![]() |
Stosur krossade Jankovic ser jag:) Tackar och bugar LS:hattenav:
:cheers: |
Tackar satt ju klockrent tennisen:) GJ!
|
Samantha Stosur - Fransesca Schiavone
4 % u 20,5 game 2,05 @ Boylesports 4 % u 21,5 game 1,83 @ Boylesports Dessa odds kommer sänkas rejält inom kort och det gäller att hugga direkt här, då oddsen är rejält fel i alla fall enligt mig. Stosur har krossat Schiavone i deras 4 senaste möten och vann 64 62 mot henne i French Open ifjol i 1a rundan, och är långt bättre nu. Italienskan har kanske sämst serve av alla på topp 20, och fortsätter Stosur returnera som hon gjort hitills blir hon ett väldigt lätt byte för henne. Stosur vann 62 % på Jankovic 1a serve idag, och serbiskans serve är bättre än Schiavones. Schiavone trivs väldigt bra mot counterpunshers, som saknar den riktiga tyngden i slagen, så det här blir en riktig mardröms match-up för henne. Italienskan är väldigt "old school clay" och liknar den forna grusdrottningen Arantaxa Victario i spelstilen, med en varierad slagreportoar med mycket dropshots och vinkel/slicade slag, men mot Stosur kommer hon bli riktigt tillbaka pressad med tunga bollar långt bakom baslinjen, varför hon knappast kommer kunna spela sitt spel här, utan får inrikta sig på försvar. |
LS den är ryggad! Fick skapa konto hos dem för att spela dina rekar :P
|
Såå slöa de är på NB och UB :(
Enda som är uppe är matchodds på UB. Så linan lär väl vara fixad tills vi får ta del av den. |
Vad tror du om chanserna att Nadal tappar ett set?
|
Väldigt små, men Melzer kan nog göra det ganska jämnt i alla fall och ta några game/set.
|
Citat:
|
Tror han menade att det kan bli jämnare i seten än vad vissa tror, typ som mot almagro. Men att han ska ta set av nadal är väldigt svårt att tro.
|
Du förstår väl att det är en väldig skillnad att spela jämnt mot Nadal och ta ett set till tiebreak mot honom, än att verkligen slå honom i tiebreaket. Det har vi sett under hela turneringen, Nadal har underpresterat kontra hans verkliga kapacitet i nästan varje match, och spelade verkligen dåligt mot Alamgro med sämre tyngd och längd i grundslagen. Men ändå är han utan setförlust hitills, för att han tar hem de avgörande poängen.
|
Citat:
|
Montreaux volley masters startar om två dagar, den 8 juni, en landslagsturnering för damer. Återkommer med spel där, om jag hittar något av intresse. Sen är det en spännande turnering på gräs i veckan i Birgmingham för damerna också.
Trist med Stosur som inte pallade trycket, men man får räkna med olycksfall i maskineriet. Oddsen sänktes rejält på spelen, men bara för att man har värdet med sig innebär det inte att spelen per automatik sitter. |
ser fram emot dina rekar. Mycket uppskattat :hattenav:
|
Da ser vi fram emot Montreaux och Birmingham! :)
|
Skall bli mycket spännande att följa dig i Volleybollen Luckystrike :)
|
Hej
Har problem med limits och måste skapa nytt konto igen hos pinnacle, men allt ska vara ordnat tills imorgon. 3 matcher står på programmet i Montreux, och det ska bli spännande att se var oddsen hamnar, mina odds är redan satta. Jag kan dessvärre inte gå ut med några spel innan jag själv kan spela matcherna såklart, men förhoppningsvis runt 13-14 tiden ska det vara färdigt och då innan spelstoppen på matcherna som är 16.30, 18.30 och 21.00. |
Spännande LS. Får hålla utkik under eftermiddagen då :)
|
...ja vi väntar...
16.30 startar USA-Tyskland |
Hoppas du kikar in LS med något tips idag. :D
|
Montreaux volley masters, damer
USA - Tyskland 1 2,95 @ Unibet Regerande OS-slivermedaljörerna USA kommer till spel utan sina största stjärnor och utlandsproffs Logan, Berg, Haneef, Bown och Larson, men spelar iprincip med sina bästa spelare från den amerikanska ligan och många college-spelare som är väldigt duktiga. Ogonna Nnamani, Megan Hodge, Cynthia Barboza och Jennifer Tamas är alla riktigt bra spelare, och aspirerar om platser i A-laget till Pan American Games senare i sommar. Tyskland i sin tur kommer med sina bästa spelare förutom nyblivna Fenerbache-spelaren Christiane Furst, med merparten av sina spelare i tyska bundesliga, som håller ganska låg nivå. Stjärnan i laget är otvivelaktigt Margaretha Kozuch som lockats till ryska storlaget Odintosovo för en lön på över 5 miljoner/år och tillsammans med Kathleen Weiss som spelar i Despar Perugia i den italienska proffsligan de dem två proffsspelarna i laget. Övriga spelare i startuppställningen håller inte alls samma klass, och jag tycker Tyskland är en bräcklig favorit i den här matchen, då USA:s lag visserligen är oprövat och ungt men samtidigt väldigt kapabelt så de ska inte underskattas. Jag förväntar mig att de här kommer bli tight, och USA:s unga spelare är hungriga på en plats i startuppställningen i Pan American Games framförallt, så deras motivation bör vara större här. Mitt odds hamnar runt 2,30-2,40 på USA. Ryssland - Japan 3-0 i set 1,80 @ pinnacle Ryssland kommer utan sina legendariska storspelare Gamova och Sokolova, som lyft laget på sina axlar de senaste tio åren. In kommer istället två nya ruskigt bra och unga spelare i Goncharova och Kocheleva som briljerande i Champions League i år. Dessa kompletteras av duktiga mottagren Bordakova, settern Kryuchkova och den enorma blockaren, 203 cm långa Yulia Merkulova. Rysslands lag ser riktigt bra ut och endast grov underskattning och nonchalans kan hindra de från att utklassa Japans lag här. Japan är bra normalt sett, men kommer med ett B-lag fullt av tonåringar och åldrade veteraner. Japan fick stryk 0-3 i set igår mot USA:s collegelag och Ryssland har ett bättre lag än USA på alla positioner i banan, klasskillnad även mellan de lagen. Träningsturnering och inga högre insatser. Jag spelar medel-insats på bägge spelen. |
tack LS
|
Tack för tipsen LS
|
Danke schön!
|
Tack och bock!!
|
:hattenav:
|
Tackar!
Såg efter att mitt bet var lagt att USA gick att få till 2,95 på unibet, så kolla där ni som inte lagt än. |
USA vann med 3-1 i set, så grattis till er som följde :)
|
Yes mycket fint LS, fick in USA live 1u @ 12.0 också tack tack :)
Keep it up |
Awesome LS! keep up :)
|
danke LS.
Hemma försent men la in 2 unit live @ 4.25. Så den tackar jag verkligen för :) :cheers: |
TAckar!!
|
Mkt snyggt Lucky!:thumbup:
:cheers: |
Snyggt! Kul med folk som kan lite annorlunda sporter :drunk:
|
Alltså, hur annorlunda damvolleyboll verkligen är kan starkt ifrågasättas, eller jag menar till och med att det är ett fruktansvärt felaktigt påstående. I Sverige såklart, men i världen ? Knappast.
De bäst damvolleyboll-spelarna i världen tjänar runt 5-12 miljoner/året, vilket är mycket mer än de bästa spelarna i allsvenskan i fotboll tex, och mer än flera av våra NHL-spelare. Champions-league finalen sågs av 16 000 personer i Paris, och publiksnittet i ligorna i Polen, Italien och Ryssland är över 3000 personer/match. När Ryssland vann VM-guldet i damvolley 2006 åkte Putin för att gratulera spelarna på flygplatsen isället för att vara med på möte i EU i Bryssel. Boris Jeltsin var ett så stort fan att han lät uppkalla en landslagsturnering efter sig, som lever kvar än idag och spelas i Moskva i juli. Det är dessutom Brasiliens näst största sport, stor college-idrott i USA och en av de absolut populäraste sporterna i hela Asien, framförallt Kina och Korea. 2-3 matcher i veckan i den italienska damligan sänds dessutom i den statliga televisionen, RAI. Den största stjärnan Piccinini vann för något år sedan en omröstning om populäraste idrottare före storheter som Totti mfl. Annolunda ? Jag tycker inte det. |
Nej eftersom det sägs att volleyboll är den näst största sporten efter fotboll, men jag tror du förstår vad jag menade. Jag pratar naturligtvis om Sverige och mest ur beting synpunkt, ser inte så många andra som följer damvolleyboll och kommer med rekar på det.
Samma sak skulle jag säga om cricket, rugby osv. |
5-12 miljoner per år? Shit, och det med ett snitt på 3000pers, låter som MYCKET sponsorpengar inblandade där! ;)
|
Jag förstår, men ville bara klargöra :)
|
Jo, det är det. Men de spelas också väldigt många matcher, totalt runt 45-50/år, och lukrativa prissummor i både Champions League och ligan för lagen, vilket gör det lönsamt för klubbarna att satsa.
|
Riktigt snyggt LS :cheers:
|
tack för USA innan, nu ska bara Ryssland göra sitt :D
|