![]() |
V75 Torsdag 26/12 Solvalla
Nu vänder vi blickarna mot Solvalla EXTRA V75 :)
Canaka B.F. Maharajah Dessa två är i tidiga spikar i omgången !! Nån som hittat nått drag/guldkorn ?? |
Citat:
Själv spikar jag nog Mellby Viking. |
Utdelningen ser inte ut att bli speciellt hög men fin sport. Blir nog en bra fight mellan By Air och vikingen igen.
Stelton sätter vi fast på innerspår. |
Sett till speed har inte Marre någonting att sätta emot Harry Haythrow.
Och med tanke på att Marre blandar och ger, skulle inte jag singla honom. :popcorn: |
Björn Goop ska köra Oasis Bi i ledningen om man lyckas hålla ut Harry och med tanke på att Maharaja kommer stå i 80-90% på insatsfördelningen så kan jag tycka att det finns läge för gardering.
|
Men som marre gick sist och med tanke på att det nu är solvalla (vunnit 8 av 10?). Känns det som att alla extra streck är bortkastade. vid första anblicken så blir marre och mellby viking mina singlar. 2 hästar som presterar på valla och slipper resa. Men det finns gott om tid att krångla till det på...
|
Citat:
God Jul på er alla sharpsare förresten! :cheers: Nu börjar julfirandet här hemma så jag återkommer imorgon igen. Skål! |
Citat:
|
Citat:
Många verkar dock tro det :lol: |
Jackpotten som vart igår är den till axvalla eller hur gör dom ?
|
Citat:
|
Citat:
Jag tippar för att få så många rätt som möjligt oavsett utdelning. Jag kan inte spela mot, vad/vem jag tror skall vinna bara för att spelvärdet inte är bra. Förstår inte hur ni tänker som spelar mot vad/vem ni själv tror ska vinna bara för att spelvärdet är för dåligt. Jag vill ha så många rätt som jag kan få oavsett utdelning. Älskar att heja fram en häst i avdelning sju för att få sju rätt oavsett utdelning. Älskar att lyckas pricka in sju vinnare. :):thumbup: |
Vill också gärna veta varför man inte skall satsa på att få alla rätt på ett streckspel.. Man kanske ska satsa på att få 4 /7och vara skitnöjd om man lyckas med det för att man stänkt in några spelvärden på strecken,men det svider lite i plånboken i längden.
|
Antar att det gäller alla spel. Jag har helt klart tänkt fel i alla år.Man garderar sig bäst mot vinst på lotto genom att bara kryssa i 6 siffror.. Vad ska man med alla rätt till.
|
Citat:
Om man inte spelar på kombinationer som ger högre utdelning än den bedömda sannolikheten att den ska gå in så är det ett bättre att inte spela alls. När det gäller streckspelen är det inte lika intuitivt som i vinnarspelsexemplet men streckspelen är totalisatorspel på exakt samma sätt som t ex vinnare eller DD. Men av någon anledning verkar folk sluta att tänka logiskt när det är fler än två lopp i en spelform. Man siktar inte mot 4 rätt av 7. Däremot ger man upp vissa kombinationer som man tror är troliga, men inte ger tillräckligt betalt i förhållande till chansen. |
Citat:
Det är därför trisslotter, V64 osv. fungerar. Folk älskar att "vinna" oavsett vad de vann. Gör en stryktipstrad, spika United, City, Chelsea och gärna Arsenal, Liverpool och tottenham också. Vinn 500, var glad, bry dig inte om hur mycket det kostar i längden. Lägg ut 100000 / år, vinn 10000, var glad. |
Håller man till på ett spelforum måste man väl ändå förstå money management ?
|
Citat:
|
Citat:
|
Som vanligt onykter men Vad har MM med många rätt på ett streckspel att göra. Lyckas man analysera omgången rätt och ser att det blir låg utdelning så går man på flerkupa och får därmed samma avkastning som att hitta bra spelvärden,även om det är betydligt svårare att sätta en flerbong.
Nu är jag ju själv usel men hade iaf fått 100 6:or i går med Twigs Tarzan. Förut när jag spelade seriöst så höll jag på med Flatbetting och betalade hyran i flera år på bara platsspel. Nu spelar jag bara streckspel för att om möjligt vinna miljoner. Behöver inga mindre vinster. Jobbar och mår bra. God jul. |
Citat:
|
v75 går ut på att sjöa!!! det vet alla
|
Citat:
Av din beskrivning ser jag att du vet vad det är och tänker på det när du spelar. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men enl mig så går det ju ut på att få många rätt om man vill ha pengar och sedan fick du stöd av en som inget förstår med... Du tänker helt rätt! Jag tippar för att få så många rätt som möjligt oavsett utdelning. Spel handlar om att tjäna pengar. För att vinna ska du sätta V75an. Men att sätta V75an betyder inte att du blir en vinnare. Det dök upp en andelsförsäljare för några veckor sedan som satte V75 när den gav 3000, och sedan stolt berättade hur mycket alla andelsägare tjänat. Det är bättre att supa upp pengarna än att satsa i det bolaget, du ska inte kunna vinna 3000 om du inte lirar flerbong. Du vinner så sällan att du måste satsa på att vinna mer än 3000 när du vinner, annars kommer du snart vara j-t gul. |
Citat:
För honom/hennes del handlar det troligtvis mer om att kränga så många andelar som möjligt för att tjäna pengar på kupongavgifterna istället! :moneybag: |
En enkel förklaring för de som ALLTID siktar på 7 rätt oavsett utd. Två alternativ följer, vilket tror ni är "enklast". 1: Att pricka v75 10 ggr med utd 10k/tillfälle. 2: Att pricka V75 1 gång med utd 100k ?? Som putte skrev, är så sällan man är "rätt på det", när man väl är det SKA man bli bra belönad.
|
Citat:
När du spelar vinnarspel så är jag helt övertygad om att du utan att tänka på det väger in oddset i spelbeslutet. Du bedömer chansen att hästen ska vinna och jämför det med oddset. Om oddset är bra så spelar du. Är oddset dåligt så står du antingen över eller letar ett annat spelobjekt. Men sedan när du spelar ett kombinationsspel med flera lopp så släpper du helt tanken på att oddset spelar roll. Ungefär som att utdelningen är något mystiskt som inte går att uppskatta och jämföra med chansvärderingen. "Stensäkert" är ett lite luddigt begrepp. Erfarenheten visar att vinstchanser på över 80% i princip inte existerar i travlopp ( förutom en del kallblodslopp ). Förklara gärna så utförligt du kan varför du inte anser att den förväntade utdelningen på en kombination är inte är viktig när du spelar streckspel. |
XXXXXXXXX:p
|
Citat:
Orkar inte gå in så djupt på spelteori igen eftersom det inte verkar finnas något större intresse för det, men kan konstatera att Strappa71 förklarar det rätt bra. Om någon är intresserad och vill ha ett utförligare svar så tar jag det hellre över PM. Ämnet har ju redan diskuterats otaliga gånger i travtrådarna. |
v75an gav 205sek förra året på annandagen risk för repris igen
|
Simoni gick som ett spjut senast. Kanske kan speeda ner Canaca.
Andra kan det bli Corleone runt om igen. Marre har inte imponerat. Det vart nästan hårt i mål senast. Harry och Oasis siktar på att lifta med i rygg och speeda ner. 4e är tvååringar. Orion Tilly har kanske visat mest hittills men 2 åringar ,brukar inte vara som klockor direkt. 5 tycker jag att hästarna från spår 11 och 12 känns intressanta trots utgångsläget. 6e Tycker jag att det ser ut som revangeläge för vikingen 7e Hoppas jag att det är dags för Sandringham Hannover. Hoppas dessutom att det fortsätter att regna så att banan blir plaskig och jävlig. Då tror jag nog att omgången kan bli någonting att satsa på. |
Givetvis ska man ha så många rätt som möjligt. Man kan ju även anpassa sin insats om man tror att utdelningen kommer bli låg.
Själv är jag inne på att gardera de två stora och sen hoppas någon av dem är sjuk eller bara dåliga. Med ett så litet system som 1000 har jag råd att chansa lite. Kanske spikar Lovely Buv! |
Mousse i avd 1 har dålig rad men gått riktigt bra på slutet. Verkar vara toppform och är dessutom snabb ut. Intressant med Johan Untersteiner upp som kör med gott självförtroende. Bra platsbud och potentiell storskräll med rätt resa.
|
True Advantage har en mycket fin barfota statistik. När Melander ryckt alla skor på sitt sto så har hon vunnit 50% av loppen i jämförelse med 15% segrar med annan balans. Förmodligen så handlar ju inte allt om just balansen utan att Melander själv valt optimal utrustning när hästen har en bra uppgift och form. Något i alla fall att ha i baktanke när hästen startar.
|
Gör ett mindre försök att fälla alla utom en favorit, Fast det känns som att det är risk för
en favoritrad och än mer Jackpot-pengar till Lördag. Canaka B.F, Julio De Lux, Maharajah och Orion Tilly....samt Mellby Viking 1: 1,3,4,5,9,10 2: 3,6 3: 1,2,3,6 4: 4 5: 12 6: 2,5,6,7,11 7: 12 Borde ej gå men för att vinna lite större belopp, Så gäller det att våga chansa och hoppas det kan lösa sig.. God tur! och god fortsättning! |
V75-1: 1,3,4,5,6,9,10 (2,7)
V75-2: 5,6,10 (2,9) V75-3: 1,2 (3,4) V75-4: 1,4 (3,10) V75-5: 1,2,3,4,6,7,8,11,12 (5,10) V75-6: 5,11 (6,1) V75-7: 4 Playing Tua (7,1) 1512rader/756kronor Spiken=Playing Tua (avd-7) Skrällen=Divas Revansch (avd-2) Bedövaren=6 O.U Glide (avd-1) Lås=avd 3,4,6 Lycka till! /Spalato |
Citat:
|
Citat:
|