![]() |
V75 Uppsnack Åby
Åke Svanstedt bojkottar sedan länge TV4. Nu utökar han också med att göra det samma med ATG Live – om han inte får betalt.
Sveriges ledande travtränare, Åke Svanstedt uttalar sig inte för TV4. Något han heller inte tänker göra i fortsättningen, berättade han i en intervju i Göteborgs-Posten. Men nu tycks det också som om landets spelare inte heller får höra honom i ATG Live. – Jag får betalt för att uttala mig för Spelarservice, Aftonbladet och V75-guiden och så har vi vår betallinje. Då är det fel att gå ut gratis och berätta om hästarna. Om vissa betalar kan vi inte ge gratis information till någon annan. Det blir fel gentemot dem som betalar, säger Åke Svanstedt till trav365. Svanstedts nya restrektioner gäller även för stallets anställda. Och någon chans att stjärntränaren får betalt för att uttala sig i ATG Live lär det inte finnas. – Han kommer inte få betalt, självklart inte. Han får betalat via prispengar. Det är höga prispengar här i Sverige och på så sätt får Svanstedt och alla andra tränare betalt. Slutar de prata med media kommer de tyvärr få mycket mindre betalt. Det är inga andra medier som betalar enskilda intervjuobjekt, säger Niclas Andersson som är vd för kanal75 som producerar ATG Live, till trav365 och fortsätter: – Om man får börja betala tränare måste man ta det ur kassan med prispengar, då blir det mindre pengar till prispengar. Jag kan inte se varför just Åke Svanstedt ska särbehandlas och få betalt. Nu har jag inte hört det kravet, eftersom Åke inte är så pratsam. Men vi kommer inte betala någon för intervjuer. |
|
Om detta stämmer med Åke så tycker jag han blivit lite väl pengakåt. Kan detta verkligen vara möjligt?
|
Jag köper att han inte lägger tid och energi på media han ändå inte behöver. De mindre får ju "betalt" i mediatid och förhoppningsvis i förlängningen mer hästar till stallet, mer körningar, eller bara i att de gillar att stå i rampljuset men för Åke ger det ju inget. Han får förmodligen bättre betalt av de han har avtal med ju mer exklusiv den infon är också...
Man kan ju inte vara förbannad på honom bara för att han råkar vara nästan ensam av att resonera på det här väldigt logiska viset. |
Blir bara trött när jag läser det här. Vilken jävla tomte! Synd att sveriges största trav tränare ska ha världens största ego :/
|
Citat:
|
Citat:
Men som sagt, klart man får bättre betalt om det är mer exklusivt. |
Ett bra lås tycker jag det är i V75-4: JONATHAN PALEMA,KAZIRE DE BOB
Spik Parodie har varit extrem . |
Åke urstark! Han är kung det vet alla! Jag skulle vilja att ingen uttalar sig alls så vi får visa vår skicklighet! Då skulle det bli såååååå mkt enklare att konkurrera med alla nötter som spelar på trav! Det borde alla fatta att det är så.
|
Åke är Sveriges störta idiot alltså. Han borde sitta bakom lås och bom. Aldrig gillat honom och kommer aldrig gilla honom. Alla borde se hans horn i pannan. Kan ingen plocka den jävla gåsen?
|
Åke är en egotrippad pajas! Är det inte vi spelare som håller travet i gång med våra spelpengar? Varför då envisas med att inte tala med media så att vi kan få lite information ang form o dyl. Utan spelarkåren så fick han nog söka ett annat yrke. Eller va tror ni? :innocent: |
Kommer inte riktigt ihåg men var det inte efter att Goop blev av med Rutker Raket till Svanstedt det blev extra kyligt dom emellan.
Därav deras idiot körningar. |
Åke kan tyckas vara egotrippad men det är väl de flesta häst ägare/tränare iaf när det gäller intervjuer,då blir alla lite blåögda. Eller så man får läsa mellan raderna,och då kan de lika bra hålla klaffen. Så jag håller lite med Laxdasen i vad han säger men kan det inte vara så att Åke bara inte vill ha media runt om sig, sen det med grisfösningen kom på tal.
Så nu tar han batalt som så många andra......och föser vidare.;) V75: Kan väl hålla med Capone om 1 Parodie är tänkbar pga spår på Åby Men låset i 4e, nja utgar kanske, ett par rysare i detta lopp som 5 Innovate Pellini & 8 T.Wall's Damien borde stå på tur men min första häst är 4 Jonathan Palema. 7 Delphis Dreamhar springspår kan han utnytja det till en bra possition så kan han bli farlig till slut. |
"Det behövs inte en enda intervju.Om man kan analysera trav så ser man lopp och förstår något av det! Åke du är kung! det kommer du alltid vara! Sorgligt att alla tomtar inte förstår det!"(Laxdasen)
Utgår från att det är ironi och att du bara vill vara provokativ - annars...jävla tomte! |
Handlar väll ändå om att vara en bra ambassadör för sporten?. Och ge nånting tillbaka till alla som älskar trav och gör de möjligt för honom att livnära sig på det han verkligen brinner för. Att en av våra största fixstjärnor beter sig som en 5 åring gör mig riktigt förbannad. Verkar som framgången stigit honom åt huvudet. Årets tränare ? Är det ens nått att diskutera? Ge det till Melander!
|
"Peter Andersson"
Svanstedt säger att han inte ger gratis info då vissa betalar. Guiden säger samtidigt att de inte betalar till Åke. Vilka äckliga lögner! |
BG skriver i i sin betalkrönika idag att man oavsett väder och bana ska spara hovarna på QDC och köra med skor.
Gick barfota runt om senast i Paris. |
|
Betalt för intervjuer?!?
Hör ni inte hur dumt det låter inom en "sport" där vi spelare betalar hela kalaset. Utan spel - inget trav, punkt slut! Hur ska det se ut om andra sportprofiler begär betalt för att prata med tv sporten etc? Daah - dags att komma ner på jorden... Årets tränare skall definitivt gå till Melander, blir bara förbannad om den går till Svanen. God Jul |
Citat:
Så det minsta "kungen" kan göra för oss är att ställa upp på intervjuer som kan ge oss lite lite hjälp på traven. Men men, verkar som att vi får öppna plånboken så att Åke får några tusenlappar extra varje månad (som om han inte tjänar nog???) Intervjuer borde vara en del av spelet hur som helst...:rant: |
Yarrah boko och Jonathan Palema är två helt klara. Dessa spikar jag på allt sen obegr med rader!
|
Citat:
Yarrah skulle vara klar sist, slutade i galopp. Nu möter den QDC dessutom, skor eller inte så spelar det ingen roll på QDC den springer lika bra ändå. Jonathan har bara gjort 1 lopp efter vila och före vilan gjorde den 2 lopp endast. Dvs 3 lopp på hela året. Och dessa i skräplopp. |
Yarrah såg oerhört bra ut senast. Uffe stod upp i vagnen . Tidig spets och sen slut. Björn backar direkt. Jonathan har jag personlig koll på då jag följt den hela karriären och loppet håller usel klass. Han är snabb ut från alla spår och helt travsäker. Spets i första sväng och sen är det över. Jag gillar spets och slut vilket är den enda riktigt säkra i travets värld.
|
|
Citat:
|
Ja vem vet.....men jag tror yarrah vinner även från dödens.. därför jag är så säker. såg kuslig ut senast
|
Citat:
Tror också QDC körs defensivt då den prövade spets sist i Frankrike och inte riktigt fixade det. Därmed blir Yarraha Booko en bra spik, den kan öppna lite lagom hårt, vet att den troligtvis får överta ledningen ändå. Sedan blir den svårslagen. |
Citat:
|
Är inne på att Victoria Fame kan överaska lite och vinna i första avdelningen, Tyckte hon såg fin ut där längst bak på upploppet i Guld-divisionsloppet när galoppen kom.
Nu startar hon i Silver och Johnny Takter upp. Victoria Fame har tidigare visat upp att hon har en vass spurt, Bara att se upploppet 25/8 på Bergsåker. Visst det var lärlingar som körde men att gå från nästsista plats till vinst på upploppet, Då Braås palema måste ha varit 50 meter förre och såg ut att vinna loppet. |
Citat:
Herregud, vilken chef Lutfi är. Äntligen en tränare som inte ser upp till Åke som någon allsmäktig gud och vågar opponera sig honom. Hela travsporten är så mjäkig och ibland känns det som att det saknas vinnarskallar och tävlingsvilja för att det öht ska få kalla sig sport. Trots enorma framgångar så har det inte gått på huvudet för Koljini. Han har fortfarande storheten att snacka om "våran travsport" och "nästa generation", trots att han likt Åke hade kunnat isolera sig helt och köra sin grej. Skönt med sympatiska människor som vågar sätta ner foten. |
vem av dem ljuger tro? vet ju att åke e bra polare med dom i guiden...
|
Ulf Ohlsson
På lördag ska det bli kul att känna på Yarrah Boko inom V75 igen (Åby). Jag måste säga att hästen kändes otroligt fin senast. Galoppen kom oväntat och det var som att han snubblade till. Vi tar det på olyckskontot och så har han inte gjort för mig tidigare. Efter galoppen kändes han klart formstark och bra. Spännande uppgift på lördag, så klart. Statistiken säger. I gulddivisionen rattas favoriten Yarrah Boko av Ulf Ohlsson en av landets ledande kuskar, men en sällsynt gäst på Åby och därmed betydligt mindre rutinerad när det kommer till V75-lopp med aktuella förutsättningar. På 45 starter har Ohlsson endast tagit två segrar vilket torde vara illavarslande. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
På tal om kusken behöver det inte vara fel att spela på blåsväders-Åke. Hans facit med 9 av 23 på Åby i år är ju rent mördande. Rent statistiskt borde han alltså ta minst en seger på lördag. Och sonen är inte mycket sämre. 2 av 4 segrar för Anders, som i övrigt vinner sällan på V75. |
Vänligen släpp ÅKE nu och rikta in er på veckans omgång.
|
Citat:
|
Några tidiga tankar!
Spring Erom – Gått i mål med massor i tre raka starter, lågt streckat för sin kapacitet och OS på Åby. Rasime Vang – Intressant dansk topp 4åring, måste ha chans här också, synd på läget. Jumbel ÅS en riktig OS häst mkt snabb speed, Segrat bla i Drottnings-försök på OS. Dencos Qeenkilab – Några lopp i kroppen, svårt med tillägget på OS-bana, men start hästarna är inga stjärnor, bra spurt sist! |
Slängde in en liten. Ska iväg med frugan idag så engagerat mig mindre denna vecka.
Ordinarie Reserver V75-1 4 V75-2 2, 3 V75-3 4 V75-4 2, 7 V75-5 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 14 V75-6 6, 12 V75-7 2, 6, 10 192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr 2012 TSN: CB40 **** 5A05 0801 avd1. Beckman Svanstedt vill köra barfota runt om. Dock inget jätteminus med skor, klarar spåret och bör kriga om segern. Offensivt upplägg är att vänta och får nog överta ledningen efter några 100 körda om inte Åke träffar 100%igt i starten för då sitter han i ledningen tidigare. New Line lär släppa eftersom OS finns tillgänglig. avd2. Real Showman Ska testas med amerikabike för första gången på lördag. Observera att detta ej framgår i någon travtidning. Norsken diggar jag och hästen gjorde ett starkt lopp på Jägersro senast, en segermaskin i form ska man inte räkna bort. avd3. Yaharra Boko ska egentligen bara vinna detta från detta spåret. Jag tycker detta är omgångens bästa spik och tvekar inte in spiken. Quarcio du chene ska gå med skor och den imponerade ju inte något specielt på Jägersro eller hur? avd4. Queen Koea ska prova första gången barfota runt om, någonsin om det nu går. Känns väldigt spännande 6%. Delphis Dream Stefan Persson är stor optimist och säger att detta är bästa chansen på hela dagen. avd5. Vidöppet många som varit ute i P21 lopp så det är svårt att sia om vem som man ska tippa vinnare. Jag streckar på och ber en bön till travgudarna.. Ska man nämna någon vill jag varna för Saari In Taxation som man ska rycka skorna på för första gången på väldigt läääääänge ;=) (om det går) avd6. Elaine Testades med Jänkarvagn, helstängt och barfota runt om senast på Jägersro. Jäklar vilket lopp hon gjorde. Det var som att se en ny häst, gör hon om den insatsen får dom andra jaga andra priset. Kolla infon om det blir jänkarvagn igen jag tror det men kanske bäst att kolla senaste infot. Bonnies Magi Intressanta ändringar på gång. Man ska eventuellt testa helstängt huvudlag och jänkarvagn. Spelvärd! avd7. Power MS. Stor optimism från tränaren inför denna start (men det är sällan Stig Hansson ger avslag). Barfota runt om viktigt. Ufo vagn igen är +++. Digital Darling Jätteplus med barfota runt om och jänkarvagn förra onsdagen på Solvalla. Nu blir det som det låter skor men stallet tror inte det ska vara några större problem, dock har hästen gått barfota de två senaste gångerna. Kanske är ett litet minus denna gången? Fighter Gull Form, barfota fram som senast. Inte startat på V75 på länge dock väldigt kapabel för klassen och loppet ikroppen bör den vara segermogen nu. VARNING! God tur! |
Citat:
Vilken snååål jävel... :KO: |