Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/)
-   -   Spreadsheet Feedback & Frågor (arkiverad) (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/2516-spreadsheet-feedback-fragor-arkiverad/)

RobinD 2011-04-06 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av Grovbenstomme (Inlägg 116721)
1. Lägg först dina spel utan att låsa.
2. Dubbelkolla dina spel.
3. Lås dina spel.

:innocent:

I en perfekt värld låter det där så enkelt. :smoke:

Grovbenstomme 2011-04-06 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 116722)
I en perfekt värld låter det där så enkelt. :smoke:

:hattenav:

Ett alternativ är ju att göra void på misstaget och lägga om det. Blir lite kladdigt men funkar.

Iamthelegion 2011-04-06 15:31

Kanske enkel fråga,

Hur samlar jag specifika spel i tex "Stängda serier"? Om man kör S1,S2,S3 osv.

Lär man ändra i varje spel på tex rekare så man kan sortera dem så eller finns något enklare?

RobinD 2011-04-06 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av Grovbenstomme (Inlägg 116754)
:hattenav:

Ett alternativ är ju att göra void på misstaget och lägga om det. Blir lite kladdigt men funkar.

Det är just det där jag avskyr:) Allt kladd med voidade felbokförda spel.

Citat:

Ursprungligen postat av Iamthelegion (Inlägg 116766)
Kanske enkel fråga,

Hur samlar jag specifika spel i tex "Stängda serier"? Om man kör S1,S2,S3 osv.

Lär man ändra i varje spel på tex rekare så man kan sortera dem så eller finns något enklare?

Du får manuellt gå in i ditt filter och lägga till S1, S2, S3 osv i filtret om du har Seriens nummer som rekare. Så gör jag iaf.

Iamthelegion 2011-04-06 15:38

who else but RobinD my man :)

Så jag kan lägga S1S2S3 på rad så i "Rekare"?

mars 2011-04-06 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 116703)
Är det bara jag som tycker att låsningsfunktionen är lite jobbig?

Händer mig otaliga gånger att jag låser ett spel och skrivit fel någonstans, man borde kunna åtgärda ett låst spel fram till matchstarten och då eventuellt få en notis om att spelet är ändrat vid en viss tidpunkt.

Jag vet att vi har det gröna strecket, men det känns mindre äkta på något sätt.

Dagens I-landsproblem: Presenteras av RobinD

Jag är lite klyven när det gälle detta. Min tanke är att ett låst spel ska ligga precis som att ett spel lagt hos ett bolag inte går att ändra. Möjligt isf att titta på en lösning som loggar ev ändringar i ett låst spel.

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 116768)
Det är just det där jag avskyr:) Allt kladd med voidade felbokförda spel.

Du får manuellt gå in i ditt filter och lägga till S1, S2, S3 osv i filtret om du har Seriens nummer som rekare. Så gör jag iaf.

Ja å titta på RobinDs filter @ https://www.sharps.se/spreadsheet/robintotals om du klickar på hans stängda serie filter ser du hur han gjort sitt filter.

Iamthelegion 2011-04-06 15:43

Dum jag är, skriva på rad kan man ju inte göra.

Jag kollade på Robins, där står det "S1/r" ?

Shell Peppe 2011-04-06 15:47

Jag har ett litet önskemål går det inte att flytta void knappen lite längre ifrån ändra knappen i verktygslådan?
Lyckas ibland när jag är stressad komma åt void istället för ändra när spelet skall låsas.
Blir då kladdigt & fult då i ett annars så fint sheet :whistling:
Ytterligare ett i lands problem men what the hell :p

RobinD 2011-04-06 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av Shell Peppe (Inlägg 116774)
Jag har ett litet önskemål går det inte att flytta void knappen lite längre ifrån ändra knappen i verktygslådan?
Lyckas ibland när jag är stressad komma åt void istället för ändra när spelet skall låsas.
Blir då kladdigt & fult då i ett annars så fint sheet :whistling:
Ytterligare ett i lands problem men what the hell :p

En voidning av ett spel är inte permanent så det är inget problem, bara rätta om.

Shell Peppe 2011-04-06 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 116777)
En voidning av ett spel är inte permanent så det är inget problem, bara rätta om.

Där ser man, fan va gött! har för mig att jag försökt ändra detta utan att lyckats.

RobinD 2011-04-06 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 116771)
Jag är lite klyven när det gälle detta. Min tanke är att ett låst spel ska ligga precis som att ett spel lagt hos ett bolag inte går att ändra. Möjligt isf att titta på en lösning som loggar ev ändringar i ett låst spel.

Ja å titta på RobinDs filter @ https://www.sharps.se/spreadsheet/robintotals om du klickar på hans stängda serie filter ser du hur han gjort sitt filter.

Förstår vad du menar, men det är sjukligt irriterande att upptäcka efter låsning att man skrivit Över 2.6, det sabbar allt vad filtrering heter och det är bara void som funkar då.

mars 2011-04-06 23:46

Citat:

Ursprungligen postat av Iamthelegion (Inlägg 116773)
Dum jag är, skriva på rad kan man ju inte göra.

Jag kollade på Robins, där står det "S1/r" ?

Skriv varje serienr på ny rad.

Nytt verktyg:
I verktygsmenyn bredvid odds kan man nu välja TOWIN.
Börja med att skriva in vad du vill vinna i instatsrutan, sedan oddset i oddsrutan och välj TOWIN så ändras insatsen till vad din insats ska vara för att vinna det som ursprungligen skrevs in enligt angivet odds.

Grovbenstomme 2011-04-07 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 116878)
Skriv varje serienr på ny rad.

Nytt verktyg:
I verktygsmenyn bredvid odds kan man nu välja TOWIN.
Börja med att skriva in vad du vill vinna i instatsrutan, sedan oddset i oddsrutan och välj TOWIN så ändras insatsen till vad din insats ska vara för att vinna det som ursprungligen skrevs in enligt angivet odds.

Love you :)

AndreasH 2011-04-14 09:28

En liten fundering..

Varför sänks ens ROI när man rättar ett spel som push?
Borde den inte förbli densamma eftersom man får tillbaka sin insats?

RobinD 2011-04-14 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasH (Inlägg 118044)
En liten fundering..

Varför sänks ens ROI när man rättar ett spel som push?
Borde den inte förbli densamma eftersom man får tillbaka sin insats?

Nix, push är ett genomfört spel där omsättningen påverkas utan att vinsten/förlusten påverkas. Därför sänks ROIn. Enbart void lämnar siffrorna intakta då det spelet aldrig genomförs.