![]() |
Växjö grejar det och vinner med 4-3.
Växjö började första 10 minuterna i första perioden bra, sedan får AIK ett PP och tar över perioden. Den första perioden slutar dock 0-0 trots att den börjat öppet. I andra perioden tar Växjö ledningen i ett PP. AIK tar dock ledningen genom två raka mål i BP vilket är starkt men samtidigt väldigt väldigt dåligt av Växjö som var loja i försvarsspelet. Växjö lyckas dock kvittera till 2-2 i PP innan perioden är slut. Fortfarande en öppen match där Växjö hade det lilla övertaget. I tredje perioden kommer mitt tredje spel för matchen in i och med att jag spelat Växjö som vinnare av period 3. Tredje perioden får Växjö en drömstart med mål efter 1 minut. Sedan får AIK en oturlig utvisning då veteranen Dick Tärnström åker ut för en omedveten high-sticking. 2+2 för Dick och 4 minuter i PP för Växjö som tar till vara på det direkt och skickar in 4-2 genom två-målsskytten Ilkka Heikkinen. Växjö faller tillbaka och spelar på ledningen och gör det bra. Dock blir man lite väl passiva och AIK's press resulterar i en utvisnings för Växjö. Under den utvisningen reducerar AIK's Richard Gynge med 6 ½ minuter kvar av matchen att spela. AIK fortsätter att pressa och får med sig ytterligare en utvisning med 2 ½ minuter kvar att spela. Man plockar ut målvakten men lyckas inte få in kvitteringen och Växjö vinner därmed med 4-3 vilket var rättvist sett till hur matchen såg ut, även fast det inte var något självklart övertag man hade. Angående målskytte-spelet så hade Kallio sina lägen, sköt bl.a 7 skott men det var istället hans kedjekamrat Brad Moran som gjorde målen idag. Kedjan han lirade i levererade, men det kunde väl även en blind höna lista ut.. Växjö PK och Växjö som vinnare i period 3 satt till ett fint odds och rätt bra med + i sheetet idag. Kul kul! |
Inget snack om att det förmodligen blir en fartfylld match. Dock har Linköping förhoppningsvis lärt sig läxan efter förra veckans 4-1-förlust mot Djurgården. Djurgården hade snabba spelvändningar och Linköping drog på sig väldigt många utvisningar som Djurgården kunde förvalta någorlunda väl genom 2 PP-mål. Special teams kommer vara väldigt avgörande i denna matchen och den som drar på sig minst utvisningar kommer nog gå segrande ur striden. Linköping har även haft ett väldigt starkt försvarsspel på hemmaplan med 10 insläppta mål på 6 matcher. Man är trubbiga offensivt i 5 mot 5, istället är man väldigt skickliga i PP med bl.a backveteranen Magnus Johansson som alltid skapar farligheter. Om framförallt Djurgårdarna håller sig utanför utvisningsbåset BÖR inte U5 vara några problem! |
Pinnacle sänkte precis när jag skulle lägga till 1.806, rätt mycket tycker jag så jag avstod. :thumbdown:
|
Citat:
|
4-2-1, +239 kronor
och ännu en lyckad kväll. Undra när baksmällan kommer? Även 3 förbannat viktiga pinnar för FBK som jag njuter av något så fruktansvärt. |
2011-10-22 Djurgårdens IF - Luleå HF (Elitserien)
https://www.sharps.se/forums/includes...19204298-1.jpg
Datum: 2011-10-22 Tid: 18:30 Sport: Ishockey Land: Sverige Liga: Elitserien Match: Djurgårdens IF - Luleå HF Period: ft Spel: Under 5 Insats: 100.00 Odds: 1.833 Bolag: Motivering: Slänger in en liten rek nu igen! Till att börja med är Luleå bra på att "döda" spelet på bortaplan :D. Man har gjort minst mål i serien på bortaplan (8 mål på 6 matcher), samt att man har släppt in näst minst mål på bortaplan (11 mål). Bortser man från gårdagens match har man haft väldigt bra målvaktsspel och man är ett lag som är väldigt starka defensivt. Dock är det värt att nämna att det var islossning i matchen mellan Luleå-Brynäs igår. Luleå gjorde några ändringar i kedjorna och fick ut bättre energi på det viset vilket innebar förstärkt offensiv och slutresultatet blev 5-5. Nog kommer energin finnas kvar mot DIF imorgon då det har börjat växa fram lite känslor mellan lagen efter ett tufft slutspel förra säsongen. Djurgårdens defensiv har varit dålig samtidigt som man har en del kvar att önska även offensivt. Luleå har dock, så här långt, visat att man kan ta bort udden på hemmalagets offensiv och jag tror att de kommer göra det även denna match. Det blir en jämn och tight match, dock med bra energi och intensitet. Men jag litar på att Luleås försvar gör sitt jobb väl i denna match! Ö/U 5 är oftast en för hög lina i Elitserien och Ö/U 4.5 passar mycket bättre i en så tight och jämn serie. Ok, vi kan glömma U5 redan nu. Det är inte värt att reka elitserien..... Dock kan ni hugga U4.5 på pinnacle till 2.16. Även det ett bra spel. |
2011-10-22 Växjö Lakers HC - Färjestads BK (Elitserien)
https://www.sharps.se/forums/includes...19206381-0.jpg
Datum: 2011-10-22 Tid: 18:30 Sport: Ishockey Land: Sverige Liga: Elitserien Match: Växjö Lakers HC - Färjestads BK Period: ft Spel: Under 5 Insats: 100.00 Odds: 1.781 Bolag: Motivering: Ännu en rek där jag tycker att linan är för högt satt. Färjestad har inte lyckats producera mycket offensivt, istället är det defensiven som man har vunnit de få matcherna med. Nihlstorp i målet har varit kanon och är en stor anledning till några av de få poängen de lyckats skrapa ihop. Detta kommer vara melodin i morgondagens match mot Växjö också. Färjestad måste spela desperat och det är mycket krig som gäller varenda minut. Växjö har en, ja... oerhört skicklig line, minst sagt. Kallio-Moran-Iggulden har stått för 23 mål, totalt har Växjö gjort 30 mål. Nästan otroligt hur mycket de har levererat. Inte en enda svensk i Växjö har målat hittils! Islossning för Färjestad? Nej, jag tror inte det, man har inget utpräglad målskytt förutom Hyvönen som för tillfället är avstängd. Istället är det som alltid kollektivet Färjestad som ska mala ner Växjö, det är inte mycket som talar för att FBK börjar panga in massa kassar imorgon mot ett Växjö som har det väldigt gott ställt på målvaktssidan och som har haft ett bra försvarsspel. Om Färjestad samtidigt får någorlunda stopp på Växjös första-kedja är båda lagen uddlösa och det finns inte alls mycket som talar för att det blir en målrik match. Förvånad över att pinnen har linan på Ö/U 5 återigen. |
Artistkontrakterade spelarna Hlinka och Hlavac ansluter till Linköping. De är ruskigt bra och kommer tillföra spets till Linköping som har börjat serien bra. Under förra säsongen hade Linköping startat bra, precis som i år. Dock gick man ner sig när Hlinka och Hlavac anslöt. Man tappade kollektivet LHC som hade krigat sig till poängen. En anledning till det kan vara att spelarna la för mycket vikt vid att Hlavac och Hlinka skulle "greja" detta och man glömde bort det hårda jobbet man måste lägga ner för att plocka poäng. Nu handlar det om att tränaren Särkijärvi ska matcha in tjeckerna och behålla det hårda jobbet, i så fall kommer de blir väldigt svårstoppade. Skellefteå har inlett riktigt bra och har visat alla som tvivlar att de blir att räkna med i år, trots alla spelartapp. Starkt av Skellefteå. Denna säsongen inledde man hemmaspelet dåligt med 2 raka förluster. Men sedan dess har man faktiskt tagit 4:a raka segrar och man är ett starkt hemmalag. De anslutande tjeckerna kommer förmodligen påverka laget på något sätt redan i kvällens match. Jag hoppas att det kommer påverka laget negativt nu i början för att sedan växa in i laget och bilda ett nytt kollektiv.
Nog för att HV71 gjorde det riktigt bra i förra matchen mot Frölunda när juniorerna fick stort förtroende. Faktum är dock att man är sämst i serien på hemmaplan. Så varför är man favoriter på bortaplan mot Timrå? Ja, nog för att Timrå är usla på hemmaplan och har varit det under en lång tid. Men nu gäller det att man börjar vinna sina hemmamatcher. Man ligger sist i tabellen och ligger 4 poäng efter 11:e-placerade Färjestad BK. Om man förlorar kvällens match riskerar man att sjunka ner djupt i träsket och det blir svårt att vända det. Historiskt sett brukar det vara jämna matcher mellan lagen också. HV passar Timrå rätt bra av någon anledning. Idag gäller det att kriga till sista blodsdroppen och Timrå att vinna eller spela oavgjort på hemmaplan mot bortasvaga HV är generöst av pinnacle!
Historiskt sätt brukar även dessa matcher vara jämna. Brynäs passar MODO rätt bra och sistnämnda har bättre statistik i inbördes möten. Jag tycker att lagen är jämna på alla sätt. Brynäs svaga på hemmaplan. Jag tycker att MODO har goda chanser att åtminstone spela oavgjort. Det är som sagt två jämna lag och då finns värdet på underdogen. |
Ena reken sitter och den andra reken blev push. Tyvärr glädjer det väl ingen :sad:
Totalt 1-3-1 under gårdagen och -176 kr. För övrigt var Timrå nära på vända 2-6-underläge, man hade momentum och reducerade till 5-6 med 3 min kvar av matchen. Dock drar man på sig too many players on the ice när man jagade kvitteringen och det satte käppar i hjulet. Linköping gör möjligtvis sin bästa bortamatch denna säsong och tar udden av Skellefteå och vinner med 2-0. |
Om brudarna klarar ö4 frågor så ger jag dig 5 sharps i dagboken, om inte får du ge mig 5 sharps för detta inlägget!
|
Uppdaterade aldrig dagboken med Frölunda-Luleå U5. Får be om ursäkt om någon missade spelet pga det.
Matchen slutar 3-2 och efter en 1:a-perre med 3 mål får jag vara glad för push. Samt att Luleå plockade ut målvakten med ungefär 1 minut kvar att spela. Kahnberg i Frölunda har öppet mål från halva planen men prickar stolpen. Himla tur! Nya tag imorgon med två spel
|
3-1 idag, +193 kr och 3 pinnar hemma mot linköping! Skriver nog inget om matchen då jag sitter i bilen på väg hem, sen blir det att studera inför prov imorgon..
Ny omgång på torsdag, kul som fan! Ha en Trevlig kväll |
Citat:
|
Från och med nu ska jag ändra insatserna lite. Det har inte varit några speciella units för mina spel, utan det har varit insatser mellan 70-100 kr på Elitserien om man bortser från målskyttespelen.
Nu ska jag dela in insatserna i 1-5 units, dock kommer jag fortsätta att bokföra med KR. Insatserna blir följande: mikro - 50 kr låg - 75 kr medel - 100 kr hög - 125 kr max - 150 kr |
1-2-1 idag och -112 kr.
Lakers-luleå mäktade med 4 mål i första perioden :lol:. Första och sista gången! Lägger ett live-spel på SAIK att vinna straffarna mot Färjestad |
|
Fyyyyy vad spel.. tvivlar på att det finns värde i alla dessa. :lol: Nåja, gillar onekligen denna omgången skarpt på förhand! Får se om jag orkar slänga in några korta motiveringar i bilen, tvivlar dessvärre på det. På återhörande ikväll! Låt oss hoppas att vi alla får en trevlig lördag! |
4-2-1 idag och +193.
Dagens glädjeämne är Sibylla som är det godaste jag ätit på länge. Trevlig helg! |
Jaa, 208 spel lagda så här långt, dock en bra bit kvar för att få ett hum om hur pass bra man är. Dock har det definitivt gått väldigt mycket bättre än vad jag hoppats på.
Augusti, September och Oktober har alla gått +. Denna månaden lär jag knappast göra om: Antal spel: 71 Vinstprocent: 62.9% Vinster: 39 Medelodds: 2.24 Förluster: 23 Push: 9 Netto: +1744.53 ROI: 129.92% Ska man leta efter något som sticker ut så är det framförallt spelen på Färjestad BK : Antal spel: 18 Vinstprocent: 88.24% Vinster: 15 Medelodds: 1.9 Förluster: 2 Push: 1 Netto: +999.75 ROI: 165.34% Nu talar väl mycket för att November skiter sig totalt och alla stolpe in blir stolpe ut. :drunk: Riktigt rolig start på Elitserien och jag ska göra mitt bästa för att hålla det uppe, även fast det blir tufft! |
Bra jobbat, trevlig spelbok att följa!
|
Imponerande... :cheers:
|
Hela 9 spel i dagens omgång. Dock är det ingen höjdare för er som vill rygga då oddsen på Pinnacle försvinner snabbt som bara den samt att linan byts.
Istället får jag rekommendera ett par andra spel där ni kan få värde trots att det inte är på Pinnacle. Färjestad-Luleå U4.5 Ger just nu 2.01 på Pinnen, finns bl.a på expekt till 2 också. Färjestad gör näst minst mål på hemmaplan av alla lag. Man har inga utpräglade målskyttar och saknar den riktiga spetskompetensen som bl.a Linköping och Växjö har. Istället får man förlita sig på sin starka defensiv och ett tungt kollektiv där alla bidrar. Även Luleå har problem med målskyttet, i alla fall på bortaplan där man är näst sämst i serien med 15 mål på 9 matcher. Saknar även backen Johan Fransson som betyder mycket för Luleås offensiv. Två defensivt starka lag som har problem med målskyttet bäddar för en målsnål match. Varning för Harju's kedja som är i form samt två defensiva kuggar i FBK's försvar som inte kommer till spel (Sanny Lindström, Martin Sevc). Djurgården-Frölunda DIF ML 1.81 hos Betsson Egentligen borde man väl fadea Djurgården så som de spelar just nu. Men hjärtat som finns i laget kommer ge resultat. Jag såg när Ölvestad tryckte in kvitteringen mot MODO i Lördags och det var imponerande. Djurgården plockade med sig 2 pinnar som betyder mycket och ger dem förhoppningsvis en liten boost inför dagens match. Mika Zibanejad kommer in som en frisk fläkt och jag tror och hoppas att det kommer ge effekt direkt. Djurgården ligger just nu i ingemansland och behöver plocka poäng för att inte tappa för mycket mark till toppen där man ska ligga. Man behöver vända på den usla hemmastatistiken man har med endast 9 pinnar på 8 matcher vilket gör dem till näst sämsta hemmalaget. Hovet ska vara en tuff borg att åka till och ta poäng, det måste Djurgårdarna börja visa nu. Zibanejad-effekten, mycket hjärta och mycket krig gör att Djurgården vinner ikväll i en tuff och jämn match. Skellefteå-AIK Skellefteå -1 1.94 SBObet, 1.93 pinnacle Skellefteå har överraskat lite på många då de ligger 3:a i serien trots alla tunga spelarförluster man haft inför säsongen. Man har trots alla tapp en väldigt bra bredd på framförallt forwardssidan där spelare som bl.a Bellemare har fått kliva fram och gjort det väldigt bra. AIK fick det nyss mycket tyngre på pappret då man förlorade en väldigt viktig kugge i offensiven - Linus Videll. Tyvärr för AIK kommer de drabbas rätt hårt av det tappet. Visst att man kommer kunna bygga ett hårt arbetande kollektiv precis som förra säsongen, men andra-året är tufft för lag som gått upp och det kommer bli svårt för AIK att ta sig till slutspel i år. AIK's målvakt Viktor Fasth är lagets viktigaste spelare och jag sätter frågetecken på hans form. I de 3 senaste matcherna har han släppt in 11 mål och han borde ha tagit någon puck i senaste matchen. Om inte han gör en väldigt bra match idag så tror jag att SAIK tar detta med minst 2 puckar. |
Nu testar jag att följa dig så var beredd på en Cold Streak :D
|
Jag har varit beredd ända sen jag låg plus. :lol:
BOL till oss! |
Utan Sanny och Sevc så är FBK faktiskt lite tunna bakåt. Att Luleå dessutom saknar Fransson gör att de delvis blir sämre offensivt, men även defensivt.
Detta borde öppna för mål..? Å andra sidan gick FBK på en skön propp mot HV (1-5), och vill kanske back to basics i defensiven igen? 1.95 hos Unibet på ö4,5..medan NB bla har 2 i odds på u4.5.. Kluven? |
Fransson är inget avbräck för den defensiva biten.
FBK har så pass bra bredd så det kommer inte rinna in mål bara för det, samt att Sevc inte har har presterat något speciellt så här långt heller. 1-5 är stora siffror som inte talade för matchbilden. Första-perioden var inte FBK på tårna och 1:a-målet är ett maskerat och bra skott. Vet inte om det var Frögga som inte kunde täcka skottet. 2:a målet var en miss markeringsmässigt eftersom det blev friläge, fel sida om sin gubbe helt enkelt. Man klarar nästan av ett 5 min boxplay, med 7 sek gör Almquist 1-3. Sedan rinner det iväg för man tappar gnistan som man hade jobbat till sig i andra-perioden. Luften går ur. Som sagt, två lag med dåligt målskytte och stark defensiv. Jag tycker det mesta talar för en målsnål match och så här på förhand tror jag definitivt att matchen kommer gå under linan fler än 50 gånger av 100. Men den som lever får se! Lycka till om du lirar Ö4.5 :) |
I och med Pinnacles Dynamiska linor och låga limits sänks oddsen på spelen snabbt och det är omöjligt för er som ryggar att få samma odds som mig. Oftast sänks t.o.m linorna och gör det till ett nästan helt annorlunda spel på sätt och vis.
Det är slöseri med tid att reka mina spel på pinnacle och det är onödigt att lägga ut spelen i dagboken eftersom det är svårt för er att rygga spelen. Istället har jag planer på att försöka att rekommendera spel på spelbolag som inte har dessa dynamiska odds och inte sänks lika snabbt. Bolag som exempelvis Expekt, Betsson och Unibet. Visst blir det svårare att hitta värde, men det är väl trevligt med en tuff utmaning! Det är alltid extra roligt om någon annan kan ha nytta av tiden man lägger ner! Kan inte tänka mig att det blir många spel per omgång. Ska kika runt lite nu och se ifall jag hittar någon rekommendation för morgondagen. Vi får se om jag bokför rekommendationerna. Jag själv kommer dock inte spela dessa spel, men de kommer oftast vara snarlika spelen som jag lägger på Pinnacle. Detta är vad jag har tänkt i alla fall.. Utgår från att det finns intresse från några håll? Till er som vill försöka rygga spelen på Pinnacle så fortsätter jag bokföra som vanligt i Grön Elitserie-sheetet som ni kan hitta under min avatar |
Sista matchen innan landslagsuppehållet och jag har bestämt mig för att rekommendera ett spel idag:
Ogiltigt spel-ID: 603690 Ytterst tveksamt om Gnaget ska vara underdogs överhuvudtaget i kvällens match. Skulle snarare se det som 50/50. Hovet är och ska vara en tuff bortaplan för gästerna att spela på. Nu ligger visserligen AIK på 10:e-plats i hemmatabellen, men då har man 2 matcher mindre spelade än de flesta. AIK och HV71 har mött varandra två gånger denna säsong och HV71 har vunnit båda. I säsongens första match mirakelvände HV71 2-7 och lyckades ta hem det med 8-7 efter straffar. AIK gjorde dock 2 riktigt bra perioder som man får ha med i tanken. AIKs förra hemmamatch mot Färjestad var en väldigt väl utförd match av stockholmsgänget och skridskoåkningen och farten i anfallen ställde till stora problem för FBK. Jag hoppas vi får se en likadan match av AIK idag där man åker mycket skridskor. Gör man en lika bra match som mot Färjestad har man mycket goda chanser att ta hem 3 pinnar. Jag är inte mycket för historik, men visst är det positivt att AIK slog ut HV i kvartsfinalen i 4 raka matcher. Det har varit jämna tillställningar i alla matcherna. Ett AIK på hemmaplan mot ett lag som man spelat jämnt mot ska inte vara så här "stora" underdogs. Kör för övrigt ett sheet för rekommendationerna så får vi se hur det går, om det är värt att fortsätta. https://www.sharps.se/spreadsheet/10721 |
Kul, detta ska följas. Hockey är nog den sport jag bettar sämst och här har jag faktiskt HV71 som vinnare till 2.15 och Under 5.5 till låga 1.65. Detta helt baserat på h2h stats men jag ser fram emot att ta in dina spel i dagboken framöver!
|
Hej! Ny till sportsbetting helt och hållet, inte det lättaste att bara hoppa in i så jag tänker följa några dagböcker här medans jag lär mig! :) Keep up the good work!
|
För er som inte visste om så är det landslagsuppehåll nu till 14:e November. Då rivstartar vi med ett hockeyderby mellan AIK-Djurgården!
Så med andra ord blir det inte några spel denna veckan. |
2011-11-21 Linköpings HC - Färjestads BK (Elitserien)
https://www.sharps.se/forums/includes...21790861-1.jpg
Datum: 2011-11-21 Tid: 19:00 Sport: Ishockey Land: Sverige Liga: Elitserien Match: Linköpings HC - Färjestads BK Period: ft Spel: Under 4.5 Insats: 2.00 Odds: 1.950 Bolag: Motivering: Livar upp dagboken med en rek! Jag ska försöka komma igång bättre med rekommendationerna nu. I info har jag nu skrivit vad jag tycker att man kan spela till som lägst, i den här reken kan vi se i info och på oddset att jag anser att 1.95 är det lägsta man kan spela. Det blir en riktig utmaning för mig att försöka värdera vad lägsta oddset är där det ändå finns värde kvar. Samt att det blir väldigt intressant att se vad jag kan hålla för ROI på dessa "normala" odds om man jämför med pinnacles monsterodds som jag vanligtvis spelar till. Förmodligen kommer detta gå åt skogen, åtminstone i det långa loppet. Men det är ändå värt att testa! Nu kör vi! Både Linköping och Färjestad har presterat sämre än förväntat. Båda lagen har stor potential och SKA båda ska vara ett topplag. Ett topplag är i alla fall Linköping på hemmaplan i sitt Cloetta Center. Man ligger på 4:e-plats i hemmatabellen och det är framförallt p.g.a sin starka defensiv. Man har släppt in 22 mål på 11 matcher vilket är riktigt starkt, dessvärre har inte offensiven fungerat i den grad som den borde och har även där 22 gjorda mål på 11 matcher. Gästande lag är Färjestad som lever mycket på ett hårt arbetande kollektiv med en tät defensiv. Man har ingen vidare spets och inga utpräglade målskyttar förutom Hyvönen som är skadad. I matchen borta mot Brynäs i fredags var det defensiven som talade och man gjorde det väldigt bra när man lyckades försvara en 1-0-ledning i 2 perioder. Förmodligen kommer detta vara melodin om man ska ta poäng borta mot Linköping. Färjestad har ett defensivt lag och det är defensiven man kommer vinna matcher med. Ett stort minus att jag rekar utan att veta vilka målvakter som står, men tyvärr så vågar jag inte vänta med reken ifall oddsen skulle droppa. :holms: Om ni ska följa får ni be till Gud att Nihlstorp står, vilket han borde göra, då han gjorde en otrolig insats i förra matchen mot Brynäs. Helgjutet underspel här enligt mig! http://www.oddsportal.com/hockey/swe.../#over-under;2 2.02 finns på betsafe som just nu är marknadshögsta. |
LHC-FBK slutar 2-1 och det hände inte speciellt mycket förutom i Powerplay där samtliga mål gjordes.
|
Herregud vilken dag, hoppas inte att jag är lika virrig sen när jag ska lägga spelen för morgondagens elitserie. :D
Vet att jag börjar 8.10, men är hjärndöd och ställer klockan på 8.45 av någon anledning. Kommer till skolan och undrar varför vi inte har lektion.. kan vara för att jag ställde alarmet fel med 1 timme. Sen till råga på det glömmer jag bort att jag har lektion och äter och drar hem istället. Hur fan kan jag glömma bort att jag har en lektion när jag haft en lektion precis innan och hur kunde det inte koppla att jag var tvungen att gå upp 7.45 istället för 8.45?! Va blire?????!!!!! Dement 18-åring. :ful: |
Citat:
|
Sluta sitt uppe på nätterna och brunka åt Justin Bieber-bilder, då ska du se att saker och ting ordnar upp sig, Grnvit. ;)
|
Citat:
|
2011-11-23 Luleå HF - Linköpings HC (Elitserien)
https://www.sharps.se/forums/includes...21974735-4.jpg
Datum: 2011-11-23 Tid: 20:00 Sport: Ishockey Land: Sverige Liga: Elitserien Match: Luleå HF - Linköpings HC Period: ft Spel: Under 4.5 Insats: 2.00 Odds: 1.950 Bolag: Motivering: Luleå är väldigt täta på hemmaplan och har endast släppt in 20 mål på 10 matcher. Samtidigt är man ineffektiva framåt. I förra matchen mot HV sköt man 37 skott men lyckades bara göra 1 mål. Man har bra fart och spelmässigt är Luleå oftast riktigt bra, men de har lite att jobba med när det kommer till att sätta pucken vilket är det som räknas! I kväll gästar Linköping som är ett av Elitseriens bästa lag defensivt. Även Linköping har haft problem med målskyttet som är förvånande sett till den spetskompetens de har i laget. Det är främst i PP som denna spetskompetens sticker ut. Men nu kommer Linköping att möta ett väldigt strikt lag när det kommer till utvisningar då Luleå är det minst utvisade laget i serien. Förmodligen kommer vi inte få se så många powerplay för Linköping och det kommer innebära att LHC blir relativt uddlösa. Båda lagen är även duktiga på att stänga igen matcher. Jag väljer faktiskt inte att väga in för mycket av inbördes möten mellan lagen. Idiotiskt eller inte får ni avgöra. Här har ni 5 senaste inbördes i både Luleå och Linköping: 04.10.11 Elitserien Luleå vs. Linköping 3-2 20.01.11 Elitserien Luleå vs. Linköping 3-5 02.11.10 Elitserien Luleå vs. Linköping 4-1 27.02.10 Elitserien Luleå vs. Linköping 4-1 03.12.09 Elitserien Luleå vs. Linköping 2-3 03.11.11 Elitserien Linköping vs. Luleå 1-2 05.02.11 Elitserien Linköping vs. Luleå 2-1 02.12.10 Elitserien Linköping vs. Luleå 0-2 02.10.10 Elitserien Linköping vs. Luleå 2-1 28.01.10 Elitserien Linköping vs. Luleå 2-1 Lägsta odds att spela till värderar jag till 1.95. |
Matchen slutar 2-2 och reken sitter. Om någon ryggade så får jag hoppas att det inte ingår Övertid i spelet. Men på de flesta bolag ska det väl vara så att det är utan OT/straffar..
|
ska helt klart synas! Jonte är i riktigt bra form. Låg till stor del bakom segern i förrförra matchen hemma mot LHC. Riktigt fint odds. Värderar till c.a 5-6 i odds. Kort, men nu måste jag sticka, CIAO |