Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tennis (https://www.sharps.se/forums/tennis/)
-   -   Luckystrikes tennis/volleyboll (https://www.sharps.se/forums/tennis/2813-luckystrikes-tennis-volleyboll/)

Kors i taket 2010-06-29 15:15

Nu hijackar jag denna tråd lite. Luckystrike ska ju inte behöva fixa allt åt oss vad gäller tennisen :) Men varför är det så att ingen som följer tennis eller alla services som håller på med tennis har med dubbeltennis? Tycker dubbeltennis eller duo-tennis är roligt att titta på och det borde väl rimligtvis vara mindre svängningar upp och ner där också då den som är i bättre form får ta över lite från den som är i sämre.

Varför tror ni att det är så?

AndreasB1897 2010-06-29 15:18

[QUOTE=Kors i taket;47715]Nu hijackar jag denna tråd lite. Luckystrike ska ju inte behöva fixa allt åt oss vad gäller tennisen :) Men varför är det så att ingen som följer tennis eller alla services som håller på med tennis har med dubbeltennis? Tycker dubbeltennis eller duo-tennis är roligt att titta på och det borde väl rimligtvis vara mindre svängningar upp och ner där också då den som är i bättre form får ta över lite från den som är i sämre.

Så sant! :thumbup:

RobinD 2010-06-29 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av Kors i taket (Inlägg 47715)
Nu hijackar jag denna tråd lite. Luckystrike ska ju inte behöva fixa allt åt oss vad gäller tennisen :) Men varför är det så att ingen som följer tennis eller alla services som håller på med tennis har med dubbeltennis? Tycker dubbeltennis eller duo-tennis är roligt att titta på och det borde väl rimligtvis vara mindre svängningar upp och ner där också då den som är i bättre form får ta över lite från den som är i sämre.

Varför tror ni att det är så?

Måste kommentera det här. Denna tråd är till för luckystrikes rekar och spel, tankar och sånt runt dessa möjligen.

Men för Guds skull kan vi hålla denna tråd fri från diverse utsvävningar och OT? Skapa en ny tråd eller använd wibledon-tråden för diskussioner kring matcherna i övrigt. Väldigt irriterande att det man vill läsa hamnar två sidor bak inklämda av massa OT och meddelande om att folk ryggar. Jag tror att LS fattar att folk ryggar och jag tror också att han förstår att folk är tacksamma.

LS har bett om att hålla tråden clean och ingen lyssnar..

Grovbenstomme 2010-06-29 15:27

Håller med och från och med nu så håller vi tråden ren från OT och tack hälsningar ta det i PM! Eller 29/6 tråden..

Luckystrike 2010-06-29 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 47719)
Måste kommentera det här. Denna tråd är till för luckystrikes rekar och spel, tankar och sånt runt dessa möjligen.

Men för Guds skull kan vi hålla denna tråd fri från diverse utsvävningar och OT? Skapa en ny tråd eller använd wibledon-tråden för diskussioner kring matcherna i övrigt. Väldigt irriterande att det man vill läsa hamnar två sidor bak inklämda av massa OT och meddelande om att folk ryggar. Jag tror att LS fattar att folk ryggar och jag tror också att han förstår att folk är tacksamma.

LS har bett om att hålla tråden clean och ingen lyssnar..

Word.

Kirtap 2010-06-29 17:49

Hej Lucky
Nu har jag lirat Lu imorgon mot Djoko till 6 ggr, trodde själv på max 5 ggr på honom. Han slog ändå ut en av turrens stora favoriter och då kan man nog slå ut Djoko oxå tror jag... eller ;)

Lagt spel ligger!

Luckystrike 2010-06-29 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 47759)
Hej Lucky
Nu har jag lirat Lu imorgon mot Djoko till 6 ggr, trodde själv på max 5 ggr på honom. Han slog ändå ut en av turrens stora favoriter och då kan man nog slå ut Djoko oxå tror jag... eller ;)

Lagt spel ligger!

Jag vet inte riktigt, Lu var verkligen en levande vägg mot Roddick men mot Djokovic kommer han få större motstånd i egen serve än mot amerikanen, som verkligen inte briljerade spelmässigt, utan lät Lu styra och ställa väldigt mycket. Djokovic har också servat riktigt bra hitills tycker jag, så Lu bör få svårt men allt är ju möjligt...

Luckystrike 2010-06-29 19:22

Ska iväg på semester imorgon, men postar ett sista spel i Wimbledon nu.

Vera Zvonareva - Tsvetana Pironkova 2 2,97 @ pinnacle (7/10)

Jag spelade faktiskt Pironkova mot Zvonareva i Kremlin Cup i höstas på hc minns jag, och då vann bulgariskan förkrossande enkelt med 60 62 på Zvonarevas träningsbana i Moskva. Pironkovas spel i den matchen är en gåta i tennissammanhang än idag, hon kom till turneringen med ca 15 raka förluster på touren, men hade visserligen imponerat i kvalet och i 1a rundan mot Pavlychenkova, och var rankad drygt 150 i världen, och gick ut och fullständigt spelade ut dåvarande topp 10-spelaren Zvonareva, som dels jagade en plats i Masters och dels spelade på hemmaplan. Jag minns att Zvonareva i det andra setet spelade riktigt bra och öste på med tunga forehands men Pironkova svarade hela tiden med ännu hårdare och ännu bättre placerade slag över hela banan, om och om igen.

Det är lite Pironkova i ett nötskal att antingen spela som ovan extremt bra eller extremt dåligt då hon är en våldsam flytspelare, men nu har hon presterat på absolut toppnivå i fem matcher på raken, och idag krossade hon en av de bästa grässpelaren genom alla tider Venus Williams i raka set med 62 63. Bulgariskan har inte tappat ett set på vägen, och verkar nästan helt omöjlig att bryta för dagen.

Pironkova har potentialen att bli precis hur bra som helst, och hennes spelstil är fascinerande. Hon är aggresiv och slår riktigt hårt i grundslagen, men är samtidigt rena väggen i defensiven med riktigt bra snabbhet och i tillägg en väldigt hård förstaserve. Pironkovas absolut största styrka tycker jag dock är hennes förmåga att växla tempo i duellerna. Zvonareva bygger också sitt spel på samma strängar fast mer monotont, och den här matchen tror jag kommer bli stenhård där den som servar bäst kommer ha en klar fördel.

Pironkova vann som sagt senast med 62 60 på hc i vintras, i deras enda möte hittills. Jag tycker det borde ge bulgariskan en fördel rent mentalt att ha med sig i bagaget här, och spelar hon lika bra som idag mot Venus Williams kan jag inte se annat än att hon har en riktigt bra vinstchans även på torsdag. Zvonareva har varit riktigt bra, och framförallt servat riktigt bra, mot Jankovic och Clijsters men båda två var skuggor av sin verkliga kapacitet. Menar Pironkova endast är knapp underdog här, och denna ser jag som spelbar ner till dryga 2,1-2,2 i odds.

Tillägger också att jag tycker detta är en väldigt gynnsam match-up för Pironkova, som har en för dagen perfekt mix av defensivt/offensivt spel och kan sätta fart på bollen själv på ett annat sätt än Zvonareva, och även försvara sig utmärkt med sin backhand-slice. Zvonarevas spel är mycket mer förutsägbart och stelt på säkra, tunga grundslag och Pironkova kan få ryskan ur rytmen rejält om hon varierar spelet, framförallt med låga slicade backhands ner mot Zvonarevas backhand, precis som i deras senaste möte i vintras. Som ovan nämnt blir också serven en nyckelfaktor här, och Pironkova har en bättre och hårdare förstaserve än Zvonareva, gäller bara att hålla en bra procent på dem.

Luckystrike 2010-06-29 19:28

Bokföring över spelen hittills i Wimbledon finns som tidigare nämnt på denna sida: Spreadsheet.se - sportsbetting spreadsheet

Grovbenstomme 2010-06-29 19:45

Då tar vi det igen, Vill du gratulera/tacka för spel så ta det i PM eller i annan tråd.

Flyttat inlägg..

/MOD

Maitaii 2010-06-29 20:50

Efter att ha följt dessa 2 spelare idag, pironkova och zvonareva så kan man konstantera att man mer eller mindre fick matchen av sina motståndare, fruktansvärt många misstag från både clijsters och williams men den som imponerade mest var helt klart pironkova som har ett stabilt spel och bjuder på väldigt lite misstag, vilket man inte kan säga om zvonareva. Det lär bli en tight match där jag som du Lucky tror på en seger för pironkova. Hennes andra srev är lite klen men det har i princip alla damer.
Vad som hände med kanepi idag vet ingen?:P
Fram till igår ansåg jag söderling vara favorit mot Nadal med efter matchen igår så börjar man undra. Men Nadal har problem mot hårdslående och jag tror och hoppas att söderling tar det. Inga tankar om den Lucky? Tacksam för svar

Luckystrike 2010-06-29 21:01

Kanepi fick nervdaller och träffade aldrig rent i någon av sina chanser att vinna matchen dessvärre.

Min motivering på Pironkova har du ovan, har inte så mycket att göra med hur de spelade idag alls, utan mer att jag tycker bulgariskan har en väldigt gynnsam match-up på gräset helt enkelt. Bättre förstaserve, slår flackare och hårdare, behärskar slicade slag bättre, varierar sitt spel bättre, rör sig bättre och snabbare. Vad gäller stabiliteten så missar väl Pironkova nästan mer än Zvonareva egentligen, ryskan är känd för att missa väldigt lite i regel. Tror dock Pironkova kan få henne missa en del som sagt.

Tror helt klart Söderling har en chans mot Nadal, men avstår spel på den matchen. Nadal är Nadal och pga sin mentala styrka tycker jag han är befogad favorit i alla fall.

Wimbledon, imorgon, kl 14

Berdych - Federer 1 +5,5 game 1,83 @ pinnacle (6/10) + 1 5,50 @ Bwin (4/10)

Federer vann enkelt mot österrikaren Melzer, som aldrig kom upp i normal nivå, och framförallt serven stämde uselt stundtals. Federer spelar med ett otroligt självförtroende på centercourten i Wimbledon, och han har bara förlorat en match i turneringen sedan 2002 men jag tycker han ser ut att vara sämre än någonsin i år.

Ställs nu mot 24-årige tjecken Berdych, som har en ruskigt hård förstaserve i upp mot 230 km/h och även ett - när det stämmer - fantastiskt returspel. Berdych har ett ruskigt tryck i sin forehand framförallt, och har lärt sig lägga upp poängen mycket smartare än förr, vilket fört hans spel till en ny nivå.

Dessa båda spelare möttes i Miami i vintras där Berdych vann med 2-1 i set och 7-6 i avgörande, i en match som svängde fram och tillbaka. Federer slog också Berdych i Australian Open med 3-2 i set 2008, där tjecken hade 2-0 i set. Berdych slog Federer i OS 2004 också, då tjecken bara var 18 år gammal.

Förväntar mig en riktigt tuff och jämn match här, där nyckeln för Berdych är att få serven att stämma och satsa hårt på Federers andraservar, lyckas han med detta, menar jag han har en bra chans att ta detta. Tycker inte oddset bör vara över 5 i varje fall.

Luckystrike 2010-06-30 12:37

Söderling - Nadal 1 2,39 @ bwin (6/10) Hinner ingen längre motiv men jag menar söderling är en bättre grässpelare än nadal just nu, och får han serven att stämma kommer nadal få det tufft

Luckystrike 2010-06-30 21:36

2/3 spel satt idag till 3,66 i snitt, vilket jag tycker är klart godkänt, även om spelet på Söderling i efterhand kanske var väl patriotiskt.

Har redan rekat Pironkova som spelar imorgon, och tänkte inte reka något mer, särskillt då jag har dåligt med tid just nu. Blev dock oerhört imponerad av Berdych än en gång, och oddsen han ger mot Djokovic menar jag inbjuder rejält till spel. Så gör en rek på den matchen i god tid nu.

Tomas Berdych - Novak Djokovic 1 2,05 @ Boylesports/NordicBet (7/10)

Berdych spelade som de flesta redan vet, ruskigt bra då han slog ut Federer idag och framförallt hans spel i eget servegame är närmast kusligt effektivt.

Djokovic slog ut Hewitt i 4e rundan och Lu enkelt i kvartsfinalen. Serben har fått en väldigt enkel lottning i jämförelse med de andra spelarna, och har vunnit relativt klart de senaste matcherna men samtidigt är jag tveksam till hans verkliga status som grässpelare. Gräs är normalt inte hans bästa underlag, och jag tycker fortfarande inte hans serve håller bästa klass.

Ingen tvekan om att Berdych är den bästa servaren av dessa två, och han spelar dessutom mycket kraftfullare från baslinjen. Tjecken är inne i ett våldsamt flyt för dagen, och har knappt gjort en dålig match de senaste 3-4 månaderna. Håller tjeckens flyt i sig och han spelar i närheten av lika bra som mot Federer idag mot Djokovic på fredag, är jag ganska övertygad om att serben kommer väga för lätt. Han kommer få väldigt svårt att försvara sig mot Berdych flacka, tunga grundspel och serve och jag är ganska övertygad om att tjecken är den som kommer diktera den här matchen från start. Serbens serve är väldigt varierande och hans 200 km/h står sig slätt mot Berdych 225 km/h i max hastighet på 1a serven, och han kommer bli extremt beroende av sin förstaserve här för att inte komma i underläge i duellerna. Drabbas inte tjecken av nerver och spelar bort sig, vinner han tror jag och jag hade själv inte satt ett odds över 1,80 här.

Djokovic leder 2-0 i inbördes, båda mötena på hc för över ett år sedan, men Berdych då och nu går rätt och slätt inte att jämföra. Han är väldigt förbättrad på de flesta plan sedan dess, och framförallt självförtroendet finns hos honom nu, vilket är så viktigt för en spelare av tjeckens spelartyp. Han har också mognat som människa, och blivit lugnare. Jag tror Djokovic får väldigt svårt här.

Kommer som sagt vara inne väldigt begränsat den närmaste tiden, men ni klarar er nog :)

http://www.spreadsheet.se/wimbledon

Ching 2010-06-30 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av Luckystrike (Inlägg 47922)
2/3 spel satt idag till 3,66 i snitt, vilket jag tycker är klart godkänt, även om spelet på Söderling i efterhand kanske var väl patriotiskt.

Har redan rekat Pironkova som spelar imorgon, och tänkte inte reka något mer, särskillt då jag har dåligt med tid just nu. Blev dock oerhört imponerad av Berdych än en gång, och oddsen han ger mot Djokovic menar jag inbjuder rejält till spel. Så gör en rek på den matchen i god tid nu.

Tomas Berdych - Novak Djokovic 1 2,05 @ Boylesports (7/10)

Berdych spelade som de flesta redan vet, ruskigt bra då han slog ut Federer idag och framförallt hans spel i eget servegame är närmast kusligt effektivt.

Djokovic slog ut Hewitt i 4e rundan och Lu enkelt i kvartsfinalen. Serben har fått en väldigt enkel lottning i jämförelse med de andra spelarna, och har vunnit relativt klart de senaste matcherna men samtidigt är jag tveksam till hans verkliga status som grässpelare. Gräs är normalt inte hans bästa underlag, och jag tycker fortfarande inte hans serve håller bästa klass.

Ingen tvekan om att Berdych är den bästa servaren av dessa två, och han spelar dessutom mycket kraftfullare från baslinjen. Tjecken är inne i ett våldsamt flyt för dagen, och har knappt gjort en dålig match de senaste 3-4 månaderna. Håller tjeckens flyt i sig och han spelar i närheten av lika bra som mot Federer idag mot Djokovic på fredag, är jag ganska övertygad om att serben kommer väga för lätt. Han kommer få väldigt svårt att försvara sig mot Berdych flacka, tunga grundspel och serve och jag är ganska övertygad om att tjecken är den som kommer diktera den här matchen från start. Serbens serve är väldigt varierande och hans 200 km/h står sig slätt mot Berdych 225 km/h i max hastighet på 1a serven, och han kommer bli extremt beroende av sin förstaserve här för att inte komma i underläge i duellerna. Drabbas inte tjecken av nerver och spelar bort sig, vinner han tror jag och jag hade själv inte satt ett odds över 1,80 här.

Djokovic leder 2-0 i inbördes, båda mötena på hc för över ett år sedan, men Berdych då och nu går rätt och slätt inte att jämföra. Han är väldigt förbättrad på de flesta plan sedan dess, och framförallt självförtroendet finns hos honom nu, vilket är så viktigt för en spelare av tjeckens spelartyp. Han har också mognat som människa, och blivit lugnare. Jag tror Djokovic får väldigt svårt här.

Kommer som sagt vara inne väldigt begränsat den närmaste tiden, men ni klarar er nog :)

Spreadsheet.se - sportsbetting spreadsheet

Hur långt ner tycker du det är värde? 1.80 @ Bet365....

Sl4mp4 2010-06-30 21:55

Berdych @2.05 finns även hos Nordicbet, bet365 ger endast @1.8 just nu.
[Vill inte klottra ned tråden men kan finnas andra än mig som har konton endast på ett fåtal betting sidor.]

Ching 2010-06-30 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Sl4mp4 (Inlägg 47925)
Berdych @2.05 finns även hos Nordicbet, bet365 ger endast @1.8 just nu.
[Vill inte klottra ned tråden men kan finnas andra än mig som har konton endast på ett fåtal betting sidor.]

tack kollade på NB för 15 min sen, måste precis kommit upp :D

Luckystrike 2010-06-30 22:07

Tycker allt över 1,80 är spelbart på Berdych, och tror oddsen kommer ligga där någonstans på tjecken vid matchstart på torsdag.

EdgaarGore 2010-06-30 23:00

Brukar rygga men hoppas verkligen på Djokovic, den spelare jag gillar mest.

StefanL 2010-07-01 08:56

Citat:

Ursprungligen postat av Luckystrike (Inlägg 47781)
Ska iväg på semester imorgon, men postar ett sista spel i Wimbledon nu.

Vera Zvonareva - Tsvetana Pironkova 2 2,97 @ pinnacle (7/10)

Jag spelade faktiskt Pironkova mot Zvonareva i Kremlin Cup i höstas på hc minns jag, och då vann bulgariskan förkrossande enkelt med 60 62 på Zvonarevas träningsbana i Moskva. Pironkovas spel i den matchen är en gåta i tennissammanhang än idag, hon kom till turneringen med ca 15 raka förluster på touren, men hade visserligen imponerat i kvalet och i 1a rundan mot Pavlychenkova, och var rankad drygt 150 i världen, och gick ut och fullständigt spelade ut dåvarande topp 10-spelaren Zvonareva, som dels jagade en plats i Masters och dels spelade på hemmaplan. Jag minns att Zvonareva i det andra setet spelade riktigt bra och öste på med tunga forehands men Pironkova svarade hela tiden med ännu hårdare och ännu bättre placerade slag över hela banan, om och om igen.

Det är lite Pironkova i ett nötskal att antingen spela som ovan extremt bra eller extremt dåligt då hon är en våldsam flytspelare, men nu har hon presterat på absolut toppnivå i fem matcher på raken, och idag krossade hon en av de bästa grässpelaren genom alla tider Venus Williams i raka set med 62 63. Bulgariskan har inte tappat ett set på vägen, och verkar nästan helt omöjlig att bryta för dagen.

Pironkova har potentialen att bli precis hur bra som helst, och hennes spelstil är fascinerande. Hon är aggresiv och slår riktigt hårt i grundslagen, men är samtidigt rena väggen i defensiven med riktigt bra snabbhet och i tillägg en väldigt hård förstaserve. Pironkovas absolut största styrka tycker jag dock är hennes förmåga att växla tempo i duellerna. Zvonareva bygger också sitt spel på samma strängar fast mer monotont, och den här matchen tror jag kommer bli stenhård där den som servar bäst kommer ha en klar fördel.

Pironkova vann som sagt senast med 62 60 på hc i vintras, i deras enda möte hittills. Jag tycker det borde ge bulgariskan en fördel rent mentalt att ha med sig i bagaget här, och spelar hon lika bra som idag mot Venus Williams kan jag inte se annat än att hon har en riktigt bra vinstchans även på torsdag. Zvonareva har varit riktigt bra, och framförallt servat riktigt bra, mot Jankovic och Clijsters men båda två var skuggor av sin verkliga kapacitet. Menar Pironkova endast är knapp underdog här, och denna ser jag som spelbar ner till dryga 2,1-2,2 i odds.

Tillägger också att jag tycker detta är en väldigt gynnsam match-up för Pironkova, som har en för dagen perfekt mix av defensivt/offensivt spel och kan sätta fart på bollen själv på ett annat sätt än Zvonareva, och även försvara sig utmärkt med sin backhand-slice. Zvonarevas spel är mycket mer förutsägbart och stelt på säkra, tunga grundslag och Pironkova kan få ryskan ur rytmen rejält om hon varierar spelet, framförallt med låga slicade backhands ner mot Zvonarevas backhand, precis som i deras senaste möte i vintras. Som ovan nämnt blir också serven en nyckelfaktor här, och Pironkova har en bättre och hårdare förstaserve än Zvonareva, gäller bara att hålla en bra procent på dem.

Det finns upp emot 3.20 nu för den som inte spelat, synd att man högg 2.90 så tidigt men får fylla på till 3.20!

Luckystrike 2010-07-06 03:49

Yeltsin cup damer volleyboll: Ryssland - Kina 1 1,8 @ pinnacle 4/10, Italien - Vitryssland 3-0 i set 2,72 @ pinnacle 5/10. Båda spelen sitter normalt, men träningsturn. o inga högre insatser, då motivationen inte alltid är den bästa.

Motiv. : Ryssland mötte Kina i Montreux för drygt en månad sedan, och fick lite överraskande stryk med 1-3 i set. Kinesiskorna spelade då med bästa lag, medan Ryssland också matchade ett väldigt starkt men ungt och oprövat lag. Den här gången är dock världens kanske bästa spelare Gamova med för Ryssland, och även duktiga blockaren Merkulova från Moskva är med nu. Laget är alltså klart förstärkt, och spelar också på hemmaplan den här gången. Ryssland måste vara klara favoriter här, och jag skulle bli förvånad om de tar stryk. Oddset hade jag inte satt över 1,60.

Italien möter bedrövliga Vitryssland, som fått en inbjudan till turneringen endast för att de tränas av ryske legendaren Nikolay Karpol, och är grannland till Ryssland. Italien kommer med ett ungt, men starkt lag med profiler som Ortolani, Bosetti, Barazza, Di Ioulio och Arighetti, som alla är världsspelare. Vitryssland kommer med ett väldigt svagt lag, som fick stryk med 0-3 och 30p mot Ryssland i EM ifjol och även stryk med 1-3 i set mot Belgien och Bulgarien, och de ska egentligen inte ha en chans här. Spelbar ner till 2 blankt i alla fall tycker jag.

dellgren 2010-07-06 04:17

Enligt Pinnacle är det herrar som spelar och inte damer. Eller är jag ute och cyklar?

Luckystrike 2010-07-06 06:13

Hmm, det står herrar, men det är damer, det vet jag !

nisseblixt 2010-07-06 13:37

Tack för den! Liveade in den till 3.00 vid 13-13 i andra set!

Luckystrike 2010-07-06 17:37

Inget att tacka för, fel av mig att reka detta, även om spelet satt var det bara tur. Gamova som normalt är Rysslands bästa var helt ur form och bidrog inte med särskillt mycket, var en total katastrof i 1a set. Spelarna har semester och kvaliten är direkt usel jämfört med i våras. Väldigt mycket enkla junior-misstag av normalt duktiga spelare. Aldrig haft tillgång till live-stream på denna turnering förr, men kommer inte spela/reka mer på den här turneringen efter att ha sett dag 1.

Luckystrike 2010-07-06 17:57

Ska försöka komma med några spel på WTA-turneringarna från Båstad/Budapest om jag får tid över istället, ev redan till imorgon, ska ta mig en titt ikväll.

fidde 2010-07-06 18:24

Nej bäst att ligga lågt här . Vitrysslands damer spelar i stort set jämnt med Italiens juniorer.

Luckystrike 2010-07-06 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av fidde (Inlägg 48829)
Nej bäst att ligga lågt här . Vitrysslands damer spelar i stort set jämnt med Italiens juniorer.

Om de hade varit Italiens juniorer så hade det inte varit så uppesendeväckande, men de flesta är 20-25 år i Italiens lag. De är normalt riktigt bra och bla 23-åriga Ortolani och 21-åriga Bosetti är med i deras bästa startuppställning, men spelar inte på topp nu såklart, brydde sig inte särskillt mycket under delar av matchen, slarvade i mottagningen och vann 3-1 i set, inte mycket att säga om. Hade vunnit 3-0 om de hade behövt såklart, men när matcherna är betydelselösa är det strunt samma vad de vinner med dessvärre.

Luckystrike 2010-07-07 11:29

WTA Båstad

Spelar dessa:

Dulko - Malek 2 3,60 @ Bwin + hcp 4,5 game 1,99 @ pinnacle
Craybas - Groenefeld 1 3,80 @ Bwin + hcp 4,5 game 2,14 @ pinnacle

Den gamla amerikanskan Craybas är en riktig counterpunsher som möter Groenefeld som varit borta länge pga skada och fick stryk av 150-rankade italienska grusspelaren Floris med 16 26 i förra veckan, men slog Sofia Arvidsson igår. Arvidsson är dock väldigt offensiv, och rör sig dåligt, varför Groenefeld kunde undvika de längre duellerna som normalt är hennes svaghet. Groenefeld har en bra serve, och ett tungt grundspel, men har alltid haft tendenser till att bli för ostabil stundtals, och när hon nu varit skadad länge ska hon få slita hårt för att få det att stämma.

Malek slog Rodionova igår med 6-1 i avgörande, och tyskan har ett blytungt spel från baslinjen och en bra förstaserve. Malek är riktigt bra när hon får styra spelet, och det tror jag hon kan få göra här, då Dulko sett svag ut på sistone. Argentinskan fick stryk av Niculescu i Wimbledon, och att få stryk av henne på gräset är väldigt dåligt av Dulko. Dulko kan vara väldigt solid och bra i defensiven på sitt bästa, men det har vi inte sett mycket av i år och då tappar hon sitt främsta vapen mot en spelare som Malek.

Medel-insats.

Zeppan 2010-07-07 12:02

blire ngn spreadsheet på wta?

Luckystrike 2010-07-07 12:24

Citat:

Ursprungligen postat av Zeppan (Inlägg 48911)
blire ngn spreadsheet på wta?

Okej, jag lägger in spelen på den sidan, länk nedan:

Spreadsheet.se - sportsbetting spreadsheet

Kirtap 2010-07-07 12:34

LS
Rygg på Craybas, Malek hade jag :)

Luckystrike 2010-07-07 12:51

Nice det Patrik, Malek är nere i 2,80 @ Bwin nu.

pecke01 2010-07-07 13:02

Meh...

Jag går emot Craybas. Groenefeld -4... Nu blir man ledsen

BoL :popcorn:

Luckystrike 2010-07-07 13:06

Vi får se vad Groenefeld har att visa upp idag, är hon lika bra som innan skadan vinner hon ju enkelt, men jag tvivlar på det.

arfert 2010-07-07 15:03

Damtennis när det är som bäst (och sämst...). Satt och svor över Maleks inledning när hon bara var någon boll ifrån att bli nollad i första set, för att sedan krossa Dulko i andra med 6-1. Trodde givetvis att det skulle vända igen, vi snackar ju damtennis - men Malek fortsatte på den inslagna vägen. Just nu tappade hon dock egen serve och det står 5-3 i sista. Ja, hur ska det här sluta...

Luckystrike 2010-07-07 16:15

Well, Craybas vände och vann i alla fall till 3,80, så får väl inte vara för missnöjd ändå. 3/4 spel gick trots allt in.

Kirtap 2010-07-07 18:07

3/4 med det snittoddet är mkt bra Lucky.... mkt bra.

Arn imorgon? har en fundering där till 3 ggr, vad sägs

Luckystrike 2010-07-07 20:56

Tar det igen, kul att ni tackar för spelen, men helst ngn annanstans än just här. Blir för kladdigt i tråden tycker jag och många andra också. Haft den diskussionen tidigare.

Jag tror inte direkt på Arn imorgon, bör vara chanslös.

Luckystrike 2010-07-08 00:07

WTA Budapest

Schnyder - Hercog 2 2,13 @ Pinnacle

Schnyder slog en bedrövlig och ineffektiv Kleybanova idag med 64 63, men den unga ryskan gav helt bort matchen genom att bränna breakchanser i nästan alla Schnyders serve-game och dessutom missa mängder av drömlägen. Schnyders insats var ordinär, en del fina stoppbollar och fina vinkelslag och bra förstaserve, men hon missar fortfarande mycket enkla slag från baslinjen.

Hon ställs idag mot Polona Hercog, den 19-åriga stortalangen från Slovakien. Hercog är trots sin unga ålder nästan komplett som spelare, och bemestrar alla delar på banan. Hon har en ruskigt hård förstaserve i upp mot 195 km/h, riktigt bra forehand, effektiv backhand-slice och rör sig riktigt bra, framförallt på gruset. Hercog har slagit många bra spelare redan i år på underlaget som Szavay, Safarova, Suarez Navarro och tagit set av Woznaicki och Venus Williams.

Med tanke på det svajiga spelet Schnyder visat upp i år, har jag väldigt svårt se henne som favorit på grus mot en spelare av Hercogs kaliber. Problemet hos Schnyder i år har varit hennes stora problem med stabiliteten och nu möter hon en riktigt bra defensiv-spelare, som är rena väggen på sitt bästa. Hon ska heller inte ha några problem med att Schnyder är leftie, hon har slagit både Kerber och Safarova i år som underdog i raka set, och bägge är lefties.

Medina Garrigues - Greta Arn 2-0 i set 2,10 @ Expekt

Garrigues är en av de mest utpräglade grusspelarna på touren, och är tränad enligt den gamla skolan, precis som italienskan Schiavone tex. Spanjorskan är rena väggen i defensiven, har ett bra fotarbete och kan mixa upp spelet riktigt effektivt. Garrigues saknar vapen i tungt grundspel och serve, men på gruset kompenserar hon det bra med ovanstående egenskaper. Arn har en bra förstaserve, men annars tycker jag inte hon har mycket till styrkor. Hon blandar sitt spel ganska mycket mellan offensiv och defensiv, men gör oavsett alldeles för mycket misstag för att kunna ha en realistisk möjlighet mot Garrigues från baslinjen tycker jag. Arns enda möjlighet är väl att få riktigt god utdelning på förstaserven och ha riktigt bra procent där, men oavsett är Garrigues en bra returnerare. 2,10 är högre än jag väntat mig på raka set för Garrigues här, och menar denna är spelbar ner till runt 1,8 i alla fall.

Zahlavova - Safarova 1 3,25 @ pinnacle

En ren tjeckisk duell här, där jag egentligen gillar Safarova mycket mer, och hon är en mycket bättre spelare i form, på snabbare underlag framförallt. Men jag är inte imponerad av Safarova hitills, hon gör mycket enkla unforced och ser inte helt ut att vara i form. Safarovas sämsta underlag är också gruset normalt.

Två kontraster i spelstil möts här där Safarovas tunga baslinjespel och hårda serve möter Zahlavovas variationsrika defensiva spel, med mycket slicade slag, stoppbollar och volleyspel.

Zahlavova slog ut Vesnina och Hantuchova i Wimbledon, och hotade sedan självaste Sharapova som sedan åkte i 4e rundan i den moraliska finalen mot Serena Williams. Jag tror helt klart hon kan slå Safarova om inte hennes spel stämmer fullt ut. Spelbar över 3 i alla fall.