Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Bonustrading (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/)

neonguy 2011-02-05 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av Bobbobula (Inlägg 102661)
För att trada ut en bonus på 1-3 spel tror jag inte du behöver oroa dig så värst för ip.
Jag har aldrig haft några problem och har kompisars konton från samma uppkoppling.
Har en kompis aldrig lagt ett eget spel från din dator?

Fast blir det som så att man bara vinner på spelbolaget och sen behöver ta ut pengarna så lär man bli granskad utan och innan. Man bör vara helgarderad innan man ger sig in i nåt sånt här, annars kan man stå där med ett antal tusenlappar mindre.

Du kanske har haft tur och lyckats spelat över bonusen snabbt?

Nej ingen kompis har lagt något spel från min dator.

Lemasive 2011-02-05 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 101960)
En förkortning av rekommendera.

Öh, nej rekande är en simpel version av Rekognosera som använd inom militären bland annat och används för att samla information om fienden. Det är också alltid gjort av människor, och bör vara aktivt.

Bara så du vet :ful:

Wagner 2011-02-06 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 103181)
Öh, nej rekande är en simpel version av Rekognosera som använd inom militären bland annat och används för att samla information om fienden. Det är också alltid gjort av människor, och bör vara aktivt.

Bara så du vet :ful:

Jo jag vet. Men knappast det som åsyftas i spelsammanhang när man rekar. :)

Lemasive 2011-02-06 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 103183)
Jo jag vet. Men knappast det som åsyftas i spelsammanhang när man rekar. :)

Det handlar ju om att samla information, det kan handla om terräng, fiende, försvar eller liknande. En tränare/manager rekar ju ofta moståndarlaget. En rekning inom spelvärlden innebär en större eller okänd information som delges resterande spelare för att beslut kan fattas på en personlig nivå.

Rekommendation är alltså felaktigt och har du något mer att säga så...



DIAMANTSPEGEL

Wagner 2011-02-06 01:00

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 103186)
Det handlar ju om att samla information, det kan handla om terräng, fiende, försvar eller liknande. En tränare/manager rekar ju ofta moståndarlaget. En rekning inom spelvärlden innebär en större eller okänd information som delges resterande spelare för att beslut kan fattas på en personlig nivå.

Rekommendation är alltså felaktigt och har du något mer att säga så...



DIAMANTSPEGEL

Det har jag alltid. :)

Samma namn kan ha olika betydelse beroende på sammanhang. Får du ett rek av posten så brukar dom uppskatta att militären lämnas utanför vid besök.

Dom flesta rekar jag läst på spelforum genom åren, och det är några stycken, har mer likheter med rekommendationer än att en större eller okänd information som delges resterande spelare för att beslut kan fattas på en personlig nivå. Okänd information dyker sällan upp i rekar.

Alla sorter förekommer. Fast mest av det ena. :popcorn:

ChrisWaddle 2011-02-06 22:46

Håller med om att rek står för rekognosering. Hela grejen med en rek är ju att ngn grävt fram information åt en, eller åtminstonde sammanställt information.

En rekommendation behöver inte nödvändigtvis innehålla någon motivering eller information.

Wagner 2011-02-06 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 103426)
Håller med om att rek står för rekognosering. Hela grejen med en rek är ju att ngn grävt fram information åt en, eller åtminstonde sammanställt information.

En rekommendation behöver inte nödvändigtvis innehålla någon motivering eller information.

Vi går tillbaka till det jag svarade på.
Citat:

Ursprungligen postat av rustibus46 (Inlägg 101854)
Håller helt med, "luftbonusar". Lägg istället ner tiden på reka matcher, lönar sig bättre

Så tittar vi på hur hans egna rekar ser ut. Och det här är det närmaste jag kommer.

https://www.sharps.se/forums/42161-post48.html

https://www.sharps.se/forums/43843-post134.html

https://www.sharps.se/forums/41999-post38.html

Spelförslag eller tips hade jag kunnat svara på frågan från första början. Men inget börjar på rek så därför blev det rekommendation. Som synes i länkarna ligger det ingen djupare rekognosering bakom.

ChrisWaddle 2011-02-07 01:07

Vem skriver först en REK på Sharps?

Wagner eller ChrisWaddle? Place your bets now.

Overkill 2011-02-07 01:31

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 103490)
Vem skriver först en REK på Sharps?

Wagner eller ChrisWaddle? Place your bets now.

Hur sitter oddsen? Finns det odds på ingen?

Wagner 2011-02-07 06:07

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 103490)
Vem skriver först en REK på Sharps?

Wagner eller ChrisWaddle? Place your bets now.

Blir poolside för mig så jag lämnar en veckas handikapp. :p

ChrisWaddle 2011-02-07 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 103493)
Hur sitter oddsen? Finns det odds på ingen?

Nej, men vi är snälla och lämnar tillbaka insatsen vid X. :cheers:

Wagner 2011-02-23 15:17

Tävlingen var redan avgjord. :) https://www.sharps.se/forums/ovriga-s...ng/#post107894

Visste att jag skrivit om sången men hade svårt att hitta tråden. Leta givetvis på Offtopic där jag brukar hålla till, men så låg det under REK av alla ställen. :D

Grnvit 2011-03-04 17:50

Jag måste ju vara preeeeecis hjärndöd. Men snälla, försök hjälpa mig ändå!

Har läst igenom tråden 3-4 gånger.

Ska utnyttja 200 kronors gratisbet på Betclic.
Låt oss säga att jag spelar på nattens NHL, New Jersey Devils - Pittsburgh Penguins.
Då kan jag boka Pittsburg till 3.55. Det innebär alltså att om Pittsburgh förlorar/spelar lika så vinner jag? Jag har ytterligare en fråga om bokningen. Insats köpare kör jag 200 kr, då kollar jag på "Skuld", den blir 510 kr. Utdelningen blir 710 kr. Det innebär alltså att de kommer dra 510 kr från vinsten, alltså så kommer jag bara kunna vinna 200 kr på betfair?
Eller måste jag ha 510 kr för att kunna boka för 200 kr? Det känns ju mest logiskt när jag tänker på det som skrivits.

ExtraCheese 2011-03-04 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 110912)
Jag måste ju vara preeeeecis hjärndöd. Men snälla, försök hjälpa mig ändå!

Har läst igenom tråden 3-4 gånger.

Ska utnyttja 200 kronors gratisbet på Betclic.
Låt oss säga att jag spelar på nattens NHL, New Jersey Devils - Pittsburgh Penguins.
Då kan jag boka Pittsburg till 3.55. Det innebär alltså att om Pittsburgh förlorar/spelar lika så vinner jag? Jag har ytterligare en fråga om bokningen. Insats köpare kör jag 200 kr, då kollar jag på "Skuld", den blir 510 kr. Utdelningen blir 710 kr. Det innebär alltså att de kommer dra 510 kr från vinsten, alltså så kommer jag bara kunna vinna 200 kr på betfair?
Eller måste jag ha 510 kr för att kunna boka för 200 kr? Det känns ju mest logiskt när jag tänker på det som skrivits.

Ja, om Pittsburgh förlorar eller spelar lika så vinner du på Betfair.
Se "Insats köpare" som hur mycket du vill vinna. Du vill vinna 200, och satsar 510kr. Dock är ju oddset på Pittsburgh på BetClic endast 3.15, alltså inte ens i närheten av varandra (Betfait - BetClic). Hitta odds som är väldigt nära eller lika.
Du kommer ju endast vinna 430kr på Betclic om Pittsburgh går och vinner, och det väger ju inte upp dina 510kr satsade på Betfair.

Grnvit 2011-03-04 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 110929)
Ja, om Pittsburgh förlorar eller spelar lika så vinner du på Betfair.
Se "Insats köpare" som hur mycket du vill vinna. Du vill vinna 200, och satsar 510kr. Dock är ju oddset på Pittsburgh på BetClic endast 3.15, alltså inte ens i närheten av varandra (Betfait - BetClic). Hitta odds som är väldigt nära eller lika.
Du kommer ju endast vinna 430kr på Betclic om Pittsburgh går och vinner, och det väger ju inte upp dina 510kr satsade på Betfair.

Ja precis. Tack så mycket för svaret! :D


Det går ju att sänka oddset när man bokar. Då får man ju mindre skuld. Om jag tar Tottenham-Milan som exempel.
Då är oddset på Betclic 2.15 på tottenham. Om jag bokar Tottenham så är det 2.38. Det är väl bara att sänka till 2 i odds då? Det enda som händer är väl att skulden blir lägre + att det förmodligen blir lite svårare att vinna på bokningen?

Tar ett till exempel. Oavgjort mellan Toronto-Chicago går att boka till 4,5 i odds, men då kan man alltså sänka till 2 i odds så man slipper så hög skuld, sedan lirar man det till ~4,50 på Betclic?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved