Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   TrilioN plundrar i Sydamerika - Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/7971-trilion-plundrar-i-sydamerika-fotboll/)

trilion 2011-06-15 14:15

Sammanfattning REKAR 3!

50/50 med 2 vunna och 2 forlorade ser jag som en vinst for mig.
Bade de att jag vann mer an jag forlora och att jag klarade satta 2 st i Serie B.

Prudente hade inget att satta emot, inte sa ovantat kanske. -

Portuguesa fick sina ledningar kvitterade inom 5 minuter 2 ganger om men 3e gangen klarade dom att halla ledningen ut och det blev en vinst. +

Bragantino - Viila Nova som manga hade pa sitt spreadsheet till Over 2.5 fick endast in 1 mal. Inte konstigt nar endast 2 matcher i hela omgangen slutade med under 2.5 -

Da va de ju mer tur att Americana som hade ett odds pa 1.825 som sjonk till 1.65 under 2.5 innan matchstart bara fick in 1 mal. +

Hade bara Bragantino-matchen suttit hade jag varit mer an nojd, men detta far vall duga :)

Lite mer roligare matcher att se fram emot inatt! Stor derby i Ecuador och Copa Libertadores (Sydamerikanska Champions League) final match 1 mellan Penarol - Santos. Kommer komma med odds fran de matcherna lite senare!

trilion 2011-06-15 15:18

2011-06-16 Penarol - Santos (Copa Libertadores)

https://www.sharps.se/forums/includes...ports/dice.jpg
Datum: 2011-06-16
Tid: 02:50
Sport: Fotboll
Land: Sydamerika
Liga: Copa Libertadores
Match: Penarol - Santos
Period: ft

Spel: Santos AH0
Insats: 100
Odds: 1.95
Bolag:

Motivering:
Copa Libertadores final 1 !

Penarol - Santos | (Uruguay - Brasilien)

Penarol (Uruguay)

Penarol ar i final igen efter 24 ars vantan.
Penarol som i ligan inte ser speciellt bra ut dar de endast har 1 vinst pa de senaste 5 matcherna. Dock har antagligen det berott pa den harda matchningen dar man vilat spelare en hel del.
Penarol kommer stalla upp med samma elva som dom gjort de senaste Copa matcherna.
Lineup:
Sosa; G. Rodriguez, D. Rodriguez, Gonzalez, Valdez; Aguiar, Freitas, Corujo, Mier; Olivera, Martinuccio

Ett klassiskt 4-4-2 da jag ser deras defensiv som deras framsta vapen. Och sa har dom den mer tekniske Martinuccio pa topp.

Santos (Brasilien)

Santos som vilar spelare i ligan for att kunna hardsatsa i Copa.
Man har vilat spelare som Neymar och Elano.
Tungt avbrack ar att mittfaltsgeniet Ganso fortfarande ar skadad och kommer inte till spel inatt. Man gor om i backlinjen da Bruno Aguiar och Bruno Rodrigo kommer in fran start.
Men laget ser grymt starkt ut enda. Spelare som Neymar som gor mal i bade ligan och Copa L. och mittfaltet med Elano, Arouca och Danilo kommer bli vasst.
Lineup:
Rafael; Bruno Aguiar, Bruno Rodrigo, Edu Dracena, Sandro; Adriano, Arouca, Danilo, Elano; Ze Eduardo, Neymar

Aven dom med 4-4-2 men absolut mer offensivt. Kommer vall inte liga pa allt formycket pa bortaplan men vill sakert inte ha med sig en forlust hem till Brasilien.

Santos har bara loosat 1 match i hela Libertadores medans Penarol loosat 5 st.

Santos ar smafavoriter att ta hem bucklan och med den offensiven sa forstar man det. Jag tror att det blir tufft spel borta mot Penarol men offensivt tror jag inte Penarol kan matcha Santos, men med en bra defensiv kan sakert Penarol klara sig fran forlust. Underbarmatch att vanta!

:cheers:

rico 2011-06-15 15:37

Neymar vilken lirare! Den här får man gå in tungt på :cheers:

trilion 2011-06-15 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av rico (Inlägg 127084)
Neymar vilken lirare! Den här får man gå in tungt på :cheers:

Ja, absolut.

Vilken lirare! snackas om honom nastan 24/7 och jag undrar nar fan drar han till Europa?
Dock kan jag forsta honom lite. han ar ju enda bara 19 ett ar till i brasseligan hade jag vall ocksa stannat och samlat nagot mer erfarenhet tills Europa. Men helt klart en ny varldsstjarna!

Oddset har sjunkit nagot pa Santos och Penarol har gatt upp.

Funderar nastan pa att chansa pa raka 2.an ocksa men jag tror jag haller mig till detta :)

trilion 2011-06-15 16:04

Ogiltigt spel-ID: 417547

Aven ett bett i det tunga derbyt.
Derbyn brukar kunna sluta hur som helst men denna gangen foljer jag historiken och en gnutta kansla.

Under 2.5
Senaste 12 motena hos LDU Quito har endast 3 st slutat over 2,5 mal vilket visar att detta brukar nog vara mer fighting an malglatt. Aven i serien generellt ganska sa malsnalt och LTU Quito har pa 21 matcher i ligan endast 7 st over 2,5 mal.

zlotys 2011-06-15 17:31

Neymar mållskytt till 2.50 ? Är det något värde i det i denna matchen.

trilion 2011-06-15 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av zlotys (Inlägg 127098)
Neymar mållskytt till 2.50 ? Är det något värde i det i denna matchen.

Tveksamt. De har manga bra offensiva spelare idag och de moter ett defensivt lag i Penarol. Klart en solklar TV-Peng men det ar inget jag hade satsat mycket pa :)

Tror resultatet kan skrivas till 0-1 1-2 liknande och fragan ar vall om det blir Neymar som gor ett av dom 1-2 malen. Helt klart en matchvinnare iofs. bevisade han i semifinal mot Cerro Porteno.

zlotys 2011-06-15 18:30

Ok det kan väl stämma. Lär blir en tight match med få mål. Mer resultatinriktat inför resturen hemma antar jag. Men en tv peng är ju alltid kul :)

rico 2011-06-16 02:54

Satan vilken stämning på läktarna :KO: kan inte nån skicka ett filmklipp på publiken till svenska fotbollförundet............. helt apropå bengaliska eldar på läktarna :whistling: nu kör vi!

trilion 2011-06-16 03:47

Halvlek nu.. liten sammanfattning:

Som rico säger: Sataaaan vilken stämning ja. Silken inramning när spelarna kom in med fyrverkerier och bengaler. såg knappt igenom röken men gud va härligt.

första 10 min mycket slarv och bambi på hal is, inte speciellt kul.

Senare kom matchen igång mer och mer och ärligt är de Penarol som stått för de flesta chanserna och de håller i trycket.

Santos har mer legat på kontringar och gjort de hyffsat. Punktmarkering på Neymar märks och Santos har endå fått sina chanser men inga jätteavslut.

Men en riktigt härlig match endå som alla borde se !

rico 2011-06-16 04:09

Citat:

Ursprungligen postat av trilion (Inlägg 127086)
snackas om honom nastan 24/7

Hehe ja eller hur. brasiliansk media är känd för att vara balanserad och lågmäld :whistling:

Kul att dom kunde sparka igång andra halvlek efter att Globo och Fox sports var klara med sina Neymar-intervjuer på planen :lol:

trilion 2011-06-16 04:55

Citat:

Ursprungligen postat av rico (Inlägg 127179)

Kul att dom kunde sparka igång andra halvlek efter att Globo och Fox sports var klara med sina Neymar-intervjuer på planen :lol:

Aah alltid alltså..

även i brasseligan intervjuar dom alltid 10 sek innan avspark. förstår mig inte på systemet...

Kommer en sammanfattning imorgon. En otrolig andra halvlek som slutade med noll.

trilion 2011-06-16 13:52

Om man borjar med det lite mindre viktiga men enda viktiga hehe.

0-1 blev de i derbyt och malet kom efter 6 min, men holl sig alltsa hela vagen ut och det lite mindre oddset pa 1.66 satt enda fint.

Finalen var battre trots no goals, men de borde varit mal at bada hallen.

2.a halvlek var i mina ogon helt underbar. Fighting spirit och chanser som inte ska missas men det berodde kanske pa nervositeten?

Elano hade basta laget i matchen da bollen pa nagot sett studsade fram till honom i straffomradet och var helt fri med malvakten men skjuter pa honom och bollen stryker stolpen ut, den skulle suttit...

Men vi far tacka for gud trots allt da exakt samma sak hande Penarol, boll i straffomradet som fristallde men han missar hela malet, otroligt...

Det kom ett mal i 85 min som jag och alla andra trodde var ett givet mal. strykande boll in mot bortre och dar kan dom retfullt sta och peta in den. Men domaren vinkade av och pa reprisen stog han faktiskt halv-meter offside och matchen slutade konstigt nog 0-0.

Otroligt harligt ska de bli med en retur-match och jag hoppas den blir lika bra!

Paus blir det idag fran tippe for min del da de inte finns nagot Sydamerikanskt idag.
Dock blir de en hel del Lordag natt och de kommer jag aterkomma med!

Trevlig speldag!

trilion 2011-06-17 15:25

Da var det dags for en ny hel omgang i Brasseligan 2.
Forra rekarna slutade 2/4 mojliga och infor inatt har jag 4 st att erbjuda.

Ogiltigt spel-ID: 419152

3.25 pa Caetano? Nog for deras inledning inte har varit speciellt lovande sa ar de ett gymt starkt lag och icasa som inte ses mer som ett lag i nedre halvan i tabellen.
Icasa som borjat med likvardig inledning som Caetano har enligt mig ett samre lag pa benen individuellt sett. De som vill sakra lite grann finns DNB 2 till 2.20.

Ogiltigt spel-ID: 419171

Ogiltigt spel-ID: 419155

1an mot laget som ligger sist. Ponte Preta har visat att det ar deras år da dom ska upp i Serie A igen. Jag tippade emot de i forra omgangen och fick ata upp det. Oddset har redan sjunkit fran 2.40 - 2.10. Tror aven pa en malrik match i denna. Inbordes motena 2009-10 slutade med 4-1 samt 3-2 och Ponte Preta som gjort flest mal i liga mot laget som slappt in nast mest. 1.90 pa over 2.5 testas.

Ogiltigt spel-ID: 419162

Endast 2 matcher forra omgangen slutade med over 2.5 mal. Det maste bli en explosion denna omgangen. Denna matchen har forutsattningar med friska spelare och aven 2 inbordes som slutat 4-1 - 4-4. Parana som leder liga tillsammans med Ponte Preta, kommer vilja hanga med i toppen och Nauticio som endast ligger 2 poang bakom, satsar pa att ga om.

trilion 2011-06-17 23:43

Sao Caetano går sakta neråt nu nere 2.90 och kommer nog gå ner mer innan match så passa på.

Även Ponte Preta går neråt!

Soap 2011-06-18 11:34

Kul med fokus på sydamerika i en speldagbok, skall som sagt bli intressant att följa.

SPn "Justified Bet" (se dagens post i SP delen) har idag Americana AH+0.5 borta mot Guarani som ett av sina drag. Kan man få en 2nd opinion på det? Det är nog bara du och Vlad som kan tänkas ha koll på den matchen...

Vlad 2011-06-18 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Soap (Inlägg 127504)
Kul med fokus på sydamerika i en speldagbok, skall som sagt bli intressant att följa.

SPn "Justified Bet" (se dagens post i SP delen) har idag Americana AH+0.5 borta mot Guarani som ett av sina drag. Kan man få en 2nd opinion på det? Det är nog bara du och Vlad som kan tänkas ha koll på den matchen...

I saw my name like a batsignal. TrilioN får banna mig från dagboken om han inte gillar att jag lägger mig i ;)

Verkar vara ett vettigt pick. Guarani saknar 3 ordinarie spelare idag,1:e Mv Emerson,Mb Neto och Vb Joao Paulo. Americana är svårspelade (Tråklag) och kommer med en defensiv uppställning med 3 centrala försvarare. Dessutom har de rutinerade gamle skyttekungen Dodo i bra form med mål i 2 raka matcher och han behöver inte många chanser för att näta.

trilion 2011-06-18 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 127525)
I saw my name like a batsignal. TrilioN får banna mig från dagboken om han inte gillar att jag lägger mig i ;)

Verkar vara ett vettigt pick. Guarani saknar 3 ordinarie spelare idag,1:e Mv Emerson,Mb Neto och Vb Joao Paulo. Americana är svårspelade (Tråklag) och kommer med en defensiv uppställning med 3 centrala försvarare. Dessutom har de rutinerade gamle skyttekungen Dodo i bra form med mål i 2 raka matcher och han behöver inte många chanser för att näta.

Du är så gott som bannad!! haha nedå.

Som sagt är inte Serie B min startka liga utan har myyyckkkeett bättre koll på A-ligorna då de snackas om de hela tiden. Så du får gärna hjälpa till :)

Dock gillar jag inte att du tippat mot mig hela tiden :( hehe :)

Vlad 2011-06-18 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av trilion (Inlägg 127537)
Du är så gott som bannad!! haha nedå.

Som sagt är inte Serie B min startka liga utan har myyyckkkeett bättre koll på A-ligorna då de snackas om de hela tiden. Så du får gärna hjälpa till :)

Dock gillar jag inte att du tippat mot mig hela tiden :( hehe :)

Haha,det är lite så. Du hade tur med under i Ecuador btw,LDU Quito missade som svin hela matchen :p

Jag är 1-7 sista 8 spelen i Serie B så där borde du vara glad om jag är mot dig,hemsk liga. Håller med Serie A är lättare,bara Cruzeiro skärper till sig så ska det vara OK. Någon av oss kommer iaf att vinna i Nauticomatchen ikväll och lycka till med Ponte Preta.

trilion 2011-06-22 19:56

2011-06-23 Santos - Penarol (Copa Libertadores)

https://www.sharps.se/forums/includes...ports/dice.jpg
Datum: 2011-06-23
Tid: 02:50
Sport: Fotboll
Land: Sydamerika
Liga: Copa Libertadores
Match: Santos - Penarol
Period: ft

Spel: Över 2.5
Insats: 100
Odds: 2.05
Bolag:

Motivering:
Efter nagra dagar i skam efter Serie B sa har man vall hamtat lite nya krafter.

COPA LOBERTADORES FINAL 2!

Santos - Penarol

Santos:

Helt klart va de Penarol som var narmast segern pa hemmaplan medans Santos fiskade efter kontringar men denna gangen blir det annorlunda. 0-0 borta men kommer enda hem med press till Brasilien for ett guld de ska dom ta nu enligt folket..
Inga skador, nastan identisk laguppstallning mot matchen i Uruguay men ett STORT + ar att Ganso ar tillbaka och det kommer bli mer offensiv i Santos!

Penarol:

Hade behovt en vinst hemma for att ha en lite storre chans iallafall men nu blir det svart.
Det enda som talar for dom vore om dom fick in ett mal for da maste Santos gora 2.
Inga skador utan fullt manskap infor matchen i Penarol.

Ser inget varde i 1.44 Santos med for de som tycker kan man alltid chansa
lite pa X eller X2.

Finaler brukar vall inte sluta i mal men, skulle de komma ett tidigt mal maste nagot av lagen fram och for dom som sag match nr 1, sa borde forra motet slutat med 3-4 mal.

Hoppas verkligen folk kommer att kolla pa denna matchen. Forra matchen var sagolik och nu ar det upp till bevis for Santos om man kan gora det lika bra som Penarol.

GLHF:cheers:

trilion 2011-06-23 05:03

En match som började lugnt och slutade med storm..

1.a halvlek inget att prata om egentligen, ett par missar av Santos (Neymar) men annars lugnt spel.

2.a halvlek

Mål i 46 min signerat Neymar med ett distinkt-avslut och det stog 1-0 och då som väntat började Penarol med offensiven.
Det öppnaddeee yttor herregud och 2-0 kom.
Sen kom dock Penarol något igång men var endå förskräkligt dåliga men fick in ett mål och matchen slutade 2-1.

Tråkigt slut då efter signalen de sprang in fans på plan och började slåss mot Penarol spelarna och sedan var det slagsmål spelare mot spelare...

Tråkigt slut men en härlig match och dessutom konstig nog efter 0-0 i första halvlek så gick över 2.5 in.

trilion 2011-06-29 02:11

Vi gör ett litet försök med att få lite liv här. ett par vinster kanske kan pigga upp stämningen.

Jag riktar in mig på Serie A denna gången då de kommer gå bättre :) (antagligen)

Ogiltigt spel-ID: 428080

Cruzeiro fick till slut en fin vinst hemma mot Coritiba i förra matchen och nu börjar väll då klättringen till de högre regionerna där dom hör hemma.
Dock en en riktigt tuff match borta mot Vasco.
Vasco som gjort en bra inledning men såg allmänt segt ut (trots vinst) borta mot Atletico G. och frågan är inte om viljan i Cruzeiro är lite vassare än i Vasco. Dock är inte Vasco ett lag att räkna bort och DNB får hjälpa till.

Ogiltigt spel-ID: 428081

0-5!! blev de mot Corinthians för Sao Paulo. det enda det snackas om just nu och Sao Paulo fick sin första nit i årets upplaga av Serie A. De bevisade att den kända målvakten Ceni + backlinje verkligen inte kan hålla tätt trots allt som man trott.
Tror även revanshlust finns efter den pinsamma insatsen och bevisa för hemmafansen att det var en tillfällighet.

Ogiltigt spel-ID: 428083

5-0 som sagt för Corinthians och frågetecknen för Liedson och Willian har försvunnit och kombination gör just nu succe.
Corinthians ligger 2 p bakom 1an Sao Paulo men har 1 match mindre spelad och Bahia som har 2 raka vinster och som ska ligga i de nedre regionerna kommer få en tufff match..

3 spel som avgör dagbokens öde :)

trilion 2011-06-30 02:29

Så dum man känner sig som ska köra något säkrare, men man skulle kört raka 2.an.

men men

3-0 Cruzeiro och första spelet in. nu väntar 20 min paus tills Sao Paulo och Corinthians matcherna börjar.

trilion 2011-06-30 12:49

Forbannat trakigt att ramla pa mallinjen...

Cruzeiro satt.
Corinthians vann.

Men 2-0 i Sao Paulo... Kunde de inte bara blivit 1 mal till och en 3/3 for natten?
Nej.

Det blev en 2/3 och for vall vara nojd med det..

Kan sagas att jag kommer aven att tippa i Copa America trots att det inte bara ar Sydamerikanska lag som deltar :)

Kommer komma med lite tipps i brasseligan inatt inom kort och aven ett skytteligan spel i Copa America!

trilion 2011-06-30 20:30

Inga jatteodds infor ikvall tyvarr..

Men hittade 2 spel som testas dock.

Ogiltigt spel-ID: 429095

Palmeiras har inte riktigt det storlag som de egentligen ska ha och ar pa tok for ojamna. Ibland lossnar det rejalt men da dom inte har de offensiva kvaliteerna fastnar det och idag da matchen spelas pa Neutral-plan testas under-spelet.

Ogiltigt spel-ID: 429100

Internacional, en av dom battre klubbarna i ligan har haft en tuff inledning. Inte alls spelat daligt men bollarna har gatt stolpe ut. Atletico som inte vunnit pa 4 matcher har tappat i ligan och rasat. 0,+0.5 testas till ca 2.

Imorgon kommer jag borja med Copa America och kan redan nu beratta att mitt lille skyttespel som jag redan rekat om i Copa America forumet blir pa Diego Forlan!

Ogiltigt spel-ID: 429110

Diego som gjorde de sa bra i VM med Uruguay. 4 plats och delad 1 i skytteligen. Han har fortsatt den fina formen i traningsmatcherna och han ar en av nyckelspelarna i laget.
Spelet stangs 2/7/2011 02:45.

GL!

zlotys 2011-07-01 02:33

Fint med Palmeiras för din del. Skulle rygga den. Men dum i huvudet som jag är, lade jag mitt vad på Ö 2.5 mål av någon sjuk anledning. För trött eller nått, förstår inte va som hände. Sjukt störande :/

trilion 2011-07-01 04:02

Citat:

Ursprungligen postat av zlotys (Inlägg 128909)
Fint med Palmeiras för din del. Skulle rygga den. Men dum i huvudet som jag är, lade jag mitt vad på Ö 2.5 mål av någon sjuk anledning. För trött eller nått, förstår inte va som hände. Sjukt störande :/

Äh, kunde lika gärna gått över med 2 mål innan halvlek. Hade väll lite flyt. Bara att jobba vidare ! :)

Underspelet satt i palmeiras
Internacional vann med förkrossande 4-0 och även handicap satt till 1,975

Fin natt med 2 vinster av 2.

Imorgon-kväll blir de sikte på Copa Amerika!

:moneybag::moneybag:

Dompa 2011-07-01 08:45

Tack! Vässat din form inför Copa :):clap:

Vurpan 2011-07-01 08:53

Får tacka för underspelet:)

trilion 2011-07-01 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av Dompa (Inlägg 128915)
Tack! Vässat din form inför Copa :):clap:

Ja, det behövs inför Copa America :)

Dock kommer inte rekarna för än sent ikväll då man är iväg hela dagen :)

Ha en bra speldag!
:thumbup:

trilion 2011-07-02 03:30

Omgång 1

Han inte tippa innan Argentinamatchen men hade väll inte hittat något värde endå.

Har tagit ut 3 hyffsade spel ska erkännas.
Detta blir mer att rygga på eget betänk då de inte var lätt att hitta några fina odds.

Ogiltigt spel-ID: 429927

Kanske de svåraste?
Paraguay med vasse Barrios, Santa cruz och Valdez i spetsen ska sänka Ecuador på egen hand.
Dock tycker jag att Ecuadors offensiva inte sett så pjåkig ut och lånskotten har suttit som aldrig förr.
Tror de kan bli en jämn match med mål åt båda hållen.

Ogiltigt spel-ID: 429924

Mexico som skakats av skandaler och dopning ska nu ta sig an Chile utan sina stjärnspelare.
Chile med Suazo och Alexis Sanches och som gjorde ett bra VM med snabba spelare.

Ogiltigt spel-ID: 429925

Har sett Perus träningsmatcher och har inte imponerats ett dugg. Vann mot Senegal förra med 1-0 i 90 trots 2 röda i Senegal.
Uruguay som jag ser som en jätte-nation nu efter VM faktiskt tror jag kommer kunna spränga in mål. De har anfallarna som Forlan,Suarez och Cavani. 3 av europas hetaste anfallare och Forlan som jag redan tror på som skytteligavinnare tror jag kommer få en fin start.

Som sagt. Svårt med låga odds men tycker endå dessa är värda en liten slant.

Dompa 2011-07-05 09:43

Inledningen av Copa verkar vara mer svårtippad än vad man tror..

Många överskattade lag som inte riktigt får till det..men jag tror att det i slutändan ändå kommer att vara favorittippade lagen i Semi- och Final.

Fortsätt gärna med nya analyser och rekar på fortsättningen av turneringen.

:KO:

trilion 2011-07-05 12:56

Citat:

Ursprungligen postat av Dompa (Inlägg 129326)
Inledningen av Copa verkar vara mer svårtippad än vad man tror..

Många överskattade lag som inte riktigt får till det..men jag tror att det i slutändan ändå kommer att vara favorittippade lagen i Semi- och Final.

Fortsätt gärna med nya analyser och rekar på fortsättningen av turneringen.

:KO:

Nja, tyvarr blir de vall slutet for den turneringen for min del.
Har kollat pa matcherna och ser bara en anledning till de konstiga resultaten...
Kyla.
Det ar 10 grader om inte mindre och det skadar matcherna totalt.
Brasilien Serie A kommer jag rikta in mig pa och kommer kanske kora nagot smatt spel i fortsattningen pa Copa med det kommer inte bli mycket.

Fruktansvart tipps av mig, sorry for det...

Skont nog fick jag in Chile iallafall.

Kommer att ta sikte pa Serie A dar de gar battre i tippset. Men nagot lite pa Copa America.

Nasta omgang ar Torsdagsnatten och kommer komma med tipps till det senare idag.

tobbeni 2011-07-05 13:04

ser fram i mot att följa när du plundrar sydamerika!och kommer rygga med medelstor unit

trilion 2011-07-06 16:00

Ja, Serie A gar battre. Copa Amerika far vanta for min del...

Matcher spelas inatt och jag har valt hela 4 tipps. Skulle de ga nagorlunda sa tar jag aven de sista matcherna imorgon.

Ogiltigt spel-ID: 433309

Avai.. ligger nast sist och har plockat endast 2 poang pa de forsta 5 matcherna. Maaan va sa nara att ta sin forsta 3 poangare i forra matchen men en sen kvittering pa overtid gjorde de till 2-2. Bahia som tryckte sonder Corinthians totalt och gamle MFFaren junior va nara flera ganger. Men nu ar det dags for Avai att ta sin forsta 3 poangare. Sa daliga ar dom inte och trycket pa hemmaplan kommer att hjalpa dom.

Ogiltigt spel-ID: 433334

Som jag namnde i forra omgangen sa ar det nu Cruzeiro ska ta klivet upp i de hogre regionerna dar dom ska vara. Man moter idag ett svagt Gremio som hade det oerhort tufft mot Avai i forra omgangen och fick aven ett rott kort och en gubbe avstangd. Hemmaplan, finfin bortavinst med 3-0 och ett skadefritt Cruzeiro ska kunna sla ner sin motstandare idag.

Ogiltigt spel-ID: 433315

Ceara har faktiskt trots sni tabellplacering imponerat pa hemmaplan i mina ogon. Det skulle ha varit en vinst mot Sao Paulo men en missad straff och ett baklangesmal forstorde det. En faktiskt bra defensiv men lite krangilgare offensiv gor dett till ett helt okej lag. Atletico MG som inte vunnit pa ett tag nu ska forsoka ta ner ett Ceara idag men jag tror inte det behover betyda mal.

Ogiltigt spel-ID: 433333

Ni som sett Corinthians kanske vet lite hur de fungerar?
Som Coritnhians fan vet jag att deras taktik gar ut pa att ha en ledning och sedan gora allt for att halla den. Lite mer europeiskt kanske? Vasco som har rasat lite efter den fina starten kommer gor allt for att bara fa med sig poang fran Corinthians hemmaplan Pacaembu. Malsnalt?

Vi far hoppas!

GL

trilion 2011-07-24 03:34

Testar vi igen. Nu har man jobbat en del och fått lite tid över.

Dock har jag valt att göra om det helt.
Hade gärna velat starta en ny blogg men de kanske inte är "snyggt"?

Iallafall var idén innan att köra på allt i Sydamerika men de visade sig inte fungera.

Dock kollade jag mitt förra spreedsheet och såg att Brasilianska Serie A faktiskt satt. (Det mesta iallafall)

Så testar att hårdsatsa på en liga och då blir de klart Brasseligan.

Ogiltigt spel-ID: 447250

2 lag som både kan släppa in och göra en hel del mål.

Ogiltigt spel-ID: 447252

som sagt inte glad för Palmeiras.. överskattade trots att dom har kommit igång lite nu.
Palmeiras med 2 tunga matcher i ryggen. Santos och Flamengo som slutade med godkända 4 p måste endå kännas lite i benen och Fluminenses 2 raka förluster vill dom vända på.

Ogiltigt spel-ID: 447254

Corinthians ångar på i ligan som aldrig förr men utklassar aldrig. De har ett litet typiskt europeiskt spelsätt med att sätta en balja för att sedan försvara. Cruzeiro är ett lag som förknippas med full fart framåt. dock har endast 3 av de senaste 10 mötena hemma för Corinthians slutat med med över och jag tror att denna matchen kommer att bli lugn med chanser. 2 av dom bästa lagen som drabbas samman och kanske blir båda glada med oavgjort även om Cruzeiro kanske behöver en vinst.

trilion 2011-07-24 03:37

Testar vi igen. Nu har man jobbat en del och fått lite tid över.

Dock har jag valt att göra om det helt.
Hade gärna velat starta en ny blogg men de kanske inte är "snyggt"?

Iallafall var idén innan att köra på allt i Sydamerika men de visade sig inte fungera.

Dock kollade jag mitt förra spreedsheet och såg att Brasilianska Serie A faktiskt satt. (Det mesta iallafall)

Så testar att hårdsatsa på en liga och då blir de klart Brasseligan.

Ogiltigt spel-ID: 447250

2 lag som både kan släppa in och göra en hel del mål.

Ogiltigt spel-ID: 447252

som sagt inte glad för Palmeiras.. överskattade trots att dom har kommit igång lite nu.
Palmeiras med 2 tunga matcher i ryggen. Santos och Flamengo som slutade med godkända 4 p måste endå kännas lite i benen och Fluminenses 2 raka förluster vill dom vända på.

Ogiltigt spel-ID: 447254

Corinthians ångar på i ligan som aldrig förr men utklassar aldrig. De har ett litet typiskt europeiskt spelsätt med att sätta en balja för att sedan försvara. Cruzeiro är ett lag som förknippas med full fart framåt. dock har endast 3 av de senaste 10 mötena hemma för Corinthians slutat med med över och jag tror att denna matchen kommer att avgöras av prestationer inte av styrka. 2 av dom bästa lagen som drabbas samman och kanske blir båda glada med oavgjort även om Cruzeiro kanske behöver en vinst.

trilion 2011-07-24 23:12

2/3 blev det.

Fluminense fick in bollen till slut. Hade en boll inne som blev felaktigt avblåst för offside men 10 min senare kom målet trots allt.

Corinthians fick sin första förlust i ligan hemma på Pacaembu men det var väldigt chansfattigt och målet ska jag länka upp när de kommer på youtube det var ett långskott med perfekt båge över målvakten.

Hörna efter hörna, 2 utvisningar men inte ett enda mål i Bahia - Coritiba. sjukt.

men-men, vi kör vidare!

Vlad 2011-07-24 23:40

Cruzeiromålet är uppe. Det finns folk som inte verkar göra annat än att lägga upp klipp på youtube du vet :p

http://www.youtube.com/watch?v=1a4u1hn_hKg

Lycka till med din specialisering på Serie A

trilion 2011-07-24 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 131973)
Cruzeiromålet är uppe. Det finns folk som inte verkar göra annat än att lägga upp klipp på youtube du vet :p
Lycka till med din specialisering på Serie A

Haha herregud va snabbt ja:)

Tackar för hjälpen där !

Sådana mål som gör en sugen på mer Serie A fotboll!