Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Xpress = katastrof för spelet (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19613-xpress-katastrof-foer-spelet/)

trance_error 2014-04-01 16:18

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 332079)
April, April era små sillar, hehe...

Bra, Helge - du insåg det först och får därmed en liten puss på kinden...

:clap:

Gick på det, vet du varför?
För att jag klassat dig som ett april skämt året runt hehe

olle 2014-04-01 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 332013)
Jag tycker att saxad bana över huvudtaget är hål i huvudet. Skall man dessutom ha en rad extraspel utöver det stora streckspelet så skall det antingen vara inom streckspelet som V4 idag ligger inom V64. Inga nya lopp att analysera, eller så måste man ges tid att analysera dem.

V65 på det här sättet hamnar mitt i värsta stressen och där finns ingen tid för att kolla värmningar, lyssna på intervjuer, läsa experttips eller ens kolla av ett forum eller Twitter. Vem gör under sådana förutsättningar ett seriöst V65-system?

Det stora problemet är väl att det finns hur mycket information/intervjuer och annat kring det stora streckspelet, dvs V86 på onsdagarna, men i princip ingenting kring ramloppen. Vill man veta dagsstatus, balanser (förutom hovbeslag) och annan viktig spelinfo till ramloppen så är det mycket svårt att hitta. Någon tränare som har bra hemsida, kan komma någon intervju i atg live, men det är omöjligt att få samma info att analysera som till V86 loppen.

Viroid 2014-04-01 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 332082)
Det stora problemet är väl att det finns hur mycket information/intervjuer och annat kring det stora streckspelet, dvs V86 på onsdagarna, men i princip ingenting kring ramloppen. Vill man veta dagsstatus, balanser (förutom hovbeslag) och annan viktig spelinfo till ramloppen så är det mycket svårt att hitta. Någon tränare som har bra hemsida, kan komma någon intervju i atg live, men det är omöjligt att få samma info att analysera som till V86 loppen.

Det är väl just det att ingen orkar spela ett streckspel över sex avdelningar utan att det finns lite värmningsinfo och i alla fall några intervjuer att plocka idéer ifrån. Under V86 finns det ingen som helst tid att trycka in någon sådan info ens om någon skulle ge sig till att göra den. Det är en riktigt korkad idé i mina ögon att köra V65 under de här premisserna.

Viroid 2014-04-01 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 332060)
Vad hände med alla, djävla positiva genmälen direkt efter att detta schabrak sjösattes - jag var och några till var väldigt kritiska, nu är nästan alla det...!

:rolleyes:

De har förvandlat en kväll med god travsport till något som känns som att man kör en Kalle Anka-film på dubbel hastighet. Det är siffror, klipp, hopp, skyltar, massor av människor och mitt i allt detta kör man också reklamavbrott i parti och minut i TV-sändningen. Man får f*n epilepsi av det där! Och så påstår de att det är bättre på TV än på banan...

Jag gillar att man försöker trycka ihop tiden, men de har ju valt en väg som känns rätt så hopplös med dubbla banor och att allt skall gå i vanlig lunk och försöka klippas ihop till något sevärt. Det är svårt, och jag tycker inte att de har lyckats.

overpace 2014-04-01 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 332046)
Och vad finns det för något positivt med att det genererar flera jackpots?

Borde faktiskt kunna leda till en högre totalomsättning på V86 sett över ett år. Åtminstone så länge många spelare inte tar beslutet att bara spela när det är jackpot.

overpace 2014-04-01 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av almen (Inlägg 332072)
Jo, det medför ytterligare dopad omsättning och större vinstmöjligheter för utlandsAffe och det kan i sin tur måhända även gynna någon/några på hemmaplan som också kan ha del i Affes framgångar.

Inspirerad av denna tråd och högst angelägen att rationellt anpassa mig till ATGs förändringar lovar och svär jag härmed på Statistikbibeln, att inte spela en enda krona, förutom till jackpotomgångar på V86, V75 och V64.

Då endast för utdelning på alla rätt upp till nivåer där det endast bör finnas 3-4 vinnare (lex Strappa).

Kanske :D :D

hatten1 2014-04-03 04:35

Speciellt V64 ska generellt alltid spelas V6,enär man annars stoppar in pengar på 4-rättspotten och därmed bidrar automatiskt till de 25% jackpots eller vad det kan röra sig om per år. Att få utdelningen på 4 rätt är måhända en tröst om man spelar för 32 kr.
Men spelar man för att vinna på lång sikt, måste man spela för att få maximalt betalt de få gånger man själv tippat rätt och man slipper otur.
Som alltid handlar det om att spela med korrekt insats, sköta sitt moneymanagement.
Man måste alltså ha råd att INTE få pengarna på 4-5 rätt, att leva med att man inte vinner en krona dessa gånger. För att istället få dubbla utdelningen på 6 rätt när det väl sitter.