Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Bonustrading (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/)

Persa 2011-05-12 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av Hjalle90 (Inlägg 122768)
Hej allihopa!

Jag har precis satt in 2500kr på betsafe för att utnyttja deras bonus på 1250kr och en liten registrering bonus på 50kr. Så jag har totalt 3800kr.

Jag har suttit och läst första inlägget och flera andra för att försöka förstå det här med bonustrading men eftersom jag är nybörjare med betting och absolut med betfair, så måste jag fråga om hur det går till ännu en gång. För jag vågar inte sätta sprätt på 3800 utan att veta att jag vinner tillbaka dem :)

Om jag förstår rätt så ska jag spela ett spel på betsafe för alla pengarna. Och sedan "boka" samma utfall på betfair?

tex:

Panathinaikos - AEK

Betsafe odds:
1: 1,90
X: 3,15
2: 4,05

Betfair odds:
1: 1,96
X: 3,45
2: 5,00

Ska jag nu spela 3800 på betsafe på 1 och sedan "boka" 1 på betfair för samma summa 3800? Man ska sätta på samma utfall "1 Panathinaikos"?

Om detta är rätt så kommer jag antingen vinna 3420 på betsafe eller 3275,50 på betfair?

Är detta 100% säkert?

Och sist men inte minst är detta exempel ett bra spel, det spelas ikväll. Eller har ni ett väldigt bra speltips jag bör spela på?

Tack på förhand
Hjalle

Nästan rätt. Om du vinner hos betfair så vinner du hela beloppet du bokat, dvs 3800kr, eller rättare sagt 3610kr med kommissionen avdraget.

Här är utfallen:
Om Panathinaikos vinner, dvs betsafe spelet går in så vinner du 3420kr hos betsafe och förlora 3648kr hos betfair. Detta ger dig en nettoförlust på 228kr.

Om Panathinaikos förlorar, dvs betfair spelet går in så vinner du 3610kr hos betfair och förlorar 3800kr hos betsafe. Detta ger dig en nettoförlust på 190kr.

Reserverar mig för felräkning.

Hjalle90 2011-05-12 11:01

Förlorar jag inte hela summan på betfair alltså 3800? Om spelat går in på betsafe?

Om jag då förstår det rätt:

Träffar jag in alla spelen tills jag omsatt 13 000 på betsafe så kommer jag gå minus på grund av att jag förlorar pengar för varje spel på betfair?

Persa 2011-05-12 11:07

Nej, det är samma princip som att du inte vinner 7220kr utan 3420kr när du vinner hos betsafe. Den andra spelaren som spelar på ditt bokade spel vinner ju inte 7448kr, utan 3648kr om Panathinaikos vinner.

Så länge betfair oddset på boka är högre än oddset på spela hos spelbolaget så kommer du alltid att gå i förlust. Det du ska hitta är spel som är så nära som möjligt för att minimera på förlusterna. Eller som jag skrev lite tidigare i tråden att leta boka odds som är lägre vilket är väldigt sällsynt.

KP 2011-05-12 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av Hjalle90 (Inlägg 122771)
Förlorar jag inte hela summan på betfair alltså 3800? Om spelat går in på betsafe?

Om jag då förstår det rätt:

Träffar jag in alla spelen tills jag omsatt 13 000 på betsafe så kommer jag gå minus på grund av att jag förlorar pengar för varje spel på betfair?

Precis, därför gäller det att hitta spelobjekt där du ligger närapå 100% återbetalning.
Betsafe tillåter dig inte heller att göra den här typen av stora insatser utan de har ett insatstak. Se därför till att inte spela för mer än 1000kr ca per spelobjekt. Håll dig även till större marknader/ligor så att någon köper ditt spel på betfair.

Hjalle90 2011-05-12 11:16

Hur vet jag vilka spel som ger nära 100% återbetalning? Och nu när du pratar om att köpa mitt spel. Vad händer om ingen köper det? Eller vad du nu menade :p

Jag blir bara mer och mer osäker och ångrar starkt att jag satte in pengar för att få ut en bonus :(

Keft 2011-05-12 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av Hjalle90 (Inlägg 122775)
Hur vet jag vilka spel som ger nära 100% återbetalning? Och nu när du pratar om att köpa mitt spel. Vad händer om ingen köper det? Eller vad du nu menade :p

Du vill att oddset du bokar ska vara så nära oddset du spelar som möjligt, om inte högre för då är återbetalningen över 100%. För att hitta liknande odds finns det flertalet sidor till din hjälp.

http://www.mbassist.co.uk/MatchedBets.aspx
http://www.free-easy-money.com/oddsmatcher.php
http://bet72.com/oddsmatcher/

Rätta mig någon om jag har fel. :idiot:

Persa 2011-05-12 11:31

Du kan vara lugn. Genom att boka ett spel som finns med i listan (första, andra & tredje kolumnen under boka) så matchas det direkt.

I princip fungera det så att det finns flera andra spelare som inte är nöjda med spela-oddset och kräver högre odds. I ditt exempel så finns det spelare som inte är nöjda med 1.89 på Panathinaikos utan hellre vill ha 1.91. De har då valt att lägga ett omatchat spela-odds på 1.91 i väntan på att någon som du ska matcha det. Genom att kolla på boka-oddsen så kan du få spel sålt direkt utan att behöva vänta på köpare då marknaden har en efterfrågan.

Det kan vara bra att läsa på lite om hur betfair spela/boka systemet fungerar.

Hjalle90 2011-05-12 11:35

Jag förstår nog principen med det hela men det känns ändå inte rätt på något sätt.

Jag kanske ska reka dina (Persa) och andras spel och försöka gå minst +-0 på det istället?

Persa 2011-05-12 11:45

Att rygga våra spel kommer ta tid. Antar att du måste omsätta 12500kr och då kommer det ta evigheter.

Om vi tar ditt exempel igen så har oddset hos betfair ändrats till din fördel. Tittar vi på boka-oddset hos betfair, ligger den på 1.91 och betsafe har kvar 1.9 i odds.

Boka 1000kr hos betfair till oddset 1.91 och spela på hos betsafe till oddset 1.9.
Då har du två utfall, antingen vinner du hos betsafe och har en nettoförlust på 10kr eller så vinner du hos betfair och har en nettoförlust på 50kr.

Hjalle90 2011-05-12 11:52

Okej. Nu gör jag som du säger Persa.

"Bokar" (betfair) 1000kr på 1: Panathinaikos på oddset 1.9
Spelar (betsafe) 1000kr på 1: Panathinaikos på oddset 1.9

Persa 2011-05-12 11:55

Bra, oddset sänktes så nu har du 100% återbetalning om du vinner hos betsafe och endast 50kr i nettoförlust (kommissionen) om du vinner hos betfair.

Hjalle90 2011-05-12 11:57

Detta var ett perfekt spel med 100% återbetalning förstår jag? Nu får vi hoppas att Panathinaikos inte vinner så jag kan börja ta ut pengar :)

Stort tack för hjälpen Persa och övriga:thumbup:

Persa 2011-05-12 12:04

Ja nästan perfekt. Perfekt vore om boka-oddset hos betfair var under spela-oddset hos betsafe.

Ett tips inför framtiden är att hitta spel där betfair-spelet har en liten fördel, alltså att det är större chans att betfair-spelet går in.

Soap 2011-05-12 12:04

Ett litet tips ifall du tänkt att fortsätta plocka bonusar (vilket jag förutsätter):

hos bookies som inte är kända för att ha bra odds men som faktiskt erbjuder attraktiva bonusar för nya spelare (t.ex. Bet-at-Home) så kan det vara en god idé att försöka hitta högre odds som är mer osannolika att gå in men som samtidigt har nära 100% återbetalning. På så vis för du över insättning + bonus så snabbt som möjligt till Betfair (förutsatt att spelen inte går in hos bookien) och slipper sitta och nöta oftast höga omsättningskrav.

Det sistnämnda kräver generellt en god dos tålamod, beroende på hur mycket eller litet kapital man har att röra sig med.

Hjalle90 2011-05-12 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av Persa (Inlägg 122787)
Ja nästan perfekt. Perfekt vore om boka-oddset hos betfair var under spela-oddset hos betsafe.

Ett tips inför framtiden är att hitta spel där betfair-spelet har en liten fördel, alltså att det är större chans att betfair-spelet går in.

Vad menar du med den sista meningen?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved