Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Uppsnack Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/14155-v75-uppsnack-aby/)

korpo 2012-12-03 18:51

V75 Uppsnack Åby

Åke Svanstedt bojkottar sedan länge TV4. Nu utökar han också med att göra det samma med ATG Live – om han inte får betalt.

Sveriges ledande travtränare, Åke Svanstedt uttalar sig inte för TV4. Något han heller inte tänker göra i fortsättningen, berättade han i en intervju i Göteborgs-Posten. Men nu tycks det också som om landets spelare inte heller får höra honom i ATG Live.

– Jag får betalt för att uttala mig för Spelarservice, Aftonbladet och V75-guiden och så har vi vår betallinje. Då är det fel att gå ut gratis och berätta om hästarna. Om vissa betalar kan vi inte ge gratis information till någon annan. Det blir fel gentemot dem som betalar, säger Åke Svanstedt till trav365.

Svanstedts nya restrektioner gäller även för stallets anställda. Och någon chans att stjärntränaren får betalt för att uttala sig i ATG Live lär det inte finnas.

– Han kommer inte få betalt, självklart inte. Han får betalat via prispengar. Det är höga prispengar här i Sverige och på så sätt får Svanstedt och alla andra tränare betalt. Slutar de prata med media kommer de tyvärr få mycket mindre betalt. Det är inga andra medier som betalar enskilda intervjuobjekt, säger Niclas Andersson som är vd för kanal75 som producerar ATG Live, till trav365 och fortsätter:

– Om man får börja betala tränare måste man ta det ur kassan med prispengar, då blir det mindre pengar till prispengar. Jag kan inte se varför just Åke Svanstedt ska särbehandlas och få betalt. Nu har jag inte hört det kravet, eftersom Åke inte är så pratsam. Men vi kommer inte betala någon för intervjuer.

korpo 2012-12-03 19:17

http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A...idsvarsel.html

Väderprognosen.

Lindvallen 2012-12-03 19:20

Om detta stämmer med Åke så tycker jag han blivit lite väl pengakåt. Kan detta verkligen vara möjligt?

Stekel 2012-12-03 19:57

Jag köper att han inte lägger tid och energi på media han ändå inte behöver. De mindre får ju "betalt" i mediatid och förhoppningsvis i förlängningen mer hästar till stallet, mer körningar, eller bara i att de gillar att stå i rampljuset men för Åke ger det ju inget. Han får förmodligen bättre betalt av de han har avtal med ju mer exklusiv den infon är också...

Man kan ju inte vara förbannad på honom bara för att han råkar vara nästan ensam av att resonera på det här väldigt logiska viset.

Mrmatteoo 2012-12-03 21:37

Blir bara trött när jag läser det här. Vilken jävla tomte! Synd att sveriges största trav tränare ska ha världens största ego :/

breaker 2012-12-03 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 216722)
Jag köper att han inte lägger tid och energi på media han ändå inte behöver. De mindre får ju "betalt" i mediatid och förhoppningsvis i förlängningen mer hästar till stallet, mer körningar, eller bara i att de gillar att stå i rampljuset men för Åke ger det ju inget. Han får förmodligen bättre betalt av de han har avtal med ju mer exklusiv den infon är också...

Man kan ju inte vara förbannad på honom bara för att han råkar vara nästan ensam av att resonera på det här väldigt logiska viset.

Kan det inte va dessa han har avtal med som säger att han skall göra detta för att fortsätta få betalt??

Stekel 2012-12-03 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av breaker (Inlägg 216748)
Kan det inte va dessa han har avtal med som säger att han skall göra detta för att fortsätta få betalt??

Betalt lär han ju få ändå, Stickan och kompani (Björn, Ludde också emellanåt) skriver ju för AB till exempel och jag skulle inte tro att de säljer sig helt utan ersättning (även om de nog till största delen gör det för att "främja sporten" i första hand och kunna påverka i andra hand eller vice versa).

Men som sagt, klart man får bättre betalt om det är mer exklusivt.

capone 2012-12-04 11:24

Ett bra lås tycker jag det är i V75-4: JONATHAN PALEMA,KAZIRE DE BOB
Spik Parodie har varit extrem .

laxdasen 2012-12-04 14:44

Åke urstark! Han är kung det vet alla! Jag skulle vilja att ingen uttalar sig alls så vi får visa vår skicklighet! Då skulle det bli såååååå mkt enklare att konkurrera med alla nötter som spelar på trav! Det borde alla fatta att det är så.

Maverick 2012-12-04 15:05

Åke är Sveriges störta idiot alltså. Han borde sitta bakom lås och bom. Aldrig gillat honom och kommer aldrig gilla honom. Alla borde se hans horn i pannan. Kan ingen plocka den jävla gåsen?

hanscrispi 2012-12-04 15:13

Åke är en egotrippad pajas! Är det inte vi spelare som håller travet i gång med våra spelpengar? Varför då envisas med att inte tala med media så att vi kan få lite information ang form o dyl. Utan spelarkåren så fick han nog söka ett annat yrke. Eller va tror ni? :innocent:

korpo 2012-12-04 15:47

Kommer inte riktigt ihåg men var det inte efter att Goop blev av med Rutker Raket till Svanstedt det blev extra kyligt dom emellan.
Därav deras idiot körningar.

AbbeAce 2012-12-04 16:46

Åke kan tyckas vara egotrippad men det är väl de flesta häst ägare/tränare iaf när det gäller intervjuer,då blir alla lite blåögda. Eller så man får läsa mellan raderna,och då kan de lika bra hålla klaffen. Så jag håller lite med Laxdasen i vad han säger men kan det inte vara så att Åke bara inte vill ha media runt om sig, sen det med grisfösningen kom på tal.
Så nu tar han batalt som så många andra......och föser vidare.;)

V75:
Kan väl hålla med Capone om 1 Parodie är tänkbar pga spår på Åby
Men låset i 4e, nja utgar kanske, ett par rysare i detta lopp som 5 Innovate Pellini & 8 T.Wall's Damien borde stå på tur men min första häst är 4 Jonathan Palema. 7 Delphis Dreamhar springspår kan han utnytja det till en bra possition så kan han bli farlig till slut.

mijo14 2012-12-04 17:53

"Det behövs inte en enda intervju.Om man kan analysera trav så ser man lopp och förstår något av det! Åke du är kung! det kommer du alltid vara! Sorgligt att alla tomtar inte förstår det!"(Laxdasen)
Utgår från att det är ironi och att du bara vill vara provokativ - annars...jävla tomte!

Mrmatteoo 2012-12-04 21:31

Handlar väll ändå om att vara en bra ambassadör för sporten?. Och ge nånting tillbaka till alla som älskar trav och gör de möjligt för honom att livnära sig på det han verkligen brinner för. Att en av våra största fixstjärnor beter sig som en 5 åring gör mig riktigt förbannad. Verkar som framgången stigit honom åt huvudet. Årets tränare ? Är det ens nått att diskutera? Ge det till Melander!

korpo 2012-12-05 12:11

"Peter Andersson"

Svanstedt säger att han inte ger gratis info då vissa betalar. Guiden säger samtidigt att de inte betalar till Åke. Vilka äckliga lögner!

korpo 2012-12-05 12:46

BG skriver i i sin betalkrönika idag att man oavsett väder och bana ska spara hovarna på QDC och köra med skor.
Gick barfota runt om senast i Paris.

AbbeAce 2012-12-06 07:36

Spel Guiden för den som vill....

http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf

SuprMario 2012-12-06 10:22

Betalt för intervjuer?!?
Hör ni inte hur dumt det låter inom en "sport" där vi spelare betalar hela kalaset.
Utan spel - inget trav, punkt slut!

Hur ska det se ut om andra sportprofiler begär betalt för att prata med tv sporten etc?
Daah - dags att komma ner på jorden...

Årets tränare skall definitivt gå till Melander, blir bara förbannad om den går till Svanen.

God Jul

astockel 2012-12-06 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 217136)
Betalt för intervjuer?!?
Hör ni inte hur dumt det låter inom en "sport" där vi spelare betalar hela kalaset.

Det där kan jag hålla med om till 100% faktiskt. Det är vi spelare som finansierar travet, och vi har det redan nog svårt med att välja ut rätt hästar bland alla: experttips, "säkra utlåtanden", och favoriseringar.

Så det minsta "kungen" kan göra för oss är att ställa upp på intervjuer som kan ge oss lite lite hjälp på traven.

Men men, verkar som att vi får öppna plånboken så att Åke får några tusenlappar extra varje månad (som om han inte tjänar nog???)

Intervjuer borde vara en del av spelet hur som helst...:rant:

laxdasen 2012-12-06 12:32

Yarrah boko och Jonathan Palema är två helt klara. Dessa spikar jag på allt sen obegr med rader!

KP 2012-12-06 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 217152)
Yarrah boko och Jonathan Palema är två helt klara. Dessa spikar jag på allt sen obegr med rader!

Jag vill gärna höra dig motivera varför du anser dessa vara helt klara?

Yarrah skulle vara klar sist, slutade i galopp. Nu möter den QDC dessutom, skor eller inte så spelar det ingen roll på QDC den springer lika bra ändå.

Jonathan har bara gjort 1 lopp efter vila och före vilan gjorde den 2 lopp endast. Dvs 3 lopp på hela året. Och dessa i skräplopp.

laxdasen 2012-12-06 12:44

Yarrah såg oerhört bra ut senast. Uffe stod upp i vagnen . Tidig spets och sen slut. Björn backar direkt. Jonathan har jag personlig koll på då jag följt den hela karriären och loppet håller usel klass. Han är snabb ut från alla spår och helt travsäker. Spets i första sväng och sen är det över. Jag gillar spets och slut vilket är den enda riktigt säkra i travets värld.

korpo 2012-12-06 12:55

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15889597.ab

Svanstedt framstår mer och mer som en idiot?

Om_sommaren 2012-12-06 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 217152)

Håller helt klart med om jonathan palema Däremot tror jag att spring erom kommer gå i spets o då är det hästen att slå. Har suttit fast en del och Erik är nog sugen på att köra i spets. 3 hästar o det loppet är täckt.

laxdasen 2012-12-06 12:59

Ja vem vet.....men jag tror yarrah vinner även från dödens.. därför jag är så säker. såg kuslig ut senast

zzzman 2012-12-06 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 217159)
Däremot tror jag att spring erom kommer gå i spets o då är det hästen att slå. Har suttit fast en del och Erik är nog sugen på att köra i spets. 3 hästar o det loppet är täckt.

Åby har ju open strech så rygg på Yarra Boko tycker nog Erik inte är fel.

Tror också QDC körs defensivt då den prövade spets sist i Frankrike och inte riktigt fixade det. Därmed blir Yarraha Booko en bra spik, den kan öppna lite lagom hårt, vet att den troligtvis får överta ledningen ändå. Sedan blir den svårslagen.

Om_sommaren 2012-12-06 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av zzzman (Inlägg 217165)
Åby har ju open strech så rygg på Yarra Boko tycker nog Erik inte är fel.

Tror också QDC körs defensivt då den prövade spets sist i Frankrike och inte riktigt fixade det. Därmed blir Yarraha Booko en bra spik, den kan öppna lite lagom hårt, vet att den troligtvis får överta ledningen ändå. Sedan blir den svårslagen.

Väljer han ryggen på Yarrah Boko så blir han antagligen 2:a. Tror inte Spring erom som inte ha nån vidare speed ta en längd på upploppet. Chansen att vinna ligger nog i att hålla Yarrah utvändigt. Mycket beror väl på hur bestämd Uffe är när han går fram o försöker överta. Om han gör det?

Trinity 2012-12-06 18:23

Är inne på att Victoria Fame kan överaska lite och vinna i första avdelningen, Tyckte hon såg fin ut där längst bak på upploppet i Guld-divisionsloppet när galoppen kom.
Nu startar hon i Silver och Johnny Takter upp.

Victoria Fame har tidigare visat upp att hon har en vass spurt, Bara att se upploppet 25/8 på Bergsåker.
Visst det var lärlingar som körde men att gå från nästsista plats till vinst på upploppet, Då Braås palema måste ha varit 50 meter förre och såg ut att vinna loppet.

Snapphanen 2012-12-06 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 217158)
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15889597.ab

Svanstedt framstår mer och mer som en idiot?

"– Det är ett stort skämt alltihop, men sporten är större än Svanstedt och det ska han få känna på. Han har fått någon hybris och ska plocka så mycket pengar som möjligt innan han sticker till Florida. Åke Svanstedts bolag går med miljonvinst varje år, men ändå kräver han ATG Live på såna här pisspengar, jag fattar inte vad han tänker med överhuvudtaget, dundrar tränaren vidare."

Herregud, vilken chef Lutfi är. Äntligen en tränare som inte ser upp till Åke som någon allsmäktig gud och vågar opponera sig honom. Hela travsporten är så mjäkig och ibland känns det som att det saknas vinnarskallar och tävlingsvilja för att det öht ska få kalla sig sport. Trots enorma framgångar så har det inte gått på huvudet för Koljini. Han har fortfarande storheten att snacka om "våran travsport" och "nästa generation", trots att han likt Åke hade kunnat isolera sig helt och köra sin grej. Skönt med sympatiska människor som vågar sätta ner foten.

jocklon 2012-12-06 19:34

vem av dem ljuger tro? vet ju att åke e bra polare med dom i guiden...

korpo 2012-12-06 20:43

Ulf Ohlsson

På lördag ska det bli kul att känna på Yarrah Boko inom V75 igen (Åby). Jag måste säga att hästen kändes otroligt fin senast. Galoppen kom oväntat och det var som att han snubblade till. Vi tar det på olyckskontot och så har han inte gjort för mig tidigare. Efter galoppen kändes han klart formstark och bra. Spännande uppgift på lördag, så klart.

Statistiken säger.
I gulddivisionen rattas favoriten Yarrah Boko av Ulf Ohlsson en av landets ledande kuskar, men en sällsynt gäst på Åby och därmed betydligt mindre rutinerad när det kommer till V75-lopp med aktuella förutsättningar. På 45 starter har Ohlsson endast tagit två segrar vilket torde vara illavarslande.

HuBBaBuBBa 2012-12-06 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 217155)
Yarrah såg oerhört bra ut senast. Uffe stod upp i vagnen . Tidig spets och sen slut. Björn backar direkt. Jonathan har jag personlig koll på då jag följt den hela karriären och loppet håller usel klass. Han är snabb ut från alla spår och helt travsäker. Spets i första sväng och sen är det över. Jag gillar spets och slut vilket är den enda riktigt säkra i travets värld.

Skulle nog inte plocka bort Stefan Perssons Delphis Dream från springspår och grym stallform. Ett lås på dessa kan jag tänka mig eftersom jag hellre spelar på kusken:)

Asprilla 2012-12-06 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 217225)
På 45 starter har Ohlsson endast tagit två segrar vilket torde vara illavarslande.

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 217226)
Ett lås på dessa kan jag tänka mig eftersom jag hellre spelar på kusken:)

På tal om kusken behöver det inte vara fel att spela på blåsväders-Åke. Hans facit med 9 av 23 på Åby i år är ju rent mördande. Rent statistiskt borde han alltså ta minst en seger på lördag. Och sonen är inte mycket sämre. 2 av 4 segrar för Anders, som i övrigt vinner sällan på V75.

Lindvallen 2012-12-06 21:40

Vänligen släpp ÅKE nu och rikta in er på veckans omgång.

Stall 4 2012-12-06 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av Lindvallen (Inlägg 217229)
Vänligen släpp ÅKE nu och rikta in er på veckans omgång.

Ja för troligen är det såsaren på bet365 Wetterling som borde lynchas.:holms:

qwerta 2012-12-07 08:28

Några tidiga tankar!

Spring Erom – Gått i mål med massor i tre raka starter,
lågt streckat för sin kapacitet och OS på Åby.

Rasime Vang – Intressant dansk topp 4åring,
måste ha chans här också, synd på läget.

Jumbel ÅS en riktig OS häst mkt snabb speed,
Segrat bla i Drottnings-försök på OS.

Dencos Qeenkilab – Några lopp i kroppen,
svårt med tillägget på OS-bana, men start hästarna
är inga stjärnor, bra spurt sist!

Klanke 2012-12-07 09:19

Slängde in en liten. Ska iväg med frugan idag så engagerat mig mindre denna vecka.

Ordinarie Reserver
V75-1 4
V75-2 2, 3
V75-3 4
V75-4 2, 7
V75-5 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 14
V75-6 6, 12
V75-7 2, 6, 10
192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr

2012 TSN: CB40 **** 5A05 0801

avd1. Beckman Svanstedt vill köra barfota runt om. Dock inget jätteminus med skor, klarar spåret och bör kriga om segern. Offensivt upplägg är att vänta och får nog överta ledningen efter några 100 körda om inte Åke träffar 100%igt i starten för då sitter han i ledningen tidigare. New Line lär släppa eftersom OS finns tillgänglig.

avd2. Real Showman Ska testas med amerikabike för första gången på lördag. Observera att detta ej framgår i någon travtidning. Norsken diggar jag och hästen gjorde ett starkt lopp på Jägersro senast, en segermaskin i form ska man inte räkna bort.

avd3. Yaharra Boko ska egentligen bara vinna detta från detta spåret. Jag tycker detta är omgångens bästa spik och tvekar inte in spiken. Quarcio du chene ska gå med skor och den imponerade ju inte något specielt på Jägersro eller hur?

avd4. Queen Koea ska prova första gången barfota runt om, någonsin om det nu går. Känns väldigt spännande 6%. Delphis Dream Stefan Persson är stor optimist och säger att detta är bästa chansen på hela dagen.

avd5. Vidöppet många som varit ute i P21 lopp så det är svårt att sia om vem som man ska tippa vinnare. Jag streckar på och ber en bön till travgudarna.. Ska man nämna någon vill jag varna för Saari In Taxation som man ska rycka skorna på för första gången på väldigt läääääänge ;=) (om det går)

avd6. Elaine Testades med Jänkarvagn, helstängt och barfota runt om senast på Jägersro. Jäklar vilket lopp hon gjorde. Det var som att se en ny häst, gör hon om den insatsen får dom andra jaga andra priset. Kolla infon om det blir jänkarvagn igen jag tror det men kanske bäst att kolla senaste infot. Bonnies Magi Intressanta ändringar på gång. Man ska eventuellt testa helstängt huvudlag och jänkarvagn. Spelvärd!

avd7. Power MS. Stor optimism från tränaren inför denna start (men det är sällan Stig Hansson ger avslag). Barfota runt om viktigt. Ufo vagn igen är +++. Digital Darling Jätteplus med barfota runt om och jänkarvagn förra onsdagen på Solvalla. Nu blir det som det låter skor men stallet tror inte det ska vara några större problem, dock har hästen gått barfota de två senaste gångerna. Kanske är ett litet minus denna gången? Fighter Gull Form, barfota fram som senast. Inte startat på V75 på länge dock väldigt kapabel för klassen och loppet ikroppen bör den vara segermogen nu.
VARNING!

God tur!

Klanke 2012-12-07 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 216701)
Åke Svanstedt bojkottar sedan länge TV4. Nu utökar han också med att göra det samma med ATG Live – om han inte får betalt.

Sveriges ledande travtränare, Åke Svanstedt uttalar sig inte för TV4. Något han heller inte tänker göra i fortsättningen, berättade han i en intervju i Göteborgs-Posten. Men nu tycks det också som om landets spelare inte heller får höra honom i ATG Live.

– Jag får betalt för att uttala mig för Spelarservice, Aftonbladet och V75-guiden och så har vi vår betallinje. Då är det fel att gå ut gratis och berätta om hästarna. Om vissa betalar kan vi inte ge gratis information till någon annan. Det blir fel gentemot dem som betalar, säger Åke Svanstedt till trav365.

Svanstedts nya restrektioner gäller även för stallets anställda. Och någon chans att stjärntränaren får betalt för att uttala sig i ATG Live lär det inte finnas.

– Han kommer inte få betalt, självklart inte. Han får betalat via prispengar. Det är höga prispengar här i Sverige och på så sätt får Svanstedt och alla andra tränare betalt. Slutar de prata med media kommer de tyvärr få mycket mindre betalt. Det är inga andra medier som betalar enskilda intervjuobjekt, säger Niclas Andersson som är vd för kanal75 som producerar ATG Live, till trav365 och fortsätter:

– Om man får börja betala tränare måste man ta det ur kassan med prispengar, då blir det mindre pengar till prispengar. Jag kan inte se varför just Åke Svanstedt ska särbehandlas och få betalt. Nu har jag inte hört det kravet, eftersom Åke inte är så pratsam. Men vi kommer inte betala någon för intervjuer.

Vilken snååål jävel... :KO: