Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-09, 20:30   #1
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Bonustrada genom kompisen; vad krävs?


Tänkte vi kunde ha en tråd till detta ämne, då jag tycker Bonustrading-tråden blev lite rörig.

Säg att jag vill cleara samma bonusar igen på spelbolag, med Bonustrading-systemet, med hjälp av t ex en kompis personuppgifter. Detta pga att samma person inte får ta ut samma bonusar igen, och inte heller från samma hushåll eller IP-adress, osv.

Har man en annan uppkoppling så kommer man ju undan på IP-adress fronten. Men på vissa sidor står det även att man kollar upp själva datorn, vilket innebär MAC-adressen så som jag förstått. Har läst att om sidan använder sig utav Java så kan dom detta, medan osäkert kring Flash. Men man får ju rimligen utgå ifrån att dom har koll på detta då, för att vara på säkra sidan.

Så min frågeställning lyder: Vad krävs för att inte bli upptäckt, utan att behöva sitta hemma hos kompisen ifråga? Även om man har tillgång till en annan uppkoppling måste man spoofa MAC-adressen då, eller? Och även om man lyckas med detta, är det något annat som dom kan kolla upp? Vad har ni för erfarenheter ni som hållerpå/hållit på med detta?
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 20:48   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Helt ärligt, vad är det för fel på att ta detta i den befintliga tråden om bonus-trading?

Denna tråd kommer ju inte direkt leva kvar när frågan är besvarad.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 21:04   #3
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Helt ärligt, vad är det för fel på att ta detta i den befintliga tråden om bonus-trading?

Denna tråd kommer ju inte direkt leva kvar när frågan är besvarad.
En liten skillnad som jag ser det;

I bonustrading-tråden diskuterar vi bonusar, ev nya bonusar som dyker upp eller gamla bra bonusar som tas bort. Och olika tips kring just själva systemet.

Här kan fokuset bli på tekniska frågor; IT-frågor som säkerhet och integritet till spelbolagen, och hur man kan komma runt. Bonustrading som system behöver alltså nödvändigtvis inte ha fokuset, då man t ex kan bonushora på olika sätt (möjligt att man skulle kunna haft en annan rubrik dock).

Och en ny tråd får lite mer uppmärksamhet på så vis att kanske vissa inte bryr sig om ifall den gamla tråden uppdateras då dom kanske bara tror det är någon newbie som har någon fråga kring hur själva systemet funkar. Den här tråden kan vara för oss som kommit förbi första steget och vill ta sig vidare på något smart sätt.

Hade det varit ett väldigt aktivt forum med 10 nya startade trådar varje dag så hade jag förstått ifall man tycker det är jobbigt när liknande trådar startas dock, men känns som det bara är några få som hänger här. Men om man nu ska vara petig så kan man vara det på rätt sätt och se det som jag förklarat här.

Sen så är det inte säkert att frågan blir definitivt besvarad, även spelbolagens system kan ändras med tiden. Sen kan man ju gå in lite djupare och rada upp dom bolag som kollar upp kunder väldigt noga resp. dom som inte är lika noga. Osv...

Senast redigerad av neonguy den 2011-02-09 klockan 21:12.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 21:41   #4
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Helt ärligt, vad är det för fel på att ta detta i den befintliga tråden om bonus-trading?

Denna tråd kommer ju inte direkt leva kvar när frågan är besvarad.
Tycker det var bra att han startade en ny tråd. Bonushoreri intresserar mig inte det minsta, att öppna nya konton däremot är högintressant.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 21:58   #5
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Man ska nog inte glömma att rensa cookies och skit också.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 22:19   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Tycker det var bra att han startade en ny tråd. Bonushoreri intresserar mig inte det minsta, att öppna nya konton däremot är högintressant.
Ja den gav ju mycket
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 22:00   #7
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Man ska nog inte glömma att rensa cookies och skit också.
Bra tips, men har via andra forum fått reda på att man kan skapa en virtuell dator i datorn. T ex med hjälp av Virtualbox, och då slipper man tänka på t ex sådana detaljer som du nämnde (antagligen). Verkar som om det blir unika MAC-adresser också med dessa virtuella datorer. Ska nog testa det här... Visar sig väl om det funkar. :P Om nån vill kan jag ju rapportera hur det går.

Senast redigerad av neonguy den 2011-02-15 klockan 22:16.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 22:56   #8
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
Bra tips, men har via andra forum fått reda på att man kan skapa en virtuell dator i datorn. T ex med hjälp av Virtualbox, och då slipper man tänka på t ex sådana detaljer som du nämnde (antagligen). Verkar som om det blir unika MAC-adresser också med dessa virtuella datorer. Ska nog testa det här... Visar sig väl om det funkar. :P Om nån vill kan jag ju rapportera hur det går.
Låter grymt, återkom gärna med rapport!
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-16, 13:18   #9
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Virtuellt lär kvitta om du ändå kör med samma ip publikt ut ur routern ju.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-16, 15:31   #10
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Virtuellt lär kvitta om du ändå kör med samma ip publikt ut ur routern ju.
Jag tänkte ju bonustrada med jobbets internetuppkoppling under min kompis namn, och under mitt eget namn använde jag mitt eget mobila bredband.

Eller vad är det jag missar?
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-16, 15:54   #11
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Menade att det kvittar om du kör virtuella maskiner om du ändå går ut på samma lina med samma ip, kör du dock två som i ditt exempel så går det ju.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-16, 16:05   #12
 
handmades avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 36
Sharp$: 1002
Standard

Annars så kan man kanske använda någon IP tjänst typ dold.se eller någon liknande tjänst.
handmade är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-16, 16:06   #13
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Menade att det kvittar om du kör virtuella maskiner om du ändå går ut på samma lina med samma ip, kör du dock två som i ditt exempel så går det ju.
Gött!
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 22:35   #14
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Kan man åka in i fängelse för detta?
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 15:57   #15
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Det jag menade med den föregående frågan var väl vad man i värsta fall kan åka dit för juridiskt, om spelbolaget ifråga skulle dra vidare saken.

Sen en annan fråga: tror ni spelbolagen skulle reagera på om personen ifråga är folkbokförd (den hemadress man registrerar sig med) på ett annat ställe än vad IP-adressen visar?
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td