Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Bonustrading (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/)

Pacman 2012-04-22 21:19

Kom dock ihåg det som diskuterades ovan om att det är många sidor som inte ger dig nån bonus om du sätter in pengar med Moneybookers så kolla det både en och två gånger innan du gör en insättnings så du inte åker på det.

Hipossum 2012-04-22 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 182913)
Kom dock ihåg det som diskuterades ovan om att det är många sidor som inte ger dig nån bonus om du sätter in pengar med Moneybookers så kolla det både en och två gånger innan du gör en insättnings så du inte åker på det.

Japp, såg den diskussionen. Men jag kan väl lika gärna sätta in med kreditkort (sålänge det inte förekommer någon kännbar utgift) och sedan använda Moneybookers för att ta ut summan om det skulle bli så att det är enklast att omsätta summan? (Misslyckade trades)

mars 2012-04-22 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av Hipossum (Inlägg 182918)
Japp, såg den diskussionen. Men jag kan väl lika gärna sätta in med kreditkort (sålänge det inte förekommer någon kännbar utgift) och sedan använda Moneybookers för att ta ut summan om det skulle bli så att det är enklast att omsätta summan? (Misslyckade trades)

Många bolag har dock som praxis att du måste ta ut samma väg som du satte in så du vet.

betssonfreak 2012-04-22 22:13

Har nu bonushorat mig igenom följande bolag:

Betsson
Betfair
Unibet
Ladbrokes
Bet365
Bwin
Comeon
Bet-at-Home
Tipico
Alllyoubet

De som introducerade mig till bonushoreriet sa att bolagen kommer skicka in nya "erbjudanden" varje månad, men det enda jag fått har varit helt menlösa (värda kanke 200 kr)

Börjar min karriär som bonushora ta slut nu, eller:
i) kommer det dyka upp bättre möjligheter från de bolag jag redan skändat?
ii) finns det många fler bolag med bonusar värda 500 kr eller mer? Vilka?
iii) finns det några andra möjligheter att fortsätta horeriet?
(Är inte beredd att använda mig av vänners kontokort ;-)

Bobbobula 2012-04-22 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av betssonfreak (Inlägg 182920)
Har nu bonushorat mig igenom följande bolag:

Betsson
Betfair
Unibet
Ladbrokes
Bet365
Bwin
Comeon
Bet-at-Home
Tipico
Alllyoubet

De som introducerade mig till bonushoreriet sa att bolagen kommer skicka in nya "erbjudanden" varje månad, men det enda jag fått har varit helt menlösa (värda kanke 200 kr)

Börjar min karriär som bonushora ta slut nu, eller:
i) kommer det dyka upp bättre möjligheter från de bolag jag redan skändat?
ii) finns det många fler bolag med bonusar värda 500 kr eller mer? Vilka?
iii) finns det några andra möjligheter att fortsätta horeriet?
(Är inte beredd att använda mig av vänners kontokort ;-)

bwin har mycket reload.. 200 sek reload är bra. Ingen hade arbetat om alla bolag skickade ut 1k reload i månaden...

flip-flop 2012-04-23 09:48

Bet365s bonus verkar lite annorlunda. Som jag förstår det måste man spela upp sina insatta pengar en gång, och sedan sätts bonusen in? Som då måste omsättas 3 gånger.


För att placera spel med din bonus är det bara omsätta beloppet på din insättning en gång på valfria sporter och marknader. Du måste spela igenom din insättning och bonus tre gånger innan du gör ett uttag.


Är det smartaste då att lägga ett så säkert vad som möjligt med pengarna man satt in? Närmare 1.5 i odds som är minimum (för att vara bonusgrundande) och när väl bonusen är insatt kan man göra som vanligt?

betssonfreak 2012-04-23 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av flip-flop (Inlägg 182933)
Bet365s bonus verkar lite annorlunda. Som jag förstår det måste man spela upp sina insatta pengar en gång, och sedan sätts bonusen in? Som då måste omsättas 3 gånger.


För att placera spel med din bonus är det bara omsätta beloppet på din insättning en gång på valfria sporter och marknader. Du måste spela igenom din insättning och bonus tre gånger innan du gör ett uttag.


Är det smartaste då att lägga ett så säkert vad som möjligt med pengarna man satt in? Närmare 1.5 i odds som är minimum (för att vara bonusgrundande) och när väl bonusen är insatt kan man göra som vanligt?

Jag tolkar det som att du sätter in tex tusen kr och får tusen kr i bonus. Därefter är det bara att förlora pengarna till bokningskontot. Men eftersom b365 bara kräver 3 ggr omsättningen om du vinner så kan du väl lika gärna vinna på b365 via en högoddsare och hämta ut pengarna från b365 istället.
Är hugget som stucket.

Har för mig att b365 var bra för bonustrading.

betssonfreak 2012-04-23 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av Bobbobula (Inlägg 182924)
bwin har mycket reload.. 200 sek reload är bra. Ingen hade arbetat om alla bolag skickade ut 1k reload i månaden...

200 kr är absolut inte värt besväret imo. Men ska hålla utkik på bwin. Tack.

DamageINC 2012-04-23 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av flip-flop (Inlägg 182933)
Bet365s bonus verkar lite annorlunda. Som jag förstår det måste man spela upp sina insatta pengar en gång, och sedan sätts bonusen in? Som då måste omsättas 3 gånger.


För att placera spel med din bonus är det bara omsätta beloppet på din insättning en gång på valfria sporter och marknader. Du måste spela igenom din insättning och bonus tre gånger innan du gör ett uttag.


Är det smartaste då att lägga ett så säkert vad som möjligt med pengarna man satt in? Närmare 1.5 i odds som är minimum (för att vara bonusgrundande) och när väl bonusen är insatt kan man göra som vanligt?

Du får alla pengar (2000kr) på kontot på en gång. Däremot sitter det någon slags spärr efter bonustusingen. Säg att du först lägger ett bet på 500kr, och sen vill lägga ett på 600kr så kommer det andra inte att gå igenom. Av någon anledning måste du spela jämnt ner till summan 1000kr. Det andra betet måste alltså spelas som två bets på 500kr+100kr, och sen efter det är hela kapitalet upplåst för spel. Det gör alltså ingen skillnad, utan är bara en onödig tvist som kan verka förvirrande då man blir nekad en insats trots att man har pengar, bara för att man går över "skarven" mellan insättning och bonuspengar med ett bet.

Hipossum 2012-04-23 14:23

Sådär, nu har jag hittat en fin match på Betsafe och Betfair kombinerat.
Häcken - Göteborg, Allsvenskan fotboll.

Häcken@ 2.50 på Betsafe

Häcken Bokat @ 2.50 på Betfair.

Detta borde med betfairs kommision bli -1.26% åt endera hållet.

Jag hoppas jag tänker rätt här. Men vad är egentligen boka oddset lika med? 2.5/100 = 40. (40%)
1.67/100 = 59.8 (60%)

Betyder egentligen inte oddset "2.5 bokat" att jag spelat +0.5 AH på Göteborg till 1.67?

Edit2: Det verkar efter några snabba beräkningar som att det stämmer.

Så här är det alltså meningen att jag ska spela 500 sek på betsafe och 765 på Betfair. Jag tror jag kör detta!

Semicolon 2012-04-23 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av Hipossum (Inlägg 182952)
Sådär, nu har jag hittat en fin match på Betsafe och Betfair kombinerat.
Häcken - Göteborg, Allsvenskan fotboll.

Häcken@ 2.50 på Betsafe

Häcken Bokat @ 2.50 på Betfair.

Detta borde med betfairs kommision bli -1.26% åt endera hållet.

Jag hoppas jag tänker rätt här. Men vad är egentligen boka oddset lika med? 2.5/100 = 40. (40%)
1.67/100 = 59.8 (60%)

Betyder egentligen inte oddset "2.5 bokat" att jag spelat +0.5 AH på Göteborg till 1.67?

Edit2: Det verkar efter några snabba beräkningar som att det stämmer.

Så här är det alltså meningen att jag ska spela 500 sek på betsafe och 765 på Betfair. Jag tror jag kör detta!

Hur tänker du nu? Jag hade nog sagt 500 på betsafe och 510 på betfair..

zorba 2012-04-23 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 182961)
Hur tänker du nu? Jag hade nog sagt 500 på betsafe och 510 på betfair..

Liability hos betfair blir 765 så han tänker rätt.

Bobbobula 2012-04-23 19:03

Nån som kört starlottosport.com? 150 euro. vet inte om det funkar för svenskar.?

aceyeight 2012-04-25 22:58

Felpost...

kingscania 2012-04-26 02:51

Orkar tyvärr inte svara....



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved