Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Grnvit - Slashar oddsen! - Ishockey (Elitserien) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/8204-grnvit-slashar-oddsen-ishockey-elitserien/)

joemag 2013-01-18 22:57

Fan vad du köttar på! Det förtjänar du verkligen efter din tunga, fan vad du gnällde, start på säsongen!

oggeborreh 2013-01-18 23:11

Brukar kika in då o då, ska följa dina NHL-spel :) lycka till

Grnvit 2013-01-19 00:27

Citat:

Ursprungligen postat av joemag (Inlägg 225727)
Fan vad du köttar på! Det förtjänar du verkligen efter din tunga, fan vad du gnällde, start på säsongen!

ska klippa hans tong!

trevligt oggeborreh! glöm inte de andra spelen bara!

Grnvit 2013-01-19 14:09

Rekat i snart en och en halv timme och är halvvägs i och med alla NHL-matcher ikväll. Man är ju sysselsatt i alla fall! Återstår och se ifall tiden man lagt ned idag kan resultera i vinster, brukar oftast vara tvärtom känns det som.

2013-01-19 16:00ElitserienKyle Cumiskey vs Modo Hockey MÅLSKYTT MÅL FT 1.5 7.300

Cumiskey är definitivt topp-3 bäste back i ES. Saker som utmärker han är hans fantastiska skridskoåkning, speluppfattning och passningsspel. Han utnyttjar verkligen sin skridskoåkning och skapar i princip alltid bra lägen åt sina lagkamrater eller sig själv. Hade han varit lite effektivare när han väl skapat sina chanser hade vi fått se fler mål från killen. Jag tycker han hålls för högt i de flesta matcher faktiskt. SvS håller MODO's andre producerande back Richie Regehr rätt mycket lägre och det förstår jag inte. Visst har Regehr ett bättre skott, men det skiljer i princip inget mellan backarna rent produktionsmässigt.
Idag möter man ett AIK som haft det väldigt tungt den senaste tiden med Huselius som la grillorna på hyllan, tätt följd av ännu en tråkig nyhet när även Tärnström tvingas lägga av. Sånt måste ta hårt på grabbarna i laget.
Modo har gjort minst tre mål de senaste fem matcherna och jag tror inte de gör mindre idag.

2013-01-19 16:00ElitserienMattias Ritola vs Modo Hockey MÅLSKYTT MÅL FT 3 4.100

2013-01-19 16:00ElitserienMario Kempe vs Modo Hockey MÅLSKYTT MÅL FT 3 3.700

Ritola och Kempe är de två formstarkaste spelarna i laget för tillfället. Spelar tillsammans i andra-kedjan tillsammans med Samuel Påhlsson på centerplats som får ta det lite mer defensiva ansvaret.
Ritola har 3+2 senaste 5 och Kempe 3+3. Sistnämnde har tre mål i tre raka matcher.
I och med att Modo ska vara större favoriter enligt mig så sjunker även oddsen på de här två. Skulle hålla Kempe till max 3.50 i odds och Ritola skulle jag definitivt inte hålla över 4 hur som helst.

Grnvit 2013-01-19 14:11

2013-01-19 Skellefteå AIK - HV 71 (Elitserien)

https://www.sharps.se/forums/includes...s/ishockey.jpg
Datum: 2013-01-19
Tid: 18:30
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: Skellefteå AIK - HV 71
Period: ft

Spel: Målskytt
Insats:
Odds:
Bolag: Svenska Spel

Motivering:
ES bjuder på tre matcher, ändå finns det väldigt många spel där jag tycker SvS är helt fel ute. Kan börja i HV-SAIK där jag har fem målskyttar totalt, rekar fyra av dem här:

2013-01-19 18:30ElitserienMarcus Nilson vs HV 71 MÅLSKYTT MÅL FT 2.5 3.750

2013-01-19 18:30ElitserienPatrik Carlsson vs HV 71 MÅLSKYTT MÅL FT 1.5 4.900

2013-01-19 18:30ElitserienWilliam Karlsson vs HV 71 MÅLSKYTT MÅL FT 2 8.250

2013-01-19 18:30ElitserienSkellefteå AIK vs Pontus Petterström MÅLSKYTT MÅL FT 2 6.100

Tycker nästan det räcker med copy paste från hockeyligan.se för att se hur snett ute SvS är med Petterström och Karlsson:

"Pontus Petterström har inte bara gjort minst ett mål per match de tre senaste matcherna, SAIK-spelaren har nämligen mäktat med sju mål på hans nio senaste matcher. Även HV71:s William Karlsson har varit flitig på att skriva in sig i poängprotokollen den senaste tiden, då HV71-spelaren har gjort minst en poäng per match de fyra senaste matcherna."

Två guldkorn helt enkelt.
Visst, William Karlsson har bara assisterat till målen, men han har helt okej goalscoring ability ändå (nej, kopierade inte från EP, men kom inte på något ord på svenska...). Hans form är väldigt bra som ni kan se och är en av de formstarkaste spelarna i HV för tillfället.

Petterström har inte varit någon producerande spelare tidigare år, men på slutet har han kommit igång riktigt mycket. Kanske inte så konstigt att han börjar producera i ett så offensivt skickligt lag som Skellefteå är. Inte största stjärnan, men med en sån här form kan jag verkligen inte förstå hur han fortfarande hålls så högt.

Ett stort plus är att jag väntar mig målfest idag. Skellefteå är ett lag som i de flesta fallen vinner matcher med sin fantastiska offensiv, samtidigt har HV71 gjort 17 mål senaste fyra matcherna. Tror inte SAIKs defensiv håller mot ett HV i sin fina målform. Det blir en kamp mellan bäst offensiv idag helt enkelt. Räknar med att HV gör tre kassar och inte alls omöjligt med fyra, likadant med SAIK.

Lirar även Nilson som leder interna mål- och poängligan. Spelar tillsammans med Karlsson och Carlsson.

eklund81 2013-01-19 14:35

Vad ligger limiten på Svs på dessa props på?

Grnvit 2013-01-19 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av eklund81 (Inlägg 225912)
Vad ligger limiten på Svs på dessa props på?

Har faktiskt inte den blekaste. Lägger inte spel över 500 kr och kommer inte göra det på ett bra tag med tanke på variansen. Så pass högt medelodds ändå. Rekommenderar ingen annan att göra det heller.
1000 kr är det på singelspel hur som helst, då får man spela 500 x2. Vet inte om det är annorlunda på målskyttespelen :)

kriga 2013-01-19 14:43

Vilket jobb du lägger ner. Imponerande!:hattenav:

Grnvit 2013-01-19 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 225915)
Vilket jobb du lägger ner. Imponerande!:hattenav:

Tack så mycket, kriga! Det är ju värt allt jobb när man får trevliga kommentarer och förhoppningsvis även vinster. :)

Grnvit 2013-01-19 16:56

Ritola gör 1-1 för Modo! :)

Grnvit 2013-01-19 18:16

Slutresultat blir 1-1 mellan AIK-Modo. Blev mindre mål än vad jag hoppats. Kedjan med Kempe och Ritola var definitivt matchens bästa och var inte allt för långt ifrån ett andra mål.
+4.8 blir det på matchen och snart är det dags att jobba in skyttarna i SAIK och HV!

Grnvit 2013-01-19 20:15

Jävlar vilket slagsmål. Nilson visar upp sina fighting skills. Lundberg stod upp riktigt bra med. Kommer bli matchstraff på Nilson så det spelet är kört

Grnvit 2013-01-19 21:10

Petterström fick väldigt sparsamt med istid ikväll. Bara 10 minuter. Brukar ha mer än så.
Skellefteå spelade väldigt tight idag och jag hade helt fel angående hur många mål HV skulle göra. Fenomenalt BP av SAIK och inte ens i 5 mot 3 kunde HV komma till vassa lägen.
Ingen av spelarna jag rekade kom till något bra läge och med all rätt blir det förlust på samtliga.
Starkt av SAIK som visar varför man leder serien. Nu är de än större guldkandidater.

Nu kör vi NHL! Blir höjdpunkten på dagen. Fantastiskt!

Wedinovic 2013-01-20 18:15

Såg att du felrättade Karsums som målskytt innan matchen ens var slut, sjukt bra antijinx! Karsums gjorde 4-5 för Riga med 28 sekunder kvar :D

Grnvit 2013-01-20 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av Wedinovic (Inlägg 226163)
Såg att du felrättade Karsums som målskytt innan matchen ens var slut, sjukt bra antijinx! Karsums gjorde 4-5 för Riga med 28 sekunder kvar :D

Haha ja. Trodde både poängspelet och målskyttespelet var rykta när det stod 3-5 med c.a 5 min kvar att spela, men flashscore var sega med att lägga in assisten på han. Hade goda förhoppningar att han gjort något av de tre målen, men det behövdes visst ett fjärde med några sekunder kvar för att få in han. Tur ska man ha! :)
Hoppas flytet fortsätter i NHL där första omgången var usel för min del!

Grnvit 2013-01-20 18:41

Ni som får lira på Marathonbet har ett jättefint lir på Tampa Bay Lightnings mot NY Islanders imorgon kväll. Islanders var underdogs mot Devils igår och torskade med 1-2. Samtidigt imponerade Lightnings i alla fall resultatmässigt mot Caps när man vann med 6-3. Bolts ska inte vara underdogs imorgon. Är rätt säker på att de andra bolagen kommer släppa Lightnings till mindre än 2 i odds hur som helst. Lär ligga mellan 1.90-1.95 på ett bolag som Pinnacle.

Grnvit 2013-01-24 13:44

Vete fan vad bolagen har för något i kikaren, är det inget skumt med denna matchen tycker jag verkligen de är ute och cyklar enhjuling på djupt vatten.

2013-01-24 17:30SM LiigaTPS vs Brian Willsie MÅLSKYTT MÅL FT+OT 4.5 3.300

2013-01-24 17:30SM LiigaTPS vs Marko Anttila MÅLSKYTT MÅL FT+OT 4 3.800

Till att börja med känns oddset på matchtotalen väldigt konstig. Vet att Penguin93 rekat Ö5.5 och Pacman lirat Över i samma match. Även jag var tvungen att trycka in en slant. Visst, i det här fallet utgår jag bara från lagens form. TPS och Lukko lirade två matcher mot varandra förra veckan:
19.01.13 SM-liiga TPS vs. Lukko 5-5
5-5 (OT)
6-5 (AP)
18.01.13 SM-liiga Lukko vs. TPS 4-4
5-4 (OT)

18 mål(!!) efter ordinarie tid under de här två mötena. Det går inte att blunda för. Jag tror inte på något liknande målkalas, men jag räknar med att TPS gör 2-3 i alla fall och likadant med Lukko. Känns som det lutar åt ännu en oavgjord match, 3-3 låter rimligt.

Grabbarna Willsie och Anttila har stått för 1/3 av TPS målproduktion. Förstnämnde leder målskytteligan efter 23 mål på 41 matcher, onekligen en spelare som vet vart målet står. Tre mål de senaste tre matcherna, god form.
Anttila är inte riktigt på samma nivå som Willsie, men 14 mål på 44 matcher räcker gott för att jag ska lira han till 3.80 med tanke på matchens förutsättningar. Hade en målstreak med mål i tre raka matcher som blev bruten i förra matchen mot Blues. Då blev TPS nollade, det ska man inte bli ikväll.

Gör TPS tre mål ikväll är det stor sannolikhet att Willsie eller Anttila gjort något av målen. Riktigt fina odds enligt mig! Håller Willsie till c.a 2.70-2.80 och Anttila skulle jag hålla kring 3.20-3.30.

Grnvit 2013-01-24 14:16

Förresten, är det någon som följer mig får ni gärna skicka PM, skulle vara intressant att veta vilket sätt SvS-oddsen sänks på, började sänkas på samtliga jag lirat där med start igår. Någon med stor kassa som börjat följa? Är tacksam för svar!

Pacman 2013-01-24 14:53

Tror oddset återspeglas i att TPS var så sinnessjukt värdelösa i sin senaste match mot Blues då man förlorade med 4-0. Nu stoppar man in Ville Hostikka i mål för TPS som inte spelat en minut so far. Lukko har ju släppt in en hel del mål på sistone så visst vi hoppas på överspelet och för din del nån av målskyttarna :)

Grnvit 2013-01-24 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 226872)
Tror oddset återspeglas i att TPS var så sinnessjukt värdelösa i sin senaste match mot Blues då man förlorade med 4-0. Nu stoppar man in Ville Hostikka i mål för TPS som inte spelat en minut so far. Lukko har ju släppt in en hel del mål på sistone så visst vi hoppas på överspelet och för din del nån av målskyttarna :)

Sant det! Dock kommer det säkerligen göra en hel del med hemmaplan. Tror som sagt på 2-3 mål av TPS. Lukko kan säkert komma upp i 3-4.
Vi håller tummarna!

Grnvit 2013-01-24 21:32

Tror fan jag jinxade sönder den där matchen :-( blev 1-1. Anttila passade på att pissa mig lite i ögonen när han valde att avgöra matchen på straffläggning. Voi vittuuu säger jag bara!

rudeboystrom 2013-01-24 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 226961)
Tror fan jag jinxade sönder den där matchen :-( blev 1-1. Anttila passade på att pissa mig lite i ögonen när han valde att avgöra matchen på straffläggning. Voi vittuuu säger jag bara!

Synd där spelade med Antilla :P

Grnvit 2013-01-24 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av rudeboystrom (Inlägg 226968)
Synd där spelade med Antilla :P

Ah, synd och synd, spelbolagen hade rätt i det här fallet, bara att acceptera!
Räknat med en downswing, men jag hoppas det räcker så här och att jag kan reparera redan inatt i NHL. Rätt många lir där :)

Pacman 2013-01-24 22:25

Vi bryter ihop och går vidare helt enkelt, tyvärr var ju TPS hopplösa igen :thumbdown:

rudeboystrom 2013-01-24 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 226970)
Ah, synd och synd, spelbolagen hade rätt i det här fallet, bara att acceptera!
Räknat med en downswing, men jag hoppas det räcker så här och att jag kan reparera redan inatt i NHL. Rätt många lir där :)

så är det ju ibland :)
Funderar på å se matcherna men är ju så förbannat sent :)

kusagwa 2013-01-26 23:00

Vill bara uppmärksamma dig Grnvit på att du glömt att fylla i oddset för målskyttespelet på Marian Gaborik. Lycka till inatt för övrigt.

Grnvit 2013-01-26 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 227399)
Vill bara uppmärksamma dig Grnvit på att du glömt att fylla i oddset för målskyttespelet på Marian Gaborik. Lycka till inatt för övrigt.

Tackar för det! Tyckte den var så jävla säker så det knappt ens var värt något odds. Men verkar som Unibet inte bara har julafton den 24:e December. ;)

Skämt åsido, har en dålig period just nu. En downswing var väl dock inte allt för oväntad med tanke på vilken dans på rosor det varit under stora delar av hösten och vintern i WSN-sheetet.

Har fixat oddset nu så håller vi tummarna att kurvan börjar peka uppåt igen! Ha en fortsatt trevlig helg, kusagwa, och även alla andra :)

Grnvit 2013-02-07 15:49

2013-02-08 Jarome Iginla - Calgary Flames (NHL)

https://www.sharps.se/forums/includes...s/ishockey.jpg
Datum: 2013-02-08
Tid: 01:05
Sport: Ishockey
Land: Internationell
Liga: NHL
Match: Jarome Iginla - Calgary Flames
Period: ft

Spel: Målskytt
Insats: 3.00
Odds: 3.350
Bolag:

Motivering:
Iginla är det största affischnamnet i Calgary. 35 år och har genom sina år producerat oerhört mycket poäng i NHL. Han är definitivt en skicklig sniper, det visar hans karriärsiffror - 516 mål på 1193 matcher.

Det här året ska inte vara något undantag, nu är visserligen säsongen kort, så han kommer inte ligga mellan de där 30-50 målen som han gör vanligtvis. Dessutom börjar ju gôbben bli till åren så att säga..

Men det är helt klart att han fortfarande är god till många mål. ESPNs projection på han ligger på 21 mål efter 48 matcher och det är inte alls omöjligt. Senast fick han avsluta sin måltorka efter sex matcher utan mål.

"Always the first of the year, its nice to get over," Iginla said. "Every single year, you want to get that first one off your back."

Han hade sex skott på mål och även en straff som han missade, så visst fanns det bud på fler mål från Iginlas sticka.

Calgary har dessutom gjort två fina matcher i rad. Tråkigt nog fick man bara en poäng med sig i förrförra matchen mot Chicago där man spelade ut rejält och hade 47-19 i skott.
Istället fick man revansch senast när man bortaslog Detroit med 4-1.

Ikväll har man sin pålitlige målvakt Kiprusoff borta, det kommer dock inte påverka offensiven något märkvärdigt.

Jag räknar med minst två mål från Calgary idag, goda förhoppningar på tre till och med. I så fall tycker jag det är större sannolikhet att Iginla varit inblandad i ett mål, förmodligen är det även han som gör det. Målet senast betydde mycket som han säger, en liten börda som försvann helt enkelt. Förhoppningsvis fortsätter han nu på den inslagna vägen!

lordagspippi 2013-02-07 17:04

Spännande rek.

Kan lägga till att Bobrovsky (2-2-1, 2.97 GAA, .907%) kommer vakta kassen för Blue Jackets.

Borta är fyra backar för Columbus. "Adrian Aucoin (lower body), John Moore (lower body) are day-to-day. Nikita Nikitin is expected back by mid-February with an upper-body injury, while James Wisniewski is out indefinitely with a concussion."(http://www.nhl.com/ice/preview.htm?i...vid=sb:preview)

Grnvit 2013-02-07 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av lordagspippi (Inlägg 229559)
Spännande rek.

Kan lägga till att Bobrovsky (2-2-1, 2.97 GAA, .907%) kommer vakta kassen för Blue Jackets.

Borta är fyra backar för Columbus. "Adrian Aucoin (lower body), John Moore (lower body) are day-to-day. Nikita Nikitin is expected back by mid-February with an upper-body injury, while James Wisniewski is out indefinitely with a concussion."(http://www.nhl.com/ice/preview.htm?i...vid=sb:preview)

Ah, härligt! Han var inte confirmed när jag kollade. Ett litet plus då.

Jo, precis, de har det tungt där på skadelistan. Jack Johnson får bära ett tungt lass nu på backsidan.
Har funderat på om man skulle lira Flames ML, men är osäker på hur det kommer gå utan Kiprusoff. Har droppat mycket nu så det hade onekligen varit ett bra spel, nu får man vänta och se ifall de pressas ned så det lämnas värde på Columbus istället.

Tack för kommentaren, lordagspippi!

Wagner 2013-02-07 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 226868)
Förresten, är det någon som följer mig får ni gärna skicka PM, skulle vara intressant att veta vilket sätt SvS-oddsen sänks på, började sänkas på samtliga jag lirat där med start igår. Någon med stor kassa som börjat följa? Är tacksam för svar!

Så går det när man hamnar i dåligt sällskap. Har inte mamma din varnat dig för det? :)

Fast på nätet är det svårt att välja kamrater själv. På dina spel idag hade SS 2.80 och 2.40 där du fick 3.80 & 3.35 så det var inte målfoto direkt.

Vidare så hade dom klämt in 12! man i intervallet 2.40-4.50 och högsta oddset 9.25/75? var väl på någon back i tredjefemman.

Finns ju inget som talar för att siffrorna till elitserien kommer se så mycket annorlunda ut så dina glansdagar hos monopolet är nog tyvärr över. :hurt:

Grnvit 2013-02-07 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 229618)
Så går det när man hamnar i dåligt sällskap. Har inte mamma din varnat dig för det? :)

Fast på nätet är det svårt att välja kamrater själv. På dina spel idag hade SS 2.80 och 2.40 där du fick 3.80 & 3.35 så det var inte målfoto direkt.

Vidare så hade dom klämt in 12! man i intervallet 2.40-4.50 och högsta oddset 9.25/75? var väl på någon back i tredjefemman.

Finns ju inget som talar för att siffrorna till elitserien kommer se så mycket annorlunda ut så dina glansdagar hos monopolet är nog tyvärr över. :hurt:

Nej nej, det är ingen fara. :) Bara i landslagssammanhang vi ser de här oddsen. Svårare att sätta odds på de här evenemangen. Dock brukar vi se dåliga odds på favoriter i ES, men det är sällan jag spelar favoriter på SvS, de spelas oftast på Unibet eller Betsson.

Problemet är bara att spelen i ES har börjats slashas, det är väl dock inte oväntat med tanke på att det är så liten marknad.

Grnvit 2013-02-07 21:06

2013-02-08 01:35NHLAlexander Semin vs Carolina Hurricanes MÅLSKYTT MÅL FT+OT 3 3.750

2013-02-08 01:35NHLEric Staal vs Carolina Hurricanes MÅLSKYTT MÅL FT+OT 3 3.200

Perfekt att jag hittat en text angående Semins inledning i Canes, när jag själv inte har lust att motivera. Fanns många intressanta stycken, men det räcker med att kopiera ett av dem:

Semin might have only one goal on the season and zero at even strength but that doesn't mean he hasn't been creating offense. He's currently tied for second on the team with Eric Staal in shots on goal and has been producing over four shots per game. Semin's presence and offensive instincts are also one of the main reasons why Staal has gotten off to such a hot start this season. These two have led most of the Canes offensive rushes and Semin's creative puck-handling has helped open up some more opportunities for Staal. Defenders are often drawn to Semin because he often has possession of the puck and it has helped free up some more space for Staal to work with. As a result, Staal is having one of his best starts in recent memory, Semin has six assists and the Hurricanes first line is possibly one of the most dangerous units in the Eastern Conference.

http://www.canescountry.com/2013/2/6...in-done-so-far

Grnvit 2013-02-08 05:26

Hejsan mina trogna läsare. Det är sällan det är omöjligt att slockna under dessa mörka timmar, men idag är en av de dagarna. Är faktiskt pigg, det med en blandning av konstig mage gör det omöjligt att få en blund inatt. Var just uppe och försökte baja för jag har känt mig lite halvnödig, men det var nog banne mig sten i röven.
Ska egentligen upp vid kl 8, men jag får helt enkelt vaka in dagens händelser.

Kan ju berätta att Semin gjorde mål för Canes, mumma säger jag bara. Förbannat jävla mumma hela denna omgången.
Reken på Iginla gick dessvärre inte något vidare, han lyckades med en assist under OT, Tanguay gjorde målet, det ska vara tvärtom egentligen, men visst...
Hade hur som helst någorlunda rätt i reken då Calgary gjorde 3 mål (4 om man räknar med förlängning), samt att Iginla även var inblandad i ett mål.

Har inte koll på vilka Calgary möter här näst, men är det matcher där Calgary med relativt stor sannolikhet gör tre mål kommer det i princip alltid finnas värde i Iginla till 3.35, tycker jag. Räkna med fler Iginla-spel helt enkelt.

När jag fått ett litet större sample med NHL-spelen släpper jag sheetet offentligt, om det nu är värt att släppa (d.v.s plus). Hade tänkt mig 100 spel, så det är bara två-tre omgångar kvar i princip då jag har 82 avgjorda.

Vi höres, önska mig lycka till med dagen, så får vi se hur allt går här i livet.

Wagner 2013-02-08 08:08

Ja lycka till då. http://www.clicksmilies.com/s1106/ak...smiley-082.gif

Grnvit 2013-02-10 14:51

Hemligt nu

Wagner 2013-02-10 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 229637)
Nej nej, det är ingen fara. :) Bara i landslagssammanhang vi ser de här oddsen. Svårare att sätta odds på de här evenemangen. Dock brukar vi se dåliga odds på favoriter i ES, men det är sällan jag spelar favoriter på SvS, de spelas oftast på Unibet eller Betsson.

Problemet är bara att spelen i ES har börjats slashas, det är väl dock inte oväntat med tanke på att det är så liten marknad.

7 Luleå-gubbar mellan 3.50-4.80 i morgon och 12-rankade ger inte mer än 6.50! Nog känns väl det klent? :)

Grnvit 2013-02-10 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 230433)
7 Luleå-gubbar mellan 3.50-4.80 i morgon och 12-rankade ger inte mer än 6.50! Nog känns väl det klent? :)

Det är dock inget nytt. Målproduktionen är väldigt delad i Luleå, ingen som sticker ut. Ska man spela på någon luleit ska det vara någon med form och då kan man hitta någon på de oddsen.

SvS har haft många guldkorn hittils och det kommer de fortsätta ha. Men visst är de klena på vissa odds.
Har dock inte förväntat mig att de ska erbjuda 3-4 spelare i varje lag med bra odds, hittar man en per match får man vara nöjd, sen kan man eventuellt komplettera med någon från Unibet/Betsson :)

roaben 2013-02-10 22:17

Nykomponerade kedjan med Klasen, Pyörälä och Hedman har varit fruktansvärt bra senaste tre matcherna innan uppehållet och borde ha gjort betydligt fler mål sett till de chanser man skapat, det är bara en tidsfråga innan det lossnar rejält för dem. En som bara blir bättre och bättre är Cam Abbott.

Grnvit 2013-02-10 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av roaben (Inlägg 230489)
Nykomponerade kedjan med Klasen, Pyörälä och Hedman har varit fruktansvärt bra senaste tre matcherna innan uppehållet och borde ha gjort betydligt fler mål sett till de chanser man skapat, det är bara en tidsfråga innan det lossnar rejält för dem. En som bara blir bättre och bättre är Cam Abbott.

Jo, har hört det! Luleå har bra bredd, känns som de har tre kedjor som kan producera bra. Känns dock inte som något läge för att spela på dem imorgon, brukar vara målsnåla matcher efter uppehållet. Det har i alla fall jag och oscar4122 intalat oss. :p