Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/)
-   -   Spreadsheet Feedback & Frågor (arkiverad) (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/2516-spreadsheet-feedback-fragor-arkiverad/)

KP 2011-06-01 11:21

Jag skulle även vilja se en "Markera alla som lästa" knapp längst ned som vi har på forumet.

Shell Peppe 2011-06-10 23:06

Skulle vara gött att kunna filtrera även dubblar i efterhand när man låst dom.
Det funkar ju med singlar, d.v.s. man kan ändra "bolag" "info" & "rekare"

Riktigt i-lands problem men ändå, jag är petig ;)

Wagner 2011-06-11 01:32

Citat:

Ursprungligen postat av Shell Peppe (Inlägg 126428)
Skulle vara gött att kunna filtrera även dubblar i efterhand när man låst dom.
Det funkar ju med singlar, d.v.s. man kan ändra "bolag" "info" & "rekare"

Riktigt i-lands problem men ändå, jag är petig ;)

Perfektionism kan aldrig gå för långt. http://www.clicksmilies.com/s1106/ak...smiley-054.gif

trilion 2011-06-14 14:53

Jaha, nu kommer en dum fraga :)

Ser att folk kan lagga in vissa spel som man har i sitt spreedsheet här i sitt meddelande.

T.ex sa ser jag i Tennisgamblers Dagbok att han lagt in ett spel innan mellan tsonga och ngn till dar man direkt kan trycka pa spelet och rygga utan att behova ga in i hans spreedsheet.

Forsokt lista ut hur men hittar inte det riktigt

tacksam for svar!

O12 2011-06-14 15:00

Fag-bok, hehehe :D lite roligt, tror en misstype :)

RobinD 2011-06-14 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av trilion (Inlägg 126942)
Jaha, nu kommer en dum fraga :)

Ser att folk kan lagga in vissa spel som man har i sitt spreedsheet här i sitt meddelande.

T.ex sa ser jag i Tennisgamblers fagbok att han lagt in ett spel innan mellan tsonga och ngn till dar man direkt kan trycka pa spelet och rygga utan att behova ga in i hans spreedsheet.

Forsokt lista ut hur men hittar inte det riktigt

tacksam for svar!

Varje spel i ditt sheet har ett ID-nummer och det slänger du in i en HTML kod. Tryck på ordet levande i sheetet så får du dessutom hjälp med numret inbäddat i koden. Copy+paste = DONE

trilion 2011-06-14 15:04

omg... det var faktiskt inte meningen att skriva fagbok... har sjalv ryggat fran den flera ganger haha ber om ursakt!

tack for hjalpen ska testa Robin!

roon 2011-06-15 11:53

En sak som hade varit lite intressant, att kunna se hur många som favoriserat ett spreadsheet, inte namn på användare utan bara antal.
Kanske inte publikt heller utan bara för den som äger spreadsheetet?

ChippN 2011-07-03 19:59

En bra funktion skulle vara att kunna gruppera speadsheet som du följer. T.ex. de du vill rygga, de du endast följer, vänner o.s.v. Det skulle skapa en bättre ordning. I alla fall jag skulle uppskatta det. :)

För det kan man väl inte göra i nuläget?

KP 2011-07-03 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av ChippN (Inlägg 129201)
En bra funktion skulle vara att kunna gruppera speadsheet som du följer. T.ex. de du vill rygga, de du endast följer, vänner o.s.v. Det skulle skapa en bättre ordning. I alla fall jag skulle uppskatta det. :)

För det kan man väl inte göra i nuläget?

+1
eller tagga med en ikon kanske bredvid namnet på sheetet

SweetSweep 2011-07-10 00:03

Jag känner att jag skulle ha nytta av att kunna skriva lite egna anteckningar på ett sheet som jag följer.

AndreasH 2011-07-14 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av staffanchamp (Inlägg 119832)
Hej
Vet inte om det är rätt plats att fråga, men hittar ej nåågon bättre
Jag undrar hur man registrerar en bokning i spreadsheetet
Får ej det värden som önskas, Kanske jag som e trög eller

Bumpar denna eftersom jag inte fattar riktigt..
Jag har läst igenom svaren och klarar av att bokföra en trade då mitt "backbet" sitter. Hur gör man när "laybettet" sitter?

Snälla kan någon förklara steg för steg hur man gör. Jag behöver inte fatta varför man gör på ett visst vis (det kommer säkert av sig självt) bara hur man gör :)

Ta detta som exempel:

Back Elfsborg, 100:- 1,62
Lay Elfsborg, 106,57:- 1,52

Tack!

RobinD 2011-07-14 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasH (Inlägg 130482)
Bumpar denna eftersom jag inte fattar riktigt..
Jag har läst igenom svaren och klarar av att bokföra en trade då mitt "backbet" sitter. Hur gör man när "laybettet" sitter?

Snälla kan någon förklara steg för steg hur man gör. Jag behöver inte fatta varför man gör på ett visst vis (det kommer säkert av sig självt) bara hur man gör :)

Ta detta som exempel:

Back Elfsborg, 100:- 1,62
Lay Elfsborg, 106,57:- 1,52

Tack!

Du bokför risken, inte insatsen och sen trycker du på invert.

AndreasH 2011-07-14 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 130489)
Du bokför risken, inte insatsen och sen trycker du på invert.

Ledsen Robin, fattar inte ändå...

RobinD 2011-07-14 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasH (Inlägg 130497)
Ledsen Robin, fattar inte ändå...

Bokar du 1000 kronor till 1.50 så skriver du inte 1000 i ditt sheet, du skriver 500 som insats och inverterar oddset 1.50