Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Bonustrading (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/)

kruger 2010-08-25 17:35

Nån som lyckats få bolagen att matcha varandras bonusar?

perry 2010-08-25 18:20

Om man har ett konto, säg 365, i ett namn och betgair reggat i ett annat så kan dom väl inte göra något.

Har jag fel?

Boone 2010-08-25 18:33

Betfair samarbetar inte med traditionella spelbolag så att ha samma uppgifter på båda ska inte spela någon roll.

perry 2010-08-25 19:15

okej, men hur kan dom då spärra kontot, om dom inte vet att det är samma person som spelar på båda sidorna?

Annars kan dom väl inte ta tillbaka bonuspengen och det där!

dNa 2010-08-30 02:22

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 58363)
okej, men hur kan dom då spärra kontot, om dom inte vet att det är samma person som spelar på båda sidorna?

Om de inte vet att det är du på båda sidorna och använder dig av trading så behöver du såklart inte vara orolig för att få några konton spärrade på grund utav de.

Det är om de fått nys på att det är samma person det kan bli trubbel.
Det är detta som du ska komma runt på något sätt (t.ex öppna konton i vänners eller familjemedlemmars namn (bra om du bara kör 3-5 bonusar (bookies), kan bli väldigt omständigt att köra ännu fler identiteter)).

Som henkie sa så är risken att du åker på en sån här kontroll relativt liten så du får tänka över hur mycket energi du vill lägga på detta.

Ska man använda trading på varenda bonus man kommer över så kan det ju vara bättre att ta det lite lungt och försiktigt då risken för att bli upptäckt bör öka markant om man gjort detta på ett stort antal bookies.
Medan om man bara ska plocka ut 2-3 bonusar behöver man kanske inte vara fullt lika försiktig pga att det går snabbare, du får färre "motståndare" (bookies) och det blir svårare att binda dina konton till "mönster".

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 58363)
Annars kan dom väl inte ta tillbaka bonuspengen och det där!

De kan göra sånt. Men, bara för att de kan de, så görs ju inte det hursomhelst.
Om de tar bonuspengarna alternativt fryser dina tillgångar så är det ju pga att de har kollat upp dig och märkt att du använder dig av trading (i detta fallet).
Inget bolag (av de större och seriösare iallafall) skulle frysa eller ta din bonus för nöjes skull, de har ju ett rykte att hålla uppe.
Att ta, frysa eller leka med kunders bonusar är ju inte den bästa marknadsföringen.
Så blir du av med din bonus är du med största sannolikhet avslöjad.

Kattbert 2010-08-30 08:56

Finns det någon som kan tipsa om några bonusar som är "lätta" att ta på dtta sätt? Det bästa vore ju att man genast får tillgång till bonusen direkt. På TheGreek tex. så får man 21% upp till 250$. Insättning ca 1190$ och så får man 250$ extra. Detta är ju en lätt bonus då genom att man får tillgång till pengarna direkt.

Många bonusar är sådana att man måste omsätta sin egen insats först innan man får bonusen. Det är väl ok så länge det rör sig om att man tex skall omsätta insatsen 1 gång men i vissa fall så skall det omsättas en sjuhelvetes många gånger. Ta tex 5dimes. De skyltar med en 50% free play bonus upp till $200. Men man skall omsätta insättningen 1 gång för att få 10% av bonusbeloppet. Alltså man satsar $400 och får ett frispel för $20. Det gäller att spelet och bokningen matchar varandra exakt för att inte hela bonusen skall gå om intet. 5dimes-bonusen kan väl klassas som värdelös i detta avseende? Sportbet verkar ha precis samma skitupplägg. Men det är klart, 5dimes har bra odds och man kan kanske lyckas matcha oddsen utan svinn.

Men som sagt, kan någon ge exempel på bra bonusar här.TheGreek verkar ha ett användbart erbjudande och Bet365 har väl sin 100% 100 eur bonus ännu där bonusen kommer direkt på kontot. Bonuslistningssidorna är också värdelösa eftersom de listar alla skitbonusar också. Sodomyandlust hade ett par bra inlägg här men den bonuslistningssida han hänvisar till listar också titanbet som han själv informerar om att är ett skojeri i och med orimliga omsättningskrav innan bonusen erhålls. Detta är ingen kritik mot Sodomyandlust alltså utan bara ett exempel på att informationssidorna ganska okritiskt marknadsför bonusar.

Edit. Jag har nu surfat runt lite och hittat bla. instantactionsports som erbjuder 100% free play bonus upp till 100 eur. Så nu har vi Bet365, TheGreek och instantactionsports som har spelbara bonusar.

dNa 2010-08-30 10:21

Kattbert: nordicbet.com använder samma som bet365, dvs 100% upp till 1000kr och den ska omsättas 6 gånger.
Sen tror jag att du kan hitta samma på antingen Unibet eller Expekt, eller båda?

Bwin har väl 50% upp till 1200kr.

Kattbert 2010-08-30 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av dNa (Inlägg 59283)
Kattbert: nordicbet.com använder samma som bet365, dvs 100% upp till 1000kr och den ska omsättas 6 gånger.
Sen tror jag att du kan hitta samma på antingen Unibet eller Expekt, eller båda?

Har nordicbet det erbjudandet också? Jag skall kolla upp det. Jag har aldrig varit inne på deras sidor utan bara sett på oddsportals bonuslistor.

Men den stora vinsten med bonustradingen ligger väl i att man inte behöver omsätta. Man spelar bort insättningen och bonusen på en gång och då gör det inget att man säger sig ha 6 gånger omsättningskrav. Vad jag efterlyser är alltså sajter där man får tillgång till bonusen direkt så att man kan spela bort det snabbast möjligt.

dNa 2010-08-30 12:16

Stämmer.

Kolla i forumdelen för spelbolag där tror jag du kan hitta den info du söker.

Good2cu 2010-09-07 16:30

Edit

Pacman 2010-09-07 16:42

Du betalar ju commission på det också så det får du ta med i beräkningen.

Good2cu 2010-09-07 18:45

Edit

James 2010-10-08 15:41

Finns det nåt alternativ till Bet72:s oddsmatcher?
Det finns ju en del oddsjämförelsesajter, finns det någon som man kan sortera efter bookie och se på vilka matcher dom ligger jämförelsevis högt t.ex?

skolmatsal 2010-10-11 02:02

Kan man inte göra exakt detta, men arbitraga det istället? Räknas bonusars omsättning om man sätter in fler pengar, eller är bonusen "förlorad" om man skulle torska pengarna på bolaget. Jag tänker på fallet där man måste omsätta en viss summa innan man får bonusen på kontot. Som bet 365 där man måste omsätta 6 ggr innan man får spela för summan.

James 2010-10-13 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av skolmatsal (Inlägg 67188)
Kan man inte göra exakt detta, men arbitraga det istället? Räknas bonusars omsättning om man sätter in fler pengar, eller är bonusen "förlorad" om man skulle torska pengarna på bolaget. Jag tänker på fallet där man måste omsätta en viss summa innan man får bonusen på kontot. Som bet 365 där man måste omsätta 6 ggr innan man får spela för summan.

Jag tror det går bra att utnyttja arbitrage genom oddsbörser som betfair. Lurigare mellan olika bookies som tydligen byter uppgifter med varandra. Tror dock att det brukar vara emot användarvillkoren.

Vad gäller bonusar brukar det vara helt enligt reglerna att sätta in mer pengar för att slutföra omsättningskraven, men fråga supporten.

skolmatsal 2010-10-23 15:37

Okej, nu har jag 1000 kronor i spelbar bonus på en bookie, och 1000 på en annan. Problemet är att den ena bonusen är tidsbegränsad, och att den gränsen går ut om 3 veckor. Jag har inte Betfair, men jag antar att det är värt en förlust på 5% för att tradea över till bolaget utan tidsgräns. Hur gör man detta på enklast sätt?

skolmatsal 2010-10-26 20:33

Jag upprepar min fråga. Har ett odds på ca 2 hos ena bookien på ett utfall och på ca 1.9 på en annan bookie. Tänkte tradea över skiten, hur bör jag göra?

Frikeer 2010-10-26 20:44

Står ju i första inlägget! Du spelar som vanligt där du har bonusen och bokar spelet på Betfair. Du kommer således att gå +- 0 om du har samma odds men får räkna bort kommissionen!

oscar4122 2010-10-26 23:52

en annan grej man kan göra är ju att surebetta, då omsätter man och drar in en liten vinst på samma gång ;)

Frikeer 2010-10-27 06:28

Många bolag har dock limits för hur låga oddsen får vara!

skolmatsal 2010-10-27 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av Frikeer (Inlägg 72324)
Står ju i första inlägget! Du spelar som vanligt där du har bonusen och bokar spelet på Betfair. Du kommer således att gå +- 0 om du har samma odds men får räkna bort kommissionen!

Jovisst, men jag har inte Betfair. Kanske är värt att skaffa det iofs...

Frikeer 2010-10-27 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av skolmatsal (Inlägg 72631)
Jovisst, men jag har inte Betfair. Kanske är värt att skaffa det iofs...

Har du inte tillgång till någon spelbörs så blir det ganska svårt!!
Glöm inte att använda sharps länk :yes:

Galeocerdo cuvier 2010-10-28 04:51

Citat:

Ursprungligen postat av dNa (Inlägg 59283)

Bet24 har en bra. 100 % upp till 500 SEK, omsättningskrav = 2000 SEK.

Om jag förstått det rätt så måste man ha ett fett konto för att omsätta bonusarna, om man nu skulle förlora flera i rad på Betfair innan bonusen är omsatt? Tipico har "The deposited amount and the bonus has to be turned around 3 times on Sportsbetting at minimum odds of 2,0 before a withdrawal can be requested "

Låt oss säga att jag sätter in 1000 på Tipico, får 1000 i bonus. Måste omsättas x3, 6000.

Så 2000 på Tipico, 2000 på Betfair. Vinner på Tipico.
4000 på Tipico. 4000 på Betfair.

Alltså behövs det 1000 insättning Tipico, 2000 insättning Betfair. Detta är i bästa fall. Har jag otur måste jag slänga in 4000 till på Betfair. Man måste alltså sammanlagt ha 7k på kontot för denna bonus, korrekt?
Och vilka matcher är det man skall leta efter?

Hm sedan försvinner 90;- på insättningsavgift till Betfair vid insättning av det maximala beloppet som kan komma att behövas, sedan förlorar man väl på att det är Euro på Tipico? Sedan gick det tydligen inte att Boka perfekta spel heller? Så om det från början är 1000 bonus kanske man bara tjänar 600 cirka?

RobinD 2010-10-28 06:55

Börja inte med de största Bonusarna då, finns ju mängder av 20euro free bets. Ta de först.

Galeocerdo cuvier 2010-10-28 07:32

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 72893)
Börja inte med de största Bonusarna då, finns ju mängder av 20euro free bets. Ta de först.

Sant, dags att knåpa ihop en lista för bonustrading.

Mimosa64 2010-10-28 11:27

När jag började med bonustrada så började jag med de små bonusar, typ 300-500:-. Sen kan man gå på 1000:-

Mimosa64 2010-10-28 11:33

Vilka matcher du ska leta. Jag hade mest "tur" på basket och fotboll. Satsa på de matcher som är stor omsättning. Jag hade lite otur i början. Mina pengar hamnade bara på "fel" sida, inte på Betfair. Men när jag väl skulle ge mig på ett 1000:- bonus trodde jag skulle få hålla på länge. Men då gick allt åt rätt håll. Men jag hade kommit på att titta i formstatistiken på Betfair. Det gjorde det lite lättare att pricka in rätt.

RobinD 2010-10-28 11:38

Spelar ju inte jättestor roll om pengarna hamnar på fel sida heller. Tanken är väl ändå att behålla bookien för spel. Har du väl trastar ut ditt free bet så är ju pengarna i spel på den bookien istället för betfair. Fine lite omsättningskrav, men de rullar man förbi rätt fort om man inte spelar för tior.

Gör man det får man helt enkelt tradea ut igen.

Galeocerdo cuvier 2010-10-28 13:58

Vilka matcher är det ni tradear? Har tittat efter tvåoddsare som man kan boka med två men det finns ju fan inte

RobinD 2010-10-28 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av Warg (Inlägg 72976)
Vilka matcher är det ni tradear? Har tittat efter tvåoddsare som man kan boka med två men det finns ju fan inte

Det finns, men du lär få leta och använda odds comparison.

Mimosa64 2010-10-28 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 72933)
Spelar ju inte jättestor roll om pengarna hamnar på fel sida heller. Tanken är väl ändå att behålla bookien för spel. Har du väl trastar ut ditt free bet så är ju pengarna i spel på den bookien istället för betfair. Fine lite omsättningskrav, men de rullar man förbi rätt fort om man inte spelar för tior.

Gör man det får man helt enkelt tradea ut igen.

Jag lyckades omsätta kraven så jag plockade ut pengarna istället. Annars skulle jag hålla på så mycket mera och möjligen gå åt fel håll igen. Så jag tog det säkra före det osäkra och plockade ut pengarna på spelbolaget.

mars 2010-10-28 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av Warg (Inlägg 72888)
Hm sedan försvinner 90;- på insättningsavgift till Betfair vid insättning av det maximala beloppet som kan komma att behövas, sedan förlorar man väl på att det är Euro på Tipico? Sedan gick det tydligen inte att Boka perfekta spel heller? Så om det från början är 1000 bonus kanske man bara tjänar 600 cirka?

Använd någon gratis insättningsmetod? Banköverföring t.ex.

Galeocerdo cuvier 2010-10-28 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 73046)
Använd någon gratis insättningsmetod? Banköverföring t.ex.

Tack, tänkte inte på det.

bulle 2010-10-29 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av Warg (Inlägg 72976)

Skulle också behöva hjälp med detta. Trodde det skulle bli lättare från bet365 men icke.. :sad:

Majo 2010-11-10 13:23

Satte in 300kr på gamebookers nyss (100% bonus), men det verkar som om jag måste omsätta degen 3ggr först, innan de släpper bonusen :sad:

Vad är bästa strategin nu? Ta ut pengarna igen och försöka nån annanstans (och läsa på bättre då)?

Alternativt kan man ju köra på för att få ut bonusen eller gå +-0, men då behöver jag ha 2.400 kr på betfair (600, 1200, 2400) för att kunna boka upp det sista steget...

Förslag?

Fangtastic 2010-11-10 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av majo999 (Inlägg 77835)
Satte in 300kr på gamebookers nyss (100% bonus), men det verkar som om jag måste omsätta degen 3ggr först, innan de släpper bonusen :sad:

Vad är bästa strategin nu? Ta ut pengarna igen och försöka nån annanstans (och läsa på bättre då)?

Alternativt kan man ju köra på för att få ut bonusen eller gå +-0, men då behöver jag ha 2.400 kr på betfair (600, 1200, 2400) för att kunna boka upp det sista steget...

Förslag?

Tycker du ska tradea ut de till Betfair. Du satsar på gamebookers först till matchande odds och kör likadant på betfair, OBS! Du spelar på gamebookers och på betfair tar du BOKA, finns guide beskrivet i första inlägget i denna tråd. De du hoppas på nu är att du förlorar pengarna på gamebookers och får in allt på betfair. :popcorn:

Galeocerdo cuvier 2010-11-10 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av majo999 (Inlägg 77835)

Förslag?

Mitt förslag till dig är att surebetta pengarna. http://www.oddsportal.com/sure-bets/ Du får hålla utkik där helt enkelt, Gamebookers kommer upp då och då.

Majo 2010-11-10 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av Fangtastic (Inlägg 77836)
Tycker du ska tradea ut de till Betfair. Du satsar på gamebookers först till matchande odds och kör likadant på betfair, OBS! Du spelar på gamebookers och på betfair tar du BOKA, finns guide beskrivet i första inlägget i denna tråd. De du hoppas på nu är att du förlorar pengarna på gamebookers och får in allt på betfair. :popcorn:

Så kan man ju göra, men det blir ju ingen skillnad mot att bara ta ut pengarna?
kan tillägga att jag har haft Betfair i några år och är van att boka & hålla på, men tack för guide-tipset :)

Citat:

Ursprungligen postat av Warg (Inlägg 77837)
Mitt förslag till dig är att surebetta pengarna. http://www.oddsportal.com/sure-bets/ Du får hålla utkik där helt enkelt, Gamebookers kommer upp då och då.

Surebet för 300kr?? Vad blir det i vinst då, 50 öre? :ohmy:

Galeocerdo cuvier 2010-11-10 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av majo999 (Inlägg 77849)
Så kan man ju göra, men det blir ju ingen skillnad mot att bara ta ut pengarna?
kan tillägga att jag har haft Betfair i några år och är van att boka & hålla på, men tack för guide-tipset :)

Surebet för 300kr?? Vad blir det i vinst då, 50 öre? :ohmy:

Du måste omsätta 900 kronor på deras sida innan du får bonusen, eller hur? Jag har för mig att deras bonus är liten, 100 % upp till 30 €, dvs 300 SEK. Sätt in 600 till, surebetta mot en annan sida och vips - där har du din bonus redo som du sedan kan surebetta ut från sidan. Har du tur så vinner du ett par kronor på köpet tack vare surebettingen. Föredrar det själv då Betfair är apjobbigt att hitta odds att boka med samt avgifter som förstör allt.

Majo 2010-11-10 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av Warg (Inlägg 77864)
Du måste omsätta 900 kronor på deras sida innan du får bonusen, eller hur? Jag har för mig att deras bonus är liten, 100 % upp till 30 €, dvs 300 SEK. Sätt in 600 till, surebetta mot en annan sida och vips - där har du din bonus redo som du sedan kan surebetta ut från sidan. Har du tur så vinner du ett par kronor på köpet tack vare surebettingen. Föredrar det själv då Betfair är apjobbigt att hitta odds att boka med samt avgifter som förstör allt.

Aha, då är jag med, tack för att du redde ut det. :)