![]() |
Jag saknar min dagbok så jag bumpar här!
Jag hade tänkt dela med mig lite av mina tankar för målskyttespel som jag började med för en månad sedan ungefär. Det har gått oförskämt bra och jag får säga att jag har haft en väääldans tur med tanke på oddsen jag lirat på. Variansen har verkligen varit snäll mot mig. Det kommer förmodligen börja gå sämre nu eller väldigt snart. Men det skadar trots allt inte att lägga ut spelen i brist på annat. Jag både tror och hoppas att det är värde i de flesta spelen. Faktorer som spelar in är bl.a form, vilka lag som möts, vilken miljö man spelar i (d.v.s formation och medspelare), spelartyp, skottvillig eller inte, istid. Ja, lite såna saker. Personligen tycker jag att jag kan de flesta spelarna rätt bra, ska inte överdriva och snacka för mycket, men man lär sig en hel del om spelarna när man kollar på några matcher i veckan. Nog om det - till spelen för dagens omgång!
Max Friberg har kommit hem från Kanada med ett JVM-guld och en mycket god form. Han visade upp en mycket god målform med 9 mål på 6 matcher och var en stor anledning till varför Sverige lyckades ta hem guldet. Givetvis fick hela hockeysverige upp ögonen ännu mer för denna unga talang som nu spelar i Timrå i Elitserien. Friberg kommer nu att få större förtroende i Timrå efter det sitt lyckade JVM och fick igår spela med Fredrik "Linkan" Bremberg som definitivt är bland de bästa speluppläggarna i ES med ett ruskigt bra passningsspel. Friberg har ett riktigt bra skott, det visade han i JVM. Nu kommer han förmodligen få mycket utrymme för det i ES också samtidigt som han spelar med Linkan. Testar helt klart!
3 mål på 5 senaste matcherna. I norrmannen har Modo en vass sniper som har producerat många poäng och mål genom i princip alla säsonger i Elitserien. Bra skott som han gärna använder. En spelare som hellre tar avslut själv än att leta efter passning. Skröder kommer definitivt att ha ett gott självförtroende som ökar chansen än mer för honom att göra mål. Dessutom tror jag på många mål i Löfbergs lila arena idag så det stärker spelet än mer.
Vi får se det här som en större "chansning" än de andra spelen. Pettersson har dålig form, varken mål eller assist under de senaste 4 matcherna. Dessutom är Frölunda det laget som gör minst mål på bortaplan. Så varför spelar jag det? Pettersson är en rivig spelare med ett väldigt bra skott. Förra säsongen gjorde han 20 mål på 56 matcher, samt 3 mål på 7 matcher i slutspelet. Han ska ha producerat mer mål än vad han gjort hittils. Skottvillig och får bra med speltid. Jag hoppas att han kan blixtra till ikväll och att jag prickar början på en formtopp. Han är en bra målskytt, dock har han det inte visat det än så länge denna säsong. ;)
Käre Hyvönen mot poängligaledaren Danielsson. Hyvönen är en utpräglad sniper. Trots att han kan vara off i vissa matcher så kan han blixtra till och stänka in en puck med sitt fruktade skott. Naturlig målskytt. Dålig form dock med 2 assister på de 5 senaste matcherna. Kan tappa humöret och arbetsmoralen hos honom kan vara låg. Danielsson har precis som Hyvönen ett fruktat skott. Skottvilligast i Elitserien vilket är helt rätt. Riktigt bra form med 2 mål och 4 assister på 5 senaste matcherna. Stort förtroende, mycket istid i PP. Tvåa i seriens skytteliga. Lirar som pointman i PP där han ofta får använda sitt skott. Visst, X-risken är hög. Men jag tycker absolut inte att Hyvönen ska vara så stor favorit mot Danielsson. Till sist: Är ni intresserade av att rygga får jag rekommendera max 0.5 units av eran kassa. Det lirar i varje fall jag med. Det är era pengar, men risken för coldstreaks är ju onekligen hög med dessa odds. https://www.sharps.se/spreadsheet/goalscorer |
Grundel är en tvåvägsback med bra spelsinne. Rightare och har ett väldigt bra skott. Han har matchats sparsamt men börjar få mer förtroende då han tagit ett kliv i utvecklingen denna säsong. Får ofta förtroende i PP där en av hans främsta styrkor ligger då han får utnyttja sin bössa. Förväntar mig en match med ganska många mål och förhoppningsvis får Grundel tillfället att spela många PP. Då har han goda chanser att stänka in en kasse.
Lirar i första backpar med Tomas Pöck. Får tillfällen att spela med Elitseriens hetaste kedja, Skröder-Sundström-Danielsson. Ska inte säga helt säkert att han inte spelar i PP. Kollade inte så noga i matchen mot FBK men jag tror inte han spelar i 1:a PP-formationen i alla fall. Då lirar man med Pöck-Schremp på point. Joonas är i varje fall skicklig offensivt med en bra spelförståelse. Snittar ungefär 19:41 minuter, 4:e mest istid av backarna. 12 i odds är högt när man lirar i backpar med Pöck som är en riktigt bra tvåvägsback. När jag skrev det här släppte Hockeyligan MODOs officiella laguppställning och Lehtivuori-Pöck lirar i 2:a backpar. Spelar ingen roll. 1:a backparet med Ahnelöv-Tollefsen är ett defensivt backpar medans Lehtivuori-Pöck är ett offensivt hot. |
Pikkarainen var 3:e bästa back poängmässigt säsongen 09/10 då han spelade i MODO. Han är fortfarande en av ligans bästa offensive backar. Ett stort hot i PP med ett bra skott och bra spelsinne. 3 mål på 34 matcher, jag förväntar mig mer av honom då han får mycket förtroende i PP och får mest istid i Skellefteå, 20:31 minuter i snitt. Visst, 19 pinnar på 34 matcher är inte fy skam, men jag förväntar mig mer av Pikkarainen. Kanske kan han stänka in någon puck mot Timrå där det är bäddat för många mål enligt mig. |
Mathias Tjärnqvist är förmodligen den bästa spelaren i Elitserien framför mål i offensiv zon. Riktigt bra på att, framförallt, styra puckar. Kommer få mer utrymme när DIF har nyckelspelare borta som Nilson, Ölvestad och Zibanejad. Inte någon spelare som sticker ut värst mycket vad gäller poängproduktion, men han levererade bra med mål förra säsongen, 17 mål på 43 matcher och en nionde-plats i skytteligan trots att han spelade ungefär 10 matcher mindre än de över honom i skytteligan. Svenska Spel har 3.20 i odds på Tjärnqvist. Det är visserligen ett, rent utsagt, skitodds. Men hade jag varit bookmaker hade jag lagt honom någonstans mitt i mellan. 5.50 känns ok. Håll utkik efter honom i PP! |
Mikko Luoma är en tvåvägs-back och en viktig kugge i HV71. Tungt skott som han använder ofta. På 3:e-plats i backarnas Shots on goal. Luoma har mest istid i laget vilket innebär mycket förtroende i powerplay. Lite för högt odds här tycker jag.
Grillen är bland de formstarkaste spelarna i ligan just nu med 4 mål på 5 senaste matcherna. Inte illa pinkat för att vara back. Får mycket förtroende i PP med Davidsson där han axlar fjolårets roll som Puistola hade. Nämligen att sjunka ner på bortre stolpen där motståndarna oftast tappar markering. Patenterad variant av den PP-formationen i HV som ni får kolla efter ;) Grillfors har ett bra och välriktat skott och är i stor målform. Grymt effektiv. Jag hade spelat den ner till 6.50 så som det känns nu. |
Edström är en väldigt spelskicklig juniorback. Fått mycket förtroende i PP tillsammans med 4 skarpskyttar - Holloway, Möller, Lindström och Bellemare. Bra tryck i bössan. Ska definitivt vara ett hot på pointen när PP-läge ges. Svenska spel har inte koll på denna killen, enligt mig. 1 mål och 3 ass på 5 senaste, helt ok form. 15 i odds är för högt.
Rob Schremp är en väldigt teknisk och kreativ kille. Han lirar mycket i PP där han står på blålinjen och får använda sitt välriktade och hårda slagskott. Formstark med 2 mål och 5 assister på de 5 senaste matcherna. Pålitlig poängplockare och målskytt. Alltid ett hot offensivt. Spelar även in mycket att jag tror på många mål i kvällens match. Finns värde här tycker jag. |
Figren är definitivt en av de hetaste spelarna för tillfället med 3 mål på 4 matcher. Han har hittat en fin kemi tillsammans med Pontus Petterström och de har båda en väldigt bra form för tillfället. Skicklig offensivt, bra skott, bra teknik och bra speed. Håller god klass i Elitserien. Spelas mest pga formen han har visat upp i de senaste matcherna. Väldigt fint odds enligt mig, skall synas! |
Känns som det var ett tag sedan jag hade flyt med målskyttarna.
När jag lirade Figren som målskytt gjorde han 2 ass och istället glänste kedjekamraten Petterström. Så till kvällens match väljer jag att lira en slant på Petterström - givetvis kommer det vara Figren som glänser. Kan bli ett lir på honom med ;)
Petterström ska inte producera poäng. Han jobbar hårt och har riktigt bra fart på grillorna. Men som i inlägget ovan - Petterström och Figren är förmodligen den hetaste duon i Elitserien för tillfället. Petterström med 3+2 på 5 senaste och Figren med 3+3. Kan inte för mitt liv förstå oddsen på dessa två herrar. SvS har till exempel Arlbrandt till 3.75 i odds som inte gjort mål på 7 raka matcher. De är ute och cyklar. Jag kör båda. Hoppas att turen kommer snart. En jackpot i kvällens match skulle absolut inte sitta fel ;) |
För din skull så hoppas jag Figren är med på bussen, så han inte blivit glömd. :lol:
|
De får gärna glömma Figren igen, gärna Petterström med! ;)
|
POP-Kedjan med Pyörölä, Olimb och Pettersson är den formstarkaste kedjan i serien. Olimb centrar och är en väldigt skicklig speluppläggare och har svarat för 1 mål och 8 assister i de 5 senaste matcherna. Pyörölä och Pettersson är killarna som ska göra målen. Båda har ett ruggigt bra skott. Pyörölä har 4 mål och 4 assister på 5 senaste medans Pettersson har 4 mål och 3 assister. Det är ett väldigt märkligt odds på dessa två herrar i och med den grymma formen de är i. Visserligen talar det för en målsnål match ikväll med två tajta lag som möts, men jag tror definitivt att Frölunda kan stänka in 2-3 puckar, och då är sannolikheten stor att Pyörölä/Pettersson har gjort något av dem. |
Nu satt en målskytt. Givetvis mot fbk för att döda glädjen.
Pettersson gjorde mål på straffar, men svenska spel har nog bara 60 min. |
Smyger in ett spel från Oddset Hockey Games, trots att det är "Goalscorer Elitserien" :whistling:
Nummelin håller riktigt hög kvalité i offensiven. Ruggigt bra skott och är given i Finlands PP liksom i Lugano. Denna killen producerar alltid och håller fortfarande god klass trots att han börjar bli till åren (39 barre). Ja ja, jag har faktiskt inte sååå bra koll på killen. Jag känner igen honom från Finlands PP, men det är väl ett gott tecken. Eliteprospects sitter aldrig fel! A very talented and offensive defenseman. Nummelin reads the game well and has good puck control. He is useful as a leader on powerplay. Nummelin is not a very physical player and has some obvious weaknesses defensively but has established his position as one of the best offensive defensemen in Europe. Kom igen nu Nummelin, kör för fa-an! |
Citat:
|
Citat:
|
Jag har matat in spel inför kvällen. På gott eller ont får vi se, men det känns helt klart mycket bra.
Schremp har ett av de bästa slagskotten i serien vilket gör honom till pointman i Modo's powerplay. Teknisk och kreativ spelare som ska producera mycket poäng vilket han också har gjort med 15+18 på 46 matcher. Inte rädd att ta skott vilket 10 shots on goal i förra matchen mot Timrå vittnar om. Dock ingen utdelning. Jag skulle sätta honom runt 5 i odds. Det talar för en målsnål match mot Luleå och därav skulle jag inte sätta lägre. Helt klart värde i alla fall, enligt mig.
Tvillingarna Ahlström hade en riktigt bra match mot HV i förrgår då Oscar gjorde 2 mål och Victor 2 assister. De brukar vara duktiga på att snurra i anfallszon men producerar dock inte mycket poäng. Victor har endast 2 mål på 41 matcher medan Oscar har gjort 12 mål på 44 matcher. Normalt sett skulle jag inte spela dessa två herrar som målskyttar, men i och med produktiviteten mot HV så kan de komma in i en formtopp på några matcher tror jag.
POP-kedjan med Pyörölä-Olimb-Pettersson fortsätter sin succé med 1 poäng vardera i förrgår mot Djurgården. Spelarna kompletterar varandra utmärkt med Olimb som mastermind, playmaker, Pettersson med sin riviga spelstil och vassa skott, och sist men inte minst, en utpräglad sniper i form av Pyörölä som nu ligger delad tvåa i skytteligan. 5 i odds tycker jag är väldigt generöst på Pyörölä och jag ser ett väldigt fint värde i detta spelet. Trots att det talar för en målsnål historia, gissar på att Frölunda gör 2 mål, max 3, så håller jag ändå Pyörölä till ungefär 3.5 i odds. Pettersson är också en riktigt bra målskytt, men jag ser inte lika mycket värde i honom, jag skulle ha lite högre odds på Pettersson, upp mot 3.75, därav lägre insats på Pettersson.
Netik är ny i Lakers och har endast spelat 4 matcher. Det tar givetvis en stund innan han kommer in i laget och förstår spelsystemet. Det är dock inget snack om att denna killen vet vart målet är http://www.hockeyligan.se/video/1452837701001/. Ett typiskt mål från en sniper där de flesta förmodligen hade passat istället. Tjecken ska lyfta Lakers målskytte och jag tror han har god chans till en bra start när han är oscoutad av motståndarna. Självförtroende efter 1+1 i förra matchen där han även fick börja i första-kedjan med Moran och Kallio.
Voutilainen - Trollgubben från Finland som folk brukar säga, har haft skadeproblem i de 2 förra säsongerna. Han har dock alltid varit produktiv och är Johan Davidssons vapendragare. En sniper som har stänkt in många puckar från slottet i HV's välkända PP. Dock har varken HV's powerplay eller Voutilainen varit så magiskt bra som de har varit i tidigare säsongerna. Vissa gånger får man dock se glimtar av det powerplayet som HV alltid varit fruktade för. Jag tror vi kommer få se det mot Timrå som är överlägset sämsta laget i serien alla kategorier och med ett svagt boxplay så kommer Voutilainen/Davidsson briljera. HV bör göra 3-4 mål minst, sannolikheten att något av dem kommer i PP är stor och då är sannolikheten ännu större att även Voutilainen kan trycka dit en. 1+1 i förra matchen, jag tror vi kan få se 3 pinnar från Voutilainens klubba idag, varav 1 är mål! |
Måste tyvärr tipsa om ett bra spel.
Brynäs DnB i första perioden. På bortaplan har Brynäs 12 vinster, 6 oavgjorda och 5 förluster i första perioden. På hemmaplan har Färjestad 4 vinster, 10 oavgjorda och 9 förluster. Det har varit så i princip hela säsongen. Färjestad har startat riktigt dåligt men kommer ut som ett nytt lag i andra perioden. FBK ska vara underdogs i första perioden sett till statistiken. |
Detta blir den högsta insatsen jag lagt på att någon ska göra mål. Känns helt rätt! Voutilainen är en av de formstarkaste spelarna i ligan med 4 mål i de 3 senaste matcherna. Jag har skrivit lite om Voutilainen i ett par inlägg ovanför i min dagbok, så någon närmare presentation behövs väl inte. Jag tror dessutom på många mål, gissar på att HV gör 3-4 mål. Det gör att jag tycker att detta spel är ännu bättre. Voutilainen är en sniper som är i grym form, samt att jag tror att matchen kommer gå Ö5. Jag skulle hålla Voutilainen runt 2.80. |
Jaha, var ett litet tag sedan jag skrev i dagboken. Till att börja med får jag gratulera Brynäs IF till SM-guldet. Ruggigt imponerande hur en 21-åring leder sitt lag till ett SM-guld. Både skönt och tråkigt att han lämnar Elitserien nu.
Rent spelmässigt har Elitserien varit upp och ner. Det började lite trevande pre-season men gick upp som en raket i höstas. Oväntat bra, men jag visste att jag skulle få äta upp det förr eller senare. Huvudprojektet Grön Elitserie ( https://www.sharps.se/spreadsheet/grnes ) slutade i en katastrof med 99.22 % ROI efter 549 spel. Jag hoppas att det är ett för litet sample för att kunna säga om jag är vinnande i längden, förhoppningsvis behövs minst det dubbla för att det inte längre ska vara någon slump. Jag känner i alla fall att jag kan mycket bättre än detta. Jag ska försöka kolla lite vad som har gått fel. Jag har kikat igenom stats lite snabbt och kan konstatera att överspelen och gått skit och underspelen har gått riktigt bra. Dock slutade säsongen totalt sett väldigt bra med tanke på att sidoprojekt som Aggressiv ( https://www.sharps.se/spreadsheet/agrsive ) och Goalscorer ( https://www.sharps.se/spreadsheet/goalscorer ) gick förvånansvärt bra. En ROI på 123.33% i Goalscorer efter 175 spel och 108.69% ROI i Aggressiv efter 100 spel gör att jag plussade fint på Elitserien trots det misslyckade huvudprojektet. Lite kort ang. sidoprojekten: Aggressiv lirade jag få utvalda matcher i Elitserien med högre insatser. Spelades främst på totals. I goalscorer lirade jag endast på målskyttar. Trots allt är detta första hela säsongen jag spelat på Elitserien och jag tar med mig en hel del inför nästa säsong. Nu har jag en hel sommar på mig att fundera ut upplägg inför nästa säsong, men jag kommer definitivt spinna vidare på dessa sidoprojekt och vi kommer förmodligen få se ett sheet där jag har allting samlat. På återhörande nästa säsong. Längar redan! Då kommer jag tillbaka starkare och visare än någonsin - Hungrig - Och Arbetslös! |
Hejsaaaan! Bumpar tråden för att meddela att jag skapat nytt sheet.
https://www.sharps.se/spreadsheet/greenmachine Hockeysäsongen 12/13 är nu igång för min del då slovakiska laget Slovan Bratislava möter ryska KHL-laget SKA St. Petersburg i en träningsmatch. Känns fantastiskt kul! Nog för att jag var rejält taggad inför förra årets säsong, men det känns nästan ännu mer taggat nu! Med en säsong i ryggen har jag samlat på mig liiite erfarenhet åtminstone. Vår och sommar har gått snuskigt snabbt. Känns verkligen inte som att det snart är en ny hockeysäsong. 4 dagar kvar tills AIK möter Gotlands Finest i en träningsmatch. 6 dagar kvar till ispremiär för Färjestad BK och Brynäs IF. Sedan fortsätter träningsmatcherna att rulla på tills European Trophy börjar 17:e Augusti. Jag har faktiskt inte klart för mig hur jag ska göra med insatser och så vidare. Vill inte ta mig vatten över huvudet, speciellt inte eftersom jag gick back på totals och sides förra säsongen. Funderar på att köra 1-7 units. Ska fundera lite på saken. Sen får vi se hur jag gör med dagbok. Vore fint att köra något med oscar4122, men det beror på vad herrn har för planer! På återhörande! |
Det är klart att du ska köra dagbok :thumbup:
|
Citat:
Saken är ju den att det är så låga limits på elitserien ändå så det är i princip omöjligt att rygga de flesta spelen. Känns onödigt att motivera spel som ingen kan rygga ändå. |
Ska följa ditt sheet! :) lycka till
|
Har ett spel jag vill tipsa om. Ni kommer förmodligen inte få in mycket pengar alls, men det är ändå värt att lägga, för det är hur mycket värde som helst. Jag fick det till 70 i odds men Bwin har fortfarande kvar spelet till 40.
I och med att Vienna Capitals är värdar av Red bull salute, slutspelet i European Trophy, är de automatiskt vidare till kvartsfinalerna. Alltså kommer Vienna vara ett av sex lag i slutspelen. Det är 32 lag som försöker kvalificera sig till slutspelen, så ni förstår vilken enorm fördel Vienna har i och med direktkvalificeringen. Visst, de har ingen stark trupp, men på tre matcher, på försäsongen, finns det absolut chans att de skräller och tar hem hela turneringen. Jag kommer dock förmodligen att gröna ut spelet när slutspelen börjar. Kan inte föreställa mig att man håller Vienna till högre än kanske 15 i odds då. Unibet exempelvis har 15 i odds på dem, de har koll på grejerna till skillnad från Bwin. Håller bara tummarna att de inte voidar spelet. Ser dock ljust ut eftersom det ännu inte är voidat trots att de låst outright-spelen och justerat Vienna lite. Unit-insatsen blir visst lite galen när jag kopierar in spelet här, men kika i mitt sheet så ser ni de rätta insatserna. 1.2 units i detta fall. |
2012-08-06 Degerfors IF J - Örgryte IS J (Juniorallsvenskan)
https://www.sharps.se/forums/includes...ts/fotboll.jpg
Datum: 2012-08-06 Tid: 18:00 Sport: Fotboll Land: Sverige Liga: Juniorallsvenskan Match: Degerfors IF J - Örgryte IS J Period: ft Spel: Degerfors IF J -0.5 Insats: 3 Odds: 2.450 Bolag: Motivering: Tar med ett fotbollsspel i Green machine-sheetet. Det är bra att variera sig lite ;). Eftersom jag själv är degerforsare känner jag större delarna av Degerfors juniorlag. Full inside-info! Vi har snackat lite om läggmatcher, men dessa herrar är givetvis professionella så det blir svårt att ordna något liknande. Degerfors har kämpat och slitit under stora delar av serien utan resultat. Vissa ljusglimtar har setts till, men avsaknaden av poäng är ändå ett faktum då man ligger näst sist i serien med 9 poäng efter 14 matcher. Det rödvita laget har dock blixtrat till rejält med två oerhört viktiga och oväntade segrar, får vi ändå säga. Först spelar man 1-0 hemma på Valla mot tredje-placerade Kalmar. Omgången efter åker man ned till Borås och plockar med sig tre pinnar mot tvåan Elfsborg. En bragdmatch där man vann trots att en av de viktigaste kuggarna var iväg på uppdrag med A-laget. Örgryte ligger två poäng före Degerfors och kämpar för att slippa kvalet, precis som sistnämnda laget. Jag har ingen koll på Örgryte, men kollar vi deras bortafacit talar det för en degerfors-vinst - endast 1 poäng på 6 bortamatcher. De kan utmana de flesta lagen när de spelar hemma, men på bortaplan har de inte fått spelet att fungera helt kan vi konstatera. Formen är lysande för Degerfors med full pott de två senaste matcherna, mot tvåan och trean i serien. Jag tror och hoppas att grabbarna kan rida på vågen och plocka hem tre pinnar i sin hemmaborg där de är starka. |
Mmmmmm, med 82 % ROI och med riktigt skönt flyt bör alla vara sugna på att rygga maskinen!
Skämt å sido, kan vara trevligt att dela med sig med lite tankar. Vändningen bör komma snart. Till och med en, jag vet inte vad, skulle kunna ha bättre träffprocent på de senaste 15 spelen eller vad fan det är. Nog om det, till spelet! Skellefteå har fått behålla stora delar av fjolårets lag vilket är väldigt positivt givetvis. Exempelvis stannade succé-forwarden Bud Holloway kvar som vann poängligan i slutspelet. Riktigt kul för Skellefteå och kul för svensk hockey att han stannar ett år till. Det man saknar i Skellefteå är en klassback. Förra året värvade man Hannu Pikkarainen som man trodde skulle bli den spetsen, främst offensivt, som man hade väntat sig. Det blev dock inte riktigt som man hade hoppats och Hannu stod för en rätt dålig säsong offensivt. Men det är ändå inget snack om att Skellefteå är en av favoriterna till guldet. Luleå har tappat en hel del tunga namn, speciellt på backsidan. Elias Fälth, Topi Jaakola och Niclas Wallin är namn som är riktigt svåra att ersätta och det har man dessvärre inte lyckats med heller. Däremot ser det riktigt vasst ut på forward-sidan där man har värvat exempelvis Linus Klasen och Kim Hirschovitz. Riktigt bra bredd och spets. Båda lagen har spelat en träningsmatch med goda resultat. Luleå vann med 4-0 i första matchen mot de hockeyallsvenska nykomlingarna Asplöven. Skellefteå vann med 3-1 i förrgår mot finska laget Kärpät. Jämför vi Skellefteå med Luleå håller jag Skellefteå snäppet högre. Kontinuiteten i Skellefteå kommer betyda en hel del, speciellt nu i början av säsongen. Jag ser matchen som 50/50 och det finns fint värde i Skellefteå. De som vill kan lira Skellefteå rak till 2.65 på sportingbet eller ML till 2.15 på samma sida. Finns även värde i 2.60 rak hos bookies som betsson, coral, betsafe och bet-at-home. |
Norran.se hade dock ingen koll på Möller tvingas avstå matchen, samt att jocke lindström vilas. :)
Nästa gång väntar jag till Skellefteås hemsida släpper laguppställningen.. då vet jag det iaf. +0.5 uppe på 1.95.. |
Snabb motivering. Copy paste från google translate "Coach Martin Znojmo Stloukal sa till sina anklagelser om att attackera hockey och det verkar som spelaren sitter. "Med lagets prestationer jag har mer än nöjd", säger huvudtränare." "På torsdag hemmamatch du spelar med Jihlava, som du förbereder dig? Vad förväntar du dig av brottning? Beredning av specifikt Jihlava kommer inte, gör precis som i tidigare matcher. Jag kan säga det igen, kommer tittarna se vår sida offensiv hockey. Vi kommer att försöka att avverka en hel del mål. Det kommer förmodligen att sista matchen, som kommer att spela här, eftersom nästa vecka ska vi Slavia, det var lite taktik redigeras direkt. Även på torsdag, men räkna med annat goalscoring fest." Kan även tillägga att Znojmo vunnit samtliga tre träningsmatcher med siffrorna 6-5, 7-3 och 6-5 (efter OT). Som vanligt blir unit-insatsen failad men 5 units har jag spelat! |
Citat:
|
2012-08-17 Linköpings HC - Slovan Bratislava (EuroTrophy 3)
https://www.sharps.se/forums/includes...s/ishockey.jpg
Datum: 2012-08-17 Tid: 19:00 Sport: Ishockey Land: Europa Liga: EuroTrophy 3 Match: Linköpings HC - Slovan Bratislava Period: ft Spel: Slovan Bratislava ML Insats: 5 Odds: 2.550 Bolag: Motivering: Linköping gästas av KHL-nykomlingarna Slovan Bratislava. Slovan, som redan hunnit med tre matcher i turneringen samt några träningsmatcher, får anses uppvärmda. LHC däremot gör sin andra match för denna säsong. Givetvis fördel slovakerna som har hunnit en rätt bra bit in på säsongen jämfört med linköping. Visserligen har slovakerna inte övertygat. Visst, man har vunnit efter straffar mot både Chomutov och Vienna, men det är lag som de på pappret ska vinna över med två-tre mål. Senaste matchen fick man besök av Sparta Prague. Jag kollade på matchen och jag såg ett slapphänt försvar med en osäker målvakt i Konrad, som släppte ifrån sig många returer. Dock har man spetskvalitéer och har stor potential offensivt. Linköping lirade under förra veckan en träningsmatch mot Södertälje som förstnämnda vann med 3-2 efter förlängning. Jämför man Slovan och Linköpings trupper skulle jag vilja säga att de är relativt likvärdiga. Slovan har en hel del nyförvärv, man har varit tvungen att renovera lite eftersom man kommer ställas inför europas bästa lag i KHL, men det är ändå inga jättestora namn som anslutit. Men visst, jag håller Slovan som lite lite större favoriter på pappret. Oddsmässigt då? 2.55 på Slovan som är varma i kläderna, mot ett ringrostigt LHC som gör sin andra match för säsongen, talar givetvis för slovakerna. LHC saknar relativt tunga namn, speciellt Hävelid. "LHC saknar veteranbacken Niclas Hävelid (nackspärr), Eric Himelfarb (ljumskskada) samt Johannes Salmonsson och Jonas Almtorp, som inte anses spelklara efter sina skador." Slovan är helt klart för stora underdogs och måste testas. Dags att ta hem en tre-poängare, men i värsta fall får de ta hem ännu en vinst i straffläggning! KROSSA CLUBEN! 5 units spelas. |
Linköping vann med 4-2. Fan va jag överskattat Slovan hela turneringen. Överskattade underdogsen också.
Fan höll Bern med på mot Djurgården? Riktiga pajaser. Var för övrigt i kaffeladan igår och såg FBK-Zurich. FBK kontrollerade hela matchen, speciellt i period ett där man dominerade. Offensiven ser riktigt bra ut. Connolly fick hänga två kassar, riktigt kul! |
Citat:
Kul att att fbk producerar framåt, det har varit dåligt med det att tag nu. Det är bara att hoppas att det fortsätter. |
Citat:
Verkar som flyttandet av mållinjen har påverkat målskörden positivt faktiskt. Ska väl dock vänta ett bra tag till, men ser ju bra ut än så länge. :) |
Jahopp. Hade helst avstått spel på Slovan då de bara sviker mig varje gång. Men det går inte att blunda för detta spel. HV lirar främst med junisar. Rakshani och Krog står över matchen. De spelarna är HV71's vassaste rent offensivt. Rakshani inledde turneringen med tre assister medans Krog svarade för två mål. Även spelare som Marcus Nilson, Oscar Fantenberg och David Petrasek står över matchen. Det är inga dussinlirare som HV71 saknar. Dessutom börjar Viktor Kokman i målet. En junior som bara lirat juniorhockey så här långt. Och nu ska han göra sitt första framträdande i A-laget mot ett KHL-lag. Slovan har jag redan skrivit lite om, ni kan läsa om ni går bak en sida i dagboken. Det ska vara klasskillnad idag. Helt klart. Ett KHL-lag mot ett B-betonat HV71. Skulle fungera att köra ett max-spel, men håller ned till 8 u eftersom det är försäsong samt att Slovan förmodligen kommer svika mig ändå. Riktigt grymt värde är det i varje fall. |
Varför lirar du Kalpa mot HV idag? :D Får man höra hur du resonerat?
|
Citat:
http://www.hockeysverige.se/mobile/a...lar-stjarnorna HV71 har redan säkrat gruppsegern i South Division i European Trophy. Det ger tränaren Ulf Dahlén möjligheten att vila flera av sina nyckelspelare när HV tar sig an KalPa i Finland i kväll. Johan Davidsson, Jesper Fasth, Jason Krog, Rhett Rakhshani och Sebastian Strandberg saknas alla på isen i dag. - Det blir nog säkert några till. Jag ska sova på saken, sade Dahlén till jnytt.se i går. Gissar på att Gunnarsson står mellan stolparna också. Han var visserligen riktigt bra i matchen mot Slovan, men han håller ändå inte Wesslau-nivå. Som vi vet har HV överraskat trots de vilat nyckelspelare i varenda match. Men idag är det kort och gott för många borta för att man inte ska spela KalPa som underdogs på hemmaplan. |
Tack för ett lysande resonemang! :D
Då kommer nog KalPa leka hem detta, men ska ändå bli kul att se hur det går utan alla stjärnor! BOL :moneybag: |
Skönt att smaka lite grönt :smoke: igen efter en riktigt tung månad. Får hoppas det håller i sig någorlunda väl så jag slipper jobba i en lika tung uppförsbacke som jag hamna i under Augusti.
"But in the darkest times you find out what you're made of" Känns i alla fall bra att ha nötat upp sig till strecket igen, vare sig det blir lång- eller kortvarigt. Har alltid trott på mig och mina spel och kommer fortsätta göra det hur det än fortsätter. Elitserien drar igång om mindre än en vecka. Jag är snuskigt laddad! På återhörande. Ha en trevlig helg. :) |
Som jag har längtat efter målskytte-spelen!
Jag har bara spelarnas form under försäsongen att utgå från. Förhoppningsvis ger det ändå en bra bild. Spelarna som jag spelat idag är spelare som producerar även när det väl gäller, så jag är inte orolig.
Krog har fått en ny lekkamrat i Rhett Rakhshani. Onekligen har de trivts tillsammans då Rhett har 4+6 på 5 matcher och Krog med 5 mål på lika många matcher. Det är inga dussinlag man mött på försäsongen då man spelat mot topplagen i Europa. Det är en tuff bortamatch för HV, men det kommer bli en jämn batalj med många mål förhoppningsvis. Krog har ett riktigt vasst skott och med den formen som han och Rhett visat upp under försäsongen ska Färjestad passa sig riktigt noga ikväll för dessa herrar. Skulle hålla honom till 3.5 ungefär.
Under en intervju med lagets tränare, Per-Erik Johnsson, fick bröderna Ahlström beröm för att ha sett piggast ut på försäsongen. Oscar toppade AIKs poängliga under försäsongen med 3+3 på 10 matcher. Centrar mellan bröderna gör förmodligen Pirnes som håller en hög klass ES-mått mätt. Håller Oscar till 3.50. Återkommer möjligtvis senare med de två andra!
|
Well hello beautiful! Betsson bjuder på fläskfilé ikväll och alla är inbjudna. Fick nyss mail av betsson och såg att de hade målskyttespel. Kul! Hoppas de fortsätter att bjuda på det, för idag har de ett riktigt fint lir. Kort och gott: Holloway vann skytteligan i slutspelet. Han har ett av de bästa slagskotten i Elitserien och lirar på pointen i PP. Får mycket förtroende. Expekt har honom till 2.40, unibet till 2.55 och SvS någonstans där också. 2.50 är bra satt tycker jag i och med att SAIK har hemmaplan och möter ett förväntat bottenlag. 5 units blir det på honom! |