![]() |
Jag undrar hur Punk tog sista loppet en riktig tokstyrning !!
|
Skall det bli pengar idag måste stora favoriter falla, och eftersom jag gillar att spela för att vinna stort så får man försöka se var fallgroparna finns.
Avd 1 har Pingus Vang som stor favorit. Det talas också en del om Opitergium och Obi Wan. Capello Bob var bra senast, men har dåligt läge nu. Streckad på 9% måste den med i alla fall. Main Kronos har fått lopp i kroppen och kan få en bra resa härifrån. 12% låter bra att börja med. Avd 2 är väldigt öppet, och det får bli många streck. Om man skall nämna något roligt streck där så är det väl 4 Golden Bowl, Claes Svenssons andrahäst som körs av sambon. Har varit ute på V75 ett par starter och härdats lite, och 3% känns streckvärt. Avd 3 har Sebastian K, den stora stjärnan är streckad på 90%. Och det i en årsdebut. Här finns ju 9 Go On Pale som löpte dött lopp med Joke Face, här finns en fransk häst 8 Robert Keeper som vi inte vet så mycket om, och här finns 4 Deuxieme Picsous som har fått lopp i kroppen. Även 3 Nobodysbeatsthebeat skall nämnas med respekt. Flemming har bra form på hela stallet. Avd 4 är lärlingsloppet, och det är ju alltid svårt. Min förstahäst heter 1 Frans G. Sebastian har vunnit med den nyligen, och det är ju roligt med en 27%-are som utgångshäst. Avd 5 har 4-5st som sticker ut på strecklistan. Det kan mycket väl vara så att Luddes bara är bäst, men trots att 15 Sobel Goldie har ett uselt läge så vann hon ända senast, och har tjänat mest pengar per start i fältet. Det tyder på klass. 2% på en sådan häst är mumsigt. Avd 6 har 12 By Air som favorit. Här är det säkert många som garderar på, men jag är istället inne på att spika 1 Mosaique Face. Det här är ett typiskt "Ludde-lopp" som han kan leda varje meter av med en mycket duglig häst. Avd 7 har 3 Åge Hornline som favorit. Det är en fin häst som kan vara ett spikbud, men så är 5 Macho Look med, och i vagnen sitter Erik Adielsson, så det får bli ett kortlopp med de två. |
Avd7 Åge Hornline som favorit varför min första är BROSLÄTTS RAPIDE
MR SIMPSON kan få ett grymt bra lopp i rygg ledaren 1.5 2. 1,2,6,8,10,12 3. 6 4. 5 5. 4,8,11,12,14 6. 1,8,10,12 7. 1,3,4,7,10,11,12 :clap: |
V75 V5 Dagens Dubbel.
-------------------------------------------------------------- Avdelning 1 : Loppet är beroende av hur Ludde agerar. Han är lurig i förhandssnacket så jag vågar inte lita på han utan tar "Pingus Vang" som stark A häst och tar sen med 2,7,8,9 om nu Ludde sätter press i dödens och öppnar upp loppet. A=5 B=2,7,8,9 AReserv=7 BReserv=10,12 -------------------------------------------------------------- Avdelning 2 : Ett riktigt getingbo med hur många hästar som helst som kan sätta nosen först. Tar därför fram hammaren och sätter dit spiken på "Attention In". :claps: EN eller ALLA Spik 10 Reserv=11 -------------------------------------------------------------- Avdelning 3 : Här tror man väl egentligen inte att "Sebastian K" ska kunna förlora men chansar på att gardera ändå. Har ju ändå en STARK A Häst. Gaddar med 3,4,5. A=6 B=3,4,5 AReserv=4 BReserv=1,9 -------------------------------------------------------------- Avdelning 4 : Litar inte riktigt på "Punk" men antagligen Kolgjinis bästa chans inom V75 vid felfri avgång. Tycker 2,3 är riktigt spelvärda skrällar som kan få fina löp. A=4 B=2,3,5,7,11 AReserv=5 BReserv=6,12 -------------------------------------------------------------- Avdelning 5 : Hade länge 2,4,7,12 som lås här men allt som veckan gått och bra info på "Mellby Venus" + att den nog möter lite lättare motstånd nu så väljer jag att spika den. Men egentligen tycker jag detta lopp är väldigt öppet. Spik 12 Reserv=8 -------------------------------------------------------------- Avdelning 6 : Jag väljer istället att försöka hitta veckans skräll eller rensare i detta löp. Tycker att "Lexus Lavec" och "Prada Secret" är spelvärda skrällar på Dagens Dubbel. "By Air" blir min A häst men hoppas ju att man redan har satt 2 st A hästar här och få lite rens. A=12 B=1,2,3,5,6,7,8,10,11 AReserv=2 BReserv=4,9 -------------------------------------------------------------- Avdelning 7 : Här tänkte jag länge spika "Åge Hornline" men väljer att låsa loppet med 3,4,11. Tar "Åge Hornline" som spik på Dubbeln. Lås 3,4,11 Reserver=7,10 -------------------------------------------------------------- V75 : 1 - A=5 B=2,7,8,9 AReserv=7 BReserv=10,12 2 - Spik 10 Reserv=11 3 - A=6 B=3,4,5 AReserv=4 BReserv=1,9 4 - A=4 B=2,3,5,7,11 AReserv=5 BReserv=6,12 5 - Spik 12 Reserv=8 6 - A=12 B=1,2,3,5,6,7,8,10,11 AReserv=2 BReserv=4,9 7 - Lås 3,4,11 Reserver=7,10 3600 rader reducerat till 546 rader / 273:- Måste sätta minst 2 st A hästar för att få 7 rätt. --------------------------------------------------------------- Dagens Dubbel : 7,8 / 3 2 rader x 20:- = 40:- Runt 35 i odds --------------------------------------------------------------- V5 : 1 - Spik 6 2 - 2,3,4,5,7,11 3 - Spik 12 4 - 7,8 5 - Spik 3 12 rader --------------------------------------------------------------- Länge sen man fick 7 rätt men inget är omöjligt i trav =) :moneybag: |
Verkar inte vara några problem med banan när V4-1 vinns på 11.6... :-)
Edit: på ATG Live: Ludde tror Sahara Fairytale går en 14-tid samt småbaissar Mosaique Face p g a motståndet, som är tuffa långskubbare. |
Sebastian skvättvinner, alla lägger sig på rygg.
National Kronos krossar dem från dödens, lita på Lill-Ludde att schabbla bort det med favoriten. Åge Hornline spetsar och spårar hela vägen, bra motstånd men de kan glömma att plocka ner en bra häst i ledningen på Jägers. Bara att fylla på i resten och hämta ut efter 17! |
Hur gör man om man vill ge sharps för ett inlägg?
|
Citat:
Klicka på den så får du upp en ruta till vänster... Fyll i önskat antal Sharps du vill skänka & tryck därefter på ge! |
Några värmningstips?
|
Otto på Axevalla rekommenderar spik på nr5 Lucky Sec i avd 4 om han går barfota
|
Skor anmält på 12 Melby Venus ff var det aviserat så på förhand?
|
Citat:
|
Får väl gå på va Flemming säger och gardera upp i första. Kan bli bra utgångsvärde om Capello eller Caddie vinner;)
|
Tjena Pojkar !
Efter att tvingats umgås med public några timmar är jag nu helt tömd på energi. However. Mitt stora drag idag är Cinzano Akema. Gillade verkligen intrycket sist i om ett billigt gäng. Tycker det finns tveksamheter på motbuden och spikar på spets form och snabb sommarbana Hela vägen Classe |
Blev min spik också, efter att Flemming dissat i första. Så spets och slut låter bra!
|
Var tvungen att gardera första loppet efter sent uttal från Lufti om att satsa hårt på seger i lopp 1.
Registrerat spel 5, 7, 8 1, 2, 6, 8, 10, 12 6 Sebastian K. 5 Lucky Sec 2, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12 1, 5, 6, 8, 12 3 Åge Hornline |
Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt
Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 7, 8, 9 2 1, 6, 8 3 6 Sebastian K. 4 4 Punk 5 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 12 6 2, 6, 7, 11 7 3 Åge Hornline Vadet gäller startnummer 540 rader x 1 x 0,50 kr = 270,00 kr |
Citat:
|
Såja, bra start. Favorithatarn Kriga plockar bort Pingus efter avslag. Nu skall bara Classe göra sitt jobb i nästa.
|
Skönt att få bort båda favoriterna :)
1,2,5,7,8,9 4,8,10,11,12 6 2,3,5,6,10 4 10 3,4,7,10 600 rader nu sjöar vi för att citera dasen! |
5,6,9,10
6 6 4,5,11 2,4,6,7,8,9,11,12 5 3,4,7,10 |
Hoppades stenhårt på EAGLE i första :/
I lopp 2 har jag 500kr på att ILIANO TOLL slår PILEVALLAS KRABAT till 1.40, hoppas stenhårt på att PILEVALLAS KRABAT hoppar, eller hoppas och hoppas, tror mig tro :) |
Precis hemkommen..
Dagens system: 7,9 6,8,11 6 spik 1,3.4,5,8,10,11 1,4,8,11,12,14,15 2,7,10,11,12 3,4 2940 rader/ 1470kr... Lycka till övriga! |
Kan inte spika sop kuskar som C.Svensson. Att man aldrig lär sig...
|
Faaaaan att hon inte kan få en lucka!!! 4:an till 60ggr hade smakat mumma!
|
Om inte Saladino blir diskad för orent trav så kan dom lika gärna börja galoppera hela tiden....
Skandal enligt mig om ekipaget får behålla andra platsen. |
Ahahahahaha, CATRIN FAJERSSON... :cheers:
|
Catrin
Vann hon första V75 nu :-)
Hon hade i alla falla all hjälp från travguden som öppnade upp spetsfilen från spår 12. Grattis !!! |
Enligt en polare som följt atg live, så retard snubben Anton Lundqvist suttit och sågat Footloose Neo totalt innan tävlingarna!?
Hur länge skall dessa snubbar få jobba där? Anton skriker ut hästar till stenklara till höger och vänster, och sågar hästar också, i detta fall Footloose Neo. Men dom får aldrig stå till svars..:idiot: |
Citat:
|
Här har jag spelat 100kr på att REMEMBER LASER slår PUNK, 100kr X2.55
och att REMEMBER LASER slår både PUNK och FRANS G., 100kr X3.40 Tror mycket på LASER trots spåret :) |
Så hoppar den fan mitt i sista sväng precis som senast, stenklar var han ju! Adrian bombade helt enligt plan i alla fall.
|
Expekt gav mig 20ggr pengarna på KIPLING FACE i avd. 6, taget direkt! Ser vinnaren, tröstade mig även med plats till 4.5, 100+100kr...
Har även 700kr på att ECHAUFFOUR slår LEXUS LAVEC till 1.95 |
Mkt tveksam om Adrian har alla hästar hemma.
|
Citat:
|
Kung han är Flemming!
|
Citat:
|
tack Ludde - du lyckades köra bort din styrning igen. Sista kurvan - " ska man åka invändigt eller utvändigt bla bla", missar h2h duellen på hans jävla velande...
|
dagens bortkörning av favoriten i sista. släpp till Erik direkt och överta igen istället för att öppna 09,5 :whoco5:
|
Citat:
|