Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/)
-   -   Spreadsheet Feedback & Frågor (arkiverad) (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/2516-spreadsheet-feedback-fragor-arkiverad/)

Overkill 2011-01-10 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av STBeethoven (Inlägg 95807)
Ny med det här. Har lagt till ett spreadsheet och tror jag lyckats lägga in ett spel.
Hur gör jag för att rätta spelet när matchen är avklarad?

Vad jag kan se har du redan ett spel rättat så antar att du redan klurat ut det själv.

STBeethoven 2011-01-10 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 95815)
Vad jag kan se har du redan ett spel rättat så antar att du redan klurat ut det själv.

Helt korrekt. Vad innebär det att "låsa" ett spel?

pr0llan 2011-01-10 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av STBeethoven (Inlägg 95857)
Helt korrekt. Vad innebär det att "låsa" ett spel?

Precis vad det står, har du väl låst spelet så kan du inte ändra det när spelet är lagt.

K_UGER 2011-01-14 16:58

Hur gör man om man spelat -1.25 och laget vinner med 1-0?
Finns ngn funktion för detta?

KP 2011-01-14 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av K_UGER (Inlägg 96900)
Hur gör man om man spelat -1.25 och laget vinner med 1-0?
Finns ngn funktion för detta?

Ja klicka på spelet, i ryggmenyn har du +1/2 osv

K_UGER 2011-01-15 14:49

KP: Tackar så mycket.

LosKrikon 2011-01-20 00:18

Hur blir det i spreadsheeten om man lägger in en sak i förväg så att man får den "grön" men man spelar med rörliga odds, kan man fortfarande ändra oddset och den ändå är grön? Hur funkar avrundningen, tänker främst på ATG som avrundar nedåt, men hur avrundas det i spreadsheetet, kan man ställa det?

mars 2011-01-20 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av LosKrikon (Inlägg 98303)
Hur blir det i spreadsheeten om man lägger in en sak i förväg så att man får den "grön" men man spelar med rörliga odds, kan man fortfarande ändra oddset och den ändå är grön? Hur funkar avrundningen, tänker främst på ATG som avrundar nedåt, men hur avrundas det i spreadsheetet, kan man ställa det?

Det gröna avgörs om du ändrar något efter satt matchstart eller inte så du kan ändra odds så länge du gör det före tidpunkten du angett som matchstart.

Avrundning i spreadsheetet sker enligt vanliga regler dvs < 0.5 neråt, >= 0.5 uppåt och det går inte ställa in, kan lägga till på todo med övriga liknande sheetspecifika inställningar man kan tänkas vilja ha som varit uppe tidigare också.

hultas 2011-01-20 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av hultas (Inlägg 86709)
Importeringsfunktionen fungerar kanon sålänge inga extraordinära tecken såsom åäö använda.

Vill t.ex. infoga Södertälje SK - Frölunda HC men det fungerar inte (såvida man inte skriver Fr och sen letar efter det själv i listan). Har provat med Frolunda och Sodertalje, fungerar inte heller (det gjorde det förut).

Bump.

RedX 2011-01-21 06:11

Jag skulle rätta mitt spreadsheet, matchen Modo-Frölunda. Skulle rätta den som förlust, men sheetet godtog aldrig det. Så fort jag klickade på "Loss" så laddades sidan om. När jag provade klicka på "Win" så godtog sheetet omedelbart min rättning...

Hur gör jag för att korrigera detta? Sidan reloadar så fort jag klickar på "Loss"...

EDIT: Det löste sig när jag öppnade spreadsheetet i ett nytt fönster. Märkligt...

comprende 2011-01-21 06:26

Citat:

Ursprungligen postat av RedX (Inlägg 98550)
Jag skulle rätta mitt spreadsheet, matchen Modo-Frölunda. Skulle rätta den som förlust, men sheetet godtog aldrig det. Så fort jag klickade på "Loss" så laddades sidan om. När jag provade klicka på "Win" så godtog sheetet omedelbart min rättning...

Hur gör jag för att korrigera detta? Sidan reloadar så fort jag klickar på "Loss"...

EDIT: Det löste sig när jag öppnade spreadsheetet i ett nytt fönster. Märkligt...

har hänt mig med...

alibaba 2011-01-29 23:05

Jag är förmodligen efterbliven (särskilt då jag inte orkar söka och det säkerligen har tagits upp förr) men jag förstår inte hur jag rättar ett val i en parlay som void och det andra som vinst. Jag har låst spelet innan matchen och det verkar som att man enbart kan rätta hela som vinst alt. hela som förlust.

Alibaba

mars 2011-01-31 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av alibaba (Inlägg 101277)
Jag är förmodligen efterbliven (särskilt då jag inte orkar söka och det säkerligen har tagits upp förr) men jag förstår inte hur jag rättar ett val i en parlay som void och det andra som vinst. Jag har låst spelet innan matchen och det verkar som att man enbart kan rätta hela som vinst alt. hela som förlust.

Alibaba

m ne det går faktiskt inte, kan ju vara ett problem om man har en låst parlay, får fixa nån lösning på det.

tjuve 2011-02-08 15:51

En väldigt liten detalj i spreadsheetet: Kanske man kunde ordna så att rutan "Bolag" sparar ens tidigare inputs. Så att det räcker med första bokstaven för att förslag ska komma upp. Som sagt bara en detalj som snabbar på infogandet nån sekund om men om det är lätt att ordna kanske det kan vara värt :)

Lemasive 2011-02-08 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av tjuve (Inlägg 103847)
En väldigt liten detalj i spreadsheetet: Kanske man kunde ordna så att rutan "Bolag" sparar ens tidigare inputs. Så att det räcker med första bokstaven för att förslag ska komma upp. Som sagt bara en detalj som snabbar på infogandet nån sekund om men om det är lätt att ordna kanske det kan vara värt :)

Känns som att det sker automatiskt med FF iaf?