Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tennis (https://www.sharps.se/forums/tennis/)
-   -   Franska Öppna (https://www.sharps.se/forums/tennis/2698-franska-oppna/)

fuzzy_ 2010-06-03 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 43330)
Då såg vi nog inte samma match, blev tighta siffror för att Dementieva gjorde för många enkla misstag och dubbelfel, som jag skrev. I övrigt hade schiavone inte mkt att säga till om.

Att dementievas serv inte är så stabil är väl ingen nyhet? Hon har ju servat ganska dåligt hela turneringen, servade bättre denna matchen än hon gjort tidigare matcher. Schiavone hade breakbollar i nästan samtliga dementievas game. Många av hennes "enkla" misstag framtvingades ju av schiavone.

Barney Gumble 2010-06-03 15:52

Hon gjorde fler dubbelfel nu än hon gjort under turneringen, men nej det var ingen nyhet. Och det var inte bara dom jag pratade om, om du kan läsa. Dementieva styrde otroligt många bollar men avslutade dom med enkla misstag, hon slog ut och nätade väääääldigt många enkla slag, och då pratar jag inte om några misstag som var framtvingade av Schiavone... Och btw så tvingade inte Schiavone fram speciellt mkt överhuvudtaget.

Förstår om det är svårt för dej att erkänna att Schiavone var underlägsen i matchen när du hade spelat på henne. Men matchen bröts ändå så det spelar nu ingen roll.

fuzzy_ 2010-06-03 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 43335)
Hon gjorde fler dubbelfel nu än hon gjort under turneringen, men nej det var ingen nyhet. Och det var inte bara dom jag pratade om, om du kan läsa. Dementieva styrde otroligt många bollar men avslutade dom med enkla misstag, hon slog ut och nätade väääääldigt många enkla slag, och då pratar jag inte om några misstag som var framtvingade av Schiavone... Och btw så tvingade inte Schiavone fram speciellt mkt överhuvudtaget.

Förstår om det är svårt för dej att erkänna att Schiavone var underlägsen i matchen när du hade spelat på henne. Men matchen bröts ändå så det spelar nu ingen roll.

:holms:

32 dubbelfel hade hon i turneringen innan den här matchen, att skylla på faktorer som får anses som självklara när man rekar är lite konstigt, hon har som sagt servat dåligt hela turneringen, ingen överraskning. Dementieva lyckades inte ta sig förbi schivaones försvar och hennes spel idé höll inte, dem där stoppbollarna t.ex. Och förstår inte varifrån du får att jag inte skulle kunna läsa eller varför jag skulle ha svårt att erkänna något jag inte delar uppfattningen om, försök gärna hålla nivån ovan sandlådan eller kryp tillbaka till RoK. Mitt spel var vinnande, det är det som är poängen i slutändan.

Barney Gumble 2010-06-03 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 43339)
:holms:

32 dubbelfel hade hon i turneringen innan den här matchen, att skylla på faktorer som får anses som självklara när man rekar är lite konstigt, hon har som sagt servat dåligt hela turneringen, ingen överraskning. Dementieva lyckades inte ta sig förbi schivaones försvar och hennes spel idé höll inte, dem där stoppbollarna t.ex. Och förstår inte varifrån du får att jag inte skulle kunna läsa eller varför jag skulle ha svårt att erkänna något jag inte delar uppfattningen om, försök gärna hålla nivån ovan sandlådan eller kryp tillbaka till RoK. Mitt spel var vinnande, det är det som är poängen i slutändan.

Säger bara som det är, det är du som drar ner diskussionen till sandlådan när du är så blåögd som du är. 2.15 på Schiavone var inte ett i längden vinnande spel i denna matchen. Men du vann idag, congrats :)

Hon kände ju uppenbarligen av sin skada under matchen, eftersom hon bröt. Troligtvis var det därför hon slog bort så många bollar och försökte med stoppbollar som inte fungerade på slutet, för att få slut på duellerna så fort som möjligt.

Har du sett en tennismatch före denna eller var det första gången? Kan säga att det är en rolig sport att titta på och kan rekomendera dej att se fler tennismatcher i framtiden :)

En mod kan ju rensa upp denna löjliga diskussion som jag inte förstår varför Fuzzy skulle starta från början.

olof86 2010-06-03 16:25

Just agree to disagree... :cheers:

fuzzy_ 2010-06-03 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 43341)
Säger bara som det är, det är du som drar ner diskussionen till sandlådan när du är så blåögd som du är. 2.15 på Schiavone var inte ett i längden vinnande spel i denna matchen. Men du vann idag, congrats :)

Hon kände ju uppenbarligen av sin skada under matchen, eftersom hon bröt. Troligtvis var det därför hon slog bort så många bollar och försökte med stoppbollar som inte fungerade på slutet, för att få slut på duellerna så fort som möjligt.

Har du sett en tennismatch före denna eller var det första gången? Kan säga att det är en rolig sport att titta på och kan rekomendera dej att se fler tennismatcher i framtiden :)

Hehe, jo tjenare :popcorn: Med samma faktorer inräknade som i denna turneringen så skulle jag ta schiavone @ 2.15 alla dagar i veckan. Du tog inte med skadan heller som en faktor förstår jag :lol:

Nej du, jag har sett en del tennis jag, men det är irrelevant i den här tråden. Vill du diskutera hur mycket tennis jag har sett eller något annat off topic så kan du kontakta mig i PM. I den här tråden diskuterar vi franska öppna. :hattenav:

Grovbenstomme 2010-06-03 16:39

Grabbar, det är vi mot bolagen. Glöm inte detta..

fuzzy_ 2010-06-03 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 43267)
...

Kan tillägga i min felpost att jag har Schivone @ 2,15 3u och Stosur @ 1.67 4u. BOL

Båda gick vägen :drunk:

OT: Är väl inget fel att diskutera en tennismatch i en tennistråd?

BiggieB 2010-06-03 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 43347)
Båda gick vägen :drunk:

OT: Är väl inget fel att diskutera en tennismatch i en tennistråd?

vad får man för att förutspå att dementiva bryter efter första? :)

lodmajster 2010-06-03 17:36

Någon som vet när NB kommer ut med sina spel på matchen Melzer-Nadal?
Bet365 har lagt sin lina på +9.5 och det känns sjukt högt.

fuzzy_ 2010-06-03 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av BiggieB (Inlägg 43355)
vad får man för att förutspå att dementiva bryter efter första? :)

Hehe, ganska kul. En öl ska du få, här -->:cheers:

Barney Gumble 2010-06-03 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 43205)
Jankovic -1.5 set - Stosur @3.75 unibet 1u

Bom här, 0/1 idag. Men ingen stor förlust dock då det var ett litet chansspel, men en felbedömning av mig, var ett dåligt spel helt klart.

Mitt spel till finalen blir
Schiavone - Stosur -1.5 set @1.57 7.5u

Herrarnas semis.
Söderling över 2.5 dubbelfel @1.85 5u
Söderling gjorde 6 dubbelfel mot Federer, pga att han låg på sin andraserve väldigt hårt. Han kommer ligga på andraserven hårt imorgon mot Berdych också, och matchen lär bli lång och tight och då kommer dubbelfelen när han pressar sin andraserve.

Han gjorde bara 2 dubbelfel mot Cilic och Montanes och jag antar att det är därför linan ligger där den ligger. Men där låg han inte på sin andraserve något extra och dom matcherna kan inte jämföras med den mot Federer och den mot Berdych. Tycker betsafe har satt linan för lågt här och jag tycker 1.85 är mycket spelvärt :)

zimzelen 2010-06-04 09:24

Vad tror ni om Söderling - Berdych idag?
Jag kikar på över/under spelet på denna. På deras 10 möten har 8 av dem slutat i raka segrar med klara siffror. De två 2-1 mötena har varit på 26 resp 27 game totalt.

bet 365 har linan på 37,5 (u2,25 ö1,57)
Unibet har den t.ex på 40,5 (o/u 1,86)

Tror ni trenden fortsätter i raka set? Även om vinnaren tappar ett set ser ju Unibets lina överkomlig ut.

Eller vad tror ni?

tårtan 2010-06-04 09:27

Citat:

Ursprungligen postat av zimzelen (Inlägg 43485)
Jag kikar på över/under spelet på denna. På deras 10 möten har 8 av dem slutat i raka segrar med klara siffror. De två 2-1 mötena har varit på 26 resp 27 game totalt.

Tror ni trenden fortsätter i raka set? Även om vinnaren tappar ett set ser ju Unibets lina överkomlig ut.

Eller vad tror ni?

Har inte satt in mig i statistiken så den kan jag inte uttala mig om, däremot vet jag att matcherna avgörs i bäst av fem set i franska öppna :)

Spontant om matchen så blir det väl patriotbet på söderling och en kall jävel som tittarsällskap!

BiggieB 2010-06-04 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av zimzelen (Inlägg 43485)

Eller vad tror ni?

Det kan gå precis hursomhelst. Söderling kan vara klart bättre å vinna i 3 raka. Samma sak gäller berdych. Men troligare är en riktig battle där den med bäst psyka vinner i 4 eller 5 set. Patriotbet är nog det enda som gäller idag för mig iaf :) Det här är ingen challanger utan semi i franska. Ingen kommer att ge sig enkelt.

iCash 2010-06-04 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av BiggieB (Inlägg 43496)
Det kan gå precis hursomhelst. Söderling kan vara klart bättre å vinna i 3 raka. Samma sak gäller berdych. Men troligare är en riktig battle där den med bäst psyka vinner i 4 eller 5 set. Patriotbet är nog det enda som gäller idag för mig iaf :) Det här är ingen challanger utan semi i franska. Ingen kommer att ge sig enkelt.

http://www.alawsati.com/video/filema...=image&id=4350

GO SODA!!!

:cheers:

BiggieB 2010-06-04 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 43497)

:drunk:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=a43Q22VDP_U]YouTube - (HD) Highlights Soderling vs Nadal Roland Garros 2009[/ame]

Något att ladda med inför matchen :)

zimzelen 2010-06-04 11:31

Det blir en dubbel på Söderling/Stosur (2-0) för mig

Kom igen Robin!

Grovbenstomme 2010-06-04 12:01

Jävligt konstig känsla att sitta med berdych ML men oddset är för bra för att undvika. Hoppas jag förlorar vadet dock ;)

BiggieB 2010-06-04 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av Grovbenstomme (Inlägg 43503)
Jävligt konstig känsla att sitta med berdych ML men oddset är för bra för att undvika. Hoppas jag förlorar vadet dock ;)

hoppas jag med :D

snickarn 2010-06-04 16:53

Söderling i FINAL för andra året i rad i franska öppna! det är ju hur stort som helst. och vilken rysare vi fick se ( jag hoppas verkligen ni såg matchen ) de turades verkligen om att hålla i taktpinnen. Kan nog lugnt påstå att jag inte var den enda som slets mellan hopp och förtvivlan. hade en liten peng på söderling till -4 så den vart ju push på.

Tror inte att Melzer kommer kunna rubba gruskungen Nadal speciellt mycket men man kan ju alltid hoppas på att det blir en jobbig match även för Nadal så att det inte bara är Robin som går in med en ordentlig urladdning från semin i finalen. blir ett spel på Melzner på +8.5 till 2.2 ggr pengarna med 4u.

BiggieB 2010-06-04 18:17

skönt med söderling i final men melzer +8 är har redan skitit sig :). No matter Söderling i final väger mer än väl upp för det :)

jacjacjac 2010-06-04 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av BiggieB (Inlägg 43555)
skönt med söderling i final men melzer +8 är har redan skitit sig :). No matter Söderling i final väger mer än väl upp för det :)

Tre breakbollar nu. Bjud på break och torsk sen i tiebreak = 8 game marginal.

BiggieB 2010-06-04 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av jacjacjac (Inlägg 43563)
Tre breakbollar nu. Bjud på break och torsk sen i tiebreak = 8 game marginal.

yes! Push blev det :). Klart bättre än torsk :)

snickarn 2010-06-04 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av sharp (Inlägg 43538)
Tror inte att Melzer kommer kunna rubba gruskungen Nadal speciellt mycket men man kan ju alltid hoppas på att det blir en jobbig match även för Nadal så att det inte bara är Robin som går in med en ordentlig urladdning från semin i finalen. blir ett spel på Melzner på +8.5 till 2.2 ggr pengarna med 4u.

Blev som trott att Nadal inte hade nå större problem att slå ut Melzer men tack vare att Melzer spelade upp sig i sista settet så satt spelet +8.5 med en halv poängs marginal :cheers:

Storchen 2010-06-04 20:29

Själv satt jag på över 27,5 games och kände mig helkörd efter 6-2 6-3 med 5-1 till Nadal i 3:e set som Melzer lyckades få till en tiebreak torsk! :)
Som så ofta i betting "it ain´t over untill the fat lady sings" på både gott och ont...

:moneybag: :cheers:

Barney Gumble 2010-06-04 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 43412)
Söderling över 2.5 dubbelfel @1.85 5u

1/1 och +4.25u idag.
Dagens lir satt mycket enkelt, 8 dubbelfel av Robin. Riktigt härligt att han vann också :)

Lirar i finalen
Söderling - Nadal @4.55 1u
Nadals spel passar Robin bra och oddset är i högsta laget, när man sedan är svensk måste man ju bara prova med 1u. :)

Har sedan tidigare lirat Stosur -1.5 set inför damernas final.

fuzzy_ 2010-06-04 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 43585)
1/1 och +4.25u idag.
Dagens lir satt mycket enkelt, 8 dubbelfel av Robin. Riktigt härligt att han vann också :)

Snyggt. Var liras props som denna?

Barney Gumble 2010-06-04 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 43587)
Snyggt. Var liras props som denna?

Det var betsafe, dom brukar ha en del specialspel som andra bolag inte har ibland :)

tompa87 2010-06-04 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 43325)
Om någon bryter matchen, när som helst, så voidas spelen.

ålrajt, märkte det :)

bra denna gången..

iCash 2010-06-05 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 43585)
Söderling - Nadal @4.55 1u

French Open 2010 Final, Tennis
R. Soderling 6-June-2010 2:00 AM PST
Match Odds for Match 4.550

Patriot bet it is! :cheers:

RobinD 2010-06-05 09:27

Är kanske fel ute här, men det kan ju inte vara otänkbart att Stosur släpper 1 set till Schiavone idag? Hon darrade ju lite i andra set mot Jankovic innan hon gick på knock. Schiavone har för mig imponerat mer än Jankovic som bara whinar!

2-1 finns till 4.58 på pinnen, värde jämfört med 2-0 till 1.60. Tankar ni som kan?

Storchen 2010-06-05 11:14

Stosur 2-1 @ 5,00 finns på NordicBet och känns som ett mycket bra insurancebet för Stosur 2-0 @ 1,60

Har mycket svårt att ser Schiavone kunna ta ner Stosur och vinna två raka set, utan snarare tvärtom att Stosur kommer diktera spelet hårt med sin mkt aggresiva stil och inte ge italienskan någon ro på baslinjen alls utan tvingas springa häcken av sig.
Det är dock WTA och bollen är rund, samt att det är båda spelarnas första final i en Grand Slam dock har Schiavone har mer rutin och skulle Stosur inte klara av att vara så tung favvo nu i finalen börja mata UE´s så kan hon möjligt släppa ett set till Schiavone.
Men chanserna att Italienskan skulle lyckas vinna ser jag som slim to none

RobinD 2010-06-05 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av Storchen (Inlägg 43659)
Stosur 2-1 @ 5,00 finns på NordicBet och känns som ett mycket bra insurancebet för Stosur 2-0 @ 1,60

Har mycket svårt att ser Schiavone kunna ta ner Stosur och vinna två raka set, utan snarare tvärtom att Stosur kommer diktera spelet hårt med sin mkt aggresiva stil och inte ge italienskan någon ro på baslinjen alls utan tvingas springa häcken av sig.
Det är dock WTA och bollen är rund, samt att det är båda spelarnas första final i en Grand Slam dock har Schiavone har mer rutin och skulle Stosur inte klara av att vara så tung favvo nu i finalen börja mata UE´s så kan hon möjligt släppa ett set till Schiavone.
Men chanserna att Italienskan skulle lyckas vinna ser jag som slim to none

Men då är ju frågan om jag ska bry mig?

För jag sitter rent teoretisk på Stosur ML @ 2.62 i och med att jag plockade henne som turneringssegrare direkt efter att hon slog ut Serena.

Ska jag spela set-spel så blir det ju lillpeng på spelet 2-1 i set för att jag ser värde. Annars kan jag lika gärna låta bli. För imo är 1.60 på 2-0 i set i en Grand Slam final mellan två spelare som har dålig rutin från dessa sammanhang ett rätt så svagt spel.

BiggieB 2010-06-05 12:13

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 43662)
Men då är ju frågan om jag ska bry mig?

För jag sitter rent teoretisk på Stosur ML @ 2.62 i och med att jag plockade henne som turneringssegrare direkt efter att hon slog ut Serena.

Ska jag spela set-spel så blir det ju lillpeng på spelet 2-1 i set för att jag ser värde. Annars kan jag lika gärna låta bli. För imo är 1.60 på 2-0 i set i en Grand Slam final mellan två spelare som har dålig rutin från dessa sammanhang ett rätt så svagt spel.

vad grundar du det på? Intressant att höra hur du tänker :)

RobinD 2010-06-05 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av BiggieB (Inlägg 43669)
vad grundar du det på? Intressant att höra hur du tänker :)

Vad jag grundar att jag anser 2-0 @ 1.60 är ett svagt spel?

Ni får ju ta det jag säger med en nypa salt då jag inte kan tennis.

Stosur bör ju vara favorit helt klart, men spel på henne är ju rätt nedspelade och jag kan tänka mig att bookies vill ha spelen på favoriten. Speciellt spel på 2-0 som innebär utklassning.

Faktum är att Stosur har tagit vad, 2 titlar i hela hennes karriär? Är i final i en Grand Slam för första gången? Både hon och Schiavone bör vara orutinerade i sammanhanget och då tror jag att Schiavone som besitter med rutin totalt och är i en postion av att vara dog kan spela mer avslappnat och har "mindre att förlora".

Jag kan inte se att denna match ska sluta 2-0 Stosur 63% av mötena med dagens förutsättningar. Hon vinner säkert, men värde i 2-0?

Jag är tveksam.

AndreasB1897 2010-06-05 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 43671)
Vad jag grundar att jag anser 2-0 @ 1.60 är ett svagt spel?

Ni får ju ta det jag säger med en nypa salt då jag inte kan tennis.

Stosur bör ju vara favorit helt klart, men spel på henne är ju rätt nedspelade och jag kan tänka mig att bookies vill ha spelen på favoriten. Speciellt spel på 2-0 som innebär utklassning.

Faktum är att Stosur har tagit vad, 2 titlar i hela hennes karriär? Är i final i en Grand Slam för första gången? Både hon och Schiavone bör vara orutinerade i sammanhanget och då tror jag att Schiavone som besitter med rutin totalt och är i en postion av att vara dog kan spela mer avslappnat och har "mindre att förlora".

Jag kan inte se att denna match ska sluta 2-0 Stosur 63% av mötena med dagens förutsättningar. Hon vinner säkert, men värde i 2-0?

Jag är tveksam.

Håller med totalt i det! tror att Stosur kan bli nervös och då kan Schiavone smyga med och ta detta! :)

BOL! :drunk:

BiggieB 2010-06-05 14:07

Nu får ni väl ge er lite tycker jag :). I tennis behöver man inte vara så mycket bättre för att vinna 9 av 10 matcher med 2 - 0. Så det är inte direkt kross siffror. Visst kan alla spelare tanka men Stosur har en spelstil som passar Schiavone sjukt dåligt, hon kommer dessutom i galen form. Visst kanske stosur tankar men med tanke på hur allting talar för stosur inklusive vädret så är det inte så är det väldigt otroligt att det blir 2 - 0. För att inte säga att det raka oddset på schiavone är nästan 5.0 samma som söderling hade mot fedrer. Det säger en hel del.

RobinD 2010-06-05 14:17

BiggieB: Om du säger det så, var bara mina amatörtankar som kom fram :)

BiggieB 2010-06-05 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 43695)
BiggieB: Om du säger det så, var bara mina amatörtankar som kom fram :)

hehe jag är också amatör =) och mitt svar var mina tankar. Vem som har rätt får vi se efter finalen :D