Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Uppsnack V75 Solvalla 16/11 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18240-uppsnack-v75-solvalla-16-11-a/)

dumle 2013-11-15 15:28

enligt yr.no , bästa väderleks tjänsten.

http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm/

sigh 2013-11-15 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 289247)
Det har du rätt i och tanken är inte alls fel. Men just hästen är inge vidare. Den har aldrig hävdat sig i ett sånt här motstånd. Haft det svårt i bra mycket enklare gäng. Blir trots det konstant betrodd från alla möjliga och omöjliga lägen. Verkar dock inte bli så betrodd på lördag. Kanske har kollektivet förstått.

Om den håller sig över 15ggr så ser jag den som spelvärd mot dessa. Det är inte precis så att jag inbillar mig att den vinner från dödens och knappt ens spets om DI körs offensivt men ett lopp på rulle och det oundvikliga formtappet som borde komma för de som varit igång länge i kombination med att ND och IW inte har hittat riktiga formen ännu gör den spelvärd för mig. Glömde nämna skrällkusken Wallin i sulkyn dessutom:thumbup:

clarund 2013-11-15 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 289257)
Om den håller sig över 15ggr så ser jag den som spelvärd mot dessa. Det är inte precis så att jag inbillar mig att den vinner från dödens och knappt ens spets om DI körs offensivt men ett lopp på rulle och det oundvikliga formtappet som borde komma för de som varit igång länge i kombination med att ND och IW inte har hittat riktiga formen ännu gör den spelvärd för mig. Glömde nämna skrällkusken Wallin i sulkyn dessutom:thumbup:

Du är sympatisk i din entusiasm, sigh, därför tar jag ytterligare tid till att motivera mitt (och Niklas? ) resonemang.

I onsdags vann Ruhuna Tea, en topptreåring ett klass I försök från ledning på övertygande sätt. Detta sent på säsongen så han är alltså 3 1/2 år.

Loppet den vann är ungefär den klass Checco Boko varit favorit i som fyraåring och inte alltid lyckats så bra i.

Nu möter han kulltoppen bland 4-åringar, är du med ? Visst, några är slitna och överraskningar händer så viss ödmjukhet bör man ha, Nurmos har trots allt anmält till lördagens lopp (fast 3e pris är ett normalt 1a i V75, 90k).

Professionella bedömare (får man väl ändå kalla spelbolagens oddssättare) sätter mellan 20 och 27 ggr och då ska de ha avans på affären oxå.

Snåla Expekt, som sällan har höga odds på skrällar, sätter 20 ggr vilket får mig att tro att egentliga vinstchansen är runt 1 på 30 rent generellt på givna förutsättningar.

För egen del ser jag inte mycket hos Checco förutom accelerationsförmågan som dock sker lite på bekostnad av uthållighet. Form kan finnas och är plus, likaså smyg(?) läget men tycker absolut han är ute på djupt vatten här.

Sen ska man förstås aldrig lyssna för mycket på andra (med vissa undantag) och definitivt inte på "alla" utan gå på sina egna idéer så lycka till iaf imorgon.

Edit: och självklart, större skrällar har skett :)

micho 2013-11-15 17:04

ju mer jag tittar på V75:4 så blir jag mer o mer övertygad att MIND YOUR FACE VINNER….galoppadrian körde den sist o nu e de herr Olsson igen...

robust 2013-11-15 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av micho (Inlägg 289275)
ju mer jag tittar på V75:4 så blir jag mer o mer övertygad att MIND YOUR FACE VINNER….galoppadrian körde den sist o nu e de herr Olsson igen...

Tänkte precis samma sak... efter ett enormt letande efter en kanonspik kom jag till samma slutsats, men du hann före.

NicklasJ 2013-11-15 17:27

Tycker helt klart det kan vara läge att gardera Digital Inken i sista. Kommer rensa ruskigt dåligt i sista med den som vinnare. Många hårda lopp har hästen gått och det är kuskminus när Örjan är borta. För mig är första motbudet Magic Tonight. Beror ju såklart helt på hur loppet körs men jag förväntar mig att den är klart bättre nu än senast. Detta är en riktigt bra häst som stallet har höga förväntningar på. Även Stig Hs två hästar är bra och tidiga.

michel65 2013-11-15 17:39

mit lille bon

1.afd.: 3 N0 deal
2.afd.: 2-3-4-5-6-7-10
3.afd.: 3-4-5-6-8
4.afd.: 1-2-5-6-10
5.afd.: 6 Aroma Grim
6.afd.: 2-4-5
7.afd.: 9 Digital Ink

og da er ikke så meget og sig om denne bon....hvis de 3 spik holder så synger vi hele vejen til banken :)

clarund 2013-11-15 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 289284)
Tycker helt klart det kan vara läge att gardera Digital Inken i sista. Kommer rensa ruskigt dåligt i sista med den som vinnare. Många hårda lopp har hästen gått och det är kuskminus när Örjan är borta. För mig är första motbudet Magic Tonight. Beror ju såklart helt på hur loppet körs men jag förväntar mig att den är klart bättre nu än senast. Detta är en riktigt bra häst som stallet har höga förväntningar på. Även Stig Hs två hästar är bra och tidiga.

"Beror ju såklart helt på hur loppet körs" ja det må jag säga tolfte mot bra motstånd, men visst de värsta står oxå där bak.

Och Walmanstallet har högform.

Tycker ändå inken är en sund spik, den har så hög vinstchans att det där med sista avd syndromet kan kvitta, dessutom är det överdrivet, det finns alltid folk som garderar där skillnaden är att de som är kvar efter 6 är bra mycket mer pricksäkra än massan.

Hästen har varit bra hela året och särskilt på slutet så risken för vikande form ser jag inte som jättestor. Den verkar ha en makalös lägstanivå utan formtoppar.

Jag har ändå respekt för Indigious och ser förvisso visst spelvärde i en sån som Increased Workload men det värdet hittar jag även på några andra hästar i övriga avdelningar.

Vi får se...

michel65 2013-11-15 17:41

ja det negative har du rat men positiv er :

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 289284)

Han har gang på gang vist
toppræstationer, der berettiger ham
til favoritrollen i dette løb.
Senest afgjorde han sikkert i
Breeders Crown finalen fra det samme
startspor. Han burde umiddelbart
komme til at sidde godt til i andet
spor her og alt efter tempoet kan
Ulf Ohlsson selv bestemme, hvornår
angrebet skal sættes ind. Skulle
en af de tre staldkammerater i første
række bag bilen komme til spids
er det velsagtens ikke helt umuligt,
at de så vil være villige at slippe til
Digital Ink. Hvordan man end vender
og drejer løbet taktisk bliver Digital
Ink ved med at have en topchance,
og det bliver dermed ugens bedste
ugarderede

clarund 2013-11-15 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av dumle (Inlägg 289253)

Marginell skillnad, även där en STOR SOL på eftermiddagen...

clarund 2013-11-15 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av michel65 (Inlägg 289290)
...

Nu förstås handlar ju allt om vinstchanser kontra odds vilket jag är övertygad Niklas avser.

Icke desto mindre vägt för och nackdelar hejar jag på Inken, måhända är jag alltför känslomässig där.

Kanske räcker med att sträcka sig till Indigious för att hitta värde om man är lagd åt det hållet ;)

robust 2013-11-15 17:55

Jag tror också att Digital Ink är en bra spik, Ulf Ohlsson har vunnit med hästen många gånger förut och känner väl till den.

putte64 2013-11-15 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av dumle (Inlägg 289253)

Vädret är svindåligt just nu, det bara öser ned

Pilkast 2013-11-15 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 289266)
Du är sympatisk i din entusiasm, sigh, därför tar jag ytterligare tid till att motivera mitt (och Niklas? ) resonemang.

I onsdags vann Ruhuna Tea, en topptreåring ett klass I försök från ledning på övertygande sätt. Detta sent på säsongen så han är alltså 3 1/2 år.

Loppet den vann är ungefär den klass Checco Boko varit favorit i som fyraåring och inte alltid lyckats så bra i.

Nu möter han kulltoppen bland 4-åringar, är du med ? Visst, några är slitna och överraskningar händer så viss ödmjukhet bör man ha, Nurmos har trots allt anmält till lördagens lopp (fast 3e pris är ett normalt 1a i V75, 90k).

Professionella bedömare (får man väl ändå kalla spelbolagens oddssättare) sätter mellan 20 och 27 ggr och då ska de ha avans på affären oxå.

Snåla Expekt, som sällan har höga odds på skrällar, sätter 20 ggr vilket får mig att tro att egentliga vinstchansen är runt 1 på 30 rent generellt på givna förutsättningar.

För egen del ser jag inte mycket hos Checco förutom accelerationsförmågan som dock sker lite på bekostnad av uthållighet. Form kan finnas och är plus, likaså smyg(?) läget men tycker absolut han är ute på djupt vatten här.

Sen ska man förstås aldrig lyssna för mycket på andra (med vissa undantag) och definitivt inte på "alla" utan gå på sina egna idéer så lycka till iaf imorgon.

Edit: och självklart, större skrällar har skett :)

Förstår vad du menar men blir lite skevt att ta upp Ruhuna Teas vinst i onsdags då denne enbart startat 9 ggr (tio med onsdagens start) och då även stått utan start i nästan två månader - denne är ju då självklart i topptrim om denne tas ut såpass sent på året OCH utvilad...

:cheers:

laxdasen 2013-11-15 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 289199)
Just den infon är ju gammal som gatan Dasen - stod tex redan i Ronden tisdag som trycks på måndagen ;)

ja vet jag väl men måste ju anpassa infon efter klientelet. Hade det enbart funnits kunniga här hade inget behövts skrivas.

clarund 2013-11-15 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 289299)
Förstår vad du menar men blir lite skevt att ta upp Ruhuna Teas vinst i onsdags då denne enbart startat 9 ggr (tio med onsdagens start) och då även stått utan start i nästan två månader - denne är ju då självklart i topptrim om denne tas ut såpass sent på året OCH utvilad...

ok.

Tycker tvärtom, den hade inte ens lopp i kroppen och representerar väl kultoppen. Checco lyckades inte ens som fyraåring trots upprepade försök med liknande prestation.

Mitt exempel är tänkt att åskådliggöra skillnaden på medelmåtta(Checco) och kulltopp (Ruhuna) och då hade ändå kulltoppen handikapp i avsaknad av lopp.

Pilkast 2013-11-15 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 289308)
ok.

Tycker tvärtom, den hade inte ens lopp i kroppen och representerar väl kultoppen. Checco lyckades inte ens som fyraåring trots upprepade försök med liknande prestation.

Mitt exempel är tänkt att åskådliggöra skillnaden på medelmåtta(Checco) och kulltopp (Ruhuna) och då hade ändå kulltoppen handikapp i avsaknad av lopp.

Tror vi pratar förbi varandra på någon vänster... Det jag trodde du ville föra fram var att hästar efter en lång säsong kan få en dipp i slutet och då tyckte jag att det var lite missvisande att ta Ruhuna Tea som ändå vilat och tas ut såpass sent - då är denne INTE sliten, utan väl förberedd och i form - varför annars ta ut denne så sent...

Jaja, jag kanske missförstått det hele, hehe...

laxdasen 2013-11-15 19:30

ALLA vet att det finns tre klara i morgon..... börjar med 3-5-3 men det fattar ju alla.... behöver ju ej skrivas

riga 2013-11-15 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 289316)
ALLA vet att det finns tre klara i morgon..... börjar med 3-5-3 men det fattar ju alla.... behöver ju ej skrivas

Jag fattar inte det för jag kommer spika samuel rehn i andra.Men jag kanske inte kan trav:drunk:

monimaker1 2013-11-15 19:43

strecket i 5:e är ett skämt! Aloe Vera enkelt igen!

putte64 2013-11-15 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av riga (Inlägg 289318)
Jag fattar inte det för jag kommer spika samuel rehn i andra.Men jag kanske inte kan trav:drunk:

Kommentar borttage, blev fel .................................................. .................................................. ....................

putte64 2013-11-15 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 289316)

En Dansk som bränner varje gång och får dödens, ett sto, och en Finne som blir överfallen av en av mina hatkuskar
Nej, det tror jag inte på :lol:

KP 2013-11-15 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 289298)
Vädret är svindåligt just nu, det bara öser ned

Var förbi valla för inte så länge sedan. Vadå öser ner? Knappt duggregn, behövde inte ens ha igång vindrutetorkarna faktiskt.
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockh...romma_Airport/ denna speglar valla mycket bättre.

putte64 2013-11-15 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 289329)
Var förbi valla för inte så länge sedan. Vadå öser ner? Knappt duggregn, behövde inte ens ha igång vindrutetorkarna faktiskt.
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockh...romma_Airport/ denna speglar valla mycket bättre.

Det spöregnar i alla fall i Stockholm så det kan nog hitta till Sumpan också
Ja, det är svårt att komma närmare än flygplatsen :D

clarund 2013-11-15 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 289330)
Det spöregnar i alla fall i Stockholm så det kan nog hitta till Sumpan också
Ja, det är svårt att komma närmare än flygplatsen :D

Bull

tio grader varmt och speedwaybana utan dess like för årstiden imorgon.

Sen må vara att prestationerna kan slå lite hit o dit men vädret blir bra (och blir det inte det märker vi det).

clarund 2013-11-15 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 289326)
En Dansk som bränner varje gång och får dödens, ett sto, och en Finne som blir överfallen av en av mina hatkuskar
Nej, det tror jag inte på :lol:

Skulle säga 3-10-x i inledningen.

Men No Deal kan hamna i dödens, sant.

5an i andra gick hårt i botten sist men har läge för spets o slut om ok.

Guld går inte att tippa aldrig sett något jämnare... just därför går det ju inte heller att gardera då "alla" fattar det....!?

putte64 2013-11-15 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 289336)
Skulle säga 3-10-x i inledningen.

Men No Deal kan hamna i dödens, sant.

5an i andra gick hårt i botten sist men har läge för spets o slut om ok.

Guld går inte att tippa aldrig sett något jämnare... just därför går det ju inte heller att gardera då "alla" fattar det....!?

Finnen har sagt han svarar och Fredde att han kör.
Spikar Monster Drive som vinner om de öppnar 09.

Pilkast 2013-11-15 20:21

4-4-3 är inledningen i början...

clarund 2013-11-15 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 289338)

Tycker inte Monster Drive visat form på slutet, men ok ned i klass.

Nä Guld är sjukt svårtippat den här gången, om nu inte Reven har en toppdag...

putte64 2013-11-15 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 289340)
Tycker inte Monster Drive visat form på slutet, men ok ned i klass.

Nä Guld är sjukt svårtippat den här gången, om nu inte Reven har en toppdag...

Kolla hur han såg ut senast
Kanonfin med rubbet kvar

clarund 2013-11-15 20:32

Fick för övrigt inte spela växelpengarna, 14kr(!) på Unibetkontot på dubbel med Linslusen AU och Laurier Dag 3,35 x 2,80 på Unibet utan gokännande, LOL

Har svårt att tro att de är så rädda för mig som spelare och förstår inte heller om de skulle han någon specialbevakning på nämnda spelobjekt med tanke på microsumman ??

Vad sysslar de med?

Har andra spel i tankarna i nämnda lopp, åtminstone på V75 lite beroende på hur strecken lägger sig, men vad sjutton är det med nämnda kusar, är de heta eller?

Pilkast 2013-11-15 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 289338)

.09 är ju ingen öppning - det öppnar ju kallbloden snart, hehe... :innocent:

Migge 2013-11-15 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 289343)
Fick för övrigt inte spela växelpengarna, 14kr(!) på Unibetkontot på dubbel med Linslusen AU och Laurier Dag 3,35 x 2,80 på Unibet utan gokännande, LOL

Har svårt att tro att de är så rädda för mig som spelare och förstår inte heller om de skulle han någon specialbevakning på nämnda spelobjekt med tanke på microsumman ??

Vad sysslar de med?

Tragiskt att Unibet agerar på det sättet! :thumbdown:

Att Unibet även behåller insatsen på Vinnare och/eller Plats om ens spelade häst blir struken är även det tragiskt...

Att våga lägga en "större" insats & sen få se sitt vad rättat som förlorat trots att ens häst aldrig startade är bara för dåligt!

laxdasen 2013-11-15 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 289329)

KP du är en moderator.....chefer är inte kända för att fatta så mycket om verksamheten.... jo vissa är det.... du kanske är en av dem....men men.....visa lite mer kunskap....att det regnar!!!!??? vem fan är intresserad.... är ju fan ett dygn kvar::) gillar dig ändå:)

laxdasen 2013-11-15 21:39

ska inom kort starta ett bookmakerföretag.....ingen insats under en lax... bara fjollor som spelar under en lax

NicklasJ 2013-11-15 21:44

Det är ingen nyhet att Unibet hatar sina travkunder. Undrar varför dom ens håller på och sätter odds på sporten.

laxdasen 2013-11-15 21:48

jag känner grundaren av unibet flyktigt och kände sen barndomen han som var administrativ chef på unibet för rätt länge sen... han dog tyvärr tragiskt i harpest efter att ha blivit smittad på en flygplats för några år sen(dog 41 år gammal)....sen såldes det mesta av företaget... å kanske är därför det är kasst... annars får ni väl ringa ANDERS STRÖM och fråga varför de är så kassa??!!!

clarund 2013-11-15 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 289357)
Tragiskt att Unibet agerar på det sättet! :thumbdown:

Att Unibet även behåller insatsen på Vinnare och/eller Plats om ens spelade häst blir struken är även det tragiskt...

Att våga lägga en "större" insats & sen få se sitt vad rättat som förlorat trots att ens häst aldrig startade är bara för dåligt!

Alltså det är ju helt obegripligt.

Att de nekar insatser på vad av den typen jag lirade igår (5000 ggr pengarna på tre kusar) kan man möjligtvis ha förståelse för men det känns mest som att de försöker tilta en när de skickar kaffepengar för "godkännande"...

clarund 2013-11-15 22:22

Men själva fan då, där rök mitt sympatikryss i fotbollsmatchen, VITTU !

Edit: sorry för offtopic.
Kikade precis på Malmroth/Travtänsten, de spikar Monster Drive och den har jag inga problem med att spela mot, lördagen är räddad ;)

laxdasen 2013-11-15 22:25

samma här.. var kvar till 76 gånger med kryss...