Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/)
-   -   Spreadsheet Feedback & Frågor (arkiverad) (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/2516-spreadsheet-feedback-fragor-arkiverad/)

DamageINC 2011-02-17 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av rovfisken666 (Inlägg 106372)
Vad är första rutan när man ska lägga in ett nytt spel som heter "infoga"? Har inte förstått mig på det.

Där börjar du skriva namnet på det/de lagen du ska spela på så kommer de upp. Du klickar därefter på det lagets namn som du spelat på så läggs datum, tid, lag osv. in automatiskt.

Du behöver alltså inte sitta och fylla i varje fält själv om du nu gjort det hittills.

AndreasH 2011-02-17 22:08

...

mars 2011-02-17 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasH (Inlägg 106344)
Fan, får det inte till att funka.. Filtret visar tot. stats.
Kan det ha att göra med att jag inte har några raka spel, bara hcp?

Ed. Det funkar om jag gör det i "visa/dölj filtrering" men inte i filterrutorna..

Va någon i chatten som uppmärksammade mig på samma sak, ska se över det asap.

AndreasH 2011-02-17 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 106414)
Va någon i chatten som uppmärksammade mig på samma sak, ska se över det asap.

Ok, tack Mars!

Badass 2011-02-18 20:18

Om man har två spreadsheets som man vill ha under sin avatar - hur gör man då...?

/Badass

KP 2011-02-20 08:13

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 106644)
Om man har två spreadsheets som man vill ha under sin avatar - hur gör man då...?

/Badass

Singlar slant och väljer en :)
Eller så bokför du båda i en och samma sheet, lägger till filtrering såsom tex https://www.sharps.se/spreadsheet/boored har i toppen.

rovfisken666 2011-02-20 10:46

En sak som borde ändras är att det ska räcka att söka på en del av ett lagnamn eller liga etc. Söker jag Enbart på San Jose får jag inga träffar utan måste skriva exakt rätt. Keep up the good work!

comprende 2011-02-20 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 106644)

/Badass

om du vill vissa fler sheets i dina inlägg så kan de ju ligga underst i varje inlägg som jag har.

JSQ 2011-02-20 10:49

Citat:

Ursprungligen postat av rovfisken666 (Inlägg 107068)
En sak som borde ändras är att det ska räcka att söka på en del av ett lagnamn eller liga etc. Söker jag Enbart på San Jose får jag inga träffar utan måste skriva exakt rätt. Keep up the good work!

ehm va? Räcker med att jag skriver "San" så får jag upp massor med träffar, skriver jag "San J" så får jag upp 3 matcher med San Jose och 1 match med San Juan.

rovfisken666 2011-02-20 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av Jitte (Inlägg 107072)
ehm va? Räcker med att jag skriver "San" så får jag upp massor med träffar, skriver jag "San J" så får jag upp 3 matcher med San Jose och 1 match med San Juan.

Jag är förvisso i halvt sovandes tillstånd men kan jag verkligen ha sovit när jag testade sist. Jag får in och pröva igen!

Jag måste söka på exakt lagnamn i alla fall. Och det suger :P

Eller gör jag fel nu bara för jag är trött?

KP 2011-02-20 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av rovfisken666 (Inlägg 107073)
Jag är förvisso i halvt sovandes tillstånd men kan jag verkligen ha sovit när jag testade sist. Jag får in och pröva igen!

Jag måste söka på exakt lagnamn i alla fall. Och det suger :P

Eller gör jag fel nu bara för jag är trött?

Nej du måste efter uppdateringen med wildcards, söka med wildcards med, dvs
*san jose*

rovfisken666 2011-02-20 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 107084)
Nej du måste efter uppdateringen med wildcards, söka med wildcards med, dvs
*san jose*

Aha, nu funkar det ju :clap:

Thx!

rovfisken666 2011-02-22 09:35

Kanske inte i rätt forumdel denna fråga kommer men det jag undrar är ifall det går att utveckla "populära spel" så att det inte går strikt på stavning för Bayern Münchens match i morgon finns på tre olika ställen eftersom det är lite olika. Detta märks på flera andra matcher också där vi väljer att skriva in olika. Vore toppen ifall det gick att göra så den känner igen följande som ex, Bayern München, Bayern Munchen, Bayern M och Bajern Mynchen!

Overkill 2011-02-26 02:33

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 75387)
Fixa gärna in speedway till nästa säsong, mars. :)

Elite League (England) samt Elitserien och Allsvenskan.

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 75926)
Påminn mig när det börjar så ska jag se vad som kan ordnas!

maaaaars! Kan detta ordnas? Premiärer stundar inom någon månad och framöver! :cheers:

Boone 2011-02-26 04:10

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 108761)
maaaaars! Kan detta ordnas? Premiärer stundar inom någon månad och framöver! :cheers:

mars har åkt på frufixarresa men han lär nog ordna det när han kommer tillbaka. :)