir mycket lättare.
Nej, nu är det på allvar dags att snygga till detta. Vi kan ju bolla lite ideér osv framöver innan ES drar igång och framförallt innan första Grand Prix-deltävlingen nästa helg. :D Shit, vad taggad jag är! :hattenav: |
Kör en liten reminder, detta är vad vi har att vänta oss under morgondagen (Långfredagen!)
Citat:
:cheers: |
2011-04-22 Peterborough - Coventry (Elite League)
https://www.sharps.se/forums/includes...03462967-0.jpg
Datum: 2011-04-22 Tid: 12:00 Sport: Speedway Land: England Liga: Elite League Match: Peterborough - Coventry Period: Match Spel: Peterborough -9 (3-way) Insats: 3.00 Odds: 1.830 Bolag: Bet365 Motivering: Långfredagen inleds med ett riktigt intressant möte, returmöte senare ikväll. Peterborough kör här sin första seriematch för säsongen, otroligt viktigt att få till en bra start för detta lag har potential att kunna hota om en T4-plats IMO med Nicki Pedersen i spetsen. De har under försäsongen kört mot just dagens motståndare i Hokey Cokey Cup där de segrade hemma på Showground med 62-30. Antagligen inga sådana siffror idag, men +10 räknar jag med att de hittar segern med. Coventry gör sin andra match i Elite League 2011 och de får göra det utan heatledare Hans Andersen som skadat sig och blir borta åtminstone några veckor framöver, mycket tungt tapp. De har till denna tidiga match plockat in Niels-Kristian Iversen som gästförare, han har förvisso kört för Peterborough tidigare, men jag har ett litet frågetecken för detta val ändå. Kunde fått till en bättre deal men det är inte så lätt iochmed att det är "full omgång" i EL idag. Har även frågetecken för hur Kennett kommer klara av dagens match, såg sådär ut under förra 2010 års tre möten på Showground. Reservmatchen kan spela en stor roll idag, Coventry har Pawlicki som ett litet ess där. Han kan vara ruskigt vass, men gjorde ingen större inverkan under mötet på försäsongen och under 2010 var det upp och ner på Showground för polacken. Jag skulle vilja säga att Peterboroughs reservpar är ett jämnare med Kosciuch/North än Pawlicki/Morris. Time will tell! På ordinarie är det fördel hemmalaget och tvåsiffrigt ska det allt bli här. Bet365 har justerat spreaden till -10, så om ni tänkt rygga så erbjuds -9.5 1.80 @ Expekt. |
Ogiltigt spel-ID: 361062 Ogiltigt spel-ID: 361063 Testar att köra en middle på detta möte, kan mycket väl se Lakeside ta hem denna med 5-7 och jag räknar med att detta blir en riktigt tät uppgörelse med ett Eastbourne som är riktigt bra i år! Riskerar alltså 0.75u för att kunna vinna 8.5u. :) Looks like a fair deal to me. |
Ogiltigt spel-ID: 361092 Denna droppade till 1.50 rätt omgående efter jag lagt spelet, inget speciellt värde kvar i spelet, tyvärr. Ogiltigt spel-ID: 361098 Rico har inte sett sådär supervass som han brukar göra så här långt 2011, men det är säkerligen bara en tidsfråga innan han kommer igång. Bjarne har inlett 2011 på ett förtroendeingivande sätt och plockar sina poäng. Uppskattat att få win på dansken vid lika antal poäng mellan dessa. Ogiltigt spel-ID: 361108 Denna gillar jag skarpt! Ljung har jag faktiskt inte mycket till övers för, (med risk för att jinxa denna redan innan matchen) så tycker jag faktiskt att svensken är riktigt usel. Han har ju absolut sina ljusa stunder, men det är väl som man säger. Även en blind höna... Kylmäkorpi gillar denna banan, det visade han föregående säsong. Han har startat 2011 sådär man kan otroligt mycket bättre. Förhoppningsvis bouncar han tillbaka redan idag på en bana han gillar. 1.80 är för snett! Detta var allt för de tidiga matcherna vid 12:00 & 14:00, återkommer under tidig kväll för att kolla över de sena matcherna. Måste sätta mig ute i solen någon timme, riktigt skönt väder! :cheers: |
Ogiltigt spel-ID: 361055 Panthers en besvikelse i förmiddagsmatchen, ändå blir det en turnaround i slutet och de vinner by +2. Framförallt Sundström får ju ta och kamma till sig inför kvällens returmatch på Brandon. Ogiltigt spel-ID: 361062 Ogiltigt spel-ID: 361063 Blev så tätt som jag förutspått, en riktigt bra match till på köpet. 1-5 i näst sista heatet gjorde ställningen 42-42 inför sista och således sprack också min middle där. Hur som helst, riktigt nöjd med att jag gjorde så. Blev en liten förlust men det kan jag ta. Ogiltigt spel-ID: 361092 Rory strugglade lite i de två första heaten innan han vaknade till med två heatsegrar och där avgjordes också denna H2H. PK gjorde en bra match, men en uteslutning i näst sista och ett fall i sista gjorde att det blev pannkaka för honom. Ogiltigt spel-ID: 361098 Rico var bra och Bjarne sämre i denna tidiga match. Det var egentligen avgjort redan efter två heat var när det stod 5-2 och inte så mycket att säga om detta. Well done, Rico! Ogiltigt spel-ID: 361108 Började brutalt uselt med att Ljung plockade en tvåa och Kylmä nollade i första omgången. Sen var det tillbaka till reality. Ljung 0+1+0 på sina tre sista och Kylmä 3+3+2+1 på sina fyra sista. Denna var lite piece a cake till slut. Återkommer senare mellan 18-19:30 om jag finner något skoj till kvällens fyra matcher. :smoke: |