![]() |
Bonustrada genom kompisen; vad krävs?
Tänkte vi kunde ha en tråd till detta ämne, då jag tycker Bonustrading-tråden blev lite rörig.
Säg att jag vill cleara samma bonusar igen på spelbolag, med Bonustrading-systemet, med hjälp av t ex en kompis personuppgifter. Detta pga att samma person inte får ta ut samma bonusar igen, och inte heller från samma hushåll eller IP-adress, osv. Har man en annan uppkoppling så kommer man ju undan på IP-adress fronten. Men på vissa sidor står det även att man kollar upp själva datorn, vilket innebär MAC-adressen så som jag förstått. Har läst att om sidan använder sig utav Java så kan dom detta, medan osäkert kring Flash. Men man får ju rimligen utgå ifrån att dom har koll på detta då, för att vara på säkra sidan. Så min frågeställning lyder: Vad krävs för att inte bli upptäckt, utan att behöva sitta hemma hos kompisen ifråga? Även om man har tillgång till en annan uppkoppling måste man spoofa MAC-adressen då, eller? Och även om man lyckas med detta, är det något annat som dom kan kolla upp? Vad har ni för erfarenheter ni som hållerpå/hållit på med detta? |
Helt ärligt, vad är det för fel på att ta detta i den befintliga tråden om bonus-trading?
Denna tråd kommer ju inte direkt leva kvar när frågan är besvarad. |
Citat:
I bonustrading-tråden diskuterar vi bonusar, ev nya bonusar som dyker upp eller gamla bra bonusar som tas bort. Och olika tips kring just själva systemet. Här kan fokuset bli på tekniska frågor; IT-frågor som säkerhet och integritet till spelbolagen, och hur man kan komma runt. Bonustrading som system behöver alltså nödvändigtvis inte ha fokuset, då man t ex kan bonushora på olika sätt (möjligt att man skulle kunna haft en annan rubrik dock). Och en ny tråd får lite mer uppmärksamhet på så vis att kanske vissa inte bryr sig om ifall den gamla tråden uppdateras då dom kanske bara tror det är någon newbie som har någon fråga kring hur själva systemet funkar. Den här tråden kan vara för oss som kommit förbi första steget och vill ta sig vidare på något smart sätt. Hade det varit ett väldigt aktivt forum med 10 nya startade trådar varje dag så hade jag förstått ifall man tycker det är jobbigt när liknande trådar startas dock, men känns som det bara är några få som hänger här. Men om man nu ska vara petig så kan man vara det på rätt sätt och se det som jag förklarat här. :) Sen så är det inte säkert att frågan blir definitivt besvarad, även spelbolagens system kan ändras med tiden. Sen kan man ju gå in lite djupare och rada upp dom bolag som kollar upp kunder väldigt noga resp. dom som inte är lika noga. Osv... |
Citat:
|
Man ska nog inte glömma att rensa cookies och skit också.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Virtuellt lär kvitta om du ändå kör med samma ip publikt ut ur routern ju.
|
Citat:
Eller vad är det jag missar? |
Menade att det kvittar om du kör virtuella maskiner om du ändå går ut på samma lina med samma ip, kör du dock två som i ditt exempel så går det ju.
|
Annars så kan man kanske använda någon IP tjänst typ dold.se eller någon liknande tjänst.
|
Citat:
|
Kan man åka in i fängelse för detta?
|
Det jag menade med den föregående frågan var väl vad man i värsta fall kan åka dit för juridiskt, om spelbolaget ifråga skulle dra vidare saken.
Sen en annan fråga: tror ni spelbolagen skulle reagera på om personen ifråga är folkbokförd (den hemadress man registrerar sig med) på ett annat ställe än vad IP-adressen visar? |
Citat:
Att hitta på personer för att t ex utnyttja bonusar skulle däremot kunna falla under bedrägligt beteende. Vad gäller adress så har jag flyttat runt en hel del senaste åren och vissa konton (som är 7-8 år gamla) är reggade på adresser där jag inte bott på länge. Inget bolag har någonsin klagat. |
Det borde alltså gå att köra alla bonusar igen i kompisens namn om jag tar ett mobiltbredband samt skapar en virtueldator?
|
Måste man verkligen ha en virtueldator? Räcker det inte med ett mobilt bredband och alla papper i ordning?
|
gjorde detta i min flickväns namn hos betsson.
reggade mig hemifrån henne, men använde även kontot från min dator. (samma som jag reggat och använt mitt vanliga konto) efter några dagar blev kontot spärrat och dom ringde till min flickvän. De frågade vilken som var den senaste sporten hon hade bettat på och vilka mer sporter hon bettat på. Som tur var, var jag med henne vid tillfället så jag sa vad hon skulle säga. De låste upp kontot och sen dess har det inte varit några problem! |
Ingen som testat med mobiltbredband i kompisens namn?
|
ChrisWaddle: Tack för den infon. :)
Snackar med en snubbe, kallar honom X, som också hävdar att spelbolagen inte kan se från vilken adress nån spelar genom IP nr. T ex Stenbocksvägen 7. Därför tänker jag nu köra med tjejens dator + uppkoppling med kompisens personuppgifter trots att jag är folkbokförd på samma adress som henne. Detta borde funka. Men för nästa person som vill dela med sig av uppgifter, om jag hittar nån, så bör man hitta ett vattentätt system som man kan använda sig av på regelbunden basis. blixten92: Enligt X så verkar det vara som så att det mobila bredbandet har en egen Macadress, det är alltså en egen nätverksenhet/modem. Dock ska man tydligen kunna ändra den. Kan återkomma hur om intresse finns. Eller så kan ni googla och återkomma själva. :) sskssk: Om du väljer att köra från en dator du tidigare använt för t ex din egen användare, så gäller det att du tömmer kakor, även från Flash och Java osv. Kanske t o m måste skapa en ny användare på datorn. Jag är inte helt säker på denna punkten, men eftersom dom förmodligen kan se MAC-adress så bör man åtminstone försöka ändra den... Oscar4112: Det låter helt sjukt, blev dom misstänksamma bara för att det var en tjej som reggade sig alltså? Ny info ang Virtualbox: En nackdel med Virtualbox enligt X är att spelbolagen kan se att man använder just Virtualbox. I alla fall gäller det det liknande programmet VMWare eller vad det heter. Han visste inte om det gäller Virtualbox, men frågan är om man vågar chansa. |
Citat:
|
Ett annat alternativ borde väl vara att fjärrstyra en dator på annan IP, helst då samma IP som man reggade kontot på. Vet inte alls om detta skulle funka, men man tycker det borde funka fint.
Alltså lägger man alla bets på den datorn man styr. IP:et och adressen som visas borde ju också då vara den datorn. Dock kan det ju tyckas att detta är en ganska krånglig lösning. |
I mitt fall
En kompis :cry: Annars är det inte svårt att kirra VPN och bara länsa alla människors info och regera via MB. |
Wagner: Okej, well. Bra att veta hur spelbolagen beter sig.
ExtraCheese: Intressant idé. Känns dock som en "distanslösning", där man är beroende av att kompisen ifråga är hemma och slår igång datorn samt inte använder den själv (distraheringsmoment ej bra) osv, eller va missar jag? Men inte helt tokigt, oavsett. Kanske bättre än att tigga om att få sitta hos honom, under tiden han är på jobbet eller liknande (denna tanke har slagit mig desperat som jag är :P) Lemasive: Kanske bara är jag, men vet inte om ja hängde med riktigt vad du försökta säga där.. |
Citat:
Dessutom kan det gå ganska långsamt, och kan vara krångligt att fixa iordning. |
Citat:
|
I vilket fall som helst så är det rätt mycket jobb för relativt lite pengar tycker jag. Se till att bli vinnande på spelen istället :)
|
Räcker det inte att man reggar sig hemma hos kompisen? Man måste väll få lov att logga in på andra datorer(ip-adresser)?
Eller tänker jag fel? |
Rauger: Fast det är ju kompisens personuppgifter (som inte bor hos mig), på tjejens (som bor hos mig) dator med en annan internetuppkoppling. Så såvida dom inte kan se enbart med hjälp av IP att jag och hon bor hos varann så borde det va lugnt. Dessa uppgifter har endast internetleverantören och ger endast ut till polis vid misstanke på brott.
Eller vad missar jag? Pacman: Jo man kan tycka det, men det är ju säkra pengar till skillnad från vanlig bettig. Helre gå lite vinst än att riskera pengar. aaffcc: Hela trådens utgångspunkt är hur man går till väga för att spela med andras personuppgifter, utan att behöva sitta hemma hos dessa. Men har man möjlighet och tid att göra detta, så borde det vara att föredra då det - hitils - verkar vara det säkraste sättet utan att bli upptäckt. |
Om du redan spelat på ett konto i ditt namn och vill spela i en kompis namn behöver du nytt IP och ny MAC-adress,byter du endast IP kommer bolagen att limitera dig mycket eller ganska snabbt,detta sker så vitt jag förstår av praktisk erfarenehet på basen av din MAC-adress.Dock,frågar du varför du blir limiterad ger de sitt standardsvar,inte heller bråkar de pålitliga bolagen med utbetalningar trots att de uppenbarligen förstår vad som försiggår.Enstaka bolag kollar troligen inte MAC-adressen,men de allra flesta.
Med annan IP och MAC-adress kan du obehindrat spela (tills de förstås efter en tid ändå limiterar dig om du vinner),om du spelar på samma adress som kontoinnehavaren bor spelar ingen roll.Naturligtvis vill endel bolag också ringa kontoinnehavaren i något skede. Detta handlar alltså att använda konton i olika namn,bonusar kan jag inte uttala mig om. |
Har googlat runt lite om hur man byter mac-adress, men fattar noll (kan iofs ha att göra med att jag knappt kan starta en dator) så undrar om det finns någon vänlig själ som på ett enkelt sätt kan förklara hur man byter Mac-adressen.
|
Installera bara noscript och se till att inte använda er av flash så kan ni vara säkra på att de inte kan se er MAC-adress. Den är nämligen ingenting man ser utan att göra sig besvär.
|
Citat:
Citat:
|
Det är bara att använda 2 st bredband stickor ett till vardera konto.;)
|
Citat:
|
De bästa sättet att bonustrada genom kompisen är alltså att antingen att ha ett mobilt bredband som du inte använt tidigare alternativt att du fjärrstyr hans dator?
Kan spelbolagen på något sätt se att det är jag som bettar och inte min polare om jag använder mig av dessa medtoder i såfall hur? Vill ha svaren JA samt NEJ så jag kan börja hova in lite cash. Kassan kmr säkerligen behöva fyllas på efter kvällens bravader. |
Så har testad fjärrstyrning nu det fungerade väl ok.
Men en annan variant som borde fungera är mobiltbredband+virtualbox. Någon som testat? Det är alltså ny ip och mac adress jag vill ha. De andra uppgifterna som kortnummer mm får jag av polarna. |
Har inte läst hela tråden men såhär gjorde jag i alla fall;
En bekant satte in pengar på Moneybookers som jag hade registrerat i dennes namn. Jag förde över pengar från mitt bankkonto till hennes bankkonto som betalning. Fick passbild för identifikation. Tog fram min i-Phone och stoppade in USB-sladden man laddar telefonen med och körde in i datorn med "Internetdelning" påslaget. Bonustradade alla sidor. Profit. Om man har en i-Phone med fri surf så går det alltså att använda internetdelning så får du ett IP från din mobilleverantör istället för ditt hemip. Måste dock avråda folk från att chipdumpa pokerpengar, ex. de 50 $ gratis man kan få på ett par sidor. Jag försökte och blev bannad från FTP samtidigt som jag förlorade lite egna pengar jag hade där. (Inte för att tråden handlar om chipdumpning, men bonustrading/chipdumping - same same) |
Avråder alla från denna typ av bonushorande. Det funkar enstaka gånger men det är ingenting man kan sätta i system. Hur man än gör blir mönstret för tydligt och det krävs för mycket av din "kompis" i fråga. Dessutom kommer spelbolaget låsa alla dina konton när de ser mönstret och enligt deras egna T&C kan de ta pengarna utan att ens betala tillbaka din insättning. Och varje gång gångs du clearat en bonus och ska ta ut kommer de tjafsa emot och kräva verifiering. Oftast via telefon när det gäller bonusar som omsatts på ett misstänkt sätt. Alla IP-slumpgeneratorer som VPN eller din egen iphone har begränsats antal IP-adresser och råkar du någon gång få samma IP så kommer de se det direkt. Lär er betta vanligt istället för det är bra mycket säkrare än det här tillvägagångssättet.
|