Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Bonustrading (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/)

Persa 2011-05-12 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av Hjalle90 (Inlägg 122768)
Hej allihopa!

Jag har precis satt in 2500kr på betsafe för att utnyttja deras bonus på 1250kr och en liten registrering bonus på 50kr. Så jag har totalt 3800kr.

Jag har suttit och läst första inlägget och flera andra för att försöka förstå det här med bonustrading men eftersom jag är nybörjare med betting och absolut med betfair, så måste jag fråga om hur det går till ännu en gång. För jag vågar inte sätta sprätt på 3800 utan att veta att jag vinner tillbaka dem :)

Om jag förstår rätt så ska jag spela ett spel på betsafe för alla pengarna. Och sedan "boka" samma utfall på betfair?

tex:

Panathinaikos - AEK

Betsafe odds:
1: 1,90
X: 3,15
2: 4,05

Betfair odds:
1: 1,96
X: 3,45
2: 5,00

Ska jag nu spela 3800 på betsafe på 1 och sedan "boka" 1 på betfair för samma summa 3800? Man ska sätta på samma utfall "1 Panathinaikos"?

Om detta är rätt så kommer jag antingen vinna 3420 på betsafe eller 3275,50 på betfair?

Är detta 100% säkert?

Och sist men inte minst är detta exempel ett bra spel, det spelas ikväll. Eller har ni ett väldigt bra speltips jag bör spela på?

Tack på förhand
Hjalle

Nästan rätt. Om du vinner hos betfair så vinner du hela beloppet du bokat, dvs 3800kr, eller rättare sagt 3610kr med kommissionen avdraget.

Här är utfallen:
Om Panathinaikos vinner, dvs betsafe spelet går in så vinner du 3420kr hos betsafe och förlora 3648kr hos betfair. Detta ger dig en nettoförlust på 228kr.