Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Bonustrading (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/)

kusagwa 2012-04-12 12:52

Hej på er. När jag började med det här med betting så hade jag aldrig hört talas om bonustrading utan jag blev istället medlem på de flesta stora sidorna och slängde in en hundring på varje och omsatte bonusen genom att spela med den.

Och nu när jag känner att extra cash hade varit gott inför studenten och liknande så kan jag inte uttnyttja många av de stora bonusarna i mitt egna namn (ska göra i andras namn snart).

Men jag undrar vilka bolag brukar ha tillräckligt bra odds för att det ska vara värt att bonustrada (har hört av flera att till exempel Redbet/Whitebet ska ha katastrofala odds när det kommer till bonushoreri). Och för att hjälpa er så ska jag skriva ner vilka sidor jag har.

Betsson
Betsafe
Sportingbet
Bet365
888sport
Bwin
Nordicbet
Ladbrokes
BetVictor
Betfred
PAF
Redbet
Expekt
Betclic
Unibet
William Hill
BoyleSports
Bet24
ComeOn

mewtzz 2012-04-12 23:25

Tycker dom flesta bookies på listan ser bra ut, förutom Comeon då.

Dom har en hyfsad bonus men riktigt katastrofala odds!

kusagwa 2012-04-13 00:11

Citat:

Ursprungligen postat av mewtzz (Inlägg 181507)
Tycker dom flesta bookies på listan ser bra ut, förutom Comeon då.

Dom har en hyfsad bonus men riktigt katastrofala odds!

Tänkte mer vilka sidor som var bra förutom dessa. Då jag redan har alla

beckman 2012-04-13 06:35

Här är några som jag har kört igenom:

Tipico
Wettpunkt
Titanbet
BetRedKings

neonguy 2012-04-21 17:20

Jag tycker det börjar bli dags att lista de bolag som inte accepterar insättning med t ex Moneybookers för att få åtkomst till deras respektive insättningsbonusar, utan det är kreditkort och annat omodernt som gäller.

Jag kan börja med några själv:

Ladbrokes (1250:- frispel)
Bet RedKings (50€ bonus)
Betfred (50€ frispel)

Är det fler som hakar på denna deprimerande trend?

Wagner 2012-04-21 17:28

Moneybookers är en tydlig indikation att du tar spelandet på för stort allvar.

Så det finns säkert fler och fler kommer det bli. :)

neonguy 2012-04-21 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 182794)
Moneybookers är en tydlig indikation att du tar spelandet på för stort allvar.

Så det finns säkert fler och fler kommer det bli. :)

Låt oss följa upp detta, jag efterfrågar därför information om fler går bakåt i utvecklingen genom att utesluta e-wallets. Sen ska vi sprida ordet och bojkotta dessa bolag för all framtid. :)

Semicolon 2012-04-21 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av neonguy (Inlägg 182795)
Låt oss följa upp detta, jag efterfrågar därför information om fler går bakåt i utvecklingen genom att utesluta e-wallets. Sen ska vi sprida ordet och bojkotta dessa bolag för all framtid. :)

Iofs. är de nog rätt nöjda om folk som frekventerar det här forumet bojkottar dem..

Pacman 2012-04-21 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av neonguy (Inlägg 182795)
Låt oss följa upp detta, jag efterfrågar därför information om fler går bakåt i utvecklingen genom att utesluta e-wallets. Sen ska vi sprida ordet och bojkotta dessa bolag för all framtid. :)

Är ju en stor del som inte ger nån bonus om du gör insättnignen med nån e-wallet, har råkat ut för detta en del gånger i början när man inte riktigt orkade lusläsa avtalen. Dock erbjuder ju alla e-wallet som betalningsmöjlighet men då avstår du ju automatiskt bonusen. Är väl bara att sätt in med kreditkort, förlora eller omsätt och sedan byta insättningsmetod.

werygod 2012-04-21 19:07

exakt kan inte va så jobbigt o sätta in med kreditkort för o få bonusen o hora den eller spela igenom den ärligt o sen ta ut o byta betalningsmetod. det är ju för att ni inte ska orka göra det dom kör den grejen så det är ju genom o sätta in och spela igenom den ni jävlas med dom, inte genom bojkott.

neonguy 2012-04-21 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av werygod (Inlägg 182808)
exakt kan inte va så jobbigt o sätta in med kreditkort för o få bonusen o hora den eller spela igenom den ärligt o sen ta ut o byta betalningsmetod. det är ju för att ni inte ska orka göra det dom kör den grejen så det är ju genom o sätta in och spela igenom den ni jävlas med dom, inte genom bojkott.

Beror på hur man ser det. Spelbolagen tjänar nog mer på bonustrading då spelarna där faktiskt avser att förlora på deras sidor. Skrill är bra för denna typ av spelande och man förlorar potentiella kunder genom att stänga dörrar som sådana.

Sen finns det dom som undviker att betala med kreditkort till höger och vänster på internet, så det är inte för inte att det utvecklas andra möjligheter att betala över internet och banker har börjat med e-kort osv.

Hipossum 2012-04-22 05:55

Om jag förstått detta rätt så skall alltså detta vara en ganska dålig men ändå fungerande trade?

Djokovic - Nadal.

Djokovic @ 2.15 Betsafe

Nadal @ 1.81 Betfair.

Enligt ArbCrunchern (om jag förstått den rätt)

Så förlorar jag 6.50% på detta spelet. (Med betfairs kommisionsavgift.)

KP 2012-04-22 06:56

Citat:

Ursprungligen postat av Hipossum (Inlägg 182826)
Om jag förstått detta rätt så skall alltså detta vara en ganska dålig men ändå fungerande trade?

Djokovic - Nadal.

Djokovic @ 2.15 Betsafe

Nadal @ 1.81 Betfair.

Enligt ArbCrunchern (om jag förstått den rätt)

Så förlorar jag 6.50% på detta spelet. (Med betfairs kommisionsavgift.)

Stämmer förutom det att tennis ska du aldrig tradea. Olika sidor har olika regler vid avbrutna matcher. 1-set, 1-ball osv osv. Vissa låter vadet stå vid stunden den avbryts andra voidar alla spel. Kolla upp regler innan du får för dig att tradea iväg en tennismatch. Håll dig till andra sporter :)

FrankieJr 2012-04-22 06:56

Citat:

Ursprungligen postat av Hipossum (Inlägg 182826)
Om jag förstått detta rätt så skall alltså detta vara en ganska dålig men ändå fungerande trade?

Djokovic - Nadal.

Djokovic @ 2.15 Betsafe

Nadal @ 1.81 Betfair.

Enligt ArbCrunchern (om jag förstått den rätt)

Så förlorar jag 6.50% på detta spelet. (Med betfairs kommisionsavgift.)

Låter rätt.

Hipossum 2012-04-22 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 182831)
Stämmer förutom det att tennis ska du aldrig tradea. Olika sidor har olika regler vid avbrutna matcher. 1-set, 1-ball osv osv. Vissa låter vadet stå vid stunden den avbryts andra voidar alla spel. Kolla upp regler innan du får för dig att tradea iväg en tennismatch. Håll dig till andra sporter :)

Alright!

Tror att både Betfair och Betsafe kör "ettsetsregeln", så i detta fallet skulle det vara okej. Men tack för varningen.

Kommer antagligen dra igång en bonusräd om några dagar. Har fixat Moneybookerskonto, Betfair, Pinnacle och kollat upp några sidor och deras bonusar.

Eftersom min BR bara är på 2k just nu så hade jag tänkt att ta de mindre bonusarna först för att bygga upp en större rulle så att jag lättare kan trada de större bonusarna, låter detta som en bra idé?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved