Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Uppsnack V75 9/3 Solvalla (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/15353-uppsnack-v75-9-3-solvalla/)

Pilkast 2013-03-05 17:35

Uppsnack V75 9/3 Solvalla

Twigs Tiffany "stenklar" i första, eller...? Iceland, självklar att gardera! Rysare i de senare avdelningarna som jag inte nämner ännu...

Shoot!

Pilkast 2013-03-05 17:39

Twitter favorit, om än knapp sådan, är bara att tacka och ta emot - hoppas pöbeln fortsätter lasta på denne...

whalz 2013-03-06 01:34

Ser roligt ut på förhand! Har bara tagit en snabb titt :)

Twigs Tiffany är säkert vinnaren och jag kommer antaligen spika, 1-6-11 känns som roliga motbud men det är antagligen bara bortkastade streck:)

I andra lutar det mot helgardering om jag inte chansar med spik på den som ser bäst ut på värmning osv.

I tredje känns 2-8-10-12 hetast.

Spik på Che Boko i fjärde eller 2-3-5-9-10.

Femte är ett riktigt getingbo, spik eller alla där med!

Vågar man spika Obi Wan* ?

Blir nog dom bästa på bakspår och den bästa i täten, Harry Haythrow verkar bli totalt bortglömd och även om han vinner väldigt sällan så ska han med på mitt system :)

Nu ska det pluggas tills på lördag! Känns som det kommer bli hög utdelning :evilgrin39:

KP 2013-03-06 07:16

Iceland, vilket skämt. Melander är fan den sämsta voltstartkusken genom tiderna bland de som har proffslicens. Hästen är även den historia sedan elitloppet. Startat 12x på volt 1 seger.
Melanders voltstats ska vi inte ens tala om :D

Synd att han inte sätter upp Adielsson på den hästen här. Då jäklar kommer ni få se den röra på sig. Iaf i volt. Tycker att rolls roysen är totalt bortglömd här.

Pilkast 2013-03-06 15:47

Harry Haythrow skall helt klart med och likaså Goldomaster som blixtrara till ibland, särskilt över lång distans - men verkar trivas bäst i Norge...

Obi Wan, ja visste man att han höll ledningen så...

kriga 2013-03-06 16:19

Blir jätteprepare på iceland. Totalt chanslös enligt mig.

Lillis 2013-03-06 16:39

Det är väl ingen hemlighet att Melander "startar" igång sina hästar.

Leonas Kaviar från spår 7 på start. Tillman kör i ett hyffsat flyt just nu och vann väl tre igår på Mantorps V5:a. Alla Selintränade, bra kombo!!

Pilkast 2013-03-06 17:06

Trevligt repotage kring Stefan Melander...

http://stall-travtips.se/wp-content/...3/STALL-TZ.pdf

donkyklonk 2013-03-06 23:48

Tror inte heller på iceland, men samtidigt vet man aldrig med melander hehe. Vi såg Digital Ink idag som tokkrossa efter vila. Blir inte förvånad om melander kör fram ändå med Iceland trots det blir massa snack om prepare.. Dock så är han GIVEN att gå emot som favorit på V75!

Pilkast 2013-03-07 07:15

Citat:

Ursprungligen postat av donkyklonk (Inlägg 235854)
Tror inte heller på iceland, men samtidigt vet man aldrig med melander hehe. Vi såg Digital Ink idag som tokkrossa efter vila. Blir inte förvånad om melander kör fram ändå med Iceland trots det blir massa snack om prepare.. Dock så är han GIVEN att gå emot som favorit på V75!

Håller med - blev lite rädd av att se att stallformen verkar sitta där igen... Hmm, garderas skall han ju - funderar fortfarande på att droppa denne totalt - var väldigt segstartad förra året, inte förrän i Maj var denne i toppform...

Bakifrån, form och volt, plus Melander - någon av dessa parametrar borde fälla honom... Samt bra motstånd, såklart...

AbbeAce 2013-03-07 07:45

Spelguiden för den som vill:
http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf

zamora_79 2013-03-07 09:58

V75 Dagens spel..

https://www.dantoto.dk/startlister/t...2013030921.pdf

AbbeAce 2013-03-07 18:29

Zätabubben struken,nya omtag

Pilkast 2013-03-07 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av AbbeAce (Inlägg 235996)
Zätabubben struken,,kan det öppna lite för Åke?

Nja, 1640, sämsta läget med bakspår på Valla - tror Elegant vinner detta. Hoppade med rubbet sparat sist!

michel65 2013-03-08 01:24

sko info alle 7 afd.

Her er sammendrag
af de væsentligste
ændringer i V75-spillet.
Der kan som altid
forekomme ændringer
i sidste øjeblik, samt
oplysninger vi ikke har
fået med, så denne
info skal blot benyttes
som en rettesnor.
V75-1
1 Jitanes – sko nu, gik uden bagsko
senest.
2 Vendi – formentlig uden sko.
3 Mellby Venus – uden sko direkte
i årsdebut.
4 Emma Nips – har gået med tunge
sko og skærper, nu aluminiums
sko eller helt uden sko. Skal evt.
gå med amerikanervogn for første
gang.
6 Aborren – helt uden sko nu.
7 Arizona UB – Sko nu modsat
uden sko ved sejren senest.
11 Indescribable – forskellige
oplysninger, uden sko eller uden
forsko.
V75-2
3 Mr Simpson – sko nu, går normalt
uden bagsko.
5 Beirut Boko – skal evt. gå uden
bagsko for første gang.
6 Peaberry – skal gå med sko,
men fortsætter i amerikanervogn.
7 Star From Heaven – Uden sko,
lukket hovedlag og amerikanervogn
for anden gang. (30/1, første
gang).
8 Scoot to Score – usikkert om
man kan gå uden sko som senest.
9 Real Showman – lukket hovedlag
for første gang.
V75-3
5 Echauffour – minimum uden
forsko, helt uden sko hvis banen
tillader det.
6 Lazer Crown – formentlig uden
sko for første gang i lang tid.
8 Caddie Gallant – formentlig
uden sko for første gang i år.
12 Västerbo Highflyer – lettere
sko, fra jernsko til aluminiumssko.
V75-4
1 Rocket Zet – lettes i balancen
2 Che Boko – uden sko hvis banen
tillader det, amerikanervogn
igen.
4 BBS Sugarlight – uden sko for
første gang i Sverige. Norge?
5 Bully Beatdown – uden sko for
første gang i år.
10 Zätabubben – evt. uden sko
for første gang.
12 Conrads Voldemort – gik med
sko og skærper sidst (red. fejl i
programmet), uden sko nu.
V75-5
1 Reine La Caballo – Lettes i balancen
og evt. uden bagsko.
2 Prince Cobol – går med vatudtræk
for første gang.
3 Checco Boko – evt. uden bagsko.
5 Angelo America – evt. uden
sko for første gang, skærper og
jernsko inden, første med Goop.
15 Angelo Azzurro – uden sko og
trækhue.
V75-6
1 Obi-Wan – minimum uden forsko,
helt uden sko hvis banen tillader
det.
2 B.W.L. Champion – evt. uden
sko.
V75-7
1 Face Facts – skal evt. gå med
vatudtræk denne gang.
2 Bolt – uden sko senest, minimum
uden forsko nu.
9 Alvena Nonstop – uden sko
som ved sejren næstsenest.
11 Natural Wonder – uden sko
nu.
12 On Track Piraten – kun uden
forsko, normal bedst helt uden
sko.
14 Iceland – bagsko og åbent hovedlag.
15 Harry Haythrow – evt. med
bagsko nu og i normal sulky, har
gået i amerikanervogn tidligere

robfri 2013-03-08 08:25

going for gold zaz måste väl vara klar ? ingen kan ta emot den från start & från ledningen tror ja inte jorma lägger

KP 2013-03-08 09:22

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 236078)
going for gold zaz måste väl vara klar ? ingen kan ta emot den från start & från ledningen tror ja inte jorma lägger

Spår 7 på valla och kort? Nej nej, det ska inte bara gå. Blir den nedstruken däremot något spår, ja då kan vi snacka + men som nu ser jag inte den med stora vinstchanser faktiskt. Dessutom lär den inte bli släppt till ledningen heller. Spets tar den knappast på egen kraft. Turbos Cherie är bra mycket startsnabbare. Inte för att Kajsa frick vinner på V75, nej nej men bara exempel på startsnabbare hästar invändigt. För att inte tala om Obi wan även. Ser ingen anledning att de ska släppa alls. Utan Going for gold måste vinna från dödens tyvärr.

Om_sommaren 2013-03-08 09:45

Vad tror folk om löpningsförloppet i 1a? Kim har gått ut och deklarerat att han kör i spets om han kommer dit. Klarar han verkligen att svara twigs och vill han verkligen det med en häst som inte verkar ha den absouluta formen? Han är ju glad för att röra om i grytan lite med kaxiga uttallanden. Ryggledaren hade ju varit perfekt för den hästen. Kan inte se twigs förlora om den kommer till spets. Har sett smällfin ut på slutet.

whalz 2013-03-08 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 236085)
Vad tror folk om löpningsförloppet i 1a? Kim har gått ut och deklarerat att han kör i spets om han kommer dit. Klarar han verkligen att svara twigs och vill han verkligen det med en häst som inte verkar ha den absouluta formen? Han är ju glad för att röra om i grytan lite med kaxiga uttallanden. Ryggledaren hade ju varit perfekt för den hästen. Kan inte se twigs förlora om den kommer till spets. Har sett smällfin ut på slutet.

Tror bara det är snack men vi får väl se :)

monimaker1 2013-03-08 10:17

Jag spikar Main Kronos på ALLT! Upplagt för en "Svanstedtare" på sista lång!:gun_bandana:

Grogg12 2013-03-08 10:31

Lägger ett spel redan nu! Plats på Abborren till 2.25 hos unibet.. för mig är detta ett tvåhästars lopp, twigs å fisken. svårt att tro att man får 2.25 imorgon

Pilkast 2013-03-08 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av Grogg12 (Inlägg 236094)
Lägger ett spel redan nu! Plats på Abborren till 2.25 hos unibet.. för mig är detta ett tvåhästars lopp, twigs å fisken. svårt att tro att man får 2.25 imorgon

På Expekt får du 2.45! Lycka till! :cheers:

Grogg12 2013-03-08 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 236097)
På Expekt får du 2.45! Lycka till! :cheers:

AAh glömde kolla där :idiot:

astockel 2013-03-08 12:11

2 Vendi till 3% i lopp ett... :smoke:

Grogg12 2013-03-08 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av astockel (Inlägg 236107)
2 Vendi till 3% i lopp ett... :smoke:

Skön intervju iaf :evilgrin39:

2 Vendi (Kim Eriksson) gick bra senast ­efter att inte ha startat på en dryg månad. Vi ­hade inte kört något tuffare inför den uppgiften och hon gick med brodd. Hon borde vara ­ordentligt framflyttad formmässigt och det borde gå att köra barfota runt om vilket är ett stort plus. Jag tycker att det ser ut som en bra uppgift och Twigs Tiffany måste rekordsänka tre sekunder för att slå min häst. Min häst går i alla fall en 1.11-tid om det blir rätt tempo, säger Michael Sandström

donkyklonk 2013-03-08 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av Grogg12 (Inlägg 236112)
Skön intervju iaf :evilgrin39:

2 Vendi (Kim Eriksson) gick bra senast ­efter att inte ha startat på en dryg månad. Vi ­hade inte kört något tuffare inför den uppgiften och hon gick med brodd. Hon borde vara ­ordentligt framflyttad formmässigt och det borde gå att köra barfota runt om vilket är ett stort plus. Jag tycker att det ser ut som en bra uppgift och Twigs Tiffany måste rekordsänka tre sekunder för att slå min häst. Min häst går i alla fall en 1.11-tid om det blir rätt tempo, säger Michael Sandström

Lika onykter tränare som kusk. Hur kan man inte vara närmare i verkligheten? Ser inte i vilken värld Vendi går en 1.11-tid på fullväg. De tror kanske det är kort distans?

mijo14 2013-03-08 13:12

Så här blev det till slut! Nu gäller det min själ att hinna lämna in innan man vacklar...

5 6 11 (hoppas Kim svarar lääääänge och att Jorma och Stefan gör upp sista 200)
5 6 8 (hoppas ni såg Pers (8) sista 200...!)
2 10 (bra lås)
2 3 5 6 7 11 (bör räcka och bli över)
3 (inte mycket emeot på start egentligen och att 20hästarna ska runda tror jag aldrig)
1 7 12 (12 cabello bob´s avslutning duger bra vid överpace...)
13 (den av guldhästarna som kommer att leverera direkt och bör ta sina tillägg)

Mot ATG och evigheten!

ASteffEA 2013-03-08 13:36

Avd 1 - 5,11 Twigs har fått stryk av Indescribable tidigare
Avd 2 - 5,6,8,9
Avd 3 - 2,8,10,12
Avd 4 - 9 En ELLER ALLA
Avd 5 - 9,12 Chanslås
Avd 6 - 5,6,7,8,11
Avd 7 - 13 ++ på Långa Distansen

Ganska likt mijo14 så det bådar gott =) men lite skillnad, Lycka Till mijo14 o andra !

robfri 2013-03-08 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 236084)
Spår 7 på valla och kort? Nej nej, det ska inte bara gå. Blir den nedstruken däremot något spår, ja då kan vi snacka + men som nu ser jag inte den med stora vinstchanser faktiskt. Dessutom lär den inte bli släppt till ledningen heller. Spets tar den knappast på egen kraft. Turbos Cherie är bra mycket startsnabbare. Inte för att Kajsa frick vinner på V75, nej nej men bara exempel på startsnabbare hästar invändigt. För att inte tala om Obi wan även. Ser ingen anledning att de ska släppa alls. Utan Going for gold måste vinna från dödens tyvärr.

Vete fan...kikade lopparkivet en x-tra gång, obi wan lär inte ta ngn ledning, turbo cherie absolut mycket startsnabb, men de gånger going for gold zaz har laddats är den fruktansvärt explosiv. Nä, ja står fast, going till ledningen & därifrån tar den inte stryk.

Den som lever får se:)

Grogg12 2013-03-08 14:21

Så här fick det bli!

1) 2,5,6,10,11
2) Scoot To Score
3) 2,5,8,10,12
4) 2,3,5,9
5) 3,9,11
6) 1,5,6,7,12
7) Royal Peak*

:cheers:

ASteffEA 2013-03-08 14:31

V75-1 11
V75-2 9
V75-3 8
V75-4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12
V75-5 9
V75-6 5, 11
V75-7 13

Spela ett litet fulsystem med

jopase 2013-03-08 14:45

Här kommer rad DD:

Registrerat spel

Datum: 2013-03-09
Bana: Solvalla
Spelform: Dagens Dubbel, omg. 135

Avd Hästar
1 12 Capello Bob
2 9 Alvena Nonstop

Vadet gäller startnummer

1 x 100,00 kr =
100,00 kr

Kvittonummer: 050A 8188 20B1 8041

Förresten, går det att blockera så att jag aldrig mer någonsin kan spela på V4? Jag kan uppenbarligen inte låta bli och det blir bara katastrof.

Sedan undrar jag vad det är jag inte förstår när det gäller Ferrari Håleryd som kämpade på i mosigt innerspår förra lördagen och nu står på endast 7 %? Zätabubben struken dessutom.

donkyklonk 2013-03-08 15:19

12 Västerbo highflyer struken i avd3. 10 Oolong är förstareserv och får många extra streck på detta. Jag kommer nog göra ett klassiskt, bästa hästen+spets lås! 2 Havbergs Mimmi spetsar och 8 Caddie Galant är bästa hästen, bort med Oolong!

shjuve9le 2013-03-08 15:23

Aldrig spika Lennartsson usch.

mijo14 2013-03-08 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av Grogg12 (Inlägg 236151)
Så här fick det bli!

1) 2,5,6,10,11
2) Scoot To Score
3) 2,5,8,10,12
4) 2,3,5,9
5) 3,9,11
6) 1,5,6,7,12
7) Royal Peak*

:cheers:

Royal Peak - är det TT´s spik?

Grogg12 2013-03-08 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av mijo14 (Inlägg 236174)
Royal Peak - är det TT´s spik?

Ingen aning! Läser inte sånt ;)

capone 2013-03-08 16:33

Avd2.PEABERRY satt med rubbet kvar sist + SCOOT TO SCORE bra lås
1.5
2. 6,8
3. 2,8,9,10
4. 6 chans spik (annars alla)
5. 1,3,11,14
6. 6,7
7. 4,7,9,10,13,15

:innocent:

Första tanken

mijo14 2013-03-08 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av Grogg12 (Inlägg 236175)
Ingen aning! Läser inte sånt ;)

Jävligt klokt egentligen!

crossbow 2013-03-08 17:30

Svanstedt om sina

V75 på Solvalla och jag tycker inte att vi har någon riktigt het vinstchans på förhand. Om någon av dem ska vinna måste det nog bli kört i halsen på dem:

+++
Mick Jägers (V75-2) har bra form men borde ha varit tvåa senast för att få godkänt. Han nöter på hyggligt men det är inte det där riktiga bettet i honom till slut. Hästen var i alla fall förbättrad senast gentemot starten innan och han har ­känts fin i träningen efteråt. Han är rätt så snabb ut men senast var det en annan som var jättesnabb och den kunde han inte svara. Vi får se hur det blir här, skulle jag hålla spets kör vi där men annars blir det väl rygg på ledaren eller tredje invändigt i sämsta fall. Det måste bli full fart hela vägen och överpace om han ska ha någon chans. Han är inte så speedig utan mera stark så distansen är ingen fördel. Vi har kört med skor på slutet men nu blir det barfota bak.

Global Mazerine (V75-3) möter sitt tuffaste motstånd hittills och egentligen tror jag inte att han har någon chans att vinna. Det skulle vara om det blir rejäl överpace och att några av de bästa kommer bort. Hästen har i alla fall gått jättebra på slutet och utvecklats väldigt mycket. Han har blivit lite snabbare också och är inte bara stark längre utan kan även speeda en bit. Han har visat toppform i de senaste starterna och känns fortsatt fin. Men läget är dåligt och han är långsam ut bakom bilen. Han kommer säkert att hamna bakom de bästa efter 50 meter. Vi ska i alla fall prova att rycka alla skor den här gången om banan är fin och barfota runt om är förstås ett plus.

Conrads Voldemort (V75-4) är under utveckling och känns bara bättre och bättre. Han är stark och rejäl och har ett bra löphuvud. Jag tror att det är en klassklättrare, men hur långt det bär vet man inte. Han har inte mött så tufft motstånd hittills och vunnit på billiga tider. Han har inte gått de tiderna som flera av de andra i loppet har gjort men det kommer han att göra framöver. Tyvärr har han sämsta läget och alla vet att det inte är lätt att vinna från spår tolv över 1 600 meter i V75. I och för sig har läget förbättrats lite av en strykning men det måste ändå bli stenhårt tempo och att han har lite tur med positionerna om han ska ha någon chans. Blir det fin bana så går han barfota runt om. Han gick med skor runt om senast och det står fel i programmet.

Main Kronos (V75-7) har haft ett tävlingsuppehåll och jag vet inte om han är redo att vinna direkt i årsdebuten. Han fick vila lite först efter sista starten i fjol och har sedan vintertränat. Han känns bra och har tränat på rejält i sanden och även gått ett rundbanejobb efter 1.22. Hästen är snabb ut men han möter flera som har varit igång länge och som är i form så det är väl främst kanske en platschans. Han ska tävla barfota runt om som vanligt.

++
Mellby Venus (V75-1) galopperade och gick i passgång redan innan hon kom fram till bilen senast. Men jag tror det var för att hon inte tyckte om banan som var stenhård den dagen. Hon fick sedan ta igen sig lite och har haft en träningsperiod. Hästen har tränat på för fullt i sanden och även gått ett rundbanejobb efter 1.22 full distans. Hon känns bra men det här är en tuff uppgift för henne. Det är flera bra hästar emot som har startat kontinuerligt och är i fin form till skillnad mot henne som kommer efter uppehåll. Jag tror inte på någon vinstchans. Är banan fin blir det barfota runt om.

Sparkling Laday (V75-1) har gjort hyfsade lopp på slutet men haft lite småotur. Hon har bra form men står tufft till här och räcker inte till vinst. Hon får försöka tjäna lite pengar och går med skor runt om som vanligt. Mellby Venus är också bättre av mina två i loppet.

Käklla: Trav365/Sportbladet