![]() |
TrilioN plundrar i Sydamerika - Fotboll
Tjoo!
Jag bor i Sao Paulo och har gjort det från November 2010. Fotboll är min drog och för att få ut det fullt använder jag mig av tippe :) Jag har själv aldrig haft en Speldagbok men jag tippar i stortsett varje dag och har även gjort några rekar här på Sharps och på andra hemsidor, dock inte rekatochklart :) Varför? Det va lite si och så i början när jag kom hit och började tippa på Sydamerikansk fotboll. Svårt helt klart men nu när man varit här en tid och lärt sig en hel del om fotbollen här så är det ganska mycket lättare och oddset tycker jag ibland kan vara ganska så överdrivna. Tänkte väll mest se intresset först hur många som tycker om idén annars får de vara! Tchaü! |
Bara kör! :hattenav:
|
Do it! :KO:
|
Det är absolut intressant....
|
Bra initiativ! Släng in lite pic's på brassebrudar mellan varven så är kommer denna speldagboken bli min "drog" :smoke:
Sao Paulo jeje gottegris! |
Kul. Detta ska jag följa.
|
Haha! Jadu, jag ångrar mig inte att jag kom hit när de gäller brudarna alltså fyfan :)
Härligt med intresse då ska jag starta med en gång :) |
2011-06-12 Botafogo RJ - Coritiba (Campeonato)
https://www.sharps.se/forums/includes...ports/dice.jpg
Datum: 2011-06-12 Tid: 23:30 Sport: Fotboll Land: Brasilien Liga: Campeonato Match: Botafogo RJ - Coritiba Period: ft Spel: Botafogo RJ Insats: Odds: 2.10 Bolag: Motivering: Botafogo RJ - Coritibia Ja, första reken och man väljer en som jag trodde skulle vara ganska så "säker" visade sig att något är fel. Botafogos chockhöjds medan X och 2 sänks ganska rejält. Om vi börjar med bortalaget Coritibia som förra veckan spelade 2a finalmatchen i Copa do Brasil fick se sig besegrade mot Vasco (3-3) totalt och Vasco vann med fler gjorda mål på bortaplan. Men under slutet av den matchen tryckte Coritibia på allt va dom hade och missade läge efter läge. Jag tror den matchen sitter kvar både fysiskt och psykiskt. Inlett säsongen ganska så dåligt med 1-0-2 på de 3 inledande matcherna och måste förbättra sig, men borta mot Botafogo blir det tufft. Botafogo då? Ja ett lag från Rio de Janeiro som har ett bra lag men endå inte riktigt räknas som ett topplag. Dom har börjat med jämnaste början 1-1-1 mot bra lag. Vinsten kom faktiskt hemma mot självaste Santos som är i final i Copa Libertadores. Förlusten mot Palmeiras borta som är ett storlag i Brasilien och inte är en lätt match för någon. Inga kända skador och ska ha ett friskt lag på benen. inbördes: Inbördes ser de ju mer ljust ut för Botafogo. 4-1-1 i inbördes på hemmaplan visar svaghet för Coritibia. Brasilero Serie A Botafogo RJ vs. Coritiba 2:0 Brasilero Serie A Botafogo RJ vs. Coritiba 2:1 Copa do Brasil Botafogo RJ vs. Coritiba 3:3 Brasilero Serie A Botafogo RJ vs. Coritiba 2:0 Brasilero Serie A Botafogo RJ vs. Coritiba 4:1 Brasilero Serie A Botafogo RJ vs. Coritiba 0:2 Som sagt vill jag att ni tar hänsyn till oddsförändringarna. Vill ni betta så bör ni vänta tills något innan matchen eller varför inte Live då oddsen kan höjjas mer. Jag har själv kollat på startelvorna o båda laget och inte sett något allt som bör förklara Botafogos höjning. GL vid rek! :cheers: |
OT: Mitt råd: njut av livet och åk aldrig tillbaka till Sverige! Tro mig min vän, framtiden finns i Brasilien. Detsamma gäller inte Sverige. :popcorn:
Sett till livets väsentligheter: fotboll, kvinnor och öl (+diverse roliga exportvaror) finns ingen tvekan om att Gud var brasilianare! Lycka till därborta! OnT: Jag kommer spela Botofogo idag! Ville kolla med först innan jag placerar, vad tror du skarpa höjningen av oddset för hemmaseger beror på? |
Haha du värkar veta en del om Brasilien, har du bott här eller ?:) Jag kommer själv att åka hem i November men har fått erbjudande att stanna... svårt beslut ska sägas.
Ja, snackar man om brudar, och ölen så finns den nog inget land i världen jag har varit i där det finns bättre. Brudarna är sjuuka och för mig är ölen möö bättre här än i Sverige/Danmark. Men samtidigt är väll vädret inget för mig kanske. Jag är väll mer kylig än varm person hehe. 35-40 grader som de va i somras och nu är de mellan 15-20 (Vinter). Och jag tackar :) Angående höjningen letar jag fortfarande men hittar absolut inget vettigt. alla hemsidor visar samma trupp som det inte är något fel på. Spelbolagen tror väll att Coritibia är revansh sugna efter cupen. Men jag tror inte den kommer borta mot Botafogo matchen direkt efter. Såg att det höjts lite ytterligare. jag kommer spela med en liten peng så får vi se om det går vägen :) |
Mycket intressant, skulle själv vilja flytta utomlands en vacker dag. Berätta gärna lite om vad du jobbar med, alltid intressant :)
Lycka till med spelen, hakar troligen på det första i alla fall. Oddset har rört sig rejält nu. |
,,,,
|
Ok! Tack, tänkte om du hade någon egen teori..... Trots oroväckande höjning blir det en slant på Botafogo!
Citat:
När det kommer till värmen....... om du är flexibel så kan Belo Horizonte vara ett alternativ. Mycket trevlig storstad med skönt årent runtklimat och lägre medeltemperaturer. Dock ingen snö haha |
Citat:
Jasså! Ja, det har snackat mycket om Belo Horizonte. om ett par månader ska jag ta ledigt någon vecka och utforska brasilien lite mer än Sao Paulo. Belo Horizonte har då nämnst mycket som en jättefin stad som borde besökas. Ska helt klart kollas! några fler ställen du kan rekomendera som man kan besöka iallfall :) |
Detta ska bli jävligt intressant att följa, lycka till!
|
Trevligt med Sydamerikadagbok,kommer läsas med intresse. Sitter med överspelet då jag tror Coritiba gör mål idag trots att Jefferson är tillbaka i målet för Botofogo men förhoppningsvis hemmaseger med 2-1 el 3-1.
Lycka till och må du vara förskonad från övertidsmål åt fel håll :cheers: |
Citat:
Helt klart vettigt spel! tror nästan själv på över 2.5 till 1.80 men jag chansar endast med raka ettan denna gången då denna matchen värkar lite klurig på något sätt :) |
Citat:
Försök komma iväg på helgerna. Snacka med jobbarpolarna och fråga om nån ska iväg. Sao Paulo folket gillar ju sticka ner till kusten och surfa på helgerna. Vet dock inte hur vanligt det är vintern, men dom gillar att lämna stan för utflykter och tar gärna med en svensk haha :D Nu jobbar vi in botafogo! :thumbup: |
Tänkte spela över i Botafogo/Coritiba till 2.02 i morse, men avvaktade och avstod då den tokdroppat.
|
Citat:
Men vi får se!:) |
öhh är det en bugg eller tog de verkligen bara 2 min?
|
Citat:
Hjälper till att heja på Botofogo nu när Coritiba redan nätat :KO: |
Sammanfattning REK 1!
Ja, jag trodde de skulle bli en förlust direkt i Sydmerikanska dagboken efter 2 min kom redan 0-1 och jag blev inte alls speciellt glad. Vlad satte sitt spel och efter det lovade han att hjälpa oss jobba in Botafogo och det hjälpte. 1-1 och sedan 2-1. Sedan kunde jag tyvärr inte följa 2:a halvlek men kom senare hem och såg 3-1 och de va skönt. Vill gratulera till: Kalle rico Vlad Gervais kanske någon mer? som satte spelen :) En underbar början och det kommer komma fler. Själv satte jag matchen till oddset 2.20 5 min innan matchen började på BET365 någon som fick högre? Härligt! :cheers: |
Gött!
Snygg start! Tackar och bockar! |
Härligt Trilion, Pinnacle erbjöd mig 2.36, så det blev fint med den oddshöjningen!
|
Snyggt! Och tack..:hattenav:
|
Själv fick jag också 2,20 på Bet365!
TAck trilion :D |
Även jag följde och får tacka.
Skulle precis mata in, men missade matchstarten precis. Så blev ett live-odds precis efter första nätningen. Men vågade inte satsa så mkt då, men fick 4.75 i odds istället. |
2011-06-14 Racing Club - Godoy Cruz (Argentinian Clausura)
https://www.sharps.se/forums/includes...ports/dice.jpg
Datum: 2011-06-14 Tid: 01:10 Sport: Fotboll Land: Argentina Liga: Argentinian Clausura Match: Racing Club - Godoy Cruz Period: ft Spel: Under 2.5 Insats: Odds: 1.95 Bolag: Motivering: Ja, fanns inte mycket inatt men tycker enda att den matchen som finns ar ett helt okej tipps. Racing Club - Godoy Cruz Det narmar sig halvtid i Argentinska ligan 18/38 omgangar och lagen har vall borjat placera sig lite dar dom ska ligga denna sasongen. Racing Club: Ligger nuvarande pa 13e plats och och formen har borjat svika dom rejalt. Endast 3 vinster pa dom senaste 10 matcherna och jag tror att de kommer att borja tanka pa defensiven i forsta hand da de blivit pa tok for mycket mal i fel kasse. 5 over 2,5 och 5 under 2,5 lyder deras senaste 10 matcher. Lineup: 1 Roberto Junior Fernández 6 Matías Cahais 25 Lucas Licht 34 Matías Martínez 4 Ignacio Pillud 18 Patricio Daniel Toranzo 5 Claudio Yacob 19 Franco Zuculini 7 Pablo Lugüercio 9 Gabriel Hauche 29 Teófilo Antonio Gutiérrez Mer offensiva krafter i Racing. 4-3-3 dar Pablo/Gabriel tillsammans gjort 5 pa de forsta 17 matcherna men battre ar Teófilo Antonio Gutiérrez som gjort hela 9 pa sina 16 spelade matcher hittils i serien. Men att komma igenom Godoy 5 man mittfalt + backlinje blir inte latt. Annars ar startelvan nagorlunda samma som de senaste matcherna. Godoy Cruz: Gar nagot battre for Godoy. 4-4-2 pa de senaste 10 gor dom till en av det lag som har battre form i ligan. Ruben Ramirez blir slitvargen inatt for Godoy da dom kommer att kora en mer defensiv 4-5-1. Ramirez som gjort (endast 4 mal pa 14 matcher) for Godoy. Aven har tranaren valt att satsa pa German Voboril och Nicolas Olmedo fran start men det ser jag inte som nagra storre bekymmer. De har lirat en del i ar enda. Aven 5 over 2,5 och 5 under 2,5 pa senaste 10 matcherna. Lineup: 12 Sebastián Torrico 3 Roberto Russo 2 Leonardo Sigali 25 Nicolás Sánchez 30 Germán Voboril 14 Israel Damonte 31 Mariano Donda 5 Nicolas Andres Olmedo 4 Carlos Andrés Sánchez 23 Ariel Rojas 18 Rubén Ramírez Deras senaste 5 Head to Head har slutat med 4 under och 1 over. CD Godoy Cruz 1 - 1 Racing Club Primera Division 2010/2011 Racing Club 0 - 0 CD Godoy Cruz Primera Division 2009/2010 CD Godoy Cruz 3 - 1 Racing Club Primera Division 2009/2010 Racing Club 1 - 0 CD Godoy Cruz Primera Division 2008/2009 CD Godoy Cruz 1 - 0 Racing Club Primera Division 2008/2009 Lycka till vid rek! :smoke: |
Har själv tittat lite på den matchen och sneglade själv på över 2.5 mål. Mina analyser har dock varit under all kritik på senare tid så ett underspel kan vara ett bra spel.
|
Citat:
Men tror inte Racing kommer ga for hart fram och blir vall mer att fa ett bra resultat mot Godoy som ar ett battre lag. Godoy kor en rent mer defensiv taktik men visst har offensiva kuggar pa mittfaltet. Svart men tror ocksa att en offensiv taktik och (samre lag) Racing far det svart att komma igenom Godoys 4-5-1 taktik. Och Godoy som kor med Ruben idag som inte overtygat speciellt i anfallet men alltid svart att jobba sjalv langst fram. Men som sagt. svart.. |
Citat:
Låter som en dum ide! |
Citat:
Aven om t.ex United moter Halmstad sa ar det 33% chans pa United 33% chans pa X och 33% chans pa Halmstad. Sen avgor ju statistik och annat om de procenten ska andras. Det jag menar ar bara att antingen blir de under eller over. Men helt klart ser jag Under som favorit. |
Citat:
|
uschuschusch så dåligt av mig. Bara att be om ursäkt för den fruktansvärda räcken. Borde lägga den på rekatochklart...
Hoppas man inte tappar förtroende. En hel omgång spelas i brasilianska serie B imorgon. Har redan funnit några odds som jag tycker är helt värda och jag kommer skriva om det senare. Sorry igen... |
Du behöver inte be om ursäkt för att du missar ett spel. Jag hade en Sydamerikadagbok här förut och ibland är man helt ute och cyklar men det är bara att köra på.
På samma sida av Bragantinomatchen dvs över 2.5 men tog Ponte Preta hemma. Barueri gjorde 3 mål mot svaga Bragantino men annars är de för tunna framåt i mina ögon. De har ju signat Val Baiano men han har inte spelat på ett halvår och lär ta några veckor att komma i matchform så han är inte aktuell för denna. Ger Macaca 60% men vi får se hur det går :) |
Uselt vad ordet som sagt men jag far vall forsoka blicka framat lite.
Inatt spelas en hel omgang i Brailianska Serie B och da kanske man kan grava fram lite harliga odds fran de. Ogiltigt spel-ID: 416565 Forsta matchen som man hittade och sett ar ett av nattens mest popularaste spel faktiskt. Bragantino som kommer till matchen efter en mindre lyckad start i ligan. Man ligger nast sist med 2 X och 2 forluster pa de forsta 4 matcherna. Aven i de forsta 4 matcherna har 3/4 slutat med over 2.5 mal. Vila Nova som har gjort de tvart om. Positiv start med 2-1-1 pa de inledande 4 matcherna och hanger med i toppen fran borjan. Endast 1 p bakom ettorna. Inbordes senaste 3 hemma hos Bragentino har slutat: Brasilero Serie B Bragantino vs. Vila Nova 5:1 Brasilero Serie B Bragantino vs. Vila Nova 2:1 Brasilero Serie B Bragantino vs. Vila Nova 2:1 Bade Vila Nova och Bragantino kommer vilja ha 3 poang for att hanga med dar uppe men samtidigt ar 3 poang ett maste for Bragantino pa hemmaplan som maste borja leverara for att ta sig uppat i tabellen. Ogiltigt spel-ID: 416567 Portuguesa som ar ett av de fa lag som jag faktiskt lyckats se live (an salange). Jag blev faktiskt imponerad over hur dom stog upp mot storlaget Corinthians som dom motte da trots forlust 0-2. Portuguesa som inatt moter Guarani som inte forlorat i serien pa de forsta 4 matcherna. Dock har motstandet inte varit det starkaste och vinsterna har varit med uddamalet. Men Portuguesa har haft det tuffare. En fin start pa sasongen med 4-0 vinst mot Nauticio har sedan foljts av 2 oavgjorda och 1 forlust. En vinst ar ett maste hemma mot just nu topplaget Guarani for att komma ifatt da man ska ligga pa ovre halvan nar sasongen slutar. Senaste 2 inbordes hemma har slutat: Brasilero Serie B Portuguesa vs. Guarani 4:3 Paulista Serie A1 Portuguesa vs. Guarani 1:0 Ogiltigt spel-ID: 416585 Ocksa nattens lilla skrall. Hur kan man egentligen ga emot Ponte Preta som overtygat. De har haft 4 svåra motstandare i starten och har 2-2-0 och gjort en del mal. Men Prudente som blev sist i Serie A forra sasongen och har velat ta revansh har fatt en usel start trots att spelarna har stannat. Det ar en svar liga att tippa men Ponte Preta kan inte vinna hela tiden och DNB 3.50 pa ett faktikskt stort lag som Gremio Prudente satsas en liten peng. OBS! Detta ar serie B. Den enda ligan i Sydamerika som jag tycker ar svarare att tippa ar Argentina DIV 2. Jag gar hart in i de olika hogstadivisionerna men jag minskar insatsen nar det gar nerat. GL! |
Citat:
Hehe holl pa att skriva mitt inlagg sa missade dig lite dar. Helt klart svart tycker jag. Mest givna var Bragantino-matchen i mina ogon. Tror aven Portuguesa har en bra chans mot Guarani. Angaende Ponte Preta som jag skrev ar egenltigen sjukt att jag kan ga emot dom. Sag dom pa TV for par veckor sedan och dom spelade faktiskt en bra fotboll for Serie B. Men Prudente tycker jag inte man ska ta bort trots utspelningen i Serie A. Kanns som att dom kan om dom vill men inte lyckas pa nagot sett. Svart. Mer en chansning som sagt. :) |
Ger mig pa en till sa jag har lite pling ikvall, aven om pling i denna matchen betyder mindre bra.
Jag brukar inte gilla under-spelen men denna matchen tycker jag enda det ar vart en liten slant. Americana - Sao Ceatano 2 av dom battre lagen i Serie B i mina ogon iallafall. imponerade pa mig i Campeonato Brazil Paulista. Stog upp bra mot storlag och visade styrka. Men mycket mal gor dom inte. Inbordes har samtliga slutat under och 3 av dom 4 forsta for ceatano har slutat under. 2 st for Americana. kommer bli tufft och jamnt. en liten peng pa det. Ogiltigt spel-ID: 416907 Sa har jag 2 st 00:30 matchen och 2 st 02:50 matcher :) |
Tackar för lite småpengar på Americana-matchen! Fin analys som fick mig att rygga och det gick ju som smör i solen. Skål :cheers:
Denna tråd får jag fortsätta följa :D |