Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tennis (https://www.sharps.se/forums/tennis/)
-   -   Franska Öppna (https://www.sharps.se/forums/tennis/2698-franska-oppna/)

BiggieB 2010-05-29 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av timadolf (Inlägg 42515)
Ju längre turnneringen går desto svårare får du med dina UNDERlir!

Alltså å lira underlir är inte poängen, dock tycker jag att om det är klasskillnad på spelare så är underlir bättre än tex handikapplir. Underliren kan gå in även om du är ute å cycklar helt :).

Barney Gumble 2010-05-29 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av BiggieB (Inlägg 42570)
det e det som e fint med underlir :) De kan gå in även om man har fel :). Dock e jag jävligt suprised båda på roddick å melzer skall jag säga :)

Då kan man ju lika gärna spela bingo. Skulle själv tycka det var pinsamt om jag plockat ut 2 spelare och skrivit att dom kommer vinna enkelt. Om dom sedan blev totalt överkörda, inte direkt vinnande i längden..

BiggieB 2010-05-29 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 42577)
Då kan man ju lika gärna spela bingo. Skulle själv tycka det var pinsamt om jag plockat ut 2 spelare och skrivit att dom kommer vinna enkelt. Om dom sedan blev totalt överkörda, inte direkt vinnande i längden..

knappast. Jag tycker om pengar och det är kul å vinna :).

Barney Gumble 2010-05-29 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av BiggieB (Inlägg 42580)
knappast. Jag tycker om pengar och det är kul å vinna :).

Kanske är kul för dig när du har tur på dom 10 första spelen, men du kommer inte tycka det är kul sen när du förlorar i längden.

BeatOnTheFish 2010-05-29 16:28

Håller med Barney måste jag säga!

BeatOnTheFish 2010-05-29 16:29

Men Almagro spelet ser ju lovande ut också måste jag säga:evilgrin39:

timadolf 2010-05-29 17:30

Grattis till spelen, du har helt rätt angående UNDERspelen eftersom du vinner pengar, men jag skulle akta mig för underspelen längre in i turneringen.
Jag kan inte rygga spel jag inte tror på.

Men grattis igen pengarna på kontona e det som räknas!:hattenav:

RobinD 2010-05-29 17:56

Måste nog gå in och försvara Biggie här. Vad jag har förstått så är det många som följer honom med bra klirr i kassan. Man ska passa sig för hur man kritiserar imo.

En rek kan vara bra och inte sitta, den kan vara dålig och sitta.

Eller som i det här fallet gå fel men ändå sitta, dvs fru fortuna spelar in en aning. Vi har alla tur någon gång och det jämnar ut sig mot de gånger vi har otur. Men om u lägger bra spel så visar det sig med gröna siffror. Money talks!

Barney Gumble 2010-05-29 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 42596)
Måste nog gå in och försvara Biggie här. Vad jag har förstått så är det många som följer honom med bra klirr i kassan. Man ska passa sig för hur man kritiserar imo.

En rek kan vara bra och inte sitta, den kan vara dålig och sitta.

Eller som i det här fallet gå fel men ändå sitta, dvs fru fortuna spelar in en aning. Vi har alla tur någon gång och det jämnar ut sig mot de gånger vi har otur. Men om u lägger bra spel så visar det sig med gröna siffror. Money talks!

Trodde du var en som tänkte långsiktigt? Biggie har lagt upp ca 15 spel här vad jag sett och vet inte ens om han ligger plus på dom, han har ju inget spread. Säger inte att han är dålig men vet inte om han är bra än heller. Hans spel idag tyckte jag var dåliga och jag sa att jag funderade på tvärtemot direkt, inget jag kom på efteråt.

Kanske att jag överreagerade lite grann med att jag sa att han hade så mycket tur dock, som du säger alla har vi tur ibland.

NikoBellic 2010-05-29 18:05

Handlar ju bara om att träffa rätt i längden, jag spelar efter något sorts mervärde. Ta en lina mellan Ferrer och Melzer, är det en bra rek så kommer den under tio matcher gå under fler gånger än den kommer gå över. Tio matcher är ungefär den linan man får tänka på i tennis för inte många möts fler gånger än så under en karriär.

Dem har mötts tre gånger innan idag med totals linan på 23, 29,34.

Barney Gumble 2010-05-29 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av NikoBellic (Inlägg 42604)
Handlar ju bara om att träffa rätt i längden, jag spelar efter något sorts mervärde. Ta en lina mellan Ferrer och Melzer, är det en bra rek så kommer den under tio matcher gå under fler gånger än den kommer gå över. Tio matcher är ungefär den linan man får tänka på i tennis för inte många möts fler gånger än så under en karriär.

Dem har mötts tre gånger innan idag med totals linan på 23, 29,34.

Matcher som spelats för flera år sedan ska man inte tänka alltför mycket på när man lägger ett spel. Det är hur dom är som spelare idag som räknas, inte hur någon av dom spelade för 4 år sedan. Visst kan det ha viss betydelse om alla deras matcher varit jämna innan då dom verkar gå jämnt ut i spelet. Men man ska nog inte dra allt för stora slutsatser från det där, om matcherna inte spelats samma år.

BiggieB 2010-05-29 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av timadolf (Inlägg 42592)
Grattis till spelen, du har helt rätt angående UNDERspelen eftersom du vinner pengar, men jag skulle akta mig för underspelen längre in i turneringen.
Jag kan inte rygga spel jag inte tror på.

Men grattis igen pengarna på kontona e det som räknas!:hattenav:

tack. Som jag nämnde tidigare så spelar jag inte bara underspel, utan jag försöker skapa mig en matchbild och baserat på den så spelar jag vad jag bedömer ger finast odds/säkrast. Grustennis är väldigt breakvänligt så det har i princip bara blivit under men på snabbare underlag där breaks är mindre vanliga kommer det nog bli fler över, och handikappsspel.

/B

NikoBellic 2010-05-29 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 42605)
Matcher som spelats för flera år sedan ska man inte tänka alltför mycket på när man lägger ett spel. Det är hur dom är som spelare idag som räknas, inte hur någon av dom spelade för 4 år sedan.

Ärligt talat så tycker jag antal games i föregående möten är väldigt irrelevant, om matcherna inte spelats samma år.

Det är fullständigt relevant, spelarna bär med sig spelmönster från tidigare möten. Jag har läst intervjuer med spelare som snackat inför en match, att dem t.ex mötte sin motspelare för fem år sedan i nån ITF turnering och det blåste lite snett från vänster, jag missade breakboll vid 5-4 i andra set efter en dålig backhand.

Dem bär med sig sådant hela tiden, har dem plusstats på en spelare så kommer dem gå in med stort självförtroende etc.

BiggieB 2010-05-29 18:19

robin jag har inget spread. Så men jag har gått ca 20 units plus totalt under franska fast det inkluderar andra lir också.

Men så här såg resultaten ut om jag inte har fel

Dag
1: 4 - 0 - 1
2: 2 - 5
3: 5 - 2
4: 4 - 3
5: 2 - 2 - 1
6: 3 - 0 blir nog 3 - 1.

Totalt: 20 - 12 (förmodligen 13)De lir jag publicerade efter önskan är dag 4, 5, 6, och 2 vilket ger 11 - 10

RobinD 2010-05-29 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 42600)
Trodde du var en som tänkte långsiktigt? Biggie har lagt upp ca 15 spel här vad jag sett och vet inte ens om han ligger plus på dom, han har ju inget spread. Säger inte att han är dålig men vet inte om han är bra än heller. Hans spel idag tyckte jag var dåliga och jag sa att jag funderade på tvärtemot direkt, inget jag kom på efteråt.

Kanske att jag överreagerade lite grann med att jag sa att han hade så mycket tur dock, som du säger alla har vi tur ibland.

Jag tänker långsiktigt och Biggie har lagt bra många fler spel än 15. Det var tennis innan Roland Garros också mannen.

RobinD 2010-05-29 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av BiggieB (Inlägg 42610)
robin jag har inget spread. Så men jag har gått ca 20 units plus totalt under franska fast det inkluderar andra lir också.

Men så här såg resultaten ut om jag inte har fel

Dag
1: 4 - 0 - 1
2: 2 - 5
3: 5 - 2
4: 4 - 3
5: 2 - 2 - 1
6: 3 - 0 blir nog 3 - 1.

Totalt: 20 - 12 (förmodligen 13)De lir jag publicerade efter önskan är dag 4, 5, 6, och 2 vilket ger 11 - 10

Starta ett spread så slipper vi diskussioner om hur bra du är. Svart på vitt är alltid bäst.

timadolf 2010-05-29 18:32

Ja!
Där har du helt rätt Biggie B!
Det e mer breakvänligt i Franska Öppna.
Wimbledon kommer bli fler tie break helt klart.

BiggieB 2010-05-29 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 42613)
Starta ett spread så slipper vi diskussioner om hur bra du är. Svart på vitt är alltid bäst.

alltså jag lirar inte för att bli bäst eller sämst. Jag lirar för att jag tycker det är skoj och för att det är roligt med pengar. :)

RobinD 2010-05-29 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av BiggieB (Inlägg 42616)
alltså jag lirar inte för att bli bäst eller sämst. Jag lirar för att jag tycker det är skoj och för att det är roligt med pengar. :)

Jo det gör vi andra också, och det skadar inte att redovisa siffror så att man kan rygga. Dessutom så slipper du ju försvara dig? :)

BiggieB 2010-05-29 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 42618)
Jo det gör vi andra också, och det skadar inte att redovisa siffror så att man kan rygga. Dessutom så slipper du ju försvara dig? :)

Jag behöver inte försvara mig :) Jag har ju dig :D.

Men jag startar väl ett spread, efter franska spread #3 se hur länge det håller :P

NikoBellic 2010-05-29 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av BiggieB (Inlägg 42621)

Men jag startar väl ett spread, efter franska spread #3 se hur länge det håller :P

Starta inget spread biggie. Pappa säger nej.

RobinD 2010-05-29 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av BiggieB (Inlägg 42621)

Haha det är sant. Men okej då!

Starta ett för att bidra med spel till oss som inte kan tennis då, det skulle uppskattas.

Niko är för snål för att ge så lyssna inte på honom!:KO:

Edit: Slut på OT för min del

Barney Gumble 2010-05-29 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av NikoBellic (Inlägg 42607)
Det är fullständigt relevant, spelarna bär med sig spelmönster från tidigare möten. Jag har läst intervjuer med spelare som snackat inför en match, att dem t.ex mötte sin motspelare för fem år sedan i nån ITF turnering och det blåste lite snett från vänster, jag missade breakboll vid 5-4 i andra set efter en dålig backhand.

Dem bär med sig sådant hela tiden, har dem plusstats på en spelare så kommer dem gå in med stort självförtroende etc.

Plusstatistik och över/underspel hänger inte ihop, att någon har en statistik på 7-4 mot en moståndare spelar såklart roll. Håller inte med om att det spelar roll om det är 7-4 i över/under.

Barney Gumble 2010-05-29 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 42612)
Jag tänker långsiktigt och Biggie har lagt bra många fler spel än 15. Det var tennis innan Roland Garros också mannen.

Okej my bad, Biggie är säkert duktig. Tyckte bara att han la lustiga spel idag men det gör väl alla ibland. Ska inte gnata mer om detta nu, onödigt att jag började klaga från början, det leder inte till något gott.

Sorry BiggieB :)

NikoBellic 2010-05-29 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 42624)
Haha det är sant. Men okej då!

Starta ett för att bidra med spel till oss som inte kan tennis då, det skulle uppskattas.

Niko är för snål för att ge så lyssna inte på honom!:KO:

Edit: Slut på OT för min del

Robin, så här är det, jag har inte alltid tid eller tillgång att sitta och lägga in mina spel på spreaden. Om ni nu sitter några stycken och vill rygga mig fullt ut och jag sen har en del dåliga lir och sen kommer jag in på kvällen och lägger in lir i efterhand som jag själv lirat men inte kunnat lägga ut så kommer ni klaga för det så jag bestämde mig för att bara bokföra för min egen skull och jag bokför när jag har tid över helt enkelt. Att det sen blir i efterhand och ni alla är skeptiska bryr jag mig inte om, det är vad det är.

RobinD 2010-05-29 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av NikoBellic (Inlägg 42662)
Robin, så här är det, jag har inte alltid tid eller tillgång att sitta och lägga in mina spel på spreaden. Om ni nu sitter några stycken och vill rygga mig fullt ut och jag sen har en del dåliga lir och sen kommer jag in på kvällen och lägger in lir i efterhand som jag själv lirat men inte kunnat lägga ut så kommer ni klaga för det så jag bestämde mig för att bara bokföra för min egen skull och jag bokför när jag har tid över helt enkelt. Att det sen blir i efterhand och ni alla är skeptiska bryr jag mig inte om, det är vad det är.

Jag vet det Niko, jag retas med dig.

Glöm heller inte att du är aldrig ansvarig för andras spel, rygga är frivilligt.

Storchen 2010-05-29 22:28

´Nuff OT boys morgondagens spel då.... :)

Mikhail Youzhny - Jo-Wilfried Tsonga @ 1,85 Bwin 7/10u

Tar denna på Bwin som är one-ball bookie då jag tror Tsonga kommer få det riktigt tufft mot en aggresiv Youzhny nu med sin skada.

:cheers:

Barney Gumble 2010-05-29 22:38

Mina lir inför morgondagen

Murray vs Berdych @ 2.37 bet365
Visserligen är Murray alltid som bäst i grand slam turneringar men jag tror mycket på Berdych här.

Cilic vs Söderling -1.5 set@ 1.70 unibet
Cilic som inte imponerat på mig hittills tror jag inte kommer ha en suck mot söderling. Söderling lär spela hem det här med 3-0, men jag spelar -1.5 så att Cilic får tar ett set, mer än så ger inte söderling bort om han har en okej dag.

RobinD 2010-05-29 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av Storchen (Inlägg 42669)

Tar denna på Bwin som är one-ball bookie då jag tror Tsonga kommer få det riktigt tufft mot en aggresiv Youzhny nu med sin skada.

Pinnen har till 1,885

Edit: de kräver ju dock 1 set kom jag på..

BiggieB 2010-05-30 01:47

inga lir av mig imorgon gillar varken linorna eller oddsen. Kanske kan youzhny - tsonga u40 vara värt å pröva @2.03 2u. Varning för tsongas ryggskada. Tar han en kortisolspruta så är smärtan borta tills imorgon. Dessutom kommer han få sjukt mycket hemmastöd medans youzhny som gillar publikstöd men inte när publiken är emot han. Vad jag försöker säga är att jag är osäker på youzhny liret men jag hoppas det sitter :)

BoL!

NikoBellic 2010-05-30 10:05

Ogiltigt spel-ID: 11582

Ogiltigt spel-ID: 11581

Ogiltigt spel-ID: 11580

Ogiltigt spel-ID: 11578

BiggieB 2010-05-30 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av NikoBellic (Inlägg 42741)

Ogiltigt spel-ID: 11582

Ogiltigt spel-ID: 11581

Ogiltigt spel-ID: 11580

Ogiltigt spel-ID: 11578

tack för shiavone satt fint :)
:moneybag:

Barney Gumble 2010-05-30 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av Storchen (Inlägg 42669)

Snyggt :cheers: Lite synd ändå att Tsonga bröt redan efter ett set, mindre tennis att kolla på :)

RobinD 2010-05-30 18:40

Tack för Tsonga Storchen!

Barney Gumble 2010-05-30 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 42674)
Murray vs Berdych @ 2.37 bet365
Cilic vs Söderling -1.5 set@ 1.70 unibet

2/2 idag då, :cheers: Söderlinge fixade biffen enkelt och Berdych släppte inte in Murray i matchen heller :)

BiggieB 2010-05-30 20:23

snyggt storchen kul att den gick in :)

Overkill 2010-05-30 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 42846)
1/1 idag då, :cheers: Berdych har kopplat grepp på Murray men matchen kommer spelas klart imorgon.

Kommer fortsätta ikväll. :evilgrin39:

BiggieB 2010-05-30 20:36

morgondagens lir

T. Gabashvili/J. Melzer 31-maj-2010 2:10 AM PST
Totala Game UNDER 37.5 för Match 1.926

Melzer var väldigt imponerande mot ferrer och till skillnad från roddick har han tryck på grunslagen. Det ryska tennisundret tar slut imorgon.

R. Ginepri/N. Djokovic 31-maj-2010 2:10 AM PST
Totala Game UNDER 33.5 för Match 1.926

Amerikanen har shockat alla genom att ta sig såhärlång men jag känner att djoko vill vinna och amerikanen får respass i tre raka

F. Verdasco 31-maj-2010 6:30 AM PST
Odds matchen för Match 1.840

Jag är ett stort fan av Verdasco efter att han bytta tränarteam till Agassis gamla. DEtta har säkert framgått av mina tidigare lir :). Han visade även stor styrka mot kohlschreiber gemon att vinna trots en sprucken blåsa på foten. Något som gör ont som satan. Imorgon kommer det dock vara fixat av läkarna och han vinner mot Almagro.

T. Bellucci 31-maj-2010 6:30 AM PST
Game Spread +10 för Match 1.714

Nadal är världens bästa grusspelare men Bellucci är rankad #16 på grus och 29 totalt. Jag tror att nadal vinner men kommer få väldigt svårt att vinna med 10 game.

BoL!

Barney Gumble 2010-05-30 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 42850)
Kommer fortsätta ikväll. :evilgrin39:

Ja ser det nu :D Får hoppas dom hinner klart :)

Barney Gumble 2010-05-30 21:00

2/2 idag :) Hoppas på samma utdelning imorgon.

Gabashvili - Melzer (-1.5 set) @1.63 5u
(Hittar inget -1.5 spel så jag spelar 2.85u på 3-0 i set @ 2.85, unibet.
och 2.15u på 3-1 i set @ 3.75, bet365. Då får jag 5u -1.5 till 1.63) Lite krångligt men värt det.
Tror Melzer kommer vinna enkelt här, han imponerade stort på mej senaste matchen och spelade ut Ferrer totalt. Gabashvili har också imponerat men tror att hans bränsle börjar ta slut, jag tror inte han räcker till här.

Djokovic (-2.5 set) - Ginepri @1.70 unibet 5u
Tror inte att Djoko släpper något set här.

Verdasco (-2.5 set) - Almagro @5.15 betsafe 1u
Tror att Verdasco kommer vinna denna matchen och spelar själv även BiggieBs raka spel. Är egentligen inget fan av statistikspel, men Almagro har inte vunnit ett set mot Verdasco på 3 försök. Visserligen är Almagro i mycket fin form nu. Men kombinerat med att jag tror mycket på Verdasco här och att statistiken säger 3-0 så provar jag med 1unit.

Dubbel med Jankovic @ 1.40 + Melzer @ 1.37 Totalodds 1.92 betsafe 5u
Hann inte lägga ut denna då sidan låg nere.