![]() |
Men vi såg i Paris att Fognini är en riktig kämpe som pallar långa matcher... men 2a serven ska han sålart jobba på ;)
Hantchukova utslagen efter att ha tagit 1a m 6-1...... wow, snacka om genomklappning!! |
Om Russel inte vinner är inget annat än hans eget fel ärligt talat. Visst, Fognini är en kämpe men Russel borde oavsett utnyttjat hans chanser mycket bättre. Sen nu när han sabbade allt i 4:e blir väl Fogninis seghet och uthållighet avgörande kan jag tänka mig, även om Russel i och för sig har väldigt bra fysik han med.
* Nu bryter han till 2-1 i avgörande set. Får se om han håller nu. |
... och Fognini bryter fint tillbaka... tjejtennis!
|
Helt otroligt vad han har svårt att följa upp sina break!
MVH |
Ruskigt dåligt av honom. Men men, får gå hur som nu, säkrade upp Fognini till 3 ggr när Russel bröt, men hoppas ändå han vinner så de blir en liten vinst i alla fall. Står 3-3 nu.
EDIT: De ändrade tillbaka, bollen spelades om. 3-2 och deuce. |
eller mkt bra jobbar av Fognini Lucky...... Fog har ändå 12 fler unforced än Rusell tex...
Kan gå precis hur som detta, coinflip just nu! |
Jag gjorde samma sak Lucky sålde Fognini hehe, detta e lotto, jag säkrade upp!
|
.... och jag har gjort detsamma såklart
Nadal på väg att tappa 3e med...... vad är det som händer.... (tur man inte rör storfavos alls) |
Det är ju fördel Fognini nu, men från början var det fördel Russell och han borde ju vunnit. Men när Fognini nu mirakulöst fick till en 5-sets match bör han vinna.
|
Då ska bara Fognini serva hem matchen och jag får rätta femte femsetsmatchen som fel nu, mina snubbar håller aldrig i fem set tydligen..
|
Fognini servar för match...
Och tar det m 6-3 i 5e... puhhhh |
Thiemo De Bakker ger 1,77 mot John Isner imorgon @ pinnacle. Den spelar jag själv i alla fall. Kan inte se att De Bakker ska stå i över 1,60 här egentligen efter att ha spelat i 11h mellan tisd-torsd så runt 7/10 i spelvärde skulle jag säga. De Bakker spelade visserligen i 5h tis/ons men vilade idag. Holländaren har en riktigt bra serve och är även en bättre returspelare än tex Mahut som Isner mötte nu, med riktigt bra defensiva egenskaper från baslinjen.
Kommentarer om hur de går i matcherna och så, ser jag helst läggs in i andra trådar, tex Wimbledon tråden eller så finns det ju en live-chatt också. Alltså endast frågor gällande spelen eller liknande här, blir för kladdigt annars. Nu ligger tex mitt spel på Pironkova som går imorgon två sidor bak, och så ska de helst inte vara tycker jag. |
Fog fixa det, mkt starkt av den lilla kämpen... ta upp 0-2 är inte dåligt alltså....
|
Citat:
|
OK Lucky visste inte ens att det fanns en sån....
Livechatten får jag iofs inte igång... men men det löser sig |
European League, damer, volleyboll, fredag
Serbien - Bulgarien 2 3,75 @ Paddy Power (6/10) Serbien spelar hemma inför 2000 personer, och har blivit stora favoriter i den här matchen, vilket jag menar är felaktigt. Serbien har inget särskillt starkt lag på pappret och flera tunga namn som Jelena Nikolic saknas i truppen. Största stjärnan är hittern Brakocevic som spelade i italienska proffslaget Conegliano förra säsongen, men utöver henne spelar de med oprövade kort, som heller inte spelat särskillt bra mot Storbrittanien och Rumänien. Den här matchen kommer bli väldigt mycket tuffare för Bulgarien har ett på pappret fantastiskt bra lag, med flera stjärnor. I laget ingår bla supertalangen och redan nu en av europas bästa hitters i Vasileva och superblockaren Filipova samt den ruskigt duktiga settern Nenova. Jag tycker Bulgarien ser starka ut på alla positioner, och deras lag ser faktiskt minst lika bra ut som Serbiens på pappret. Dock har Serbien ett stort hemmastöd som ger de en knapp fördel, men jag tror på en väldigt jämn och öppen match där jag snarare satt ett odds runt 2,3-2,4 på Bulgarien här. Spelade själv till 3,55 @ Bwin, men 3,75 finns att hämta hos Paddy Power/3,70 @ Betsson. Spelar som sagt var helst inte på mindre turneringar, men båda dessa lag satsar hårt på den här turneringen och framförallt Bulgarien kommer med bästa lag och har imponerat stort hitills, så ser ingen anledning till varför de inte ska vara motiverade här. Inget av dessa lag är med i World Grand Prix i augusti, därför prioriteras denna turnering istället av lagen. |
ryggas när den dyker upp på bet365:)
|
Tack för tennisen idag lucky, självklar rygg på volleyn.
Spelar du de bakker imorgon och isåfall hur hög insats? |
Spelar Serbien-Bulgarien torsdag-fredag eller fredag-lördag?
|
Danne: Står ju i inlägget nästan högst upp på sidan 23...
|
Citat:
|
Du får ursäkta att jag är frågvis, men visst vann Serbiens damer den första upplagan av European League? Hur står sig laget kontra fjolårets insats - är laget detsamma eller har man bytt ut delar av truppen?
|
Sorry, ls tyckte jag hade tittat igenom hela tråden men måste missat den. får kolla på andra sidor då den är sänkt hos pinnen till 1.54 nu...
|
Citat:
Bulgarien spelar med Filipova, Nenova och Vasileva nu, som inte spelade då. Alla tre är väldigt framträdande i årets startuppställning, så de är helt klart bättre nu. Serbien har ungefär samma lag. |
Tnx för fina lir idag LS :hattenav::claps:
:cheers: |
Serbien vann dock upplagen ifjol då de finalslog Turkiet med 3-2 i set, buggarna rök i semifinalen då mot just turkiskorna.
En lite rolig grej: Flavia Pennetta hade 100 % på 2a serven mot Niculescu idag. Det handikappet var verkligen otroligt, för Niculescu är verkligen så ofattbart dålig att det är ett mirakel hon ens kvalade in i turneringen. |
Gael Monfils - Lleyton Hewitt 1 3,50 @ Ladbrokes (5/10)
Fransmannen Monfils är tillbaka efter fiaskot på hemmaplan i Paris. Monfils spelade ruskigt bra i första rundan då han krossade Leonardo Mayer där serven stämde perfekt. Han hade det lite tuffare igår men avfärdade Beck med 3-1 i set. Hewitt slog ut Maximo Gonzales med 3-1 i set och vann i 2a rundan då Korolev tvingades bryta matchen i 3e då australiensaren ledde med 2-0 i set. Hewitt är en typisk counterpunsher, som rör sig bra och är stabil från baslinjen men älskar också att kontra in vinnare. Hewitt har genom hela sin karriär spelat riktigt bra på gräs trots sin ganska svaga förstaserve. Monfils spelade inte Wimbledon ifjol men har gjort en del hyfsade resultat på underlaget. Monfils har en kanonserve på sitt bästa, och båda dessa spelare är riktiga punshers från baslinjen med suveräna defensiva egenskaper och båda älskar att kontra-slå in vinnare. Båda spelar alltså på samma strängar, där det blir viktigt att Monfils får sin 1a serve att stämma då jag tycker han ska ha goda möjligheter bryta Hewitts serve. Allting över 3+ i odds tycker jag är spelvärt på Monfils. |
Anton..... sjukt detta.... jag lira Monfils för ca 30 min sen på betfair @ 3.55..... 3%
Finns några andra imrg som är jag kollat lite på.... hcp på Arn, Kerber och eventuellt Yue-Hsun... hcp på Yue lockar mkt iaf..... |
Alona Bondarenko - Jelena Jankovic 1 4,77 (6/10) / +4,5 game 2,09 @ pinnacle (4/10)
Bondarenko har inte övertygat hitills, men har en hög kapacitet när hennes spel stämmer. Jankovic har heller inte spelat särskillt bra, och hade stora problem med Wozniak igår. Bondarenko och Jankovic har mötts två gånger i år och ena gången vann ukrainskan enkelt i Australian Open och den andra vann Jankovic med 64 76 i French Open. I mötet senast var Bondarenko verkligen värd att ta andra set, och serbiskan hade flyt som vann där. Bondarenko vet att hon kan slå Jankovic, och serbiskan ser verkligen inte ut att trivas på gräset, normalt det underlag som passar hennes spelstil sämst. Båda två är duktiga defensiva kontringsspelare med svagheter i serven, jag tror detta blir jämnt med värde på Bondarenko i alla fall över 4+ i odds. För ukrainskan tror jag det gäller att vara lite mer offensiv än vanligt och ta risker, för Jankovic trivs när duellerna blir riktigt långa. Detta gjorde hon väldigt bra i Australien tidigare i år på hc. |
:hattenav:
|
Tackar :)
|
Tackar och bockar Lucky, rygg på samtliga utom de bakker som inte finns till 1.60+ nånstans vad jag hittar på mina bolag jag har.
|
Citat:
Over and out. |
Hej Lucky!
Tänkte på en match imorgon mellan Hanescu - Brands där jag tycker att 2.00 på brands är lite väl högt? jag håller honom som favorit. Vad har du för synpunkter? |
Petrova - Henin 1 3,8 @ pinnacle (4/10)
Petrova har imponerat stort i grand-slams hitills i år, och även besegrat stora spelare som systrarna Williams, Clijsters och Kuznetsova (innan svackan). Ryskan har en fantastisk förstaserve när den stämmer, och ett väldigt tryck från baslinjen. Hon har slagit ut Malek och Chang relativt enkelt på vägen. Henin tycker jag inte imponerar för tillfället. Hon besegrade Barrois med 63 75 och Sevastova med 63 64. Hon spelade i Holland i en turnering innan Wimbledon där hon fick en hård fight av Petkovic där hon vann 6-4 i avgörande. Henin är ganska inkonsistent från baslinjen tycker jag, och det är ovanligt från hennes sida. Petrovas serve ger max utdelning på gräset, så stämmer hennes förstaserve här tror jag hennes möjligheter till seger är goda, det lär i alla fall bli väldigt jämnt. Tycker i varje fall att odds över 3,5 är för höga, då jag inte kan se Petrova ha mindre än 30 % chans här i alla fall. |
rygg på alla. Tack förövrigt för jävligt utförliga rekar. Keep up the good work
|
Citat:
Vad gäller H2H-statistiken, så bryr jag mig inte särskillt mycket om den ärligt talat. Vad som hände för flera år sedan tycker jag inte är särskillt relevant då många av mötena kommer från 07/08 då Jankovic var världsetta och världstvåa, den klassen håller hon inte för tillfället. Det är alldeles uppenbart om du sett hennes två senaste matcher. Dessutom står de 1-1 i inbördes mellan de två i år, och senaste de möttes för en månad sedan var det väldigt jämnt. I Australien krossade Bondarenko Jankovic fullständigt. Så förstår inte vad du vill ha sagt riktigt. |
Citat:
|
LS, får tacka för rekarna. Ryggar alla :)
|
Har du ingen spread aktiv Lucky? Du kommenterade tidigare att du inte vill ha snack i tråden, men samtidigt postar du dina picks i en diskussionstråd och inte i separata rek-trådar som de bör göras. Egentligen ska detta väl vara en dagbok också.
Hur som helst, dina picks uppskattas av 110% av alla som ryggar det är jag säker på, underlättar det inte lite om du postar i spread på sharps eller på spreadsheet.se? |