Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-03, 17:51   #1
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

V75 Uppsnack Åby


Åke Svanstedt bojkottar sedan länge TV4. Nu utökar han också med att göra det samma med ATG Live – om han inte får betalt.

Sveriges ledande travtränare, Åke Svanstedt uttalar sig inte för TV4. Något han heller inte tänker göra i fortsättningen, berättade han i en intervju i Göteborgs-Posten. Men nu tycks det också som om landets spelare inte heller får höra honom i ATG Live.

– Jag får betalt för att uttala mig för Spelarservice, Aftonbladet och V75-guiden och så har vi vår betallinje. Då är det fel att gå ut gratis och berätta om hästarna. Om vissa betalar kan vi inte ge gratis information till någon annan. Det blir fel gentemot dem som betalar, säger Åke Svanstedt till trav365.

Svanstedts nya restrektioner gäller även för stallets anställda. Och någon chans att stjärntränaren får betalt för att uttala sig i ATG Live lär det inte finnas.

– Han kommer inte få betalt, självklart inte. Han får betalat via prispengar. Det är höga prispengar här i Sverige och på så sätt får Svanstedt och alla andra tränare betalt. Slutar de prata med media kommer de tyvärr få mycket mindre betalt. Det är inga andra medier som betalar enskilda intervjuobjekt, säger Niclas Andersson som är vd för kanal75 som producerar ATG Live, till trav365 och fortsätter:

– Om man får börja betala tränare måste man ta det ur kassan med prispengar, då blir det mindre pengar till prispengar. Jag kan inte se varför just Åke Svanstedt ska särbehandlas och få betalt. Nu har jag inte hört det kravet, eftersom Åke inte är så pratsam. Men vi kommer inte betala någon för intervjuer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+2)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 18:17   #2
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A...idsvarsel.html

Väderprognosen.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 18:20   #3
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Om detta stämmer med Åke så tycker jag han blivit lite väl pengakåt. Kan detta verkligen vara möjligt?
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 18:57   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag köper att han inte lägger tid och energi på media han ändå inte behöver. De mindre får ju "betalt" i mediatid och förhoppningsvis i förlängningen mer hästar till stallet, mer körningar, eller bara i att de gillar att stå i rampljuset men för Åke ger det ju inget. Han får förmodligen bättre betalt av de han har avtal med ju mer exklusiv den infon är också...

Man kan ju inte vara förbannad på honom bara för att han råkar vara nästan ensam av att resonera på det här väldigt logiska viset.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 20:37   #5
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 204
Sharp$: 1353
Standard

Blir bara trött när jag läser det här. Vilken jävla tomte! Synd att sveriges största trav tränare ska ha världens största ego :/
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 20:39   #6
 
breakers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Västerut
Inlägg: 230
Sharp$: 975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag köper att han inte lägger tid och energi på media han ändå inte behöver. De mindre får ju "betalt" i mediatid och förhoppningsvis i förlängningen mer hästar till stallet, mer körningar, eller bara i att de gillar att stå i rampljuset men för Åke ger det ju inget. Han får förmodligen bättre betalt av de han har avtal med ju mer exklusiv den infon är också...

Man kan ju inte vara förbannad på honom bara för att han råkar vara nästan ensam av att resonera på det här väldigt logiska viset.
Kan det inte va dessa han har avtal med som säger att han skall göra detta för att fortsätta få betalt??
breaker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 21:27   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av breaker Visa inlägg
Kan det inte va dessa han har avtal med som säger att han skall göra detta för att fortsätta få betalt??
Betalt lär han ju få ändå, Stickan och kompani (Björn, Ludde också emellanåt) skriver ju för AB till exempel och jag skulle inte tro att de säljer sig helt utan ersättning (även om de nog till största delen gör det för att "främja sporten" i första hand och kunna påverka i andra hand eller vice versa).

Men som sagt, klart man får bättre betalt om det är mer exklusivt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 10:24   #8
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13249
Standard

Ett bra lås tycker jag det är i V75-4: JONATHAN PALEMA,KAZIRE DE BOB
Spik Parodie har varit extrem .
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 13:44   #9
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Åke urstark! Han är kung det vet alla! Jag skulle vilja att ingen uttalar sig alls så vi får visa vår skicklighet! Då skulle det bli såååååå mkt enklare att konkurrera med alla nötter som spelar på trav! Det borde alla fatta att det är så.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 14:05   #10
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Åke är Sveriges störta idiot alltså. Han borde sitta bakom lås och bom. Aldrig gillat honom och kommer aldrig gilla honom. Alla borde se hans horn i pannan. Kan ingen plocka den jävla gåsen?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+50), Lillis (+15)
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 14:13   #11
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 866
Sharp$: 7859
Standard

Åke är en egotrippad pajas! Är det inte vi spelare som håller travet i gång med våra spelpengar? Varför då envisas med att inte tala med media så att vi kan få lite information ang form o dyl. Utan spelarkåren så fick han nog söka ett annat yrke. Eller va tror ni?
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 14:47   #12
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Kommer inte riktigt ihåg men var det inte efter att Goop blev av med Rutker Raket till Svanstedt det blev extra kyligt dom emellan.
Därav deras idiot körningar.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 15:46   #13
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Åke kan tyckas vara egotrippad men det är väl de flesta häst ägare/tränare iaf när det gäller intervjuer,då blir alla lite blåögda. Eller så man får läsa mellan raderna,och då kan de lika bra hålla klaffen. Så jag håller lite med Laxdasen i vad han säger men kan det inte vara så att Åke bara inte vill ha media runt om sig, sen det med grisfösningen kom på tal.
Så nu tar han batalt som så många andra......och föser vidare.

V75:
Kan väl hålla med Capone om 1 Parodie är tänkbar pga spår på Åby
Men låset i 4e, nja utgar kanske, ett par rysare i detta lopp som 5 Innovate Pellini & 8 T.Wall's Damien borde stå på tur men min första häst är 4 Jonathan Palema. 7 Delphis Dreamhar springspår kan han utnytja det till en bra possition så kan han bli farlig till slut.

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-12-04 klockan 15:50.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 16:53   #14
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

"Det behövs inte en enda intervju.Om man kan analysera trav så ser man lopp och förstår något av det! Åke du är kung! det kommer du alltid vara! Sorgligt att alla tomtar inte förstår det!"(Laxdasen)
Utgår från att det är ironi och att du bara vill vara provokativ - annars...jävla tomte!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 20:31   #15
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 204
Sharp$: 1353
Standard

Handlar väll ändå om att vara en bra ambassadör för sporten?. Och ge nånting tillbaka till alla som älskar trav och gör de möjligt för honom att livnära sig på det han verkligen brinner för. Att en av våra största fixstjärnor beter sig som en 5 åring gör mig riktigt förbannad. Verkar som framgången stigit honom åt huvudet. Årets tränare ? Är det ens nått att diskutera? Ge det till Melander!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td