Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/)
-   -   Spreadsheet Feedback & Frågor (arkiverad) (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/2516-spreadsheet-feedback-fragor-arkiverad/)

mars 2010-05-06 22:33

Spreadsheet Feedback & Frågor (arkiverad)
 
Spreadsheet-funktionen är äntligen online!
Som bekant så hittar ni dit genom menyn längst upp.

Detta inlägg uppdateras kontinuerligt.

För att få dina stats att visas bredvid dina foruminlägg gå till Kontrollpanel->Redigera dina uppgifter så hittar du längst ner ett fält där du kan skriva in adress-ID på ditt spreadsheet som du vill visa stats för. Om adressen till ditt spreadsheet är https://www.sharps.se/spreadsheet/exempel så är ditt adressID exempel.

För att redigera eller ta bort ett spel klickar man på resultatet för spelet så laddas spelet in i "Lägg till"-formuläret.
För helt nya spreadsheet-användare kan hjälpen på spreadsheet.se vara hjälpsam.

Ny bb-tag: [ spel ]spelid[ /spel ]
Du hittar spelid om du går in på redigera för ett spel.

Låsta spel:
Låsta spel går inte att ändra eller ta bort - men de går att voida, klicka på spelet där lagnamnen står för att få upp en meny där det går att välja void (även halvpush finns i denna meny)
(Voidade spel räknas inte in i statsen till skillnad från push)

Kommande saker:

Alla rapporter om eventuella buggar uppskattas i denna tråd.

Kända buggar:
  • Infoga sökningar med åäö fungerar ej - lösning: sök på motståndarlaget utan åäö tills vidare
  • I vissa fall läggs en extra vecka på sist i grafen
  • +1/2 fungerar ej för små-decimaltal, på gång

Thore10 2010-05-06 22:47

Grymt mars :cheers:

smalke 2010-05-06 22:48

Nice:thumbup:

RobinD 2010-05-06 22:58

Stör mig på att när du väljer t ex bortalag som segrare och skriver in t ex AH+1 i teckenrutan så infogas en 2:a framför det jag skrivit i tecknet.

Räcker det inte med att bortalaget blir fetmarkerat?

Thore10 2010-05-06 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 37927)
Stör mig på att när du väljer t ex bortalag som segrare och skriver in t ex AH+1 i teckenrutan så infogas en 2:a framför det jag skrivit i tecknet.

Räcker det inte med att bortalaget blir fetmarkerat?

Tycker likadant.

mars 2010-05-06 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 37927)
Stör mig på att när du väljer t ex bortalag som segrare och skriver in t ex AH+1 i teckenrutan så infogas en 2:a framför det jag skrivit i tecknet.

Räcker det inte med att bortalaget blir fetmarkerat?

Ok kan vara beredd att hålla med, hade det så ett tag innan, ändrat till att det fungerar så nu igen.

calahan 2010-05-06 23:08

Inte snyggare med mindre bokstäver när det är fetmarkerat?
GJ mars!

maddmax 2010-05-07 01:26

Ar jag blind och dum eller gar det inte att lagga till parlays?

Mycket fint jobb forovrigt. :thumbup:

snooze 2010-05-07 03:37

fan va gött med ett spreadsheet! bra jobbat!

snooze 2010-05-07 03:41

kan man importera sitt spreadsheet från spreadsheet.se till spreadsheetet här? :)

ackescott 2010-05-07 06:48

Om man var trött och skrev lite fel datum och fel odds..Går det att ändra?

akeman 2010-05-07 08:13

Om jag förstått saken rätt kan man bara ha ett spreadsheet kopplat foruminläggen? Finns det någon möjlighet att se en användares alla spreadsheets (om det finns flera)? Exempelvis via profilsidan?

iCash 2010-05-07 09:30

Fröken sade " det är så sjukt nice med morgon sex" Jag svarade " Då ska du veta vad mars har knåpat ihop, det e nice" :cheers:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=V9nEPvca4vk"]YouTube- DE E NAJS[/ame]

Guldkornet 2010-05-07 10:22

Woho! Detta uppskattas enormt mycket!:D

Tdep 2010-05-07 10:25

Bra jobbat!

Grezea 2010-05-07 11:06

Härligt! Dock vet jag inte om RSS-funktionen riktigt fungerar?

Geezer 2010-05-07 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av Grezea (Inlägg 38028)
Härligt! Dock vet jag inte om RSS-funktionen riktigt fungerar?

Har problem med den jag med. Blir bara "fel på feed-kod".

VinsomCash 2010-05-07 11:54

Jag har problem att lägga in ett långtidsspel.

Tex. borde man kunna skriva in Kanada vinner hockey-vm, men nu måste man skriva de i antingen hemma- eller bortalag och man får ett lite tråkig "vs" som inte hör hemma där.

Möjligt att jag missat hur detta ska göras korrekt!

mars 2010-05-07 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 37962)
Ar jag blind och dum eller gar det inte att lagga till parlays?

Mycket fint jobb forovrigt. :thumbup:

Går ej just nu, ska fixa ett system för det.

Citat:

Ursprungligen postat av snooze (Inlägg 37968)
kan man importera sitt spreadsheet från spreadsheet.se till spreadsheetet här? :)

Tanken är att det ska gå, går dock ej i nuläget eftersom spreadsheeten har lite annorlunda saker så det är inte bara att köra rakt över, medn jobbar på en lösning.

Citat:

Ursprungligen postat av akeman (Inlägg 37988)
Om jag förstått saken rätt kan man bara ha ett spreadsheet kopplat foruminläggen? Finns det någon möjlighet att se en användares alla spreadsheets (om det finns flera)? Exempelvis via profilsidan?

Ska se vad som kan göras!

Citat:

Ursprungligen postat av Geezer (Inlägg 38029)
Har problem med den jag med. Blir bara "fel på feed-kod".

Hmm ska kolla på det, såg att det blev knas om man kollade på det i firefox men det fungerade i mitt RSS-program dock. Men verkar som om något inte är helt rätt.
edit: fixat, bör funka i alla RSS-program nu.

Citat:

Ursprungligen postat av VinsomCash (Inlägg 38040)
Jag har problem att lägga in ett långtidsspel.

Tex. borde man kunna skriva in Kanada vinner hockey-vm, men nu måste man skriva de i antingen hemma- eller bortalag och man får ett lite tråkig "vs" som inte hör hemma där.

Möjligt att jag missat hur detta ska göras korrekt!

Skriv det i hemmalag tills vidare, ska ordna så att "vs" försvinner.

akeman 2010-05-07 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 38043)
...

Underbart!
Bra jobbat :clap:

Pacman 2010-05-07 12:32

Fina grejer detta, kommer det att komma till fler ligor också att välja?
Sen ser jag inte riktigt meningen med att välja Sport samt Land eftersom den ändå bara verkar visa ligan när man går in på ett spel, eller kanske bara är för filtret sen?

Vore ju sexigt om ligadropdownen bytte innehåll beroende på Sport/Land också :D

Grezea 2010-05-07 12:40

En sak, för mig kan jag inte se ÅÄÖ när jag skriver in ligan själv. Över osv. ser jag men om jag tex. skriver in Division 2 Östra Götaland så visas inte det bland ligorna. Lag funkar fint också.

mars 2010-05-07 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 38050)
Fina grejer detta, kommer det att komma till fler ligor också att välja?
Sen ser jag inte riktigt meningen med att välja Sport samt Land eftersom den ändå bara verkar visa ligan när man går in på ett spel, eller kanske bara är för filtret sen?

Vore ju sexigt om ligadropdownen bytte innehåll beroende på Sport/Land också :D

Säg till om du saknar någon liga, annars kan du skriva in en egen om du väljer "Annat". Mm det vorde nice om det bytte sport/land auto, ska fixa det när tid finnes :D
Sport och Land kommer användas först senare men vi valde att ta med det från början för att ha en så fullständig databas som möjligt.

Citat:

Ursprungligen postat av Grezea (Inlägg 38053)
En sak, för mig kan jag inte se ÅÄÖ när jag skriver in ligan själv. Över osv. ser jag men om jag tex. skriver in Division 2 Östra Götaland så visas inte det bland ligorna. Lag funkar fint också.

Fixat det där nu, du måste dock redigera dina existerande spel.

Fangtastic 2010-05-07 13:34

Jag har gjort ett spreadsheet och gått in på Kontrollpanelen och fixat till som man skulle göra men något är fel vet inte vad som saknas vill ha upp så de syns publikt under min användare i forumet. För jag har lagt in ett spel men de vill sig inte. För just nu står de bara;

"Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %"

Tacksam för hjälp:)

mars 2010-05-07 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Fangtastic (Inlägg 38068)
Jag har gjort ett spreadsheet och gått in på Kontrollpanelen och fixat till som man skulle göra men något är fel vet inte vad som saknas vill ha upp så de syns publikt under min användare i forumet. För jag har lagt in ett spel men de vill sig inte. För just nu står de bara;

"Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %"

Tacksam för hjälp:)

Såg att fler gjort som du, måste förtydliga lite, det är alltså bara själva adress-IDt som ska skrivas in, inte hela adressen, om adressen till ditt spreadsheet är https://www.sharps.se/spreadsheet/exempel så är ditt adressID exempel.

Fangtastic 2010-05-07 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 38075)
Såg att fler gjort som du, måste förtydliga lite, det är alltså bara själva adress-IDt som ska skrivas in, inte hela adressen, om adressen till ditt spreadsheet är https://www.sharps.se/spreadsheet/exempel så är ditt adressID exempel.

Tack nu funkade de! Utmärkt:yes::cheers:

RobinD 2010-05-07 15:02

Hur får man in spread-statsen i avataren?

Edit: Löste biffen, har dock inte lagt in mina spel från belgien/holland ännu.. mycket jobb att göra det manuellt.

NikoBellic 2010-05-07 15:06

Jag får helt enkelt börja till helgen eller ikväll men då blir det nya spel. Man kan skapa flera ? Isf blir det ett par stycken, tennis, fotboll framförallt och vill inte ha dem på samma spread.

Jerpe 2010-05-07 19:28

Härligt med speadsheet! :drunk:

sox 2010-05-08 08:08

Efterlängtat, grymt bra.

Några problem jag stött på:
- Lägga in egen liga med "Annat" valet, får inte upp någon ruta att skriva i, eller fungerar den annorlunda här jämfört med spreadsheet.se ?

- När jag väljer Över och försöker skriva in tex "Ö2.5" som tecken får jag både "Ö Ö2.5" i teckenrutan, inte bara "Ö2.5",

Har sett att det funkar för andra men ingen lycka i varken Chrome/IE8.

Däremot gav MLB:n i natt en grym start

KP 2010-05-08 08:13

Citat:

Ursprungligen postat av NikoBellic (Inlägg 38100)
Jag får helt enkelt börja till helgen eller ikväll men då blir det nya spel. Man kan skapa flera ? Isf blir det ett par stycken, tennis, fotboll framförallt och vill inte ha dem på samma spread.

Ja, du kan skapa flera sheets. Dock kan endast en visas under ditt användarnamn för tillfället.

basenise 2010-05-08 10:11

Detta uppskattas! Riktigt kul att Sheeten är igång!

madbroiler 2010-05-08 11:11

Citat:

Ursprungligen postat av sox (Inlägg 38215)

- När jag väljer Över och försöker skriva in tex "Ö2.5" som tecken får jag både "Ö Ö2.5" i teckenrutan, inte bara "Ö2.5",

Har sett att det funkar för andra men ingen lycka i varken Chrome/IE8.

Däremot gav MLB:n i natt en grym start

Testa att skriv "2.5" så kommer "Ö" automatiskt.

mars 2010-05-08 11:43

Citat:

Ursprungligen postat av sox (Inlägg 38215)
Efterlängtat, grymt bra.

Några problem jag stött på:
- Lägga in egen liga med "Annat" valet, får inte upp någon ruta att skriva i, eller fungerar den annorlunda här jämfört med spreadsheet.se ?

- När jag väljer Över och försöker skriva in tex "Ö2.5" som tecken får jag både "Ö Ö2.5" i teckenrutan, inte bara "Ö2.5",

Har sett att det funkar för andra men ingen lycka i varken Chrome/IE8.

Däremot gav MLB:n i natt en grym start

Som madbroiler sa, skriv bara 2.5. Du kan läsa det som om att om du väljer över så är det över vad du skriver till höger om det. Samma om man spelar asian handicap, det räcker att skriva +1 Bredvid laget t.ex.

Om du väljer Annat så dyker textrutan upp där du valde Annat, på samma ställe dvs.

Wej 2010-05-08 11:44

Tack! detta uppskattas

sox 2010-05-08 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 38272)
Som madbroiler sa, skriv bara 2.5. Du kan läsa det som om att om du väljer över så är det över vad du skriver till höger om det. Samma om man spelar asian handicap, det räcker att skriva +1 Bredvid laget t.ex.

Tack, det var ju logiskt, att jag inte såg det.

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 38272)
Om du väljer Annat så dyker textrutan upp där du valde Annat, på samma ställe dvs.

Får tyvärr ingen ruta nånstans, några få gånger har jag lyckats få två Annat i listan men that's it. Ska se om adblocken kanske fipplar till det.

mars 2010-05-08 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av sox (Inlägg 38295)
Tack, det var ju logiskt, att jag inte såg det.


Får tyvärr ingen ruta nånstans, några få gånger har jag lyckats få två Annat i listan men that's it. Ska se om adblocken kanske fipplar till det.

Adblock borde inte påverka det tycker jag. Men om du kollar noga, när du väljer Annat som liga - försvinner inte texten "Annat" då så du kan skriva i rutan?

sox 2010-05-08 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 38298)
Adblock borde inte påverka det tycker jag. Men om du kollar noga, när du väljer Annat som liga - försvinner inte texten "Annat" då så du kan skriva i rutan?

Nepp, "Annat" står kvar oavsett hur jag än väljer, med musklick eller tangentbord

Pacman 2010-05-08 14:22

Jo samma problem med Annat hade jag med, det enda som händer är att Annat kommer upp i dropdownlistan en gång till.

mars 2010-05-08 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av sox (Inlägg 38301)
Nepp, "Annat" står kvar oavsett hur jag än väljer, med musklick eller tangentbord

Ah du kör IE eller? Verkar inte fungera i IE, hade tyvärr missat det, ska fixa det asap
edit: Ska funka nu!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved